lintho's blogg! [Vurderer MT-07 eller MT-09 (HELP)]

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: lintho's blogg! Sesongen er i gang! [Ny mc jakke!]

Post by Hawken »

Kjøre noe i helgen du eller? :)
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: lintho's blogg! Sesongen er i gang! [Ny mc jakke!]

Post by Hawken »

Ute og kjørte litt i dag? Hilsa på deg nede ved solsiden og ved prinsen kino. Kjøre en sort Harley og hjelm med speilvisir :)
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: lintho's blogg! Sesongen er i gang! [Ny mc jakke!]

Post by lintho »

Hawken wrote:Ute og kjørte litt i dag? Hilsa på deg nede ved solsiden og ved prinsen kino. Kjøre en sort Harley og hjelm med speilvisir :)
hehe, ja, det var nok meg :) Fått deg ny sykkel?
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: lintho's blogg! Sesongen er i gang! [Ny mc jakke!]

Post by Hawken »

Nei, det er nok pappa sin :)

Si meg, så jeg syner eller kom du kjørende ut av enveiskjøringen ved prinsen? :-k
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: lintho's blogg! Sesongen er i gang! [Ny mc jakke!]

Post by Northman »

Hawken wrote:Nei, det er nok pappa sin :)

Si meg, så jeg syner eller kom du kjørende ut av enveiskjøringen ved prinsen? :-k
Er vel ikke enveiskjøring for MC, er det plass er det lov? ;)
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: lintho's blogg! Sesongen er i gang! [Ny mc jakke!]

Post by lintho »

Northman wrote:
Hawken wrote:Nei, det er nok pappa sin :)

Si meg, så jeg syner eller kom du kjørende ut av enveiskjøringen ved prinsen? :-k
Er vel ikke enveiskjøring for MC, er det plass er det lov? ;)
what he said! Til mitt forsvar kjørte jeg på fortauet slik at det ikke var på den enveiskjørte veien! smart?
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: lintho's blogg! Sesongen er i gang! [Ny mc jakke!]

Post by lintho »

Da er det bare 7 år siden jeg skrev sist. Nesten på dagen! Jeg har flyttet til Buvika rett utenfor Trondheim, og kjører nå ca 5mil hver dag, uansett vær.

Jeg har gått litt i tenkeboksen etter en sykkel som er litt mindre R (jeg har fortsatt thundercat), og litt mindre liggende kjørestil. Samtidig ønsker jeg å beholde sprekheten, og jeg trenger definitivt vindskjerm. Jeg har sett litt på z750 på nettet, men vet ikke om det er mer oppreist kjørestil på den?

Noen tips til en ny sykkel? Jeg ser egentlig ikke for meg å bruke noe mer enn 70k. Jeg har kjørt min sykkel i 10 år nå. Strålende fornøyd og det er en 98 modell, så jeg overlever en litt "eldre" sykkel.
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: lintho's blogg! Sesongen er i gang! [Ny mc jakke!]

Post by lintho »

Ingen svar sist, men jeg slenger inn en til post.

Jeg har fortsatt vurdert litt frem og tilbake mtp ny sykkel, og jeg har egentlig bestemt meg for å slå til på en helt ny yamaha Mt 07 i orange\grå farge.
Image

Jeg søkte litt på brukte, men når jeg sparer kun 20-30k på en 5 år gammel sykkel, så er ikke det aktuelt. En NY 2019 koster 105k.

Hva tror dere? God sykkel nr 2? Jeg har kjørt i 11 år nå, men er lei av å ligge fremover. Jeg har testet mt07 og liker at effektkurven er noe motsatt fra min R sykkel i dag. Det er sjelden jeg kjører i 7k+ rpm gitt.

Det eneste negative jeg fant med sykkelen var at lyden er helt utrolig stusslig, og at fothvilere er skikkelig i veien når man skal stå med føttene i bakken. Tips til effektannlegg? Jeg synes 10k er for dyrt. Funker det med feks snell til 1400kr på xl moto for å få en litt kulere lyd?
Image
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: lintho's blogg! Sesongen er i gang! [Ny mc jakke!]

Post by mekkern »

Lurer på om ikke eksosanlegget et i en del på den sykkelen?
Mulig du får tak i et brukt anlegg for litt mindre penger.. et par stykker i distriktet og de bråker masse-uten db killer.
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: lintho's blogg! Sesongen er i gang! [Ny mc jakke!]

Post by lintho »

Hei!

Jeg har ikke behov for at det skal bråke masse, men det orginale høres ut som en nedplombert moped :lol:

Noe som har litt mer grom lyd hadde vært å fortrekke, men jeg ønsker ikke å være en plage for andre. \:D/
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: lintho's blogg! Sesongen er i gang! [Ny mc jakke!]

Post by tshansen »

Man merker helt klart forskjell på sykkel med og uten lyd når man pendler i tett bybilde :-P Så lyd er en faktor for meg også, selv om mange vil hevde at det er støy!

Det er veldig begrenset med lyd så lenge man bare skifter potten, man får en annen klang og litt dypere lyd, men skal du få skikkelig motorlyd må katalysatoren vekk. Å da må sykkelen mappes! Altså den må i dynobenk for å finne optimal blanding mellom luft, motstand og bensinblanding :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: lintho's blogg! Sesongen er i gang! [Ny mc jakke!]

Post by JK95 »

MT-07 og 09 har eksosen i et stykke ja, så manifold, katalysator og potte er i en del, derfor er de dyre :thumleft

Har du sjekket ut Bikes & Burgers Trondheim på fjesboka foresten? Kan anbefales :D
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: lintho's blogg! Sesongen er i gang! [Ny mc jakke!]

Post by lintho »

tshansen wrote:Man merker helt klart forskjell på sykkel med og uten lyd når man pendler i tett bybilde :-P Så lyd er en faktor for meg også, selv om mange vil hevde at det er støy!

Det er veldig begrenset med lyd så lenge man bare skifter potten, man får en annen klang og litt dypere lyd, men skal du få skikkelig motorlyd må katalysatoren vekk. Å da må sykkelen mappes! Altså den må i dynobenk for å finne optimal blanding mellom luft, motstand og bensinblanding :thumleft
Det er såpass avansert ja.. Jeg hadde håpet å ikke bruke allverdens på lyd, men får vurderes :-k
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: lintho's blogg! Sesongen er i gang! [Ny mc jakke!]

Post by lintho »

JK95 wrote:MT-07 og 09 har eksosen i et stykke ja, så manifold, katalysator og potte er i en del, derfor er de dyre :thumleft
Har du sjekket ut Bikes & Burgers Trondheim på fjesboka foresten? Kan anbefales :D

Har noen hørt en mt 07 med kun bytte av potten? Er det absolutt ingen poeng å bytte kun det?

Nei, jeg er faktisk ikke på facebook lenger! :shock:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: lintho's blogg! Sesongen er i gang! [Ny mc jakke!]

Post by tshansen »

lintho wrote:
Det er såpass avansert ja.. Jeg hadde håpet å ikke bruke allverdens på lyd, men får vurderes :-k
Det høres mer avansert ut enn det er :-P Vet ikke hvordan det er med muligheter for å sette sykkelen sin i dynobenk i Trondheim, men det er noen som driver med det andre plasser i landet. Har du sjekket youtube? Hvilke muligheter som finnes, søk på din sykkel og lyd, så får du nok opp en del alternativer :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply