Nytt år, hvilke muligheter!!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
SBtouring
Posts: 302
Joined: 26 Jan 2008 16:09
MC: 2007 Honda CBF 1000

8700 km
Location: Oslo

Nytt år, hvilke muligheter!!

Post by SBtouring »

Denne skriver jeg mere på senere! Hadde skrevet en hel masse svada her, også skulle jeg åpne ett nytt vindu for å sjekke en link jeg skulle legge inn, og da slo datahelvettet seg av!!!! GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Redigerer denne en annen dag, når jeg har bedre tid. Men bloggen er i allefall her nå da!
Last edited by SBtouring on 29 Dec 2008 17:43, edited 17 times in total.
Jeg har kjørt på grus.
Jeg har kjørt på gress.
Jeg har kjørt i regn, med viten og vilje.

Sport det ikke lukter hverken bensin eller diesel av, har ingenting med virkeligheten å gjøre.
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Garasje uten tak! (foreløbig) *BLOGG*

Post by Valfar »

Hehe, irriterende når sånt skjer ja ;)

Uansett, grattis med blogg!
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
User avatar
SBtouring
Posts: 302
Joined: 26 Jan 2008 16:09
MC: 2007 Honda CBF 1000

8700 km
Location: Oslo

Re: Garasje uten tak! (foreløbig) *BLOGG*

Post by SBtouring »

Takk takk! Tenkte å sette meg ned nå, og få skrevet litt... Navnet er da Stig, men jeg svarer også når folk sier `trønder`n` Dette tror jeg har noe med dialekta å gjøre. Bor i Oslo, noe jeg har gjort i 6 år. Det er egentlig ikke helt sant, men vi sier det... Bodde vel mer eller mindre i lastebilen de første 2 årene da jeg flyttet nedover, etter ett opphold i Bodø, i Kongens Lite Geniale Grønne Klær. Er fra en bitteliten plass langt ut i havgapet i trøndelag. http://www.barracudamc.com er fra det samme stedet, så dit må jeg i sommer, på treff. Har ikke vært med dem siden jeg kjørte moped i -96.

(noe jeg forøvrig ikke hadde lov til av staten)

Flyttet til Oslo for å jobbe, og kjørte lastebil land og strand en god stund, før jeg kom over en billig leilighet til leie, med mulighet for lastebilparkering. Da innså jeg plutselig hvor godt det var å være hjemme, så jeg slutte som asfaltcowboy og begynte å kjøre mobilkran i steden. Dette er noe jeg stortrives med, selv om det ikke akkurat er mere fritid nå, enn da jeg drev som cowboy. Nå er det bare samboeren som fortsatt ikke har skjønt at lastebil-livet ikke er noe å rope hurra for. Men hun påstår at det er fint, så...

Motorsykkelinteressen har jeg hatt så lenge jeg kan huske, (lurer på om jeg fikk det inn med morsmelka?)
Kjøpte en corvette VELDIG billig da jeg var 14, brukte den til konfirmasjonen og kjøpte en Sachs SR 50 (tror jeg den het) for komf.pengene.
Det gikk jeg raskt lei av, solgte den ett halvt år etterpå og kjøpte en Yamaha RS 100 som jeg i grunnen brukte opp. Så kjøpte jeg en CB 125 som jeg aldri fikk på veien. Solgte hele dritten før jeg ble 18. Da ble det ikke noe mere før jeg hadde vært i militæret og blitt sponset med lappen av forsvaret, like etter at det ble MVA på kjøretimene. Noe måtte jo forsvaret bidra med også. :p

Startet med en Suzuki GSX 750 EF som jeg tilsammen kjørte 50 mil med, før jeg fant ut at jeg ikke skulle ha. Har du noengang sett en Elg på en pocketbike???? Det føltes sånn å kjøre`n.
I 2003 var jeg med i ei trafikkulykke, som passasjer, og gikk sykameldt i 3 måneder. Holdt på å gå på veggen av kjedsomhet. Jeg var jo ikke vant til å sitte stille så lenge, så jeg bestemte meg for at så snart jeg var blitt kvitt gipsen på foten og arma, DA skulle jeg ha sykkel igjen. Leste vel ALT som var av annonser og mc-blad. Valget sto mellom en VFR og en VF. Da lommeboka protesterte, ble det til at jeg handlet VF`n. I grunnen godt fornøyd med den også, til tross for alderen. En 84 modell. Den ble solgt av diverse årsaker...
Nå er det endelig blitt sykkel igjen!!!! 8) Er egentlig honda-fanatiker, når det gjelder sykkel, men jeg kjøpte nå en Suzuki i steden, så får vi se hvor godt fornøyd jeg blir. Foreløbig er det lovende, i allefall.

