Espens blogg:)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
esstrom
Posts: 155
Joined: 20 May 2007 16:30
MC: Kjører en Honda Magna 750 94 modell, kjempesykkel med kruttmotor og fine kjøre egenskaper:)
Location: Trondheim

Espens blogg:)

Post by esstrom »

Har ikke hatt blogg før så må jo nesten bare prøve, planlegger en tur til sommer ifra hjemplassen i nord, til trondheim, og så videre ned til trollstigen:) og videre til geiranger, og har også lyst til å reise nedover europa, meen penger og tid må strekke til.
er forrøvri en nordlending som er forvillet seg til bartebyen, men er snart på tur tilbake for å jobbe, men kommer tilbake til høsten da jeg skal skolere videre.
Lurer på noe så er det bare å spørre ivei:)
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Re: Espens blogg:)

Post by Banditbiker »

esstrom wrote: Lurer på noe så er det bare å spørre ivei:)
Har du bart ? :-k :D
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Espens blogg:)

Post by FV »

Fortell litt om sykkelen også da!

Welcome to the blog-world!
User avatar
esstrom
Posts: 155
Joined: 20 May 2007 16:30
MC: Kjører en Honda Magna 750 94 modell, kjempesykkel med kruttmotor og fine kjøre egenskaper:)
Location: Trondheim

Re: Espens blogg:)

Post by esstrom »

Nei har nokk ikke bart :)
sykkelen er en honda magna 750 er en 94 mod importert fra uniten, er foreløpeli flyttet tilbake til nordnorge, og her er det snøstorm :( men skal tilbake til trondheim og kjøre mer sykkel :)
User avatar
Lidahl
Posts: 71
Joined: 26 Aug 2007 18:45
MC: Yamaha Drag Star XVS 650 Standard '98
Location: Trondheim

Re: Espens blogg:)

Post by Lidahl »

Boya! Steelriders!
User avatar
esstrom
Posts: 155
Joined: 20 May 2007 16:30
MC: Kjører en Honda Magna 750 94 modell, kjempesykkel med kruttmotor og fine kjøre egenskaper:)
Location: Trondheim

Re: Espens blogg:)

Post by esstrom »

Oh yeah:D
User avatar
esstrom
Posts: 155
Joined: 20 May 2007 16:30
MC: Kjører en Honda Magna 750 94 modell, kjempesykkel med kruttmotor og fine kjøre egenskaper:)
Location: Trondheim

Re: Espens blogg:)

Post by esstrom »

Har ikke oppdatert denne bloggen på en stund :) så tenkte å skrive litt mer om meg og sykkelen jeg kjører.
Jeg er opprinnelig fra Andøy i Nord-Norge, der har gått grunnkurs elektro og har jobbet som maler, min første sykkel var en Suzuki TSX, som jeg kjørte til lands og vanns, eneste trim jeg hadde på den var effektannlegg så var ikke den kjappeste i gata akkurat :lol:

Etter jeg hadde jobbet et år kom jeg meg avgårde til Malangen(Troms) der jeg gikk ett år med folkehøgskole, var nokk ett av de beste årene så langt i mitt liv :) linjen jeg gikk var friluftsliv og hundekjøring, da gikk dagene på å dra rundt i skauen med hundespann(og til Svalbard til isgrotter og hundespannkjøring) samt mange fine turer i utmark :)

I løpet av året der traff jeg en trønderpie som gjorde at jeg tok turen til Trondheim for å gå andre og tredje år allmenn fag.
I slutten av denne sommeren tok jeg MC-lappen, men ble ikke 20 før til høsten så ble relativt lite kjøring på meg da :(
Påfølgende år begynte jeg på psykologi på NTNU, som var mer eller mindre fiasko :lol: Var ikke så innteresant som jeg hadde håpet, så det ble jobbe år på meg istedenfor, både som brannsikrer og som maler, samt litt bartender og servitør(ikke alt samtidig :) )

Sommeren i fjor gikk til jobbing og masse MC-kjøring, Blant annet kjøring tilbake til Trondheim fra Andøya(100 mil) dette gikk overaskende bra, brukte vel en og en halv dag på dette(en overnatting) burde kansje ha hatt flere pauser underveis og nytt turen bedre, men hadde det litt travelt med og komme meg frem.

