S.L 's lille hjørne

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
S.L
Posts: 116
Joined: 14 Feb 2008 19:35
Location: Oslo

S.L 's lille hjørne

Post by S.L »

Heisann.

Kort om meg: Opprinnelig fra telemark (grenland), men bor for tiden i Oslo. Ny på forumet og relativt ny på tung mc, tok klasse A i fjor høst. Men det er først nå jeg har gått til innkjøp av sykkel, en Suzuki GSX 600F. Så ser frem til en spennende vår og sommer på mc.

På fritiden friver jeg litt med foto, går for det meste i bil og motor, poster noen bilder her etterhvert som året går og begynner med bildene som er tatt så langt i 2008.

Var en liten tur innom RDL's garasje, sikkert noen som kjenner han fra bl.a bilforumet, for en liten smugtitt på hvordan det går med Silviaen
nå som drifting sesongen nærmer seg.

Image

Image

Image

RDL hilser så mye...
Image

Image

Nytt av året er at jeg eksperimenterer med hjemmelaget lysboks for macro foto, her er første forsøk:
Image
Last edited by S.L on 10 Aug 2013 17:03, edited 17 times in total.
User avatar
boxer wolf
Posts: 1686
Joined: 22 Jun 2007 22:36
Location: Akershus

Re: S.L "Hobbyfotografen"

Post by boxer wolf »

Velkommen til forumet, og gratulerer med blogg. =D>
Image
Si det du mener, og men det du sier.
Kelso
Posts: 404
Joined: 13 Dec 2007 23:08
MC: 04'Aprilia RS125 - Manuel poggiali

Re: S.L "Hobbyfotografen"

Post by Kelso »

Velkommen skal du være.
Hvor i Telemark er du ifra?
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: S.L "Hobbyfotografen"

Post by Baron von Waffel »

Vælkømmin te´ gards.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
S.L
Posts: 116
Joined: 14 Feb 2008 19:35
Location: Oslo

Re: S.L "Hobbyfotografen"

Post by S.L »

boxer wolf wrote:Velkommen til forumet, og gratulerer med blogg. =D>
Takk for det :)
Kelso wrote:Velkommen skal du være.
Hvor i Telemark er du ifra?
Takker, er fra Skien
Baron von Waffel wrote:Vælkømmin te´ gards.
Takker :)
User avatar
boxer wolf
Posts: 1686
Joined: 22 Jun 2007 22:36
Location: Akershus

Re: S.L "Hobbyfotografen"

Post by boxer wolf »

Du kaller deg "Hobbyfotografen", er ikke helt uinteressert i foto selv. Hva slags kamera bruker du?

Den effekten du fikk med lysboksen synes jeg var bra, med skygge som faller mot kameraet. :)
Image
Si det du mener, og men det du sier.
Kelso
Posts: 404
Joined: 13 Dec 2007 23:08
MC: 04'Aprilia RS125 - Manuel poggiali

Re: S.L "Hobbyfotografen"

Post by Kelso »

Skien ja, Porsgrunn som er stedet ;D
User avatar
S.L
Posts: 116
Joined: 14 Feb 2008 19:35
Location: Oslo

Re: S.L "Hobbyfotografen"

Post by S.L »

boxer wolf wrote:Du kaller deg "Hobbyfotografen", er ikke helt uinteressert i foto selv. Hva slags kamera bruker du?

Den effekten du fikk med lysboksen synes jeg var bra, med skygge som faller mot kameraet. :)
Takk for det. Jeg bruker for tiden et Canon eos 350D kamera med diverse objektiver, filter o.l.
Har et ønske om 40D, men får se hva det blir til etterhvert.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: S.L "Hobbyfotografen"

Post by RH racing »

velkommen til forum... sette inn no bilde av biken vel?
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
boxer wolf
Posts: 1686
Joined: 22 Jun 2007 22:36
Location: Akershus

Re: S.L "Hobbyfotografen"

Post by boxer wolf »

40D er et kjeme kamera. Jeg har 20D selv, som er to generasjoner eldre.

350D er også meget bra, men dersom du vurderer å oppgradere, så tenk tanken på 5D. Da er 350 kameraet et glimrende back-up kamera, og et kamera å ta med i litt mer "rølpete" sammenhenger. 5D har jo alle de muligheter du kan drømme om når du skal være kreativ. Ulempen er selvfølgelig at du ikke kan bruke EF-S objektiver på 5D, kun EF. Samtidig så koster det jo litt. :roll:
Image
Si det du mener, og men det du sier.
User avatar
S.L
Posts: 116
Joined: 14 Feb 2008 19:35
Location: Oslo

Re: S.L "Hobbyfotografen"

Post by S.L »

RH racing wrote:velkommen til forum... sette inn no bilde av biken vel?
Takk for det, skal sette inn det så fort jeg har tatt noen av den.
boxer wolf wrote:40D er et kjeme kamera. Jeg har 20D selv, som er to generasjoner eldre.

