Yamaha FZ1-S til salgs...

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Stian og Fazer'n

Post by FV »

Jeg tror aldri vi kommer til å krangle når det kommer til kjøring, Stian. Begge vil, å vi vet det begge ;) Selv takk for turen!
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Stian og Fazer'n

Post by FZ1Fazer »

Så har jeg endelig fått gjort en liten oppgradering på sykkelen. Det har blitt satt på orginal tankpad, ny LED baklykt med integrerte blinklys, og LED blinklys framme. Jeg hadde lenge tenkt på Proton LED lys framme, men jeg kjøpte like godt noen på PitStop igår. Orket liksom ikke å vente på en forsending fra Statene. Blinklysene framme er egentlig til R1, men de passet greit på min også. De er langt ifra dyre og fancy, men er utrolig mye bedre enn de orginale :)
Her er noen bilder.....
Først orginale bak
Image

Image

Og de nye...
Image

Image

Image

Image

Image


Tankpaden er ikke all verden å vise frem, men her den og (ja det ble ikke 100% i vater... :-# )
Image

Så nå er jeg endelig kvitt de orginale som stakk ut på sidene. Det var en drittjobb å skifte lykta bak, forresten. Det gikk med noen halvlitere på den jobben. Og da ble det kanskje ikke enklere heller :-k
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Stian og Fazer'n

Post by Jeanette »

Snasen hekk på sykkelen nå! Og du veit jo fra før av at pils ikke alltid hjelper, så kanskje du skal prøve uten neste gang? ;-)
vevea
Posts: 290
Joined: 24 Feb 2007 12:01
MC: FZ1

Re: Stian og Fazer'n

Post by vevea »

Jeanette wrote:Snasen hekk på sykkelen nå! Og du veit jo fra før av at pils ikke alltid hjelper, så kanskje du skal prøve uten neste gang? ;-)
Useriøst innlegg. Prøve uten pils? *fnys*

Skjer ting her, stian! Ble bedre nå! ;)
- Yamaha FZ1-N
x Suzuki SV650S
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Stian og Fazer'n

Post by Jeanette »

Useriøst?! Hehe, Stian vet hva jeg mener. Han sleit hvert fall med å oppdatere profilen på Bike, og det var etter bare 3 øl her forrige helg :)
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Stian og Fazer'n

Post by FZ1Fazer »

Takker. Ble litt mer fornøyd med "hekken min" nå ja :lol:
Pils og arbeid kan gå begge veier, men resultatet blir stort sett bra. Tar bare litt lenger tid :)
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
huskeyman
Posts: 182
Joined: 23 Oct 2007 16:53
MC: Yamaha Yzf R125 i svart :D Og en Suzuki Tsx 50

Re: Stian og Fazer'n

Post by huskeyman »

Må si du har en veldig fin og stilig sykkel Stian ;) Not bad, Not bad! =D>
Bra merke også ;)
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Stian og Fazer'n

Post by FZ1Fazer »

Jo takk Huskeyman. Er kjempefornøyd med den jeg har nå. Kommer til å ha den en stund (føler jeg så det ifjor og :-k )
Og merket er jo selvsagt rett \:D/
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Stian og Fazer'n

Post by FZ1Fazer »

Kjøpte forresten digitalkamera idag, så heretter blir det forhåpentligvis bedre kvalitet på bildene. Men jeg er langt ifra noen fotograf, så åssen resultatet blir gjenstår å se :) Kjøpte Canon Ixus 860, har alltid hatt sansen for Canon. Det burde gjøre jobben for min del.
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
User avatar
Carlsberg
Posts: 426
Joined: 12 Oct 2007 19:48
MC: Yamaha FZ6N 2007
Location: Sandefjord

Re: Stian og Fazer'n

Post by Carlsberg »

Skikkelig stilig sykkelen ble nå Stian. Grattis
Image
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Stian og Fazer'n

Post by FZ1Fazer »

Carlsberg wrote:Skikkelig stilig sykkelen ble nå Stian. Grattis
Det kommer seg, sakte men sikkert. Ser at du skal ha oppkjøring til mandag, det blir spennende. Og det klarer du helt sikkert :D Selv hadde jeg litt nerver da det stod på...
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
User avatar
Carlsberg
Posts: 426
Joined: 12 Oct 2007 19:48
MC: Yamaha FZ6N 2007
Location: Sandefjord

Re: Stian og Fazer'n

Post by Carlsberg »

Mandag blir spennende ja, det bør og skal gå bra. Tar det med ro jeg, men blir vel noen nerver med en gang så gir det seg etterhvert.
Image
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Stian og Fazer'n - Vårmønstring og MonsterTrucks

Post by FZ1Fazer »

Litt seint ute med oppdatering her, men men. 1.mai ble en innholdsrik dag. På onsdags kvelden ble det utveksla litt sms og telefoner angående 1.mai. Det ble meg fortalt at det skulle bli en gjeng som kjørte nedover mot Stavanger området. Men væremeldingene så ikke så bra ut for den store dagen. På yr.no meldte de regn, og stort sett det. Men på vgnett meldte de 0mm nedbør, så da var det vel den meldingen som ble valgt å stole på :D FV fikk planen servert, men fant ut at det dukket opp noen "dårlige venner" som han kalte det... Dermed ble det heller alkohyler for hans del. Jeg satt og vurderte det selv, men hadde liksom lyst å være med på vårmønstringa. Må si at det står respekt av valget til FV, for det er ikke lett å vite hva man skal velge mellom; Dårlige venner eller dårlige værmeldinger :-k

