Kilamor is here!!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Re: Kilamor is here!!

Post by Ragnhild »

Så ikke ut for at Stelviopasset var i det gjestfrie hjørnet i dag, sånn værmessig, men selv et Webkamera kan bedra...
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!!

Post by Kilamor »

Helluen! Endelig ferdig med eksamene nå, så nå er det sommerferie fra studiene (henger litt etter med en stryk så langt), så neste halvår blir å "hekte" seg inn igjen på rett kjøl og få bachelorn i boks ;-)

Anyway, KISS- konsert og Oslo- tur til helgen, det blir bra tenker jeg, selv om jeg helst skulle ha kjørt bil for å få med seg alt jeg vil shoppe, hehehe..

Benka sykkelen her om dagen på Rides Dyno (uten brems), og endte opp med 96 hk(!!!) på hjulet.. Tror den benken er litt vel snill jeg.. Men ganske fornøyd med resultatet, for biken min er jo helt orginal stakkar, sånn bortsett fra et åpnere luftfilter.. :)

(Har forresten nesten bestemt meg for å bytte sykkel til neste år i en K6- K7 GSXR 750, da det er en HEFTIG maskin, som forresten benka seg inn på 127,6 hk på en helt orginal en. Time will show, for det koster nesten mer enn det smaker..)

Sånn bortsett fra å skaffe seg et papir på noen skrytehester så går dagene til å jobbe masse, glede seg til ferien som ikke er mer enn 2,5 uker ifra og kjøre tur så ofte sjansen byr seg 8)
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!!

Post by Kilamor »

Da er det kun få dager igjen til vi skal på tur, 19 juni kjører vi ned til Gardermoen (overnatting der på Gardermoen Airport Hotel), og dagen etter er det full fres med Cabaret og et par pils på båten *glede seg* :)
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Kilamor is here!!

Post by Jeanette »

God tur! Kjør pent og kos deg :)
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!!

Post by Kilamor »

Da var jeg og reisefølget tilbake i Norge.

Lørdag 21 juni kom vi iland i Kiel, og etter en bare to minutter begynte ting å streike for meg, sykkelen tok fyr under på eksospotta.. Heldigvis var det "bare" oljefilteret som hadde løsnet bittelitt, så det ble skrudd fast igjen og ferden ut på autobahn begynte. Etter 17 mil skulle det tankes bensin igjen, og det på en litt avsides bensinstasjon, men jeg skulle nesten ikke ha kommet meg dit pga at framhjulet hadde mistet lufttrykk, og hondaen som ellers er finfin å kjøre svinger med oppførte seg som ei glatt fitte på veien.. Jaja, fylte så luft i dekket igjen, samt en boks dekkskum, og fortsatte ferden videre :) Kom oss frem uten flere problemer litt utpå ettermiddagen, og de aller ivrigste gutta måtte ha seg et par runder allerede samme kveld ;)

Søndagen var den første dagen banen hadde åpent HELE dagen, fra 8- 20, og det var MYE folk der.. Rakk aldri komme meg utpå før den ble stengt igjen etter en kræsj, oljesøl og annet dritt. Så etter å ha sittet og ventet i skinndressen i over 5 timer, uten å få kommet seg utpå, så dro jeg ned til "Hotel an der Nordschleife", der vi bodde, og tok en dusj før jeg dro opp og fotograferte, for da hadde seeeelvsagt banen åpnet og de andre fikk kjøre seg noen runder :)

Mandagen dro vi på en liten shoppingstur til Koblens, der det ble invistert i mye rare greier blant gjengen :) Selv kom jeg tilbake med et ekstra sett superundertøy da "ringen- lukta" begynte bli for fremtredende i det gamle.. Denne dagen hadde banen bare åpent noen få timer på ettermiddagen, men jeg fikk da kjørt to fine runder, der runde nr. to holdt på å ende på gresset i Adenauer- forst...

Tirsdagen ble myyye lik mandagen, med hjemsending av klær og annet dill, handling i fan- shoppen og to runder til på banen etterhvert som den åpnet :)

Onsdagen ble en ren kjøreetappe, 55 mil ned til Sveits og overnattet i Luzern..

