Yamaha FZ1-S til salgs...

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Stian og Fazer'n

Post by FZ1Fazer »

Etter en flott tur sørover i forbindelse med vårmønstringa var det tid for Monstruck Show på Amanda senteret i Haugesund. Rett før jeg sprang i dusjen etter kjøreturen, fikk jeg en telefon fra en kollega. Han hadde fått en kjekk jobbutrykkning, siden de fleste andre var på "ferie" eller annen jobb. Jeg avatalte å stille opp etter Monstertruck showet som jeg hadde vunnet noen billetter til. Kunne jo ikke skuffe guttungen nå :) Det var endel folk som hadde tatt turen. Jeg hadde selvsagt like store forventninger som guttungen, men ble litt skuffet. Det begynte med 2 karer på hver sin crosser. For all del, de visste hva de holdt på med der de hoppet over 7 biler, men det "så liksom litt enkelt ut":smt035. Sp hadde de litt oppvisning med noen BMW'er som de hadde med. Da begynte jeg å bli imponert, snakk om kontroll. De kjørte på to hjul, og balansert bilene sånn at de stod nesten helt stille... Her er noen bilder
Image

Image

Image

De tok også en "eldre kar" og bant han fast til panseret på en bil, med hjelm osv, før de kjørte gjennom et brennende hinder

Image

Image

Image

De hadde også med seg en MonsterBike, men jeg vet ikke helt hva som var galt med den, for han bare kjørte rundt og rundt, uten å "hoppe over" noe som helst....

Image

Så, etter at kollegaen min hadde hintet om at han trang hjelp, kom Monstertruckene på banen. Det var faktisk litt skuffende å se 3 monstertrucks prøve å knuse 3 biler som alledre var blitt knust i diverse tidligere "øvelser"..
Image

Etter dette ble det jobbing fra 20.00 til midnatt, så dagen ble fullbyrdet :lol:
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Stian og Fazer'n

Post by FV »

FZ1Fazer wrote: Konjakka kommer vel i flere størrelser, eller :-k
One size fit's all. :)
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Stian og Fazer'n, med skytebilder !

Post by FZ1Fazer »

Tok noen skrytebilder av gliset idag :D

Image
Image
Image
Image
Image
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Stian og Fazer'n

Post by FZ1Fazer »

Her kommer en litt sein oppdatering på Pinse-helga....Jeg tok en tur østover på hyttetur :D Herlig å komme seg litt vekk, alene på sykkelen :D

Frdagen hadde jeg tatt fri fra jobb, og det meste av pakking var unnagjort. Sykkelen ble rigga med det man trenger for en helg, stort sett. I fjor kjøpte jeg et sett med sidevesker og "Rollerbag" fra Louis i Tyskland. De passet fint på FZ6'ern, men var ikke helt laget for FZ1'ern. FZ1'ern har litt "fyldigere hofter", så det så litt snedig ut selv om det satt veldig stødig.
Image
Image
Image

Jeg dra hjemmefra i 10-tida. Været var utrolig bra til å være her. Sol og ikke en sky på himmelen. Men siden jeg skulle over Haukeli så valgte jeg å kle på meg litt mer under dressen, det var ikke snakk om å stoppe unødvendig :-k Etter noen minutter på sykkelen fant jeg fort ut at jeg hadde kledd for mye på meg. Men kort tid etter så kom 80-sonene, så da ble det veldig bra. På veien over Vintertun, etter Åkrafjorden, kommer det en avgjørsel mot Odda. Her hadde jeg et vogntog foran meg som svingte inn til venstre mot Odda. Jeg hadde ikke mer enn tenkt tanken om at det kunne komme noen fra ventre, før jeg måtte bremse kraftig ned. Da kom det en "luring" med passasjer og refleksvester som var på god vei ut i 80-sonen. Vi unngikk hverandre uten problemer, men det hele virket litt komisk. Her hadde jeg nettopp tenkt at her må jeg være varsom, og i neste øyeblikk kommer det en kar som tydligvis vil synes i trafikken, som older på å smelle i meg.... Varsomhet er viktig !

