Juliet blogger videre

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Juliet blogger

Post by Juliet »

Jeg har bestilt timer til han til sommeren på to ulike kjøreskoler, så jeg håper bare det blir noe av nå. Han gjorde seg nesten ferdig med kjøretimer for 8 år siden, men så måtte han avbryte kurset og siden ble det aldri mer. Vi har hatt nok annet å bruke penger på for å si det sånn. Nå må han jo ha noen nye obligatoriske kjøretimer, men jeg håper han slipper "billig" unna. Han får varme opp litt med sykkelen min så han ikke trenger så mange oppfriskningstimer... 8)
Jeg håper også vi får til noen turer sammen, det er iallefall derfor jeg har sparket det igang igjen. Vi får planlegge litt i god tid så bør vi vel klare å få til noen turer sammen også ... :)
Image
Vennlig hilsen Juliet
User avatar
Småkjeltringen
Posts: 916
Joined: 26 Jul 2007 09:24
MC: Zuzuki Bandit 600...

Drømmen er en R1 eller Fireblade....
Location: Skedsmokorset...

Re: Juliet blogger

Post by SmÃ¥kjeltringen »

Så flott!!! :smt023

Hils masse til samboeren og si vi gleder oss til å få med dere begge på tur!!! :-D

(blir snart samboere vi også... ;-) )
Snille jenter får det de ønsker seg til bursdagen sin......

Slemme jenter får det hele tiden..
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Juliet blogger

Post by Juliet »

Gratulerer!! \:D/

Ja det blir kjempefint om vi får til å kjøre sammen alle sammen!
Image
Vennlig hilsen Juliet
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Re: Juliet blogger

Post by Banditbiker »

Småkjeltringen wrote: (blir snart samboere vi også... ;-) )
Med det store huset der så kunne dere jo forsåvidt fortsatt å være 'særboere' i samme hus, og vandre rundt i ett års tid uten at det var overhengende fare for å støte på hverandre :), men det var vel helst ikke det som var tanken bak det hele :-)

Det er et kjempeflott hus dere har kjøpt, og tomta i seg selv med den flotte utsikten. Veldig bra, og jeg er ikke noe misunnelig i det hele tatt ;)
User avatar
Småkjeltringen
Posts: 916
Joined: 26 Jul 2007 09:24
MC: Zuzuki Bandit 600...

Drømmen er en R1 eller Fireblade....
Location: Skedsmokorset...

Re: Juliet blogger

Post by SmÃ¥kjeltringen »

Banditbiker wrote:
Småkjeltringen wrote: (blir snart samboere vi også... ;-) )
Med det store huset der så kunne dere jo forsåvidt fortsatt å være 'særboere' i samme hus, og vandre rundt i ett års tid uten at det var overhengende fare for å støte på hverandre :), men det var vel helst ikke det som var tanken bak det hele :-)

Det er et kjempeflott hus dere har kjøpt, og tomta i seg selv med den flotte utsikten. Veldig bra, og jeg er ikke noe misunnelig i det hele tatt ;)
Hehehe... Ikke overdriv for mye nå da BB... (litt er helt i orden ;-) )
Vi er kjempefornøyde ihvertfall :-D :-D :-D Jeg er litt avhengig av utsikt.... Og det ble det jo også.... Gleder meg vanvittig til å komme inn i nytt hus!!! :smt040
Snille jenter får det de ønsker seg til bursdagen sin......

Slemme jenter får det hele tiden..
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Juliet blogger

Post by Juliet »

Hehe, det følger jo med kart over huset i prospektet, så de kan jo sette et rødt kryss der de ønsker å ha møtepunktet (eks. rom nr 2?) :lol:

Må være så vanvittig deilig å flytte inn i et nytt stort hus med flott utsikt! Det vet jo ikke jeg noe om, siden vi bor i et "lite" og gammelt hus inni granskauen :-k :lol: Man får hva man fortjener er det noen som har sagt en gang, og heldigvis for min del har vi det bra her og, tross alt... :)

Men igjen - gratulerer SK, der tror jeg dere vil trives meeeget godt! \:D/ Tenk å kunne få lov til å bo seg inn, og slippe å ergre seg over alle bregrensninger en leieavtale gan gi. Fin start på året det!
Image
Vennlig hilsen Juliet
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Juliet blogger

Post by Juliet »

Jeg har gledet meg til å besøke messa i dag- hele uka, for det er to år siden sist jeg var på mc-messe - minst. Og en stund siden sist jeg satt på en mc også... Vi dro midt på dagen i dag, et lite følge på 4, 3 generasjoner jenter og en familiemann.