Stod opp litt over 8 for å sjekke været (sånn at jeg fant ut om jeg faktisk skulle legge meg til å sove igjen). Men da ble jeg en glad gutt...Litt regn på vinduet, men det så jo lovende ut. Sola kunne sees innimellom de grå skyene, og temperaturen vista 12,4 grader. Jepp, idag skulle det bli tur \:D/

Image

Avtalte med en jeg tok lappen med ifjor om å møtes på Aksdal, for så å kjøre videre til ferje-kaien på Bokn. Når jeg ankom Aksdal begynte det å småregne. Der møtte jeg Geir Rune som jeg tok lappen med, på sin GSX-F 600 med samboer. Det var også to par til. Ikke rare oppmøte tenkte jeg, men så ramlet det inn flere etterhvert. Blandt annet en bekjent av Frank(FV) med en kompis. Vi kjørte så videre mot Bokn for å vente på ferja mot Stavanger. På vei ut mot Bokn behynte det virkelig å regne :( . Etter at jeg har fjernet det orginale skilopphenget på sykkelen, spruter det opp litt mer vann fra veibanen enn tidligere. Jeg tenkte nesten tanken på å snu, for jeg så ikke for meg at dette skulle bli så spennende :-#. Men framme ved ferjekaien på Bokn kom god humøret tilbake. Det måtte da være bedre på andre sida av fjorden :). Jeg tror jeg telte 19 sykler ved ferjekaien. Ikke all verden, men bra med tanke på været, og ikke minst at det tross alt var folka i Sandnes og Jæren som arrangerte dette... bilde fra kaien

Image

Vi ble jo selvsagt vinket inn til høyre sida på ferje...Så når ferja la til kai slapp mestaparten av bilene ut før oss tohjulinger :evil: Det endte jo med at vi ble skilt litt fra hverandre, men vi fant noen igjen. Det var da GSX-F med samboer, Tomte på ER-6n, Gunnvar(håper det var navnet..sliter litt med navn av og til :-k ) på CBR F og Torgeir på Goldwing med sidevogn og stesønnen oppi :) Vi ventet langs motorveien sammen med en god lokal gjeng for å se når kortesjen fra Sandnes passerte mot Stavanger for så å komme tilbake mot oss som ventet på å hive seg på med resten av gjengen.

Jeg tror ikke jeg tar sterkt i hvis jeg sier at vi ventet mellom 15-20 minutter før alle syklene hadde passert oss =D> =D>, Det var utrolig å se på. Veiene var forresten tørre siden vi kom ut av den siste underjordiske tunellen :D

Image

Image

Ikke lenge etter at "de første" hadde passert oss, så slang vi oss etter. På ferja fikk vi vite at kortesjen skulle gå ned til Egersund. På alle "bro-overgangene" langs motoveien stod det bare mer og mer folk som vinket og vifta med flagg. Dette var noe nytt, og egentlig ganske spesielt for en "fersking". Gikk jo glipp av alt dette ifjor. Etterhvert som vi kjørte sørover ble det mer og mer regn. En stor del av følget stoppet ved en stor rasteplass med gatekjøkken for en røyk og diverse for de som ville det. På dette tidspunktet begynet jeg å tenke på å snu... Det regnet nå mye, folk begynte å bli sultne, og jeg måtte være hjemme i tide til å ta med sønnen min på Monstertruck show. Men jeg var heldigvis ikke alene om å tenke på å snu. Vi var da en liten gjeng som snudde og kjørte til Stavanger for å få oss litt mat. Og her var det flere som hadde samme tanken...

Image

Image

Og vi som var et følge

Image

Etter litt fast føde på Burger King satte vi kursen mot ferjekaien i Mortavika. Her var det en blid gjeng som var glde for at de hadde tatt turen nedover

Image

Turen gikk så rett hjem for en dusj og skift. Og jeg må si meg veldig fornøyd med IXS Goretex dressen min. Ikke den minste anntydning til å være våt noen plass, selv om mesteparten av turen var heller våt :) .Turen var absolutt verdt det \:D/ Sjekka på nrk Rogaland etterpå, og det var visstnok 1800 sykler ute på tur =D>
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Stian og Fazer'n

Post by FV »

Det burde vært 1801 :? Jeg tror ikke jeg var i seng før du kjørte, og heller ikke oppe før du kom tilbake. Å kjøre MC med konjakka på var uaktuelt, men nå angrer jeg :(
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Stian og Fazer'n

Post by FZ1Fazer »

FV wrote:Det burde vært 1801 :? Jeg tror ikke jeg var i seng før du kjørte, og heller ikke oppe før du kom tilbake. Å kjøre MC med konjakka på var uaktuelt, men nå angrer jeg :(
Konjakka kommer vel i flere størrelser, eller :-k
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
Post Reply