Torsdagen ble nok en kjøreetappe der vi først kjørte over to kjempeflotte sveitsiske alpepass, husker ikke navnene på det ene, men det andre var iallefall San Gottard, anbefales! Deretter blei det autobahn/Autostradaen ned til Gardasjøen, via Milano.. 50 mil i stekende hete, ikke rart ene fyren fikk heteslag og lå og kastet opp på hotellet den kvelden.. :(

Fredag til søndag hadde vi MASSE planer for, men ingen ble utført pga varmen. Istedet ble det spist is, badet, solet og drukket vin i stor stil! Det lille som ble kjørt ble kjørt i shorts og t- skjorte i et meget rolig og bedagelig tempo.. Fant hotell med basseng, så det ble dukkert før frokost, etter frokost, før vi dro på stranda, etter stranda og en før middag ;) Skikkelig deilig med badeferie og bikinisprading :P

Mandag tok vi mot til oss og kledte oss i skinnklærene igjen.. Allerede kl. 8 om morgenen var vi på tur, og det med god grunn; 35- 40 grader i skyggen hører ikke helt hjemme sammens med skinndress uten perforering.. Denne dagen kjørte vi først over et pass på 2650 m. høyde og veien var like bred som en sykkelsti. Tilmed sykler hadde problemer med å møte på hverandre.. Her oppe går sykkelene veeeldig dårlig i den tynne lufta, og jeg klarte da å bikke om etter en fotostopp oppi fjellheimen :( Heldigvis ingen skrammer annet enn på potta, men den skal byttes ut snart uansett ;) Vi kom oss iallefall til Bormio, en kjent alpelandsby i foten på Passo Stelvio! :)

Tirsdag kjørte vi opp Passo Stelvio, fantastisk utsikt, og typen fikk seg en liten wheelie på 2750 meters høyde :D Etter Stelvio kjørte vi ned til Brixen. Lengre kom vi ikke den dagen da ene tur- kameraten var uheldig og fikk en litt kortere sykkel etter et sammenstøt med en minibuss..

Onsdag kjørte de fire andre turkompisene våre direkte til Munchen på Autobahn, mens jeg og kjæresten tok bondestrassen oppigjennom den lille biten av Østerrike vi kjørte og avsluttet med noen mil med toppfartstesting på Autobahn, kun fordi vi ble noe lei på slutten ;)

Torsdag ble det ENDELIG litt shopping på meg i Munchen by :) Handlet litt, kikket litt og så ble vi overrasket av et skikkeli disaster- vær. De få meterne jeg måtte løpe for å komme meg på rette trikken tilbake til hotellet ble jeg gjennomvåt på! Heldigvis var jo de andre klærene mine tørre så det ble skiftet til tørt under, regndress utpå, og søppelsekker rundt skinndressene idet vi rullet de få meterne bort til Autozug- toget, og fikk stroppet fast.. Ikke helt fornøyd med togmannskapets stropping.. Gaffelbein skal IKKE stroppes i, da de ripes veldig lett, men å fortså og gjøre seg forstått på tysk var ikke bare enkelt..

Fredag våknet vi opp til regn i Hamburg, startet turen i regndress, og bare noen få km ute av byen tørket veien opp og regndressene ble skiftet av :) Ny toppfartstest: 245km/t i speedometerfart, og nok en runde med lavt lufttrykk.. Tror ikke sykkelen min liker høy fart og eller Kiel.. Overnattet i down- town Kiel

Lørdag ble det ferge hjem og søndag ble det kjøring fra ferga og hjem ;) Alt i alt en KJEMPETUR!

Bilder kommer, etterhvert..
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: Kilamor is here!!

Post by frode »

Høres ut som en kjempetur :-) Ser fram til bilder!
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!!

Post by Kilamor »

Vask av sykler på Gardermoen, fredag 20 juni :) Da hadde vi kjørt ca 45 mil av 50 i regn..

Image

Gjengen samlet, bortsett fra meg som var fotograf for øyeblikket :)

Image

Kjøring på bane :) Bilder tatt i "Breidscheid", tror jeg..

Image
Image

Overrasket av myyye mer regn... I Frankrike..

Image

Gjengen samlet på gjestehus i Sveits, ved Luzern:

Image

San- Gottard passet:

Image
Image

Denne dessa hadde jeg ikke turt å hoppet fra, minst 20 meter rett ned..

Image

Hotte bikere tar seg en matbit langs Autostradaen, rett ved Milano:

Image

Utsikt til bassenget fra hotellrommet:

Image

Meg ved gardasjøen:

Image

Og selvsagt et strandbilde :)

Image

Passet jeg ikke husket navnet på, men som hadde den smaleste veien jeg noen gang har opplevd..

Image

På tur opp Passo Stelvio:

Image
Image

På toppen :)

Image

Og på tur ned:

Image

Fineste tappetårn ever :) Ble funnet på en kafe nedi dalen etter stelvio

Image

Brixen blei siste stopp for denne sykkelen, denne ferieturen..

Image

Og i Brixen så vi en plysja baik, fy fader så grusomt!

