BIMMAS tur-og bildeblogg - *Finnskogen*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: BIMMAS tur-og bildeblogg

Post by carboy »

Fin Blogg og bilder :D jasså så helge har ikke parkert hondaen sin ennå :D Du kan spørre helge om han husker at jeg fliste han med sin Suzuki GXR, jeg heter Alexander :D
-Carboy-
Bimma
Posts: 918
Joined: 12 Nov 2007 21:28
MC: 2008 BMW F800ST
Location: Drammen

Re: BIMMAS tur-og bildeblogg

Post by Bimma »

Josie wrote:Oui Bimma, skal kjøpe meg ånkli sykkel når jeg blir stor :)
Flink jente det..!! :smt023
Men da du må huske å pakke ned kameraet utenfor rekkevidde... så du ikke faller for fristelsen til å ta bilder mener jeg... [-X
carboy wrote:Fin Blogg og bilder :D jasså så helge har ikke parkert hondaen sin ennå :D Du kan spørre helge om han husker at jeg fliste han med sin Suzuki GXR, jeg heter Alexander :D
Hyggelig å høre! :)
Jeg tipper Helge er på veien ennå. Skal ta meg en prat med ham. Han har sikkert ikke glemt deg..! ;-)
BLOGGEN MIN ligger her: http://blogg.mc-tourer.com/#home

Kjørt 2008: 24.539 km
Kjørt 2009: 17.300 km
Kjørt 2010: 17.889 km

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Bimma
Posts: 918
Joined: 12 Nov 2007 21:28
MC: 2008 BMW F800ST
Location: Drammen

Re: BIMMAS tur-og bildeblogg

Post by Bimma »

HURUMLANDET RUNDT LØRDAG 25.OKTOBER

I går ble det en hyggelig runde rundt Hurumlandet sammen med Håkon. Mørke skyer lå truende og tittet ned på oss langs hele runden, men regnet uteble og asfalten var tørr og fin de fleste stedene. Temperaturen var behagelig, men det blåste frisk og vinden tok enkelte ganger godt tak i syklene..! :shock:

Det ble en liten stopp i Filtvet og noe varmt å drikke på Villa Malla. Her er det en fantastisk utsikt utover Oslofjorden..! \:D/

Image
Filtvet fyr og palmene som vaiet i vinden utenfor Villa Malla

Vi tok også en sving utom Holmsbu Spa, og så ble det en matbit i Holmsbu. Der ble vi servert et utrolig velsmakende fiskemåltid..! :)

Image
Hmmm.... Kameraet var ikke på min side i Holmsbu, men, men.. Det var flott her ute denne dagen :) , så her kommer det et bilde allikevel...
Rosene blomstrer fortsatt, og roen har senket seg over denne lille perlen i Hurum..!! :smt060
Last edited by Bimma on 26 Oct 2008 20:27, edited 1 time in total.
BLOGGEN MIN ligger her: http://blogg.mc-tourer.com/#home

Kjørt 2008: 24.539 km
Kjørt 2009: 17.300 km
Kjørt 2010: 17.889 km

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
User avatar
Josie
Posts: 85
Joined: 18 Oct 2008 10:35

Re: BIMMAS tur-og bildeblogg

Post by Josie »

Bimma
Nå tuller du med meg :shock: det er da ikke palmer i Drammensfjorden? De sliter nok som det er her nede, men der oppe i kjølda i vinternorge? brrr, fryser bare jeg ser det bildet. Men det var sikkert en fin tur likevel :)

Og du kan være sikker på at kameraet jeg ikke har blir godt nedstua skulle det bli med på mc-tur. henda mine er på styret.
User avatar
SBtouring
Posts: 302
Joined: 26 Jan 2008 16:09
MC: 2007 Honda CBF 1000

8700 km
Location: Oslo

Re: BIMMAS tur-og bildeblogg

Post by SBtouring »

:smt023 :smt023 :smt023 :smt023 :smt023 :smt023 :smt023 :smt023 :smt023 :smt023

Innom med ett lite hei! :)
Jeg har kjørt på grus.
Jeg har kjørt på gress.
Jeg har kjørt i regn, med viten og vilje.

Sport det ikke lukter hverken bensin eller diesel av, har ingenting med virkeligheten å gjøre.
Bimma
Posts: 918
Joined: 12 Nov 2007 21:28
MC: 2008 BMW F800ST
Location: Drammen

Re: BIMMAS tur-og bildeblogg

Post by Bimma »

SESONGENS SISTE SVERIGETUR SØNDAG 26. OKTOBER

Søndagen opprant med langt bedre vær enn forventet, så jeg avtalte med SoloTwin at vi skulle ta en tur til Sverige igjen. :)
På veien kjørte jeg forbi torget i Drammen, der jeg fikk øye på en del entusiaster som satt på benken og koste seg med kaffe. Jeg svingte en tur innom i full fart før jeg satte kursen mot Tyrigrava. Det viste seg at folket som satt og koste seg i sola var gode venner fra egen klubb (Buddy MC) og fra Drammen MCTC som vi deler klubbhus med. Distré som jeg er, så hadde jeg ikke fått med meg at klubben skulle på tur denne dag...hehe :lol:

