Kilamor is here!!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Kilamor is here!!

Post by RuneS »

Kilamor wrote:Mmmm, sol og sommer er etterlengtet nå!!

Siste planlegging av Europatur er vel at vi har kommet frem til å ha base ved Gardasjøen. Derifra har vi kort avstand til alpepass og storbyer som Milano :)

Det er heller ikke lange veiene ned til Ducatifabrikk, Ferrarifabrikken med museum og Lamborghinifabrikken (og et par andre fabrikker og forhandlere jeg ikke har hørt om engang, men som gutta boyzn jeg skal reise med har full kontroll på ;-) )

En annen ting vi skal prøve å få med oss er et SBK- løp på Misano- banen i Italia \:D/

Ligger an til en panzerferie dette her, så kom gjerne med flere forslag på ting jeg og karan bør få me oss :)
Jeg skal også til Gardasjøen i sommer. :)
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!! *ferieplanlegging*

Post by Kilamor »

Jeg leste også BiKE igår.. Turen deres gjennom alpepass, så ser ut til at ULLUNDERTØYET ikke får bli igjen hjemme! Søkke det så kaldt ut, samme som her med det samme sesongen starte :)

Takk, Gixxerman, skal finne meg en sånn boks og prøve ut ;-) Den kjedesprayen jeg har sitter som snus så lenge det er tørt, men litt fukt på asfalten så løsner den og slenges rundt i felgen *sukk* Jalla fra Motorrex, (tror jeg det skrives), kalles det..

Men sånn tilbake til ferieplanleggingen.. Meningen er å kjøre de 50 milene ned til Oslo dagen før båten går, så kanskje noen er med på en pils eller to kvelden vi kommer ned? Tror det er rundt 18 eller 19 juni altså :)
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Kilamor is here!! *ferieplanlegging*

Post by Jeanette »

Kilamor wrote:..så kanskje noen er med på en pils eller to kvelden vi kommer ned? Tror det er rundt 18 eller 19 juni altså :)
Det hadde jo vært hyggelig! Skal på konsert den 18., men ellers tror jeg det skal passe ;)
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!! *ferieplanlegging*

Post by Kilamor »

Jeanette wrote:
Kilamor wrote:..så kanskje noen er med på en pils eller to kvelden vi kommer ned? Tror det er rundt 18 eller 19 juni altså :)
Det hadde jo vært hyggelig! Skal på konsert den 18., men ellers tror jeg det skal passe ;)
Vet ikke helt datoene enda, da det ikke er jeg som styrer med billettene, men mener det er Motogp løp den 22, på Donington, som vi skal ha med oss via TV- skjermen på Hotel An Der Nordschleife, så da tipper jeg at vi skal over med båten den 20 juni (er jo ikke i Kiel før den 21), så da regner jeg med det er den 19 vi kommer ned til Oslo. ;-)
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Kilamor is here!! *ferieplanlegging*

Post by Jeanette »

Det høres bra ut, du får bare gi beskjed når du vet mer!
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!! *ferieplanlegging*

Post by Kilamor »

Skal si fra ja :)
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!! *ferieplanlegging*

Post by Kilamor »

Helgen har gått farlig fort, med korg og vårfest i mc- klubben på lørdag :) Det skjedde ikke så veldig mye, bare det vanlige med masse folk i godt humør, og som drikker, juger og skryter litt til hverandre.. Noen sovner, noen MÅ ruse sykkelen sin og man har det bare kjekt med rockefoten igang \:D/

Festbilder har ingenting på forum å gjøre, så jeg legger kun ut ett meget flatterende bilde av meg selv der jeg tydeligvis er enig med noen om noe.. Ca klokken 5 på morgenkvisten :lol:

Image

Idag, søndag, måtte selvsagt hele kåken ryddes.. Skal vedde på det ble tatt rede på 200 tomflasker av ymse slag, halve sitroner, appelsiner og lime.. En kasserolle med vann (vedder på at det engang har vært is), og så videre.. Noen hadde forresten puttet en død mus inn i potta på ene sykkelen, hehehe, skal tro det hadde blitt en god duft hvis den sykkelen hadde fått gått ei stund på tomgang med musa i potta? mmm ;-) Gulvene var fulle av flekker etter drikke som hadde blitt sølt, drikke og askebegre sto overalt, men ingenting var ødelagt, bortsett fra en pappfigur av ei dame. :)

Opprydningskomiteen gjorde forresten en god innsats i å spise opp alle restene etter maten fra igår, mens Motogp gikk på Tv`en :)

No er jeg sliten og kan ikke si at det frister så veldig å starte nok en uke imorgen..
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!! *ferieplanlegging*

Post by Kilamor »

Får vel skrive inn noe mer før bloggen havner på side 2..