350D er også meget bra, men dersom du vurderer å oppgradere, så tenk tanken på 5D. Da er 350 kameraet et glimrende back-up kamera, og et kamera å ta med i litt mer "rølpete" sammenhenger. 5D har jo alle de muligheter du kan drømme om når du skal være kreativ. Ulempen er selvfølgelig at du ikke kan bruke EF-S objektiver på 5D, kun EF. Samtidig så koster det jo litt. :roll:
Har testet litt med 30D tidligere og prøvd 40D, er kjempekameraer. 5D er utvilsomt et godt kamera, men som du sier så koster det litt.
Send en link til noen av bildene dine, så får jeg tatt en kikk ;)
User avatar
boxer wolf
Posts: 1686
Joined: 22 Jun 2007 22:36
Location: Akershus

Re: S.L "Hobbyfotografen"

Post by boxer wolf »

Har ikke noe sted på nett hvor jeg har lagt ut en samling av bilder, de mer "kreative" er det lengre mellom da tiden ikke helt strekker til.

Men det ligger noen bilder på denne siden: http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php? ... &sk=t&sd=a.

Noen av dem har jeg tatt, og noen her Ulvinnen tatt med sin IXUS 700.
Image
Si det du mener, og men det du sier.
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: S.L "Hobbyfotografen"

Post by RuneS »

Hei, og velkommen til forumet og gratulerer med blogg. Mange hobbyfotografer som kjører motorsykkel. Vi burde kanskje danne mc forumet's fotoklubb. Bruker selv en 400D og er godt fornøyd med den.
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Re: S.L "Hobbyfotografen"

Post by Mantis »

Hei hei og velkommen.
Er selv "hobbyfotograf" om man kan si det slik, er ganske ny på feltet enda så.
Så fort det at du ikke hadde noe KIT linse når jeg så bildene ja.

Selv har jeg EOS 400D med EFS 18-55mm 1:3.5-5.6 kit linse. Så absolut ingenting å hoppe i taket etter!

Hvilken objektiver har du?
Selv ønsker jeg meg en Tele zoom linse, kanskje DENNE ,må ha noe med litt lav blender vet du. Er så møkk lei av linser som ikke slipper inn lys at jeg spyr. Er et evig stress å ta bilder når det er litt mørkt inne eller det begynne å kveldne ute, uten bruk av blitz. Da blir det gjærne høy ISO, noe som resulterer i at bildestøyen kommer fram. Selfølgelig lenger lukkertid går jo, men er ikke noe suksess det om man skal holde kameraet uten battergrigrep og det gjærne er mennesker du skal ta bilde av.
Men kjøper jeg den linsen der så blir det også et batterigrep ja, går ikke med så tung linse når huset omtrent ikke veier noe i forhold. Blir veldig for frammovertungt da.

Noen andre linser jeg har lyst på er
Sigma 4,5mm F2.8 EX DC Fisheye HSM. Utrolig kult med fisheye altså! En i klassen min har det, og det er kjempe artig å ta bilder med. Koster riktig nok en del tross "lekelinse" å være men. Dette er ikke noe jeg kommer til å kjøpe nå i nærmeste, slamp som jeg er. Blir med drømmingen, har ikke så mye penger å bruke på sånnt akurat nå så...

Sigma 24mm F1.8 EX DG Macro
Også en linse jeg godt kunne tenkt meg. Blir litt feil å ha kun en fisheye og en tele zoom linse, må be festen flytte seg 5 meter bak så jeg får med alle :lol: Må nesten ha noe som fanger inn på nært hold også. Portrett fotografering er noe jeg gjærne kunne tenkt meg å få prøvd meg på, virker spennende.

- Mantis :)
http://mantoius.deviantart.com/
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
S.L
Posts: 116
Joined: 14 Feb 2008 19:35
Location: Oslo

Re: S.L "Hobbyfotografen"

Post by S.L »

boxer wolf wrote:Har ikke noe sted på nett hvor jeg har lagt ut en samling av bilder, de mer "kreative" er det lengre mellom da tiden ikke helt strekker til.

Men det ligger noen bilder på denne siden: http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php? ... &sk=t&sd=a.

Noen av dem har jeg tatt, og noen her Ulvinnen tatt med sin IXUS 700.
Så ut som noen flotte naturbilder det :)
Rune_ZX9R wrote:Hei, og velkommen til forumet og gratulerer med blogg. Mange hobbyfotografer som kjører motorsykkel. Vi burde kanskje danne mc forumet's fotoklubb. Bruker selv en 400D og er godt fornøyd med den.
Takk takk. Flott med mange fotografer på forumet, da finnes det kanskje en god mulighet for at det kommer noen gode bilder fra treff rundt om også ;)
Mantis wrote:Hei hei og velkommen.
Er selv "hobbyfotograf" om man kan si det slik, er ganske ny på feltet enda så.
Så fort det at du ikke hadde noe KIT linse når jeg så bildene ja.

Selv har jeg EOS 400D med EFS 18-55mm 1:3.5-5.6 kit linse. Så absolut ingenting å hoppe i taket etter!

Hvilken objektiver har du?

- Mantis :)
http://mantoius.deviantart.com/
Hei Mantis. Bildene ovenfor er faktisk tatt med 18-55 objektivet til Canon som fulgte med kameraet. Ved siden av dette bruker jeg et Sigma 70-300 objektiv http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/pr ... plid=13192. Men er selv også ute etter noe mer lysfølsomt objektiv etterhvert.
Last edited by S.L on 19 Feb 2008 20:45, edited 1 time in total.
Post Reply