Det aller første som møter meg i inngangen er LazyBoyz og Harley Davidson'er i alle varianter. Der hadde de med seg Sportster Iron, årets nyhet i tillegg til en hel del andre sykler. Jeg hadde som vanlig satt pris på et lite utstyrsutvalg hos de, men det var helt tydelig at de hadde som mål å friste publikum til å kjøpe nye sykler, for det var kun syklene som sto i fokus. Ikke at det er noe problem, langt ifra! Jeg tok med meg velsefrøkna på 8 måneder og satte oss på en Dyna Street Bob til ære for fotografen og oss selv :D Og så måtte jeg kjenne litt på en Sportster Custom, bare for å få følelsen igjen.... jeg fikk også plassert mamma på en Nightster og hun så ut til å trives på den! Samboer'n prøvde noen Buell'er og det var nok sykler i hans gate.

Like innenfor inngangen var også Kawasaki på ene siden og NST Gardermoen på den andre siden. Vi var ikke innom Kawasaki, men vi hørte dem i hele dag, de spilte musikk for hele messehallen :lol: Jeg måtte bortom NST for å kikke på en chopper de hadde på standen til utstilling, men ellers var de nok der mest for egen promotering for standen var ikke veldig stor.

Ved siden av LazyBoyz hadde Yamaha stor stand med drøssevis av sykler boltet til gulvet slik at man kunne prøvesitte uten å risikere å miste noen. Der sto årets nye VMax. Årets skuffelse? Det har blitt en merkelig doning, en vulgær klump av en sykkel, og har mistet det litt klassiske barsking-preget synes vi. Men oss om det. Her var det også sykler for mor! Hun er ute etter en touringsykkel og fant seg øyeblikkelig en stilig nyhet, en Yamaha XJ6 Diversion 600cc: http://www.mc24.no/article.php?articleI ... goryID=217. Midt i blinken virker det som. Hun snakket med en selger og hun skulle få et bra tilbud på den i løpet av dagen, hun fikk forespeilet bra finansiering og i tillegg rimelig ekstrautstyr også. I mellomtiden gikk vi rundt på messa og kikket på flere sykler, det var mye fint og moro å se og prøve.

En BMW GS 600 er også en flott sykkel som man sitter veldig godt på, men den har har ikke helt det riktige uttrykket, den gir assosiasjoner med crossere og til og med cross-mopeder. Vi foretrekker de litt mer racingpregede modellene som er litt mer kompakte og har et mer strømlinjeformet design.
Konkurrenten til Diversion er pr i dag Honda CBF 600, og det er en sykkel hun har prøvekjørt tidligere. Hun prøvesatt en Ducati Monster også, men det er for mye racer. Aprilia hadde utstilt en Shiver 750 (tror jeg det var), en veldig fin sykkel.
Vi så noen flotte Victory custom cruisers, virkelig flotte sykler!!! Det var virkelig kunstverk som stod der, og standen var veldig populær.
Triumph hadde med seg en god del fine sykler, blandt annet Stellan Edition, omtalt i Bike nr 3 2009.

Innerst i den store hallen var alle bodene med klær og førerutstyr, her var det meste tror jeg! Pakkepriser fra 999,-, der var frynser for den frynsete føreren, hånsydde skinnklær, svarte tatto-plagg, cordurajungel, halve hele og kvarte hjelmer og andre hodeplagg, krokodillestøvler, hele kuskinn (gav meg ideen til å få sydd sal i ku skinn til sportsteren - totalt meningsløst men litt morsom tanke ) crosserdrakter og gud vet hva.

