Yamaha FZ1-S til salgs...

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Yamaha FZ1-S til salgs...

Post by FZ1Fazer »

Heisann.

Etter å ha svirra rundt her på forumet en stund, og ikke gjort så mye av meg, fant jeg vel ut at jeg også kunne prøve å lage en blogg. Dvs at jeg har fått noen tilbakemeldinger på det, og ikke noe særilig flere unskyldninger til å ikke gjøre det :roll:
Litt om meg da....

Jeg er 31 år, bosatt på Karmøy, med kone, en sønn på 7, en liten hund, stasjonsvogn og ikke minst motorsykkel. Jeg er født og delvis oppvokst i Skien, men flytta vestover til fattern når jeg ble 12 år. Så jeg har bodd her endel lenger enn på østlandet. Men dialekta har jeg stort sett beholdt, så noen lurer av og til når jeg sier hvor lenge jeg faktisk har bodd her borte :) Når det gjelder motorsykler, så er jeg vel ganske fersk i gamet. Jeg har som så mange andre drømt om sykkel-lappen siden var mye yngre, men tok altså ikke lappen før i fjor. Det er jo mange grunner til det, men når jeg tenker etter så var det vel egentlig et trygt valg. Det er jo greit å slå seg litt til ro, samtidig som topplokket kanskje fungerer litt bedre med hensyn til fart...:-k .

Min første sykkel, eller moped som den ble kalt blandt de mer erfarne, var en Yamaha FZ6-S. Den ble kjøpt ny i mars 2007 som 78 hk utgave. Jeg var kjempefornøyd med den. Perfekt nybegynnersykkel. Jeg fikk vel kjørt nærmere 8500 km iløpet av sesongen. Men hele tida gikk jeg og sikla på FZ1... Ville liksom ha litt mer futt, og ikke minst moment :) Frua var derimot ikke helt med på tanken min... :( Så da var det bare å stumpe røyken, og vips så kunne jeg bruke litt mer på meg selv :) Det å bytte inn en 1 år gammel sykkel for så å kjøpe en ny overligger er jo et håpløst taps-prosjekt, men jeg dreit rett og slett i det. Jeg ville ha en FZ1, så da ble det sånn :D

Her er noen bilder av den gamle, som dere har sett mange ganger i bloggen til Jeanette :)
Image
Image

Og noen bilder av FZ1-S'en...
Image
Image
Image

Ehh...sliter litt med å få samme sizen på bildene, men det kommer vel. Digital-kamera er desverre mangelvare foreløpig, så disse er tatt med mobilen. Ser at jeg må få kjøpt meg et skikkelig kamera ja :)

Vel det var litt om meg og mine, endelig.... :roll:
Last edited by FZ1Fazer on 10 Oct 2011 19:12, edited 5 times in total.
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
User avatar
Chris
Posts: 1166
Joined: 25 May 2005 21:11
MC: BMW HP2 Sport
Location: Sandefjord

Re: Stian og Fazer'n

Post by Chris »

Se her ja! Førstemannen til mølla! Endelig kom den! :D
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
Kristoffer
Posts: 269
Joined: 11 Oct 2006 15:38
MC: Cagiva Mito 2006
gått km 12000
Orginal
150 bakdekk gått 2000km

Re: Stian og Fazer'n

Post by Kristoffer »

Grutulere med blogg, og dritkul sykkel du har :)
Nå: Cagiva Mito 2006
Kondemnert: Yamaha Dragstar 125 2004

http://www.mitoforum.org
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Stian og Fazer'n

Post by FZ1Fazer »

Jo takk ! Det var vel på tide igrunn. Nå blir kanskje Frank og Jeanette fornøyde...litt mindre mobbing :lol:
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
User avatar
Chris
Posts: 1166
Joined: 25 May 2005 21:11
MC: BMW HP2 Sport
Location: Sandefjord

Re: Stian og Fazer'n

Post by Chris »

Nå BØR de bli fornøyde ja, men man vet aldri! Kravstore folk vettu :lol:
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Stian og Fazer'n

Post by FZ1Fazer »

Takk Kristoffer, er stor fornøyd med den.
Cris; de ER kravstore :-# Du som jobber på komplett, hvilket digital-kamera burde man velge ? Jeg har hele tida vært glad i Canon, sikkert noe som henger igjen etter den tida jeg jobba på Elkjøp og Telehuset. Men ser jo at Olympus har bra pris på sine... Noen ideer ?
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Stian og Fazer'n

Post by Jeanette »

Kravstore?! Er bare rimelig at Stian fikset sin egen blogg nå, etter å ha blogget seg ihjel i våre andre sine blogger! Så grattis med blogg, Stian :D
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Stian og Fazer'n

Post by FZ1Fazer »

Jeanette wrote:Kravstore?! Er bare rimelig at Stian fikset sin egen blogg nå, etter å ha blogget seg ihjel i våre andre sine blogger! Så grattis med blogg, Stian :D
He he :lol: Jo takk du. Hvordan er det med foten idag da ?
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Stian og Fazer'n

Post by Jeanette »

FZ1Fazer wrote:Hvordan er det med foten idag da ?
Overraskende bra faktisk. I går var den vond som et helvete, men i natt har jeg sovet kjempegodt. Var selvfølgelig vondt å stå opp i dag, når blodet strømmer tilbake til foten, men ikke på langt nær så vondt som i går. Så *bank i bordet*! 5 uker igjen nå :roll: ;-)
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Stian og Fazer'n

Post by FZ1Fazer »

Det er godt å høre :D
Du Jeanette, den flotte "banneren" du har i signaturen din, hvor enkelt skal det liksom være å lage en sånn en ? Ser flere som har det. Jeg har nettopp installert Photoshop, men fant ut at det var litt mer jobb en jeg trodde. Jeg ble så sinna at jeg liksom gav blaffen.... :evil: Noen tips ?
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Stian og Fazer'n

Post by Joachim »

Grattis med blogg og fet sykkel! ;-)
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Stian og Fazer'n

Post by Jeanette »

FZ1Fazer wrote:Noen tips ?
Selv har jeg veldig liten peil på slikt, men fikk hjelp av Mathias i denne tråden: http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=29&t=5932
Vet ikke om han sjekker tråden nå lenger, det er en liten stund siden den har vært aktiv, men du kan jo evt. sende ham en pm og høre!
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Stian og Fazer'n

Post by FZ1Fazer »

Takker Joackim. Og du har kjøpt deg flett ny KTM ? Har du fått tung lappen nå ? Må tydligvis sjekke bloggen din...
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Stian og Fazer'n

Post by Joachim »

Ja, kjøpt ny KTM ja :D

Skal ha sikkerhetskurs bane på 22. april, og sikkerhetskurs vei like etterpå. Deretter blir det oppkjøring 8. mai, som den første for sesongen.
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Stian og Fazer'n

Post by Jeanette »

Joachim wrote:Deretter blir det oppkjøring 8. mai, som den første for sesongen.
8. mai er en flott dag \:D/
Post Reply