Vel... Dette er i allefall en begynnelse.
Jeg har kjørt på grus.
Jeg har kjørt på gress.
Jeg har kjørt i regn, med viten og vilje.

Sport det ikke lukter hverken bensin eller diesel av, har ingenting med virkeligheten å gjøre.
Gixxerman

Re: Garasje uten tak! (foreløbig) *BLOGG*

Post by Gixxerman »

Et tips, ettersom jeg har opplevd det der hundre og ørten ganger, er å kopiere det du skriver, før du poster, gjerne flere ganger underveis. Bare trykk Ctrl+A så markerer du hele teksten, og så Ctrl+C. Om alt går til helvete så åpner du en ny post, og limer inn med Ctrl+V :)
User avatar
SBtouring
Posts: 302
Joined: 26 Jan 2008 16:09
MC: 2007 Honda CBF 1000

8700 km
Location: Oslo

Re: Garasje uten tak! (foreløbig) *BLOGG*

Post by SBtouring »

Gixxerman wrote:Et tips, ettersom jeg har opplevd det der hundre og ørten ganger, er å kopiere det du skriver, før du poster, gjerne flere ganger underveis. Bare trykk Ctrl+A så markerer du hele teksten, og så Ctrl+C. Om alt går til helvete så åpner du en ny post, og limer inn med Ctrl+V :)
Funker det når hele Explorer slår seg av??
Jeg har kjørt på grus.
Jeg har kjørt på gress.
Jeg har kjørt i regn, med viten og vilje.

Sport det ikke lukter hverken bensin eller diesel av, har ingenting med virkeligheten å gjøre.
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Garasje uten tak! (foreløbig) *BLOGG*

Post by Joachim »

SBtouring wrote:
Gixxerman wrote:Et tips, ettersom jeg har opplevd det der hundre og ørten ganger, er å kopiere det du skriver, før du poster, gjerne flere ganger underveis. Bare trykk Ctrl+A så markerer du hele teksten, og så Ctrl+C. Om alt går til helvete så åpner du en ny post, og limer inn med Ctrl+V :)
Funker det når hele Explorer slår seg av??
Jepp, det skal det gjøre.
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
Gixxerman

Re: Garasje uten tak! (foreløbig) *BLOGG*

Post by Gixxerman »

Ja, det funker, men såklart, du må lagre(Ctrl+C) FØR all hell breaks loose :lol: Er jo av og til innleggene blir veldig lange, og det er forbanna kjipt om noe kødd skjer akkurat når du skal poste. Skjedde meg faktisk for fem min siden, ikke at innlegget var spess langt, men uansett. Kjedelig er det.
User avatar
SBtouring
Posts: 302
Joined: 26 Jan 2008 16:09
MC: 2007 Honda CBF 1000

8700 km
Location: Oslo

Re: Garasje uten tak! (foreløbig) *BLOGG*

Post by SBtouring »

Gixxerman wrote:Ja, det funker, men såklart, du må lagre(Ctrl+C) FØR all hell breaks loose :lol: Er jo av og til innleggene blir veldig lange, og det er forbanna kjipt om noe kødd skjer akkurat når du skal poste. Skjedde meg faktisk for fem min siden, ikke at innlegget var spess langt, men uansett. Kjedelig er det.
Da lærte jag noe nytt i dag også. Det er jaggu ikke hver dag! ehhh.... :lol:
Jeg har kjørt på grus.
Jeg har kjørt på gress.
Jeg har kjørt i regn, med viten og vilje.