Image

På tur fra Brixen til Munchen langs bondestrasse. Autobahn på pilarer over bakken..

Image

Vår frues kirke i Munchen.

Image

et bilde av munchen tatt på kafe, det vare en flat by, selv om det ikke synes så bra på bildet..

Image

Og ei rulletrapp som ikke kunne ha vært i bruk på ei stund, ja det er den som er under alle plantene.

Image

pakkepakke:

Image

Autozug til Hamburg :)

Image

På tur hjem..

Image
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Kilamor is here!!

Post by Jeanette »

Virker som en begivenhetsrik tur gitt ;) Kunne gjerne sett bildene litt større, men de gir da et inntrykk av alt dere har opplevd!
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!!

Post by Kilamor »

Kan se dem her også hvis du vil snoke i album ;)

http://picasaweb.google.com/kjetilsoreng/Tour2008
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!!

Post by Kilamor »

Nå er jeg og hondaen så og si klar for nye utfordringer på ACR.. Reiser oppover ikveld :D

Har hatt halsbetennelse siden mandag, sikkert fordi jeg frøs meg fra noen mil før Alvdal og hjem søndagen vi kom tilbake til Norge. Null følelse i hverken fingre eller tær over såpass lange avstander gjør noe med immunforsvaret, dessverre.. Men har nå fått antibiotika av legevakta og er feberfri og virkelig på bedringens vei :) Så ikveld skal jeg forsøke å komme meg nordover, har hele natta på meg uansett, og her blir det ikke mørkt kl. 22 så jeg slipper jo tilmed å ta med klarvisiret til hjelmen ;)

Mandag til onsdag er det kjøring på ACR, og du og du så artig det skal bli :) Skal virkelig legge sjela i å holde sykkelen på veien, og få til det fordømte kneskrapet jeg har øvd og øvd på ;)

Wish me luck!
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Kilamor is here!!

Post by Jeanette »

Kilamor wrote:Kan se dem her også hvis du vil snoke i album ;)

http://picasaweb.google.com/kjetilsoreng/Tour2008
Der var det litt bedre ja! Skal ta meg en titt jeg - takk for linken :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Kilamor is here!!

Post by supermons »

Kilamor wrote: Kjøring på bane :) Bilder tatt i "Breidscheid", tror jeg..

Image
Image
Fant ikke de store bildene i linken du la opp?

Lykke til på ACR forresten, ha det gøy!
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!!

Post by Kilamor »

Da var jeg ferdig på ACR... Skikkelig vemodig, med en sår følelse i musklene i beina.

Tre hærlige dager med banekjøring i 20 minutt pr. time :) Her er bilder fra kjøringen: http://flickr.com/photos/ratatosken/

Demons; hvis du ser på den mappen som heter banekjøring eller noe slikt så ligger bildene fra Ringen der.. Annen mappe siden de bildene ikke alltid er av like stor interesse for alle som vil se turbildene ;)

Edit; et av meg: Image (på tur ned fra nordpolen, tror jeg..)
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Kilamor is here!!

Post by supermons »

Kilamor wrote:Demons; hvis du ser på den mappen som heter banekjøring eller noe slikt så ligger bildene fra Ringen der.. Annen mappe siden de bildene ikke alltid er av like stor interesse for alle som vil se turbildene ;)
OK, fant det :)
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!!

Post by Kilamor »

jau jau, er tydeligvis ikke verdens flinkeste blogger siden tråden min støtt og stadig havner på side 2 og jeg alt for sjeldent er innom her.

Siden sist har jeg kommet inn på nest beste studie fra høsten av, istedet for Fysioterapiutdanning blir det Ergoterapiutdanning, så kanskje Ragnhild kan gi meg gode tips etterhvert? ;)

I tillegg har vi jo som nevnt i media hatt årets hetebølge her i trøndelag med god varme og masse finvær, bare at jeg har hatt fullt opp med jobb ca like lenge, så noen late dager på stranda har kun vært en drøm. Istedet har jeg sånn smått begynt på igjen med treninga etter ferien, så jeg sitter her og føler at jeg har full kontakt med HVER muskel i kroppen for tiden.. Litt støl, au. Treningsdagbok er nylig påbegynt, som treningspartner og for "måling" av fremgang, så foreløpige planer er full runde med styrketrening minst tre ganger i uka (2 splitt program), pluss en ren dag med kondistrening (4x4 intervall på tredemølle eller ellipse), så håper jeg fysikken kommer på plass etterhvert :)

Så sånn går dagene her i gården :)
#Suzuki GSXR 750, K6
Post Reply