Marte sier heia!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
Marte
Posts: 238
Joined: 25 Feb 2008 00:31
MC: MC-løs :(
Location: Mo i Rana

Marte sier heia!

Post by Marte »

Hei :)
Jeg er ny på forumet, og helt ny i motorsykkelverdenen. Har derfor lite erfaring, og har skrevet lite i tråder. Men liker å skrive om "drit og lort og ingenteng" (på min dialekt ;)) så da kan jeg gjøre det istedet. Kanskje noen vil lese det :P

Kan jo begynne med å fortelle litt om meg selv. Er en jente på 17 år gammel, bosatt i Nord-Norge, nærmere bestemt Mo i Rana. Jeg blir 18 år i desember, og holder på med oppkjøring til A1 nå. Har tatt teorien og skal begynne med kjøretimer om et par uker :D Sykkelen min er en Honda Varadero 2001-modell, og han heter Anton. Har kjørt litt ute på landeveien og føler at det går kjempegreit. I skrivende stund sliter jeg litt med å ta løst på motorvei. Går fint ute på en åpen plass, men da stresser jeg ikke siden ingen bak meg venter på å komme ut, og jeg ikke må komme før noen ut på veien. Men det kommer seg garantert, for dette skal jeg lære meg :D Så denne bloggen vil vel bestå av framgangen med oppkjøringen og andre ting som jeg vil dele med dere ;)

Ellers så kan jeg jo si at jeg er veldig glad i fotball. Er gal fotballsupporter for Mo IL, som spiller i 2 div, avd 4. Merkelig nok virker det som at jeg som er autorisert fotballdommer, er den som kjefter mest på dommerene av oss supporterne :P Er også veldig avhengig av musikk, og da går det helst i metal og progressiv rock, som Dream Theater, Circus Maximus, Pagan's Mind, Evergrey, Symphony X.. you name it ;) Er ofte på konserter og har sett en rekke band. Kjempegøy :D Har også ridd i 10 år :)

Går mitt andre år på VGS, på linjen studiespesialiserende. Går realfag, med biologi og IT. Gleder meg som et barn på juleaftenen til å bli ferdig med alt :P Også er jeg kjempeglad i å sove, sløve, spise, feste og gjøre slikt som ungdommer flest gjør på min alder ;)

Også siden noen kanskje lurer på hvordan jeg ser ut, så beskriver dette bildet meg perfekt :P Gærn som f, og full av påfunn (som å kle på seg noen av de ekstremt stygge klærne man fikk jula -07... :-#)
Image

+ har en hjemmeside og, hvis noen vil titte innom. Den er ikke oppdatert siden august 2007, men for den som kjeder seg så .. ;)

http://www.martelita.piczo.com
Last edited by Marte on 12 Jan 2009 16:10, edited 19 times in total.
- Bare Marte -
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Martes tanker

Post by ErlingSG »

Gratulerer med blogg, Marte :)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Martes tanker

Post by Jeanette »

Hihi, fin introduksjon til deg selv Marte! Grattis med blogg :D
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Martes tanker

Post by Lølle »

Velkommen til forumet og gratulerer med blogg.
Lykke til med førerkortet.
Image
Image
User avatar
Marte
Posts: 238
Joined: 25 Feb 2008 00:31
MC: MC-løs :(
Location: Mo i Rana

Post by Marte »

Hehehe, takker :D

Hadde min første kjøretur i år, og det føltes kjeeempegodt :D Men jeg klarte nok å rote det litt til. Kunne gått litt galt, ja! Jeg og pappa kjørte en tur, og det gikk veldig bra, helt til vi skulle snu. Ble jo såklart stressa, for det var en liten oppoverbakke og bakkestart har jeg helt angst for.. :P Samtidig var det dårlig sikt ene veien, og rushtrafikk fra andre veien. Endte med at jeg ikke tenkte helt, og prøvde å ta løst i et helt annet gir enn første :o Det igjen resulterte i at jeg kvalte Anton midt på veien, og stoppa. Det å få bort sykkelen igjen var jo et OL siden jeg ikke klarte å gjøre en dritt for at jeg ble så stressa, og pappa måtte henge over meg for å trille den over veien. Heldigvis fikk bilene stoppet da. Fy f, jeg var sjelven turen tilbake. Men da har jeg lært det i dag: Trippelsjekk at jeg har Anton i førstegiret før jeg tar løst :P
- Bare Marte -
User avatar
Småkjeltringen
Posts: 916
Joined: 26 Jul 2007 09:24
MC: Zuzuki Bandit 600...

