Juliet blogger videre

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Juliet blogger

Post by Baron von Waffel »

Jeanette wrote:
Josie wrote:Men det Damenes forum? Det var jo stengt for allmenheten? eller det vil si jeg kom ikke inn?
Send en pm til admin (NoName) og be om tilgang :) Mulig moderatorene også kan fikse det, det er jeg ikke sikker på.
Det kan de. For jeg husker at Gixxerman en gang nevnte at han som moderator hadde tilgang der for å kunne følge med. Men om vi får en kvinnelig moderator kan jo hun få følge opp dette forumet.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Juliet blogger

Post by Ulvinnen »

Baron von Waffel wrote: Det kan de. For jeg husker at Gixxerman en gang nevnte at han som moderator hadde tilgang der for å kunne følge med. Men om vi får en kvinnelig moderator kan jo hun få følge opp dette forumet.
De mannlige moderatorene kunne ikke følge med på Damenes forum tidligere (de mistet tilgangen for et års tid siden). Og jeg vil tro at NN har sørget for at Shaften heller ikke har tilgang.

Kommer det en kvinnelig moderator, så er det naturlig at hun vil kunne moderere der. Men så langt har det ikke vært noe behov, på Damenes forum er det bare fred og fordragelighet. =D>
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Juliet blogger

Post by Baron von Waffel »

Beklager. Jeg har ikke fulgt så godt med på damenes forum. :shock:

Men det er jo bra at det ikke en noe annet enn fred og fordragelighet der. (Kanskje det ikke skjer noe der i det hele tatt. Det er jo tryggest. :roll: )
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Juliet blogger

Post by Juliet »

Baron von Waffel wrote:Beklager. Jeg har ikke fulgt så godt med på damenes forum. :shock:

Men det er jo bra at det ikke en noe annet enn fred og fordragelighet der. (Kanskje det ikke skjer noe der i det hele tatt. Det er jo tryggest. :roll: )
Hå hå, det skulle du vel likt å vite :twisted: :lol:
Neida, men sannheten er at vi oftest velger det åpne forumet faktisk. Men vi setter pris på å kunne ha en damekrok iblandt.
Image
Vennlig hilsen Juliet
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Juliet blogger

Post by Baron von Waffel »

Ut fra det lille som har vært sagt om damenes forum ute i åpent forum så er det vel mest en mulighet dere har, mer enn et sted dere foretrekker å oppholde dere. Og det er jo sympatisk. Det var vel en runde for en god stund siden hvor noen prøvde å lage oppstyr om dette. Men det roet seg igjen.

Det jeg ikke vet regner jeg med at jeg ikke har vondt av.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Re: Juliet blogger

Post by Ragnhild »

Et veldig greit utgangspunkt Hr. Baron :)
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Juliet blogger

Post by Juliet »

Baron von Waffel wrote:Ut fra det lille som har vært sagt om damenes forum ute i åpent forum så er det vel mest en mulighet dere har, mer enn et sted dere foretrekker å oppholde dere. Og det er jo sympatisk. Det var vel en runde for en god stund siden hvor noen prøvde å lage oppstyr om dette. Men det roet seg igjen.

Det jeg ikke vet regner jeg med at jeg ikke har vondt av.
Det ser ut til at du vet en hel del ;-)
Image
Vennlig hilsen Juliet
User avatar
Josie
Posts: 85
Joined: 18 Oct 2008 10:35

Re: Juliet blogger

Post by Josie »

Takk Juliet :)
Skal få avgårde en sånn PM-sak til No Name og spørre pent om tilgang Damenes forum.
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Juliet blogger

Post by Juliet »

Ingen årsak, men det var ikke meg ;-)
Får jeg se bilde av sykkelen din også? Kult at vi kjører det samme da :)
Image
Vennlig hilsen Juliet
User avatar
Josie
Posts: 85
Joined: 18 Oct 2008 10:35

Re: Juliet blogger

Post by Josie »

:oops: sorry, hyggelig var det iallefall :)
Ja, nei, jeg har jo ikke egen sykkel da. Bare låner kompisen sin. Og bilder er det smått med, det vil si har aldri brydd meg med no fotografering, får aldri gjort no med dem etterpå, satt dem i album eller no sånt.
Men ser jo her inne at det er flere som er flinke med både bilder og tekst. Jeanette og Bimma f.eks.
Men jeg rota fram et bilde på bikez.com, Er en likedan sykkel han har, en -98 Hugger, men han har ikke vindskjerm.
Image
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Juliet blogger

Post by Juliet »

Den der var ihvertfall tøff :) Du får ta med deg kamera når du tar opp sesongen igjen til våren, for her på forumet er vi ville etter bilder nemlig ;-)
Image
Vennlig hilsen Juliet
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Juliet blogger

Post by Juliet »

Sykkelen min / "Løven" er nå ufrivillig lagt i koma :( . "Hjertet" ble tatt ut i dag, det skal oppbevares i kjelleren med jevnlige behandlinger i løpet av hvilesesongen... Jeg sørger allerede... :(
Skal kjøpe kondensfjerner og noen liter bensin i morgen, bare for å sørge for å gjøre det jeg kan mot kondens, for det sto visst ikke der jeg trodde det gjorde, i hylla i garasjen. Ellers er den ren og pen og hadde nylig service, så nå er det vel bare å vente.... Håper tiden går fryktelig fort til opplivning igjen!!
Ønsker at garasjen vår er isolert, oppvarmet og opplyst til neste vinter så det går an å drive litt der ute etter neste sesong. Da går det an å planlegge litt ekstra-stell av krom, lakk, mm når jeg ikke lengre får kjørt. Det får jeg ikke gjort nå, men heldigvis trenger den ikke så veldig mye mer stell akkurat i vinter.

