lintho's blogg! [Vurderer MT-07 eller MT-09 (HELP)]

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: Ny bruker, Hvilken sykkel? Suzuki SV 650 S\Honda CBR 600 osv

Post by lintho »

Det kan hende jeg får en til å se på den, men det er usikkert. Er det noen her som befinner seg i tønsberg? :p

Når det gjelder service hefte er det nesten komplett. Ble utført en service på 20k og en på 24-26k, men den siste er ikke stemplet i følge selger. Nå er sykkelen gått 27000 og kan ikke si at jeg bryr meg så VELDIG mye om at det ikke er stempel i boka. Bør jeg det?
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Ny bruker, Hvilken sykkel? Suzuki SV 650 S\Honda CBR 600 osv

Post by FZ1Fazer »

lintho wrote:Det kan hende jeg får en til å se på den, men det er usikkert. Er det noen her som befinner seg i tønsberg? :p

Når det gjelder service hefte er det nesten komplett. Ble utført en service på 20k og en på 24-26k, men den siste er ikke stemplet i følge selger. Nå er sykkelen gått 27000 og kan ikke si at jeg bryr meg så VELDIG mye om at det ikke er stempel i boka. Bør jeg det?
Er usikker på intervallene på "litt eldre" Yamaha'er, men på de jeg har vært borti har det vært 10k service, og ventiljustering på 40k. Hvis det er ventiljustering på rundt 25k, noe jeg ikke tror, så bør det være et stempel for det.
Ring en Yamaha forhandler og still det enkle spørsmålet, eller søk etter manualer til sykkelen på nettet. Kanskje du finner noe i denne tråden... http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php? ... lit=manual
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Ny bruker, Hvilken sykkel? Suzuki SV 650 S\Honda CBR 600 osv

Post by Kilamor »

Nei stemplan i boka betyr stort sett bære at det e en mekaniker som har fekla litt på han og gitt klarsignal via et stempel. Spør heller etter kvitteringer på oljeskift ect. førr akkurat den biten e meir viktig enn at servicen e utført på verksted.

Hilsen ei som tar alle servican sine sjøl ;-)
#Suzuki GSXR 750, K6
RockeRolf
Posts: 611
Joined: 02 Jan 2008 20:32

Re: Ny bruker, Hvilken sykkel? Suzuki SV 650 S\Honda CBR 600 osv

Post by RockeRolf »

Vær så snill å ikke kjøpe en "halvgammel" sykkel usett!! Ihvertfall ikke en opplakkert en.
Du skriver at du bor i Harstad. Har du sjekket hva Zigo har inne av 600? Butikkene i Tromsø? Har du sjekket autodb.no eller finn.no??
Se på Bike-Torget på bike.no Det ligger flere 600 ccm fra Troms der inne i din prisgruppe og innen ditt modellområde.
Sykler du kan både ta og se på før du bestemmer deg for kjøp.

Ha litt is i blodet.
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: Ny bruker, Hvilken sykkel? Suzuki SV 650 S\Honda CBR 600 osv

Post by lintho »

Zigo selger syklene sine for iværtfall 15-20k over bruktmarkedet. Om jeg skriver kontrakt med selgeren før jeg kjøper, med notat på at sykkelen ikke har noen synlige skader og at service hefter er som han sier. Da kan det vel ikke være noe særlig problem? Fant en cbr i tromsø til 55 000kr.

http://bike.no/admarket/ad.php?id=1690
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Ny bruker, Hvilken sykkel? Suzuki SV 650 S\Honda CBR 600 osv

Post by Kilamor »

Fær og kikk på den du..
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: Ny bruker, Hvilken sykkel? Suzuki SV 650 S\Honda CBR 600 osv

Post by lintho »

Det er noe med fargen på den CBR sykkelen som byr meg i mot. Tror jeg har sett for mange slike! Er det mange av dere som har sett fargekombinasjon som er på den thundercaten jeg har tenkt å kjøpe?
Darth MToffy
Posts: 104
Joined: 20 Feb 2008 20:10
MC: Yamaha FZ6S 2004mod