Høsten i år begynte jeg på HiST der jeg går IT drift, og trives stort sett der :) etter jul går tiden til studering og jeg har nettopp begynt i deltidsjobb som servitør på en uteplass i T-town :)

Andre folk fra Trondheim må bare si ifra når dere skal ut å kjøre, jeg hiver meg med, er ute så ofte så mulig og kjører, litt mye snø akkurat nå da :)

Sykkelen jeg kjører:

Image
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Espens blogg:)

Post by supermons »

Den så rimelig strøken ut til å være en 94-modell! =D>
User avatar
esstrom
Posts: 155
Joined: 20 May 2007 16:30
MC: Kjører en Honda Magna 750 94 modell, kjempesykkel med kruttmotor og fine kjøre egenskaper:)
Location: Trondheim

Re: Espens blogg:)

Post by esstrom »

Den har vært kjørt veldig lite, den har vært kjørt i USA når den var ny av Norsk eier, daværende eier tok den med seg til Norge(Andøya, der jeg bor) der er den nesten ikke blitt kjørt, stått inne under en trapp en stund, så kjøpte faren min den for endel år siden, han kjørte den kansje et par ganger i året for å lufte den og fylle bensin :) ellers har den stått i garasje frem til nylig da jeg begynte å kjøre den, måtte skifte batteri og bytte olje/filter samt vaske den godt ned, brukte sikkert en 3-4 timer på pussing og vasking(var mest artig da) dette var for 2 år siden(da bilde ble tatt) sykkelen tikker og går som om den var ny, ingenting som feiler den. Fulgte med effektannlegg som den første eieren hadde brukt en stund, han hadde sluttet å bruke det for det ble for høy lyd, hadde det på en periode her i Trondheim men skjønte fort hva han mente så det ble på med original annlegget pronto :lol:
User avatar
esstrom
Posts: 155
Joined: 20 May 2007 16:30
MC: Kjører en Honda Magna 750 94 modell, kjempesykkel med kruttmotor og fine kjøre egenskaper:)
Location: Trondheim

Re: Espens blogg:)

Post by esstrom »

Har tenkt litt på sommerferien, jeg har tenkt å kjøre fra trondheim via trollstigen og videre nedover til kvinesdal for rockefestivalen :D etter festivalen har jeg tenkt meg til Arendal og videre til Oslo, jeg lurer på om det er noen anbefalte kjøreruter? eller skal jeg bare følge ruten til googlemaps?
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Espens blogg:)

Post by supermons »

Google maps tar vel sikkert rakeste veien, og opp fra Arendal til Oslo er det E18. Du finner nok mye morsommere veier om du tar gamle E18 og andre sideveier oppover der :)
User avatar
esstrom
Posts: 155
Joined: 20 May 2007 16:30
MC: Kjører en Honda Magna 750 94 modell, kjempesykkel med kruttmotor og fine kjøre egenskaper:)
Location: Trondheim

Re: Espens blogg:)

Post by esstrom »

Ja tenkte å få med meg de artigste veiene for sykkel :) har det ikke så travelt når jeg skal kjøre så om det blir noen mil gjør ingenting, skal i første omgang kjøre hjem med sykkel og tilbake til trondheim, bare det er 200 mil :lol: og etter en stund i Trondheim bærer det sørover, tror det blir en fin tur.
User avatar
esstrom
Posts: 155
Joined: 20 May 2007 16:30
MC: Kjører en Honda Magna 750 94 modell, kjempesykkel med kruttmotor og fine kjøre egenskaper:)
Location: Trondheim

Re: Espens blogg:)

Post by esstrom »

Var ute for andre gang i år(ute for 14 dager siden, varmere da), sur vind og 1 grader, men huhei hvor artig :) ikke lenge igjen til sesongen er igang for fult \:D/
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: Espens blogg:)

Post by Kriston »

Nå er det flere centimeter med snø her i Oslo. :evil:
User avatar
esstrom
Posts: 155
Joined: 20 May 2007 16:30
MC: Kjører en Honda Magna 750 94 modell, kjempesykkel med kruttmotor og fine kjøre egenskaper:)
Location: Trondheim

Re: Espens blogg:)

Post by esstrom »

Ja er kjølig her og, men ifølge yr(pålitlig :roll: ) så skal det holde seg slik, får håpe det ikke kommer noe snø, skal bort i påska også og når jeg kommer tilbake skal det være varmere i lufte, men når jeg kjører nå holder jeg meg i byen, tørr ikke legge ut på motorveien og i utkantstrøk
Post Reply