Påskeferien startet sist fredag, og siden da har vi kommet oss nordover til hjemplassen Mo i Rana, der vi har tilbringt mestparten av tiden ute i solskinnet med kaffe og kvikk lunsj! Farting rundt om for å besøke venner og familie har vel vært førsteprioritet siden vi kom oppover. Hos bestemor og bestefar har de hatt en elg som "husdyr" de siste ukene, men det var ikke før sist søndag at det ble oppdaget at denne elgen hadde en knekt fot, så idag først kom viltnemda og tok livet av dyret, som er den mest forkomne skapningen jeg har sett i mitt liv! :-k
Bilder av den ble det tatt, så vi har foreviget episoden der elgen ble vinsjet ned til veien med traktor. Stakkar liten! Men nå kan kanskje elghundene, Bamse og Russi, begynne rehabiliteringen til å bli jakthunder igjen.. ;-)

Her oppe er det iallefall for kaldt til sykkelkjøring på enda ei stund, -4 grader har det vært idag, i skyggen, og like over pluss i sola, så jeg tror det hadde vært en KALD fornøyelse å kjøre sykkel, selv om det frista veldig siden asfalten er tørr og bar ;-)
Men skal heller prøve å få tida til en liten fjelltur med snøscooter før ferien er over og vi setter kursen sørover til Trøndelaget igjen :)

GOD PÅSKE ALLE SAMMEN!
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!! *ferieplanlegging*

Post by Kilamor »

Må bære blogge om at jeg har meldt meg på enda et banekurs i sommer, 2 og 3 august sammens med Bikeport! Må ordne meg noen få dager fri bare :) *glede meg villt og uhemmet til sommerferien*
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Kilamor is here!! *ferieplanlegging*

Post by supermons »

Kilamor wrote:Må bære blogge om at jeg har meldt meg på enda et banekurs i sommer, 2 og 3 august sammens med Bikeport! Må ordne meg noen få dager fri bare :) *glede meg villt og uhemmet til sommerferien*
På ACR? Bane høres gøy ut :)
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!! *ferieplanlegging*

Post by Kilamor »

#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!! *Sesongstart*

Post by Kilamor »

Hmm, ei stund sia eg har vært her inne ser eg.

Siden sist har jeg meldt meg AV Bikeport sine banedager fordi jeg mangler feriedager, og fordi økonomien mest sannsynlig blir litt frynsete etter 2 og en halv uke nedi Europa..

Men for all del, vurderer enda muligheten for mere banekjøring, men det blir mest sannsynlig litt impuls det da :)

Tanken min er ENDELIG ferdig lakkert, dessverre uten verdens beste resultat, så jeg skal å se/hente den idag. Mulig jeg må få avtalt "oppattarbeid" hvis jeg ikke er fornøyd, noe jeg ikke tror jeg kommer til å bli da hondavingen har krøllet seg på tanken!!!

Uansett så blir det nok montering av tanken imorgen formiddag, og så kanskje en bitteliten kjøretur bare, sånn for å varme motoren såpass at jeg får skiftet olje kjapt ;-)

Ble litt skremt av ulykken til Jeanette, så selv om jeg aldri har så lyst, så blir det rooolig gassing de første ukene nå, iallefall frem til veiene er kostet/spylt. (Håper egentlig på regn i en ukes tid nå, masse vann som vasker vekk søle, olje, grus ect.)

Skal bli deilig med sesongstart \:D/
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Kilamor is here!! *Sesongstart*

Post by Jeanette »

Kilamor wrote:Ble litt skremt av ulykken til Jeanette, så selv om jeg aldri har så lyst, så blir det rooolig gassing de første ukene nå, iallefall frem til veiene er kostet/spylt.
Ja, kjør pent!! Vil ikke at flere forumfolk skal oppleve det samme som meg [-X
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kilamor is here!! *Sesongstart*

Post by Kilamor »

Endelig sesongstart!! Kjørte baiken hjem fra klubblokalet ikveld, i 4 pluss, det var temmelig kaldt, og med en idiot av en merce klint oppi ræva på meg, enkelte bilister altså..

Uansett, må innom lakksjappa igjen imorgen, da en lakkode tydeligvis kan bli til to nyanser, de er kun like i skikkelig skumt lys.. Så jeg må få vist den frem så vi kan komme til en enighet. Nevnte lakkerer skal lakke over samme tank med klarlakk enda en gang da han fikk bobling i dekalene, så jeg skal fikse nye og han skal lakke opp igjen :) Satser da på at han tar å legge ny baselakk til en billig penge, slik at sykkeln blir sånn som jeg forespeilet meg. Hvis ikke må vel jeg finpusse lakkeringsevnene mine i forkant av klarlakkeringen. Time will show, men så suuuurt å betale mye penger for noe som tydeligvis er helt bortkastet..
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Kilamor is here!! *Sesongstart*

Post by RuneS »

Kilamor wrote:Endelig sesongstart!! Kjørte baiken hjem fra klubblokalet ikveld, i 4 pluss, det var temmelig kaldt, og med en idiot av en merce klint oppi ræva på meg, enkelte bilister altså..
Det finnes alltid idioter i trafikken. Desverre...

Men du er heldig som har fått fram sykkelen. Jeg var i garasjen der den står, i kjelleren på en låve, i dag. Måtte bare starte den. Og den startet etter litt overtalelse. Utenfor var det vel 30 cm snø, så jeg måkte en liten sti som jeg tenkte at det gikk an å kjøre på etterhvert, men mens jeg var der så begynte det jammen å snø :smt013

Hadde håpet at ett par dager med mildt vær ville gjøre det farbart opp på gårdsplassen, men vi får se. Uansett kjør vakkert nå tidlig på våren.
Suzuki GSX-R 1000 K5
Post Reply