I morgen blir det en tur til LazyBoyz for å hente ny sal forresten, skal teste en annen modell for å se om det blir litt lavere sittehøyde. I.o.m. at jeg (vi...) tok av batteriet tok jeg også av salen for å teste om den salen jeg kjøpte på nettet i sommer er helt lik, noe den var. Og da kan jeg jo likesågodt ta med originalsalen til Alna i morgen for å sammenlikne før jeg evt kjøper ny.

Så, hvis noen ønsker seg maken sal som jeg har på sykkelen min nå, så har jeg minst èn til salgs! Kanskje to, får se i morgen.

Image
Image
Vennlig hilsen Juliet
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Juliet blogger

Post by Juliet »

I dag henta jeg ny sal, den er både lavere og smalere enn den som satt på fra før, så det vil garantert hjelpe litt på høyden på sykkelen (eller lengden på bena mine). Men jeg rakk ikke å prøve den i ettermiddag iom samboeren min og søsteren hadde felles bursdagskaffe i kveld. Jeg kribler etter å sette på den nye salen i morgen for å kjenne....! Den er ellers identisk, så jeg så ingen forskjell til å begynne med før vi tok frem målebånd og målte dem opp ved siden av hverandre. Men det er snakk om et par-tre cm i bredden og en-to cm i høyden faktisk, tipper det utgjør mye.

Rakk en snartur innom claes ohlson på hjemveien (heldigvis, siden vi skulle ha en gave til svigersøster derfra også...) og jeg fikk endelig kjøpt egen batterilader til sykkelen min, en CTEK Zafir 90, 12V. Den kan etter hva jeg har skjønt settes til å vedlikeholdslade, slik at jeg ikke trenger å huske det.... Jeg har lånt svigerfar sin batterilader hver vinter de siste årene, og det resulterer bl.a i mas fra min side og for sjelden lading. Veldig kjekt å ha egen 8)
Image
Vennlig hilsen Juliet
User avatar
Relax
Posts: 167
Joined: 20 Jan 2008 18:59

Re: Juliet blogger

Post by Relax »

Juliet wrote:I dag henta jeg ny sal, den er både lavere og smalere enn den som satt på fra før, så det vil garantert hjelpe litt på høyden på sykkelen (eller lengden på bena mine). Men jeg rakk ikke å prøve den i ettermiddag iom samboeren min og søsteren hadde felles bursdagskaffe i kveld. Jeg kribler etter å sette på den nye salen i morgen for å kjenne....! Den er ellers identisk, så jeg så ingen forskjell til å begynne med før vi tok frem målebånd og målte dem opp ved siden av hverandre. Men det er snakk om et par-tre cm i bredden og en-to cm i høyden faktisk, tipper det utgjør mye.

Rakk en snartur innom claes ohlson på hjemveien (heldigvis, siden vi skulle ha en gave til svigersøster derfra også...) og jeg fikk endelig kjøpt egen batterilader til sykkelen min, en CTEK Zafir 90, 12V. Den kan etter hva jeg har skjønt settes til å vedlikeholdslade, slik at jeg ikke trenger å huske det.... Jeg har lånt svigerfar sin batterilader hver vinter de siste årene, og det resulterer bl.a i mas fra min side og for sjelden lading. Veldig kjekt å ha egen 8)

Congrats med sete og lader :)
Det er ikke så mange centimeterens som skal til så hjelper det ;-)
Hvis laderen du har kjøpt er de "vanlige" vedlikeholdslader" så er det jo bare "plug & play" Dvs du kobler den på og den passer seg selv og vil aldri overlade batteriet :)
( Det minner meg på at mitt batteri er 7 år !!!...lurer på om jeg skulle invistere i nytt for sikkerhets skyld. Ergelog å stå langt ut i "huttiheita" og ikke då start .. :-k :-k )
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Juliet blogger

Post by Juliet »

Relax wrote: Congrats med sete og lader
Det er ikke så mange centimeterens som skal til så hjelper det
Hvis laderen du har kjøpt er de "vanlige" vedlikeholdslader" så er det jo bare "plug & play" Dvs du kobler den på og den passer seg selv og vil aldri overlade batteriet
( Det minner meg på at mitt batteri er 7 år !!!...lurer på om jeg skulle invistere i nytt for sikkerhets skyld. Ergelog å stå langt ut i "huttiheita" og ikke då start .. )
Takker og bukker :)
Ja det skal være en slik vedlikeholdslader. Jeg tok jo av batteriet og tenkte å ha det i kjelleren i vinter, men nå lurer jeg plutselig på om det egentlig har noe å si, hvis den kan stå og lade jevnt...? Sykkelen står altså i en ikke-isolert garasje.... Nå er batteriet tatt ut, men hva hvis det plutselig kommer en sommerstorm som ønsker å sende meg ut på tur igjen før tiden :shock: :lol:
Image
Vennlig hilsen Juliet
Post Reply