Vi ble voldsomt sultne etter første runde, og måtte til slutt evakuere for å finne noe å spise. Vi gikk ut i en mellomgang og fant et mathull i veggen som het Chili. Et spennende navn for et mindre spennende mathull må jeg si. Det var en form for buffet, hvor alt sammen så likt ut....jeg visste ikke helt hvor jeg skulle begynne å plukke, hva som hørte med og hvordan denne greia fungerte, men fikk da med meg litt mat. Jeg ble stående en stund foram middagsbuffeten, for der var det en del ulike gryter med mat men jeg ante ikke hva som var hva :shock: Det så i grunnen like uspiselig ut alt sammen, så jeg tok noen sleiver av det som liknet kyllingwok eller noe sånt og håper det var godt. Jeg betalte 174 kroner for noen sleiver wok, noen potetbåter og en brus :shock: :shock: :shock: Det kunne jo vært en bedre middag på en restaurant, men i stedet var det noen tørre kyllingbiter stekt i noen unevnelige grønnsaker og potetbåter. Potetbåtene var gode nok de, men resten var vanskelig å få ned, til slutt helt umulig! Vi spiste ikke opp, og da vi gikk gjorde jeg noe jeg aldri har gjort før - klaget på maten. Jeg hadde ikke spist mye av woken (jeg tror det er det det var) jeg hadde spist meg "mett" på potetene. Det føltes ikke riktig å betale 139 kroner for den maten når jeg ikke en gang klarte å få det i meg, og jeg var sulten! Damen i kassen var grei og tilbød meg annen mat først, men det fristet ikke spesielt lenger, så hun gav meg til slutt pengene for maten.

Vi gikk en runde til i hallen før vi gikk tilbake til Yamaha for å hente tilbudet på Diversion'en, men der hadde de lagt en litt annen plan. Tilbudet var ikke helt klart viste det seg. Og så kom det frem at tilbudet kun gjelder denne helgen. Det vil si at å få prøvekjørt sykkelen ikke var mulig før kjøp...Og så viste det seg at det var et heller dårlig tilbud. Sykkelen de hadde utstilt sto til en gitt pris inkl ABS slik vi tolket plakaten, men sykkelen tilbudet var for var ekskl ABS, og med ABS ble det mye dyrere. Annet ekstrautstyr mamma hadde spurt om og fått oppgitt ca-pris på kostet 3 ganger så mye, og til og med lånet var dyrere enn de hadde oppgitt tidligere! Det endte med takk og farvel, ingen vits å forhaste seg på et tilbud som ikke gir inntrykk av å være noe tilbud.

Det som gav mest inntrykk var nok Victory-syklene: http://www.polarisindustries.com/en-us/ ... tures.aspx. Spesielt "Victory" - Cory Ness-utgave i sort/hvitt med utrolige detaljer over hele sykkelen, fra lakk, til felger, til detaljsøm i salen til selve motorblokka. Utrolig flott!
I tillegg var det en del annerledes doninger der, som jeg desverre ikke studerte nøye nok eller har bilder av, jeg angrer alltid på for lite bilder.... Noen trike-type maskiner som ser ut som en bakvendt-trike/snøscooter på tre hjul: http://www.klikk.no/motor/bil/arkiv/article272571.ece og ATV'er i alle varianter, helt opp til noen som likner mer på Hummer, MED 40- ett-eller-annet tommer flatskjerm på planet 8) Det var snøscootere, klassiske scootere i alle størrelser, veteransykler, knøttecrossere osv. også

Det var ikke moro å bryte opp, men greit å gi seg mens dagen ennå var god. Veslefrøkna har smilt om kapp med oss voksne i hele dag, hadde nesten ikke tid til hverken å sove eller spise :) Når jeg satt i bilen på vei hjem hadde jeg allerede lyst til å planlegge å dra tilbake i morgen, men jeg får vente til sesongstart og heller se alle de fine syklene ute på veiene og butikkene da. Det var deilig å sette seg på sykler i dag, jeg gleder meg ikke noe særlig til sesong nå... :roll:
Image
Vennlig hilsen Juliet
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Re: Juliet blogger

Post by Banditbiker »

Takk for en flott rapport Julie, veldig bra skrevet. Nesten så jeg vurderer om jeg skal utsette jobbingen i morgen og reise oppover likevell :D
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Juliet blogger

Post by Juliet »

Banditbiker wrote:Takk for en flott rapport Julie, veldig bra skrevet. Nesten så jeg vurderer om jeg skal utsette jobbingen i morgen og reise oppover likevell :D
Jeg kan ikke skjønne at du lurer på det engang :lol:
Image
Vennlig hilsen Juliet
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Juliet blogger

Post by Ulvinnen »

Jeg gleder meg til messa i morgen. Takk for god rapport, nå vet jeg hvilket spisested jeg skal holde meg langt unna. ;)
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Juliet blogger

Post by carboy »

En utrolig innteresant og bra rapport =D>
-Carboy-
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Juliet blogger

Post by Juliet »

