Kilamor is here!!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!! *Sesongstart*

Post by Kilamor »

oh yeah, I will :) Det går nok halvpraten av hastigheten jeg kan ha gjennom enkelte svinger nå.. Men det første jeg skal gjøre er å justere girpedalen ned, da jeg må løfte foten for å gire ned.

Bilder av sykkelen etter makeover`n:

Image

Og med meg på:

Image
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Kilamor is here!! *Sesongstart*

Post by Joachim »

Fett =D>
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
User avatar
hansp
Posts: 802
Joined: 31 May 2007 21:05
MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
Location: Storsand Sætre

Re: Kilamor is here!! *Sesongstart*

Post by hansp »

Lekkert
Hans Petter
NT 700, Samojed og trompet
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!! *Sesongstart*

Post by Kilamor »

Takk takk folkens :)

Var ute på tur idag etter Motogp, (forresten utrolig bra kjørt av unge lovende Jorge Lorenzo, imponerende), og kjørte E6`n til Egon på Stjørdaln :) Kjempetrivelig i solskinnet, selv om politiet fulgte etter oss fra byen (trondheim) og helt inn til Stjørdal, der de stoppet kompisen min som lå foran oss og kjørte. Fikk heldigvis bare tilsnakk for miniskiltet sitt, uten bot og anmeldelse heldigvis :) Hadde selv lyst til å stoppe og spørre hvorfor de ikke holdt nok avstand til meg når de lå bak.. 1 sekund er temmelig lite, og sånt provoserer meg, uansett hvem som ligger bak, men når det er politiet som ligger bak er jeg ikke så dum at jeg drar på litt for å få avstand.. Men jeg stoppet ikke da det "plutselig" kan bli dyrt ;-)

Etter middagen på Stjørdalen kjørte vi tilbake til trondheim og avsluttet med en is på torget, fantastisk deilig, og temmelig varmt, så neste tur blir nok i skinndressen (med vindtett boksershorts under) :)
#Suzuki GSXR 750, K6
Gixxerman

Re: Kilamor is here!! *Sesongstart*

Post by Gixxerman »

Om man har snuten i ræva og de ligger for nære, så er jo regel nummer én, bare å stoppe inn til siden så de fyker forbi. Ikke pokker om jeg ville hatt de bak meg hele tiden.
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!! *Sesongstart*

Post by Kilamor »

Tenkt på det, men så hadde jeg da kompisen min foran, uten speil, og med miniskilt på sykkelen, så da tenkte jeg det ikke var spesielt lurt å la dem komme for nært han igjen..
#Suzuki GSXR 750, K6
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Re: Kilamor is here!! *Sesongstart*

Post by Banditbiker »

Uten speil hørtes ut som en særdeles dårlig idé.
User avatar
Kjitta8648
Posts: 662
Joined: 09 Feb 2007 23:27
MC: Kawazaki ZRX 1200 R, grønn som seg hør og bør.
Location: Bergen

Re: Kilamor is here!! *Sesongstart*

Post by Kjitta8648 »

Speil er noe som er lurt å ha i lave hastigheter. :)

:mrgreen:
http://www.zrxocboard.com/board/index.php

"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!! *Sesongstart*

Post by Kilamor »

Haha, det er nok det siste der som har ført til at han ikke har montert speila på igjen etter ACR ifjor. Syntes det var så deilig å slippe å se bakover hele tiden, men en ulempe siden man da ikke ser om politiet ligger hakk i hæl. Flaks og rust som førte til at nevnte kompis ikke tok en forbikjøring på bakhjulet i politiets åsyn ;-)

Meeen, det hjalp jo egentlig ikke siden han ble stoppet uansett, heldigvis bare tilsnakk av en politi- lensmann som kjørte ducati selv, og som lot han slippe "billig" pga. miniskiltet fra Pit Stop Mc... ;-)
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!! *Sesongstart*

Post by Kilamor »

Nå har jeg kost meg med sykkelen og finvær (litt kjølig enda), hele denne uken :D FANTASTISK!!

Holder som vanlig på med mest mulig skolearbeid, selv om jeg har lett for å la meg disktrahere... Utenom det så er jeg på leting etter en moped til min lillesøster som er blitt 16 år og som skal ta mopedførerbeviset, hun har dessverre ikke råda til lettlappen OG sykkel, så da blir det moped.. Har etterhvert fått henne på troen om en rimelig ny skuter istedet for en racingmoped som er ihjeltrimma og gammel til ca samme pris (20 000,-). Så imorgen skal jeg kikke på iallefall en skutermops etter jobb, håper den er bedre enn de jeg har sett på til nå..

Også har jeg tatt røykeslutten min til et stadie til nemlig innmeldelse på treningssenter.. Elixia Teglgården :) Blir nok bra!
Slutta å røyke i august ifjor og har hatt som mål å melde meg inn på et skikkelig treningssenter, ikke bare trening på Idrettsbygget på NTNU liksom, selv om man får gjort akkurat de samme øvelsene der som andre steder :-k

Målet er foreløpig iallefall å passe inn i skinndressen, MED ryggskinne.. Greier nemlig å få den på uten ;-) Så skal vi se om ikke målene blir mer definerte etter jeg har fått satt opp treningsopplegg. :)
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!! *Sesongstart*

Post by Kilamor »

Å fy fader så deilig vær vi har hatt denne uken, og skolearbeidet har jeg skikkelig dårlig samvittighet for akkurat nå, ikke lenge igjen til eksamen..

