Alexanderyi sin blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Scotty
Posts: 1199
Joined: 15 Jul 2007 03:38

Re: Alexanderyi sin blogg

Post by Scotty »

Hahaha. Hva med å bare si at du ikke føler deg så bra til gymlæreren istedet?
alexanderyi
Posts: 1136
Joined: 13 Jul 2007 23:27
MC: 98' Kawasaki Ninja ZX6R
Location: Valdres/Bærum
Contact:

Re: Alexanderyi sin blogg

Post by alexanderyi »

Scotty wrote:Hahaha. Hva med å bare si at du ikke føler deg så bra til gymlæreren istedet?
Lett å være etterpå klok du :P

Og så hadde jeg vel litt lyst til å prøve det oxo... hehe
alexanderyi
Posts: 1136
Joined: 13 Jul 2007 23:27
MC: 98' Kawasaki Ninja ZX6R
Location: Valdres/Bærum
Contact:

Re: Alexanderyi sin blogg

Post by alexanderyi »

Nå er jeg trøtt!

I går så var jeg først på skola fra 8-14, så hjem å slappe av litt..

Når det da sto 18.00 på klokka, så starta jeg å fylle inn varer, og holdt på helt til 01.00 i natt :shock: Så skola att kl. 08.00 i dag...
Har vel egentlig ikke lov til å jobbe lenger enn til 21-22 en stand, men det driter vi i :P Staten/arbeidstilsynet skal ikke få bestemme alt!

Får se om jeg tar meg en tur til "byen" i kveld :) hehe
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Alexanderyi sin blogg

Post by ErlingSG »

alexanderyi wrote:Får se om jeg tar meg en tur til "byen" i kveld :) hehe
Jaja, det er vel fortjent. Nå er det helg :)
alexanderyi
Posts: 1136
Joined: 13 Jul 2007 23:27
MC: 98' Kawasaki Ninja ZX6R
Location: Valdres/Bærum
Contact:

Re: Alexanderyi sin blogg

Post by alexanderyi »

I dag er det første dagen etter jul(og vel så det) at jeg har starta lett'en :D

Har prøvd et par ganger før, men den har ikke villi, så har bare droppa det :?

Skulle da prøve igjen i dag, og den ville fortsatt ikke, så vi skrudde av høyre kåpe(12 skruer (WTF??), og så få ut tennpluggen..

Når vi så på pluggen, så var den helt svart på tuppen(våt og deilig), så vi tørka den litt med papir, og blåste litt med kompressor på den..

Satte det inn igjen, og så starta den som bare det :D


Nå er det bare å vente på at de 80cm med snø skal bli borte :(
alexanderyi
Posts: 1136
Joined: 13 Jul 2007 23:27
MC: 98' Kawasaki Ninja ZX6R
Location: Valdres/Bærum
Contact:

Re: Alexanderyi sin blogg

Post by alexanderyi »

I dag ble riejuen virkelig tatt fram etter vinteren..

Har tideligere bare kunne starte motoren og rusa den.. Mye snø i vinter :(

Bilder:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
alexanderyi
Posts: 1136
Joined: 13 Jul 2007 23:27
MC: 98' Kawasaki Ninja ZX6R
Location: Valdres/Bærum
Contact:

Re: Alexanderyi sin blogg

Post by alexanderyi »

Da har jeg nettopp vært ute å kjørt en tur for å prøve litt kjøring ved biltylsynet..

Etter litt rolig kjøring rundt blandt kjegler og slikt så kjørte vi ned igjen til Fagernes..
Pappa skal kjøre opp på tungmc den 31. Juli så han ville kjøre litt også, men jeg kjørte fra Fagernes sentrum..

Da vi var på tur mot Leira, så var det såpass rolig ute at jeg gassa på litt ekstra og holdt en fart mellom 80-90 i 70 sona..

Midt i mellom Fagernes og Leira så ser jeg noen folk på buss lomma med gule vester og svarte capser.. Da ble farten plutselig minska til 65 :P
Da vi kom nermere dem så ble vi vinka innover av en politi mann, og jeg tenkte bare "Nei, da blir det sikkert bot..!"
Men da vi tok opp visiret så sa en hyggelig politi mann: "Hei! Vi skal bare ha en liten promille kontroll, så om du vil være så vennelig å vise serifikat?"

Begynte å rote nede i jakka mens pappa sa vi var ute å øvelseskjørte.. Og så måtte han så klart si at han skulle ha kjøretime i morra :roll:

Alt var i orden og vi kunne kjøre videre.. Må innrømme at jeg skalv litt da vi kom ettersom at vi hadde litt over farstsgrensa..