Når jeg kom ut av tunnelen i Hordadalen merket jeg fort temperaturforskjellen. Nå var jeg glad at jeg hadde kledd meg som jeg hadde gjort. Over Haukeli lå det snø langs veien, og jeg kjente temperaturen. Spesielt på fingrene. Men det varte ikke lenge før det var "normalt" igjen. Første stopp ble i Vinje i Åmot. Her ble det stopp for fylling og pølse. Satte turen videre mot Skien og Porsgrunn. Når jeg kom til Bø i Telemark holdt jeg på å renne vekk :( Her gikk folk i bar overkropp og shorts, mens jeg hadde vel mye på...Men jeg dura videre. Når jeg kom frem til hytta ble utfordringen å få parkert sykkelen. Det ble litt frem og tilbake for å få parkert sykkelen... Fant noen plankebiter sånn at den stod bra på midtstøtta. Jeg fikk "rygga" sykkelen inntil stien som går opp til hytta, slik at jeg enkelt kunne komme meg ut igjen. Og det så sånn ut....:
Image
Image

Det må legges til at det ble såpass varmt at buksa satt rimelig bra fast når jeg kom opp til hytta. Det var kjapt av med kjøreutstyr for å åpne en kald en og nyte utsikten.
Image
Image

På lørdagen hadde jeg avtalt med en tidligere kollega (som hadde flyttet tilbake til Skien) at vi skulle møtes i Brevik. Det skulle være vårmønstring for Italienske biler i Brevik. Han gnikka og skrudde til langt på natt på sin Fiat 500. I Brevik var selvsagt været nydelig og det var mye flott å se på. Det meste var selvsagt Fiat, men det var annet spennende å se og....
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

På søndagen ble det en kjapp tur til Oslo for besøk. Kamrea ble ikke med på denne turen... :(
Men selve turen fra hytta på Bjønnes til Oslo gikk kjapt. Men det å kjøre på E18 er ikke spesielt spennende... Men på veien "hjem" fra Oslo merket jeg en bensin eller diesel lukt mens jeg kjørte. Under en (les: noen) forbikjøringer i et dobbeltfelt, havnet jeg bak en eldre Mercedes Gelanderwagen. Plutselig ble visiret skikkelig tilgriset, og jeg så fint lite. Det var helt tydelig at den lukte jeg hadde kjent tidligere kom fra denne bilen. Det ble så et stopp på nærmeste rasteplass... Hele hjelmen, kåpa, framskjerm, hendler, speil og ikke minst han som satt bakpå ble fulle av diesel :twisted: Da fant jeg frem noen våtservietter fra Esso :lol: De er kjekke å ha :D

På mandagen ble det pakking og utvask av hytta. Turen hjemover tok litt lenger tid siden det var mer trafikk. Når jeg kom til Morgedal, var det på tide med litt mer enn bare T-skjorte under. Jeg byttet samtidig hansker sånn at turen over fjellet skulle bli så bra som mulig. Resten av veien hjem gikk greit.

Vel hjemme ventet en etterlengta dusj :) Det ble ikke tatt noe særlig bilder på denne turen. Jeg har kjørt veien over Haukeli såpass mange ganger etterhvert at jeg bare valgte den som transport.... :-k
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Stian og Fazer'n

Post by Jeanette »

Hihi, fin parkering uti "skauen"! Ser ut som du hadde en fin pinsehelg :D
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Stian og Fazer'n

Post by FZ1Fazer »

Jeanette wrote:Hihi, fin parkering uti "skauen"! Ser ut som du hadde en fin pinsehelg :D
Parkeringa i skauen fungerte bra den, måtte bare se til den utover kvelden :D
Helgen var super, 1300 km på veien og god øl langs skjærgården :D Kan det ble bedre ? [-(
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
Kelso
Posts: 404
Joined: 13 Dec 2007 23:08
MC: 04'Aprilia RS125 - Manuel poggiali

Re: Stian og Fazer'n

Post by Kelso »

Jeg bare elsker brevik, om sommern.
Bor i porsgrunn selv, og vegene inn mot bjønnes(stoppen der) er helt nydelige.
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: Stian og Fazer'n

Post by frode »

Fine bilder! Steike som jeg fikk lyst til å ut på tur selv nå :D
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Stian og Fazer'n

Post by FZ1Fazer »

Det har blitt litt nattarbeid denne uken,i tillegg til vanlige arbeidsdager, så sykkelen har stått i ro siden søndag. Er det mulig ? Hadde tenkt meg en liten tur ut nå, men frua hadde planer. Dermed blir det dårlig med kjøring :(

Forrige søndag vaska jeg sykkelen etter pinsehelga, og ble mildt sagt forbanna ! Når jeg skulle til å vaske "hekken" så var det akkurat som å få et slag i trynet. De "flotte" veskene jeg hadde på når jeg dro østover i pinsa hadde satt sine spor. Før jeg satte veskene på passet jeg på å legge folie på de plassene som noen reimer skal festes. Men jeg tenkte jo overhodet ikke på at veskene ble liggende inntil siden på sykkelen. Det var jo ikke noe problem på FZ6'ern... :roll:

