lintho's blogg! [Vurderer MT-07 eller MT-09 (HELP)]

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: Ny bruker, Hvilken sykkel? Suzuki SV 650 S\Honda CBR 600 osv

Post by lintho »

oi, tror kanskje jeg formulerte meg litt feil nå!
Jeg har ikke kjøpt denne sykkelen enda, men er interessert i å kjøpe den :)

Når det gjelder hjelmer, er det stor forskjell på kvaliteten når det gjelder harde støt? Skal ikke alle tåle like mye? Er ikke det sikkerhetsregler for slikt?
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Ny bruker, Hvilken sykkel? Suzuki SV 650 S\Honda CBR 600 osv

Post by FZ1Fazer »

lintho wrote:oi, tror kanskje jeg formulerte meg litt feil nå!
Jeg har ikke kjøpt denne sykkelen enda, men er interessert i å kjøpe den :)

Når det gjelder hjelmer, er det stor forskjell på kvaliteten når det gjelder harde støt? Skal ikke alle tåle like mye? Er ikke det sikkerhetsregler for slikt?
Fin sykkel da, løp og kjøp :D
Når det gjelder hjelmer så kan det være stor forskjell på kvalitet. Det finnes vel normer som er satt som et minimum av hva de skal tåle. Jeg vil påstå at billige hjelmer ikke tåler noe særlig mer enn akkurat kravene, mens dyrere hjelmer gjerne er videreutviklet i forhold til et gitt krav. Men det er jo også store forskjeller på komfort og støy. Kjøper du en billig hjelm som dugger og støyer, så minsker også kjøreopplevelsen betraktelig. Men det er nå bare min mening :D
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Ny bruker, Hvilken sykkel? Suzuki SV 650 S\Honda CBR 600 osv

Post by Kilamor »

Har du nå en kompis med god peiling på sykkel som du kan ta med når du skal kikke på thunderkatta? Den er priset litt høyt, så vil tro du har en 5 000 i prutningsmonn på den. Prut på alt du finner av feil ;-)

Angående hjelm så ville jeg ha valgt en hjelm i glassfiber eller kompositt, da disse har egenskaper som et "eggeskall".. For å beskytte hodet ditt best mulig vil en slik hjelm "knuses" i det ytterste skallet, og dermed forhindre en sprettballeffekt med nakkeskader som resultat. Hør i den lokale butikken for råd, de burde kunne produktene sine. Shoei XR 1000, AGV Airtech osv er eksempler på hjelmer som ikke koster skjorta og som er dugelige.

Husk også å PRØVE hjelmen før du kjøper, den skal sitte tight på hodet, på grensen til å klemme, da foret gir seg og tilpasser seg hodet ditt etter noen ganger i bruk. Når du har festet hjelmen så prøv først å dra den av deg fra nakken og opp, deretter fra sidene.

Klær: Ville ha sett på halvorssons og Lindstrands sin kolleksjon, men husk å kjøpe ekstra beskyttere der dette ikke følger med :)

Lykke til!
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: Ny bruker, Hvilken sykkel? Suzuki SV 650 S\Honda CBR 600 osv

Post by lintho »

Problemet mitt er vel gjerne at jeg bor i Harstad(TROMS) og får ikke sett på sykkelen før jeg kjøper mest sannsynlig. Med mindre jeg er villig til å bruke veldig mange tusen på flytur. Tviler på at det er noe å spare på det med mindre jeg er verdens beste pruter. Er 60.000 mye i forhold til antall kilimeter den er kjørt? se på denne feks.

http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/detail.pl?nr=1850261

Billig, men alt for lang km? Tipper jeg får et problem med å selge den videre senere.

Denne er også til salgs nå:
http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/detail.pl?nr=1849980

Virker som en grei pris\kmstand det?
StenR
Posts: 200
Joined: 26 Nov 2006 16:48

Re: Ny bruker, Hvilken sykkel? Suzuki SV 650 S\Honda CBR 600 osv

Post by StenR »

Personlig synes jeg det der er for dyrt. Strøkne originale eksemplarer med noe mer på telleren typisk 40-50.000km, legges ut for 50-55tusen. Kjenner en som kjøpte en 1997 modell i fjor for 42k. Den var ikke blodstrøken i plasten, men var i fin stand ellers.
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: Ny bruker, Hvilken sykkel? Suzuki SV 650 S\Honda CBR 600 osv

Post by lintho »

Thomas
Posts: 166
Joined: 29 Oct 2006 08:16
MC: x Suzuki SV650S
x Husqarna WR250
Location: Sandefjord

Re: Ny bruker, Hvilken sykkel? Suzuki SV 650 S\Honda CBR 600 osv

Post by Thomas »

Hvis du har muligheten lønner det seg ofte å handle komplett kjøreutstyr samt hjelm fra en og samme butikk.
Du får prøvd alt, i tillegg har du et godt utgangspunkt til å slå av en god deal på utstyret .