Sport det ikke lukter hverken bensin eller diesel av, har ingenting med virkeligheten å gjøre.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Garasje uten tak! (foreløbig) *BLOGG*

Post by Jeanette »

Gratulerer med blogg da, Stig - kanskje du nå får litt annet å gjøre enn å bare besøke meg på jobb?! :lol:

...

Neida, alltid koselig med besøk! Tenkte jeg kunne legge inn bildet jeg tok av deg her også, i tillegg til at du finner det i bloggen min:

Image

:D
User avatar
SBtouring
Posts: 302
Joined: 26 Jan 2008 16:09
MC: 2007 Honda CBF 1000

8700 km
Location: Oslo

Re: Garasje uten tak! (foreløbig) *BLOGG*

Post by SBtouring »

Takk, Jeanette! :D Annet å gjøre? Ja, det første jeg skal gjøre, er å innom til Ilsa og kjøpe meg sko! :lol: Også blir det vel noen flere km etterhvert! hehe...

(også så sint da!!!!) Hvorfor smile til kamera? [-X
Last edited by SBtouring on 17 Feb 2008 21:36, edited 1 time in total.
Jeg har kjørt på grus.
Jeg har kjørt på gress.
Jeg har kjørt i regn, med viten og vilje.

Sport det ikke lukter hverken bensin eller diesel av, har ingenting med virkeligheten å gjøre.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Garasje uten tak! (foreløbig) *BLOGG*

Post by Jeanette »

Flere km er bra, skal ikke se bort fra at jeg joiner deg. Og så har du vel fått med deg at vi møtes på Ryen for å kjøre samlet til Grava på onsdagene? Artig at du kom innom akkurat i 15-tiden forresten, det stemmer at jeg ofte jobber dagvakter og slutter kl 15! :)

Ja, du var en smuuule innbitt på det bildet der :lol:
User avatar
SBtouring
Posts: 302
Joined: 26 Jan 2008 16:09
MC: 2007 Honda CBF 1000

8700 km
Location: Oslo

Re: Garasje uten tak! (foreløbig) *BLOGG*

Post by SBtouring »

Nåde den som klager nå! :lol:

Image

Men NÅ er det vel 100 % sikkert at været blir for dårlig til noe kjøring i helga!!
Jeg har kjørt på grus.
Jeg har kjørt på gress.
Jeg har kjørt i regn, med viten og vilje.

Sport det ikke lukter hverken bensin eller diesel av, har ingenting med virkeligheten å gjøre.
User avatar
SBtouring
Posts: 302
Joined: 26 Jan 2008 16:09
MC: 2007 Honda CBF 1000

8700 km
Location: Oslo

Vekk med Skruzuki!!!

Post by SBtouring »

Og da ble det investert! :D

Image

Men huff for en bakgrunn!!!!
Jeg har kjørt på grus.
Jeg har kjørt på gress.
Jeg har kjørt i regn, med viten og vilje.

Sport det ikke lukter hverken bensin eller diesel av, har ingenting med virkeligheten å gjøre.
User avatar
mekkern
Posts: 5119
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Vekk med Skruzuki!!! *Blogg med lite innhold*

Post by mekkern »

gratulerer.. \:D/

ser litt mer fornøyd ut også... :lol:
User avatar
SBtouring
Posts: 302
Joined: 26 Jan 2008 16:09
MC: 2007 Honda CBF 1000

8700 km
Location: Oslo

Re: Vekk med Skruzuki!!! *Blogg med lite innhold*

Post by SBtouring »

mekkern wrote:gratulerer.. \:D/

ser litt mer fornøyd ut også... :lol:
Litt er vel bare fornavnet! 8) Nå er det VIRKELIG gøy å kjøre! Gøy var det jo før også, men ordet har fått MYE mere mening nå!
Bare følelsen av å se sykkelen bli pakket ut av eska den kom i, fra der den ble produsert, og det å vite at det er min sykkel, og ingen andre har så mye som kjørt en kilometer med den før meg, er en følelse som ikke kan beskrives! :D
Jeg har kjørt på grus.
Jeg har kjørt på gress.
Jeg har kjørt i regn, med viten og vilje.

Sport det ikke lukter hverken bensin eller diesel av, har ingenting med virkeligheten å gjøre.
Post Reply