Og resultatet ble som det måtte....(og jeg glemte helt å vaske under bakparten.... :roll: )

Image

Høyre siden er den værste, til og med et hakk i plasten :twisted: :twisted:
Dette skjemmer jo bort hele sykkelen siden det lyser imot deg når den står på støtta. Så da er det vel ikke annet å gjøre enn å ta av dekslene bak, og levere de inn til lakkering :( Vurderer nesten å levere inn tanken og i samme slengen for ekstra klarlakk, men er redd det blir dyrt nok med bare dekslene på siden.
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Stian og Fazer'n

Post by Jeanette »

Surt! Fikk noen merker fra sånne softbags etter vestlandsturen min i fjor også, men ikke så mye som deg.. Neste gang jeg skal bruke de på en lenger tur, skal jeg legge noe imellom! (Man lærer så lenge man lever.. :roll: )
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Stian og Fazer'n

Post by FZ1Fazer »

Jeanette wrote:Surt! Fikk noen merker fra sånne softbags etter vestlandsturen min i fjor også, men ikke så mye som deg.. Neste gang jeg skal bruke de på en lenger tur, skal jeg legge noe imellom! (Man lærer så lenge man lever.. :roll: )
Ja det er veldig surt, men gjort er gjort. Vurderer nesten å bare la de ligge på hylla, men jeg har liksom ikke lyst til å rigge sykkelen med vesker og stativ heller....
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Stian og Fazer'n

Post by FZ1Fazer »

På tide med en liten oppdatering her...

Lørdag 24. mai var det Enduro løp på det lokale motorsenteret. Det er jo ikke lenger enn 5 minutters kjøring, så jeg tok med lillegutt en tur for å kikke. Det var mye folk, og endel av årsaken var nok at Pål Anders Ullevålseter skulle stille til start.
Vi var der bare noen timer, men fikk med oss en god porsjon underholdning likevel.

Sønnen til en tidligere arbeidskollega kjørte sitt første Enduro løp. Selvsagt i debut klassen. Han kjørte inn til en sterkt 3. plass :D Og det til tross for at han tryna og knakk av hendelen til frambremsen på 3. runden =D> Og det kjørte i en time....

Her er noen bilder

Image
Image

Og her er noe fra grom klassen. Må innrømme at det ble mest bilder av Pål Anders :D

Image
Image
Image
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Stian og Fazer'n

Post by FZ1Fazer »

Og på søndag 25.mai ble en deilig tur inn til Hardanger, med retur via Folgefonn tunellen og videre til Rosendal.
En kompis hadde kjøpt seg en eldre Kawazaki GPZ600R, og ville inn til faren sin for å vise frem den nye "gamle" sykkelen.

Og selvsagt var FV med på tur :D Hverken FV eller meg klarer helt å si nei til å kjøre i det fine været....
Her er noen bilder fra en stopp på Markhus i Åkerfjorden. På bildene i bakgrunnen kan man skimte "enden" av Folgefonna.

Image
Image
Image
Image

Vi kjørte så videre til Odda og utover på østsiden av Hardangerfjorden til Fresvik. Her ble vi tatt veldig godt imot, og kunne nyte utsikten utover fjorden og mot Folgefonna. Omgivelsene ble ikke dårligere med nystekte vafler og kaffe :D

Image
Image
Image

Frode, kompisen på GPZ'en, måtte selvsagt begynne å utforske sykkelen litt. Han prøvde å justere nålene i forgasserene litt, siden den ikke gikk helt som den skulle. Mens Frode skrudde, så planla Frank og jeg at vi skulle ta veien via Folgefonn-tunellen for så å kjøre til Rosendal. Etter at mekkingen var ferdig, ville Frode ta en liten tur bare for å teste sykkelen før vi kjørte videre. Men siden klokka nærmet seg fem, så ble vi enige om at vi heller skulle begynne å kjøre. Det varte ikke mange kilometrene før Frode fant ut at han hadde justert forgasserne feil vei. Siden klokka hadde blitt såpass mye, så ble vi enige om at Frank og jeg skulle kjøre videre via Rosendal, mens Frode kjørte tilbake til "fattern" for å rette opp i problemet. Han ville da ta "den vanlige" veien tilbake fra Hardanger og møte oss etterhvert. Så da ble det sånn.