Du får nok en fantastisk førstesesong uansett hva du velger, så gå etter hva du har lyst og råd til :)
"If you always do what you always done, you always get what you always got"
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: Ny bruker, Hvilken sykkel? Suzuki SV 650 S\Honda CBR 600 osv

Post by lintho »

vurderer denne her:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JOE-ROCK ... QQtcZphoto

og:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AGV-SPOR ... QQtcZphoto#

hva tror dere om de der? og hvordan er det å handle mc utstyr på ebay?

har funnet meg sykkel nå mest sannsynlig
http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/detail.pl?nr=1849980

hva syns dere ? ;D
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Re: Ny bruker, Hvilken sykkel? Suzuki SV 650 S\Honda CBR 600 osv

Post by adoniz »

Personlig hadde jeg gått for sv. Veldig lett sykkel å bli FLINK på. Den er så lettkjørt, veldig lett å lære seg teknikker på. .

får du ikke en 03 SV til rundt 60?
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: Ny bruker, Hvilken sykkel? Suzuki SV 650 S\Honda CBR 600 osv

Post by lintho »

Vil heller ha denne thundercat faktisk! men hva syns dere om fargen etc?
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Ny bruker, Hvilken sykkel? Suzuki SV 650 S\Honda CBR 600 osv

Post by FZ1Fazer »

lintho wrote:Vil heller ha denne thundercat faktisk! men hva syns dere om fargen etc?
Syns ikke den ser dum ut. Smaken er som baken når det gjelder farge... :D Personlig ville jeg hatt den i blått, men jeg ville ikke latt fargen stoppe meg for å si det sånn. Du kan sikkert prute litt også.
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: Ny bruker, Hvilken sykkel? Suzuki SV 650 S\Honda CBR 600 osv

Post by lintho »

Jeg vil også ha en i blå, evt svart. Men finner ingen av disse med en normal KM stand. Det er 2 stykker på autodb med 70k og 55k km, noe som er uaktuelt.
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Ny bruker, Hvilken sykkel? Suzuki SV 650 S\Honda CBR 600 osv

Post by FZ1Fazer »

Ja jeg så en på finn med 57 k på tellern. Det var en 99 modell. Så den du har sett på virker til å være et godt kjøp i mine øyne. Er heller ikke mange av disse til salgs. Legg inn bud på 50 lapper, så kan du være heldig :D
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
User avatar
lintho
Posts: 356
Joined: 09 Apr 2008 20:33
MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
Location: Trondheim
Contact:

Re: Ny bruker, Hvilken sykkel? Suzuki SV 650 S\Honda CBR 600 osv

Post by lintho »

Enig :) har fått en genial pris på frakt opp til Harstad. Nesten gratis igjennom kjenninger ;) så i morgen bestemmer jeg meg! Er det effektannlegg på den rød\svart\sølvgråe ja? Jeg kan svært lite om sykkel til nå.

Hva bør jeg spørre om når jeg ringer han i morgen?
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Ny bruker, Hvilken sykkel? Suzuki SV 650 S\Honda CBR 600 osv

Post by FZ1Fazer »

lintho wrote:Enig :) har fått en genial pris på frakt opp til Harstad. Nesten gratis igjennom kjenninger ;) så i morgen bestemmer jeg meg! Er det effektannlegg på den rød\svart\sølvgråe ja? Jeg kan svært lite om sykkel til nå.

Hva bør jeg spørre om når jeg ringer han i morgen?
Det er effektanlegg på begge disse. Jeg ville sjekket at det følger med orginal anlegg, at service-hefte er i orden, skader etc. Heftelser sjekker du jo på brreg.no . Men jeg ville hatt litt sommerfugler med tanke på å kjøpe usett, for så å få den sendt nordover.... :-k Du har vel kanskje noen som kan se på den for deg da ?
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
Post Reply