Image
De lurte på hvor jeg hadde tenkt meg i sånn ei bråhast (tok meg ikke tid til å parkere ordentlig engang) :shock: , og det viste seg at de gjerne ville være med på turen. De rakk dessverre ikke å drikke opp kaffen fordi jeg som vanlig var sent ute til avtalen min....(trodde jeg…hehe). :smt004
Så vi ble syv sykler fra Drammen som kjapt trilla innover mot Gamle Mossevei.. Slettes ikke verst, tatt i betraktning at kalenderen snart viste november..!! :smt023

Image
En blid gjeng..! :)
Helge, Bård, Bjørn, Sigurd, Eva og Thomas. Solan lurte seg unna bildet..;)
Bjørn ble ikke med på turen, han tråkket av høyre fothviler på HD’n på vei hjem fra Tryvann sist søndag [-X . Og siden han har parkert kawa’n for vinteren ble det ingen langtur på ham denne dagen. [-(

Image
Vi var ganske så ensomme på Grava ved 12-tiden Og her var det heller ingen SoloTwin å se, så jeg trodde at denne gangen hadde hun gitt opp å vente på meg, sen som jeg var... :roll:
Men en kjapp telefonsamtale og en god latter avkreftet raskt dette; jeg hadde selvfølgelig glemt å pinse klokka...hehe :- . Så da satte hele gjengen like godt kursen mot SoloTwin sine enemerker.

Image
Neste stopp ble ”oppsamling” av SoloTwin hjemme på Ski.

Image
En liten prat ble det også tid til. Det var hyggelig å hilse på Fidel igjen. :)

Image
Kartet studeres før reisen fortsatte. Vi hadde ikke noe stort ønske om å ligge på E18 på turen bortover. Vi var alle enige om at vi kunne kjøre hvor som helst, bare vi klarte å unngå E18 i størst mulig grad =; . På hjemvei visste vi at vi ikke hadde noe alternativ, fordi mørket og kulda ville innhente oss. :twisted:

Image
Slik ble den endelige rura seende ut da dagen var omme. Vi endte opp med en flott runde på 35 mil. En super avslutning på årets sesong..!! :smt023

Image
Det ble en kjapp stopp på Løken. Nå kom vi sørfra og jeg kjente meg ikke igjen med det samme, så jeg holdt på å kjøre rett forbi og videre til Bjørkelangen 8-[ . Ikke at det hadde vært noen katastrofe i det fine været, vi kunne bare ha fortsatt og kjørt om Bjørkelangen og Rømskog. Men siden dagen var kort, snudde vi og kjørte litt tilbake igjen før vi kjørte i retning Ørje.

Image

Image
En liten fotostopp langs RV 21 like før Ørje. Godt dere er noen tålmodige sjeler...! ;-)

Image

Image
Flotte mc-veier på turen bortover \:D/

Image
En blid og fornøyd gjeng trygt framme i Töcksfors :)

Image

Image

Image
Det var mørkt da vi kom tilbake til Drammen. Vi møtte regnet på Gullaug i Lier, men på klubbhuset ventet presidenten med kaffe og varme vafler. Sånn liker vi å ha det i Buddy MC... =D>

Her kommer forresten et par bilder fra klubbuset tidlig i sommer (i mobil-kvalitet):
Image
Vi mangler fortsatt å få klubbnavnet vårt på veggen sammen med MCTC, men det kommer, det kommer.... Vi er bare litt treige. :lol:

Image
Klubbhuset ligger sentralt vis a vis Dalen kiosk i Kobbervikdalen.
Beliggenheten er sentrumsnær, og vi har ingen naboer vi kan forstyrre ;-) . Her er folk hjertelig velkommen til å stikke en tur innom på tirsdager og torsdager hele sommer og få seg en kopp kaffe og vafler..!! :)

Hmmmm.. spora litt av her nå... :-k

Helt til slutt er jeg også helt nødt til å ta med en liten snutt som jeg lasta opp på YouTube... Sorry SoloTwin... Bare MÅTTE... :smt045 :smt043 :smt042

Forslag til løsninger for å se snutten rett vei…. :
Forslag nr. 1 : Finn fram fire sugerør og ei flaske øl. Skjøt sugerørene sammen til ett langt, og putt det ned i flaska, som du nå har satt på gulvet. Bikk overende på sofaen med venstre side ned mot sofaputa og blikket rettet mot skjermen. Sug i deg innholdet i flaska samtidig som du konsentrerer deg om filmen... dette burde kunne gå bra... :-k
Forslag nr. 2 : Vipp skjermen eller hele den bærbare PC’n opp på høyre side. Denne metoden er minst arbeidskrevende, men nytelsen blir muligens noe mindre... :smt009