Jeg, som alle dere andre, kløøøør etter å komme i gang med mc-sesong igjen, men det "drøyer" synes jeg, selv om det fortsatt bare er mars... Jeg har hatt noen fine varme dager og håpet jeg skulle kunne ta meg en tur denne uka, meeen slik blir det ikke ser det ut til. Planen var å sette inn batteri og kanskje ta en liten tur på mandagen. Men med skikkelig uflaks måtte samboeren min jobbe natt til mandag og sove bort deler av dagen. Han var snill og hjalp meg med batteriet på ettermiddagen, men innen det var gjort blåste det opp til isnende snøstorm her :shock: Og etter det har det vært iskaldt og utrygt vær. Jeg satte et mål om å kunne ta en tur i morgen ettermiddag, men med snøvarsel i morgen spørs det gitt....

Jeg fikk liv i ruggen på mandag da, den startet så lett som bare det! Å fy flate så deilig!!!
Jeg lot den stå og gå i garasjen til den ble nokså varm før jeg stoppet den. Skulle så gjerne tatt en tur, men det var mørkt og minusgrader allerede, så jeg droppet det... :( Måtte le av meg selv etterpå, for resten av kvelden kunne jeg ikke la være å smile..... og jeg hadde ikke kjørt en gang :lol:

Sesongen for min del startet 1.april i fjor, håper våren endelig er her på samme tid i år!
Image
Vennlig hilsen Juliet
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Juliet blogger

Post by Juliet »

Må vel skrive noen ord igjen nå.
På mandag hadde jeg igjen en fin tur. Kjørte Årnes - Lørenfallet - Leirsund - Skedsmokorset - Gjelleråsen - Nittedal/Hakadal og tilbake til Skedsmokorset - Gjerdrum - Holter - Jessheim og tilbake til Årnes. Bare fine mc-veier. Men var plaget av fluer inni hjelmen til stadighet, så mye at noe må gjøres før jeg får ett eller annet monster inni hjelmen som fører til ulykke :?

De siste månedene har en gjeng flotte damer startet mc klubb her ved meg, og jeg har meldt meg inn. Og fått styreplass til og med. Jeg fikk også oppgave med å ferdigtegne logo til klubben, og i går fikk vi utdelt broderte ryggmerker av logoen \:D/

Her er logoen:
Image

Problemet mitt nå er å få tak i en vest å sy det på innen fredag, det skal bli en utfordring.... blir kanskje å ødelegge olajakka til samboeren som en midlertidig løsning til jeg får tak i en billig skinnvest senere - eller vente til jeg kommer over en billig vest senere. Hadde ALDRI trodd jeg skulle lete etter skinnvest :shock: :lol:
Jeg var ute på leting i dag - uten hell - men stakk da samtidig innom Motorport på Jessheim for å kikke etter solvisir og Whisper Kit til hjelmen min. De hadde begge deler, og nå har jeg endelig satt på whisper kit'et og håper på mindre fluer inni hjelmen fremover. Jeg drøyde visiret for det kostet litt mer... jeg har bare standard blankt visir og helsvart hjelm, så jeg må få byttet, men jeg klarte heller ikke avgjøre om jeg skulle kjøpe medium sotet, helsvart eller gradert visir...noen som har ulike erfaringer eller synspunkter å dele? Det bør jo både se bra ut og være litt praktisk med tanke på kveldskjøring og tunneller etc... 8) Jeg føler meg litt på "utstilling" med det blanke visiret ...

På mandag fikk jeg somlet meg til å senke sykkelen min på demperne også, nå har jeg fått mye bedre fotfeste. Men den er helt klart mykere så det er ikke sikkert det er holdbart om jeg skal pakke litt tung last. Planen er egentlig å kjøpe korte progressive dempere men det er også en utgift jeg må vente med. Når jeg får anledning har jeg skiver/senkesett til bakdemperne så jeg får senket uten å justere demperne, da slipper jeg å ha dem så myke. Har jo kjøpt "lift" til sykkelen også, så jeg har bare å gjøre det :-# Denne uka rekker jeg bare å få vasket den innen fredag, for da bør den jo være ren.

Hvis det er damer/jenter som ønsker å vite litt mer om dameklubben vår er det bare å sende meg PM forresten ;-)
Image
Vennlig hilsen Juliet
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Juliet blogger

Post by Juliet »

Så var min aller første 1.Mai-feiring på mc vel overstått. Og det var vel på tide også - at jeg ble med på dette, etter så mange år :roll: Og det ble en helt fantastisk dag (bortsett fra noen større og mindre uhell og problemer underveis...)!