Drømmen er en R1 eller Fireblade....
Location: Skedsmokorset...

Re: Martes tanker

Post by SmÃ¥kjeltringen »

Hehe... Flott introduksjon!! Blir gøy å høre hvordan det går fremover :D Kjenner igjenn den med bakkestart....... Da er det bare en ting å gjøre!! Gjør det MANGE ganger!!!

Stå på!! :smt023
Snille jenter får det de ønsker seg til bursdagen sin......

Slemme jenter får det hele tiden..
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Martes tanker

Post by Baron von Waffel »

Velkommen som MC-blogger. Kjempefin introduksjon du har laget. Må jo si jeg har veldig sans for sykkelvalget ditt.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Kristoffer
Posts: 269
Joined: 11 Oct 2006 15:38
MC: Cagiva Mito 2006
gått km 12000
Orginal
150 bakdekk gått 2000km

Re: Martes tanker

Post by Kristoffer »

Den med bakkestart er ikke morsom spesielt ikke hvis man har en pappa som er av større strl. sleit sinsykt i starten jeg å,
Nå: Cagiva Mito 2006
Kondemnert: Yamaha Dragstar 125 2004

http://www.mitoforum.org
Scotty
Posts: 1199
Joined: 15 Jul 2007 03:38

Re: Martes tanker

Post by Scotty »

Grattis med blogg :D lett-mc jenter har vi bare godt av :)
Gixxerman

Re: Martes tanker

Post by Gixxerman »

Eller lette mc-jenter :lol: :-k
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Re: Martes tanker

Post by NoName »

Blir vel mange som deltar på 1.mai turen til mo i år da. Turen går vel fra mosjøen til mo i år?
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Martes tanker

Post by Jarle »

Gratulerer med blogg \:D/
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Pollti

Re: Martes tanker

Post by Pollti »

ErlingSG wrote:Gratulerer med blogg, Marte :)

Stuntmanngnomen sover ikke. Så rart...
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Re: Martes tanker

Post by Mantis »

Hei og hopp Marte :smt026
Koslig å se at jenter også tar turen hit og intereserer seg for MC.

Er ikke mange jentene som dropper det dere scooter-fenomenet og kjøper seg skikkelige saker.
Forklar de andre jentene at giring er gøy, ikke bare noe plagsomme greier som mange av de tror :lol:

Fin truse du hadde :D :lol:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
Marte
Posts: 238
Joined: 25 Feb 2008 00:31
MC: MC-løs :(
Location: Mo i Rana

Re: Martes tanker

Post by Marte »

Kristoffer wrote:Den med bakkestart er ikke morsom spesielt ikke hvis man har en pappa som er av større strl. sleit sinsykt i starten jeg å,
Hæhæ :D Nei det skiller vel vel 30 kg og 15 cm i mellom oss, så et visst forhold er det jo :P Og med en så høy sykkel som Varadero så blir det jo "enda bedre" .. ;)
NoName wrote:Blir vel mange som deltar på 1.mai turen til mo i år da. Turen går vel fra mosjøen til mo i år?
Tja, det pleier vel å være et rimelig greit oppmøte, men det er vel 3-4 år siden sist JEG var oppegående nok til å få det med meg ;) Tror heller ikke jeg rekker å få lappen før mai, og til neste år er jeg russ. Da er det vel heller uaktuelt å møte opp... :lol:
Regner med turen går i år og, hvis ikke alle initiativtakerene i verden blir kidnappet :P
Mantis wrote:Hei og hopp Marte :smt026
Koslig å se at jenter også tar turen hit og intereserer seg for MC.

Er ikke mange jentene som dropper det dere scooter-fenomenet og kjøper seg skikkelige saker.
Forklar de andre jentene at giring er gøy, ikke bare noe plagsomme greier som mange av de tror :lol:

Fin truse du hadde :D :lol:
Bwahahaha :D Nei det var nok pappa som nektet meg å ha scooter/moped. Syns det var alt for uberegnelig og farlig. Da skulle jeg heller ha noe skikkelig ;) Og som mc-mann må jeg vel bare høre på han (ikke at jeg hadde noen andre innvendinger da. 125 foran en liten moppis med mygglyd :P)

Hehe, ja den trusa blir jeg nok å bruke på stranda i sommer, for SÅ pen var den :D


Takker til alle som ønsker meg velkommen. Artig å få høre at introduksjonen var bra. :D
- Bare Marte -
Post Reply