Men det er ålreit å bli stoppa når en møter på så hyggelige folk :) Også er det greit å ha prøvd den promille tingen ;-)
huskeyman
Posts: 182
Joined: 23 Oct 2007 16:53
MC: Yamaha Yzf R125 i svart :D Og en Suzuki Tsx 50

Re: Alexanderyi sin blogg

Post by huskeyman »

hehe :P Ja.. er ikke alltid like enkelt å holde fartsgrensen xD
Har faren din bare lett lappen også tar han tung lappen nå eller?
Hehe, var bra det ikke var noe annet enn promille kontroll ;)
alexanderyi
Posts: 1136
Joined: 13 Jul 2007 23:27
MC: 98' Kawasaki Ninja ZX6R
Location: Valdres/Bærum
Contact:

Re: Alexanderyi sin blogg

Post by alexanderyi »

pappa har hatt lett-mc lappen(a1) i 25 år uten å ha vist om den :lol:

Så han skal ha oppkjøring på tung nå snart ;-)
R6-freak
Posts: 1422
Joined: 19 May 2007 20:09
MC: Ingen
Location: Byåsen, Trondheim

Re: Alexanderyi sin blogg

Post by R6-freak »

Før i tiden så fikk vell alle som kjørte opp til bil automatisk lett lappen?
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: Alexanderyi sin blogg

Post by O_o »

Ja, det var slik før, men de fant ut at selv om folk kunne kjøre bil, var slettes ikke alle like gode til å kjøre lett mc.
alexanderyi
Posts: 1136
Joined: 13 Jul 2007 23:27
MC: 98' Kawasaki Ninja ZX6R
Location: Valdres/Bærum
Contact:

Re: Alexanderyi sin blogg

Post by alexanderyi »

sant som O_o og R6-freak sier..

Stod på teorien i dag (1. forsøk og greier) og reiste rett bort på kjøreskola for å komme igang så snart som mulig..
Ble ikke fullt så glad lenger da jeg fikk høre at hele østlandet slutter TOTALT med oppkjøring etter 1. Oktober og jeg fyller den 4. oktober :smt013


Så da er søknad sendt om å få ta sertifikat på Traktor (som alle andre i Valdres :lol: ) og muligens kjøpe meg en ATV som er registrert som traktor eller 4-hjuls moppe :/
alexanderyi
Posts: 1136
Joined: 13 Jul 2007 23:27
MC: 98' Kawasaki Ninja ZX6R
Location: Valdres/Bærum
Contact:

Re: Alexanderyi sin blogg

Post by alexanderyi »

Da er vist skola i gang igjen, og hadde i dag min aller første dag på [img=www.valdres.vgs.no]videregående[/img] på 1ELA (Vg1 elektrofag A)..

Var mange nye fjes og mye ny info som en ikke har vært vandt med å forholde seg til tideligere, men det skal gå fint..

Årets vg1 elever er jo så veldig "heldige" å måtte kjøpe bøker, men ikke få solgt de igjen til neste år [-( Typisk!


Ellers så skal vi ha sånn sikkelig bli-kjent-dag i Snertingdalen med Go Cart kjøring :D Skal bli moro.. Aldri kjørt go cart før, så skal bli moro å prøve ;)


Ellers så begyner jeg å komme godt i gang med kjøretimer til A1.. Blir jo ikke ferdig med alt i år ettersom at jeg ikke får oppkjøring i år på A1, så nå leses det til traktor.. :? Men skal få tak i en ATV eller noe lignende så det går ann å få kjørt noe i vinter..
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Alexanderyi sin blogg

Post by ErlingSG »

alexanderyi wrote:Da er vist skola i gang igjen, og hadde i dag min aller første dag på [img=www.valdres.vgs.no]videregående[/img] på 1ELA (Vg1 elektrofag A)..

Var mange nye fjes og mye ny info som en ikke har vært vandt med å forholde seg til tideligere, men det skal gå fint..


Årets vg1 elever er jo så veldig "heldige" å måtte kjøpe bøker, men ikke få solgt de igjen til neste år [-( Typisk!


Ellers så skal vi ha sånn sikkelig bli-kjent-dag i Snertingdalen med Go Cart kjøring :D Skal bli moro.. Aldri kjørt go cart før, så skal bli moro å prøve ;)


Ellers så begyner jeg å komme godt i gang med kjøretimer til A1.. Blir jo ikke ferdig med alt i år ettersom at jeg ikke får oppkjøring i år på A1, så nå leses det til traktor.. :? Men skal få tak i en ATV eller noe lignende så det går ann å få kjørt noe i vinter..
Akkurat som 07/08 mener du?
Får gratis bøker i år jeg \:D/
alexanderyi
Posts: 1136
Joined: 13 Jul 2007 23:27
MC: 98' Kawasaki Ninja ZX6R
Location: Valdres/Bærum
Contact:

Re: Alexanderyi sin blogg

Post by alexanderyi »

07/08 her fikk nå solgt sine(de som hadde gått vg1)..

Men kjøpte brukt nå, så sparte jo litt.. ;)
Post Reply