Re: Ny bruker, Hvilken sykkel? Suzuki SV 650 S\Honda CBR 600 osv

Post by Darth MToffy »

Kaster meg på med advarsler her jeg også.. Kjøp av en nesten 10år gammel sykkel uten at man har sett den selv er skumle saker.. Den kan jo ha ett lass med skjulte mangler som du kanskje hadde sett ved nærmere innspeksjon. Det er også sjeldent det er smart og kjøpe det første og det beste du finner når vi tross alt snakker om relativt store summer med norske kroner.

Selv om man skriver kontrakt er man ikke sikret noe som helst egentlig.. Har man sett ett par episoder av "Tv2 Hjelper deg" så vet man at folk som først vil svindle deg ikke gir seg før siste utvei er brukt, og da har man gjerne brukt mengder med tid og penger for og få sin rettferdighet...

Verden vil bedras og det er tonnevis med folk som mer enn gjerne utnytter det :evil:
Fizzeren er her! Me happy, me very happy!
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: Ny bruker, Hvilken sykkel? Suzuki SV 650 S\Honda CBR 600 osv

Post by lintho »

Vel, er det noen her på forumet som befinner seg i tønsberg?
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: Ny bruker, Hvilken sykkel? Suzuki SV 650 S\Honda CBR 600 osv

Post by lintho »

Om jeg legger inn årene på dette kjøpet, må jeg finne meg en annen sykkel. Jeg er interessert i en sykkel som går greit, kan kjøres langt med om jeg vil og ser pen ut. Tenkte meg en tur til trondheim til sommern, og den turen er på 80mil.

Noen forslag?
De jeg har sett på til nå som aktuell er Honda CBR 600 og Yamaha Thundercat!
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: Ny bruker, Hvilken sykkel? Yamaha Thundercat\Honda CBR osv!

Post by lintho »

Fant en her:
http://finn.no/finn/mc/object?finnkode= ... os=1&tot=4

Er den dyr i forhold til kilometer? Har den gått for langt?
inunf
Posts: 4915
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Ny bruker, Hvilken sykkel? Yamaha Thundercat\Honda CBR osv!

Post by inunf »

Den hadde gått litt langt. Finishen på Thundercat'ene skal visst ikke være helt topp, så jeg ville sett nøye på flere eksemplarer før jeg kjøpte.
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: Ny bruker, Hvilken sykkel? Yamaha Thundercat\Honda CBR osv!

Post by lintho »

Finishen? Som i lakken?
Vil du heller anbefale honda cbr?
User avatar
MowZ
Posts: 1275
Joined: 21 Jan 2008 15:44
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm
Location: Drammen

Re: Ny bruker, Hvilken sykkel? Yamaha Thundercat\Honda CBR osv!

Post by MowZ »

Burde ha service hefte med en god del servicer. Det ville jeg ha sett før jeg ville kjøpt. Ellers trenger ikke km stand være så ikke hvis servicer er fulgt og sykkel tatt vare på, men kan være litt værre og selge igjen når du har kjørt noen km også. Jeg kan anbefale CBR :D hehe
BMW S1000RR, Simply the best!
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: Ny bruker, Hvilken sykkel? Yamaha Thundercat\Honda CBR osv!

Post by lintho »

MowZ wrote:Burde ha service hefte med en god del servicer. Det ville jeg ha sett før jeg ville kjøpt. Ellers trenger ikke km stand være så ikke hvis servicer er fulgt og sykkel tatt vare på, men kan være litt værre og selge igjen når du har kjørt noen km også. Jeg kan anbefale CBR :D hehe
Hva er en "ok" kilometerstand på en 98 modell da?
Er det stor forskjell på effekt når det gjelder thundercat vs honda cbr? Hva med komfort for passasjer?
Post Reply