Tirsdag var jeg og handlet moped til min lillesøster, det ble en Peugeot Speedfight2 `06 modell etter å ha lett først etter en bra girmoped og deretter gått over til å kikke på scootere. Valget falt på denne da den så nesten ubrukt ut, bortsett fra skraper fra en velt i ei rundkjøring. Så nå på fredag kom pappa og fruen på besøk og skal kjøre nordover igjen imorgen med mopsa på henger ;-) Satser fullt på at frøkna på 16 som skal ha den blir fornøyd!

Var hos legen på torsdag etter å ha hatt vondt i knærne i flere uker, og han konstanterte betennelse, så jeg fikk resept på smerte/betennelsesdempende og beskjed om å avstå fra trening som gjør vondt rundt knærne.. Lettere sagt enn gjort da jeg slett ikke har lyst til å sette vekk sykkelen i en måned for å se om det kanskje har blitt bedre.. Får heller bare ta ting med ro og ikke la meg inspirere til aktiv kjøring så går det nok bra, håper jeg ;-)

Ellers lite nytt, slett ikke lenge igjen til 1 mai- tur :)

..Og ja, jeg har bestilt BERIK hansker fra tyskland :D Gleeeede meg til de kommer!
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: Kilamor is here!!

Post by Hawken »

Kul jakke! Har samme selv :)
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Lidahl
Posts: 71
Joined: 26 Aug 2007 18:45
MC: Yamaha Drag Star XVS 650 Standard '98
Location: Trondheim

Re: Kilamor is here!!

Post by Lidahl »

Hei! Visste ikke om at det var opplegg første mai :/ Da hadde jeg sikkert vært der. Leste ikke innlegget før i dag så, viktig person! 8)

Har planer om å ta ferga til fosen med søskenbarnene mine som også kjører choppy, skal visst være bra der!
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!!

Post by Kilamor »

Trondheimsfjorden er fantastisk fin å kjøre :) Trenger ikke bryte fartsgrensene så inn i granskauen for å ha det like morro!

Har faktisk kjørt 150 mil til nå siden 6 april, har hatt ny toppfartsrekord på hondaen og slitt ut dekkene så de om kort tid er mønsterfri bak ;-) Nye venter allerede :)

Det som er mer bekymringsverdig er at sykkelen begynner å vibrere i hastigheter over 150 km/t, der det kjennes ut som et stempel som slår midt i styret sånn ca, altså ingen sideveis vibrering. Samme har jeg vibrering i bremsene, så her blir det noe å forske på når vi legger om dekk igjen.. Kan være lager som er gåent, plastikk som er løs eller rett og slett en kombinasjon av kast i skiva, skeive klosser, (dårlig smurte stempler?), og ubalanse i dekket. Time will show ;-)

1 mai- turen ble som vanlig avviklet med stor suksess, ser jeg sånn i ettertid.. Selv om jeg mista gjengen på siste etappe da de hadde svingt av på en bensinstasjon for å tanke opp sykla sine, og jeg trodde de hadde stukket fra meg, noe som førte til at jeg kjørte idiot for å klare å hente inn forspranget (som ikke var der..). Redd, fortvila og uten mobil som funka kom de da til utgangspunktet på Storås, og da fikk dessverre samboern gjennomgå.. :oops: Så vi dro med det samme, omentrent.. Sånn i ettertid er jeg glad jeg mistet gjengen her hjemme i Norge, enn om det samme hadde skjedd på f.eks Autobahn? Huff, skal heretter følge bedre med og stoppe et sted hvis jeg synes det begynner å ta tid før jeg har hentet inn forspranget.. Og samboern har lovet at han IKKE skal leke Rambo på motorsykkel når jeg er med på tur ;-) Lykkelig ending alikevel :)
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!!

Post by Kilamor »

Begynner å bli en stund siden jeg har vært her nå, men har brukt tiden til å lese pensum, trene og kjøre litt tur med hondaen :) Har runda 220 mil til nå..

Igår, altså 17 mai feira jeg med utburning av gammelt dekk, og omlegging til nye Pilot Power, som pga. regn ikke ble innkjørt igår, så det blir nok dagens prosjekt etter at Motogp er overstått ;-)

Lite nytt som skjer, men nå har vi planlagt å kjøre over Passo Stelvio når vi kommer nedover i Europa. Her er link til Webkameraet deres, det ser ikke så fristende ut akkurat nå å kjøre over der.. http://webcam.popso.it/stelvio.php?PASSOEST

Liten reiseskildring fra tidligere, legg spesielt merke til beskrivelsen av sykkelistene: http://www.mc24.no/article.php?articleI ... goryID=128

Hehehehe :)
#Suzuki GSXR 750, K6
Post Reply