:smt044


Jeg takker for hyggelig følge på turen, dette var en verdig avslutning på årets sesong…!! :smt023
Dere er en flott gjeng å dra på tur sammen med :) . Blide, humoristiske, positive og lette å holde rene. Det er aldri en sur mine å se..!! =D>

Nå har jeg gått i hi for vinteren og er snart i ferd med å planlegge neste sesong... :)

(Jeg har forresten flere bilder og referater fra inneværende sesong som ennå ikke har funnet veien hit... Noen av dem kommer snart.... ) ;-)
BLOGGEN MIN ligger her: http://blogg.mc-tourer.com/#home

Kjørt 2008: 24.539 km
Kjørt 2009: 17.300 km
Kjørt 2010: 17.889 km

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
User avatar
Relax
Posts: 167
Joined: 20 Jan 2008 18:59

Re: BIMMAS tur-og bildeblogg *Sesongens siste Sverigetur*

Post by Relax »

=D> =D> flott innlegg!
Skulle gjerne drøyd sesongen så lenge som dere!
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Re: BIMMAS tur-og bildeblogg

Post by Banditbiker »

.
Last edited by Banditbiker on 13 Nov 2008 23:38, edited 1 time in total.
Bimma
Posts: 918
Joined: 12 Nov 2007 21:28
MC: 2008 BMW F800ST
Location: Drammen

Re: BIMMAS tur-og bildeblogg *Sesongens siste Sverigetur*

Post by Bimma »

BIMMER'N GÅR I VINTERDVALE


I kveld ble Bimmer'n hentet og kjørt til vinterlagring og litt hvile i påvente av at termometeret skal krype over null grader og snø og is atter smelte 8)

Jeg kan se tilbake på en utrolig flott sesong som har vart i hele åtte måneder! \:D/
24.539 kilometer er tilbakelagt i løpet av sommeren, fordelt på mange flotte turer og mye kos langs våre veier!!
Turene har vært fordelt på asfalt, grus og andre underlag, til og med is. :) Bimmer'n har innfridd på alle måter, langt mer enn jeg hadde våget å drømme om på forhånd! Sykkelen takler alle typer underlag oppsiktsvekkende bra, den gikk heller ikke overende i et siste forsøk på å komme over Gaustatoppen tidlig i oktober. :lol:
Jeg har kjørt endel alene, men også hatt følge på mange av turene av gode venner som har gjort livet rikere. Tusen takk til dere alle, jeg setter umåtelig stor pris på dere som har vært med..!! :smt058


Image
Ronny tok turen fra Monsterbike og hentet min kjære venn.
Flott service !! =D>

Image

Image
Bimmer'n gjøres klar for årets siste tur.... og den ble ikke på to hjul engang... :shock:

Image
Døren er lukket og låst og Bimmern er på vei til vinterdvalen snufs.... Og dit er eieren på vei også.... ;-)
Last edited by Bimma on 03 Nov 2008 19:13, edited 1 time in total.
BLOGGEN MIN ligger her: http://blogg.mc-tourer.com/#home

Kjørt 2008: 24.539 km
Kjørt 2009: 17.300 km
Kjørt 2010: 17.889 km

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: BIMMAS tur-og bildeblogg *Bimmer'n og Bimma går i dvale*

Post by Mogen »

Eg kondolerer for at dette flotte mc-året er slutt og håper at det kommer mange flere... :smt010
Og ein meget flott sykkel du har bimma :twisted:
Har egentlig aldri likt BMW sykklene men din er virkelig fin :)
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: BIMMAS tur-og bildeblogg *Bimmer'n og Bimma går i dvale*

Post by Baron von Waffel »

Takk for alle de fine referater du har lagt ut, og alle de gode råd og tips du har gitt.

Det er forskjell på binne og Bimma, så du trenger ikke gå i dvale. Men den er vel fortjent.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: BIMMAS tur-og bildeblogg *Bimmer'n og Bimma går i dvale*

Post by Juliet »

Jeg synes det er trist at sesongen er over for mange av oss, men er sikker på at det er enda vondere for enkelte andre enn for meg, og du er nok en av de som har det ekstra tøft akkurat nå ... Godt at det alltid går så fort mot jul, og da er det snart vår igjen ;-)

Takk for alle referatr, bildene og inspirasjonen. Kos deg med opplevelsene du har hatt som nå får tid til å synke inn frem til veiene roper på deg igjen :)
Image
Vennlig hilsen Juliet
User avatar
Kli
Posts: 305
Joined: 05 Apr 2007 09:12

Re: BIMMAS tur-og bildeblogg *Bimmer'n og Bimma går i dvale*

Post by Kli »

Takk for noen hyggelige turer sammen Bimma, vi ses til våren :D
User avatar
Kli
Posts: 305
Joined: 05 Apr 2007 09:12

Re: BIMMAS tur-og bildeblogg *Bimmer'n og Bimma går i dvale*

Post by Kli »

Ønsker deg en riktig God Jul :smt114
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: BIMMAS tur-og bildeblogg *Bimmer'n og Bimma går i dvale*

Post by carboy »

Ha en God Jul :smt111
-Carboy-
Post Reply