Vi kjørte da tilbake til Odda, og tok et veldig lite stykke utover på vestsiden av Hardangerfjorden for vi kom til Folgefonn tunnelen. Det å kjøre rett fram i en tunell på godt og vel en mil er ikke så kjekt. Men da vi kom ut på den andre sida, var det rett og slett nydelig. Der var det forresten en bom, men etter noen kroner fattigere kunne vi kjøre videre. Det tok gikk ikke mange hundre meterne før Frank plutselig kjørte inn til siden... - Å skal vi ta bilder, sa jeg....med tanke på den flotte naturen. Saken var helst at Frank glemte å lukke visiret idet han dro på litt etter bompasseringen :D Og da hender det jo at noen fremmedlegemer kommer inn i hjelmen :roll:

Men jeg knipset noen bilder likevel
Image
Image
Image
Image

Vi tok en stopp i Rosendal for å få litt mat i kroppen. Dårlig biffsnadder og hår i burgeren er ikke akkurat noe man forventer... :evil: Shit happens. For min del satte det ikke noen stopper på den fine naturen og de svingete veien... :roll:
Vi kjørte så videre for å rekke ferja over til Skånevik. En ferje vi ikke visste når gikk....På veien videre lå vi bak en idiot i en fin BMW. Veien var smal og han brukte mer av venstre sida, enn høyre sida. Kjørte forbi biler på teite plasser, og sakket av når han kom forbi dem. Når vi kom frem til ferje-leiet var tempen inni hjelmen såpass høy, at det ble på fløyta og opp med fingern. Fyren i BMW'en, en kar i midten av 50-årene, snudde seg forsiktig vekk..... :twisted:

Turen gikk så videre fra Skånevik mot Etne, hvor svogern min satt og ventet på oss. På denne turen, på svingete og smale veier, kom vi utfor nok en idiot på veien. Men denne gangen i en rutebuss.... Det er så mange idioter på veien. Det er greit at vi ikke er de flinkeste til å ligge nøyaktig på fartsgrensa, men når man ligger på motsatt side rundt smale svingete veier, da blir jeg litt forbanna :-#

Men uansett, så hadde vi en flott tur. Frode som kjørte tilbake den veien vi kom ifra hadde kommet oss i forspranget. Vi møttes igjen på stamstedet, Knapphus, for dagens siste kaffe.

Mye fin natur, og jeg fikk absolutt merke pollen plagene etter en hel dag i sola, men fin blomstring i Hardanger :D
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Stian og Fazer'n... Oppdatering med nye bilder

Post by Jeanette »

Flotte bilder!! Får skikkelig lyst til å dra på langtur overalt i hele Norge når jeg ser bilder som disse :D
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Stian og Fazer'n... Oppdatering med nye bilder

Post by FZ1Fazer »

Lørdag 31. mai fikk vi fint besøk fra Bergen \:D/. Frank sendte meg en melding på fredagen og spurte om jeg ville bli med, og det var ikke så vanskelig å si nei til det :D

Alas, Lordshaft og en kompis av Lordshaft tok turen nedover. Vi møttes på Aksdal, og hadde planer om å vise noen flotte svingete veier. Turen gikk først til Nedstrand. Her er det noen flotte og svingete veier med 80 sone nesten hele veien. Og på en fin dag som det vi hadde ble det en nytelse. Vi stoppet på kaien i Nedstrand en halvtimes tid. Det lød vel en felles kommentar fra besøket som: - Fy f... for noen deilige veier :D Temperaturen var veldig bra, og hadde vi blitt der lenger, så hadde nok fjortis jentene på kaien fått sett Lordshaft bade :lol:

Tok et par bilder, om dog ikke de beste...

Image
Image
Image

Vi kjørte så tilbake til Skjoldastraumen og valgte den obligatoriske veien over til Knapphus, via Åmsosen.
Det ble en kaffe pause på Knapphus, med tilhørende pisspreik og godt humør :lol:

Image
Image

Vi kjørte så videre til Ølensvåg, og rundt Bjoa. Denne veien har vel blitt beskrevet litt før, så det ble ingen bilder her... :roll:

Jarle, kameraten til Lordshaft hadde avtalt å være hjemme i "anstendig tid", så vi fulgte besøket et lite stykke på veien hjemover.

Dette var en utrolig flott dag. Det at de tok seg tid til å komme sørover for å besøke andre fra forumet, og ikke minst sjekke ut veiene her nede var utrolig kjekt. Neste gang regner jeg med at vi må ta turen til Bergen for å spise soft-is og drikke kaffe. Noe jeg ser frem til :D
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
Post Reply