Jeg vasket sykkelen torsdag kveld, syntes ikke jeg skulle stille med skitten sykkel på en merkedag nei. For at ikke den skulle bli gul av pollen ( :-k ) over natta la jeg over den et laken. Jeg måtte ha den ute for jeg hadde ingen hjemme som kunne få flyttet den for meg (på grunn av nylagt singel på gårdsplassen klarer jeg ikke rygge den ut av garasjen - eller inn)

Sykkelen "under dyna"
Image

Fredag reiste jeg og modern halv åtte, vi skulle møte flere venner på Kløfta. Da jeg skulle ta av og inn på en ny vei like utenfor sentrum skjønte jeg noe var galt med blinklys eller bryteren på venstre side, for det slo seg ikke av som det skal etter svingen. Og ikke slo det seg av da jeg forsøkte å bruke bryteren heller. Jeg måtte aktivere blinklyset på høyre side og slå av på den måten. Dette har ikke skjedd før så det kan ha kommet noe vann et sted det ikke bør komme vann... Jeg valgte derfor ikke å bruke blinklys før Kløfta.
Vi kom oss dit i god tid, så vi rakk både å fylle opp tankene og spise litt frokost.

Jeg inntar en lett frokost mens jeg venter på "krewet"
Image

En liten stund senere dukker den ene bikeren opp etter den andre og ikke mindre enn 12 sykler ruller inn på plassen og omringer oss =D>
Image

Image

Etter litt hyggelig småprat tar vår "Roadcaptn" ordet og signaliserer avreise nordover. Jeg har i mellomtiden funnet ut at mitt venstre blinklys/bryter virker/ikke virker, og håper at eventuelt vann vil tørke og problemet forsvinne i løpet av dagen. 14 sykler innretter seg med snuta rettet mot Hamar, kjempegøy! Jeg ble liggende langt fremme første biten, og det var moro å se så mange som fulgte på i speilet bak :)

Det blir avtalt en stopp på Espa, og det kom akkurat i tide før neglesprett :lol: Det ble kaldt å kjøre i skyggen fra Minnesund til Espa så langt og så tidllig. Jeg ble litt kald på kroppen, men fingrene begynte å bli frosne, så en kaffe var kjærkomment!

Hele troppen på Espa:
Image
+ to sykler utenfor bildet......

Fremme på Espa får jeg vite at blinklysene mine virker de.... :shock: men det vises ikke noe signal i mitt display slik det skal når jeg aktiverer dem, så her er noe muffens.... de har visst blinket både til høyre og venstre i tide og utide, helt uten at jeg ser noe til det :? Det venstre reagerer nå ikke på at jeg klemmer på bryteren. Hjelpes..... Ikke akkurat moro når man skal kjøre i følge med både kjente og ukjente hele dagen, og jeg da tydeligvis signaliserer i hytt og gevær... Men "å skar'n gjøra......"

Så bar det rett til Hamar. Og der var det allerede tusenvis av sykler og mennesker, det var for meg som fersking veldig spesielt og inmari moro å oppleve et så ryddig "kaos" kun bestående av mc-entusiaster - og en og annen politiker visstnok, men de hørte jeg ikke....

Stemningsbilder fra Hamar:

Image
(Bak på bildet skimtes et politikertelt, men som sagt forsvant det helt i mengden for min del)

Image

Image

Image

Gatene var fulle av sykler på rader på hver side:
Image

-og utenfor
Image

Umulig å få et skikkelig bilde av disse pga folkemengden...
Image

Klokka elleve sparket de i gang, og det var bare å hive seg med. Vi klarte å klore oss plass i rekka nokså samlet og fant hverandre igjen øyeblikkelig nede på Minnesund. Selve turen nedover var litt av en opplevelse, med en uendelig rekke av sykler foran og bak, og tett med folk langs veien. Det hadde vært moro å sett det hele utenfra også, men det var moro å være med selv.

På Minnesund var det bare enormt med folk og sykler over alt. Helt stint.
Image

Image

Image

Og Siv Jensen så klart...
Image

Jeg og modern gikk en runde for å se om vi fant igjen gamle kjente, og vi fant både nye og gamle, blandt annet de vi hadde avtalt å treffe for felles avreise fra Minnesund.

Her er ryggmerket vårt forresten, litt stas å se det i bruk
Image

Vi skravlet litt med dem, og så gikk jeg tilbake til gruppa for å snakke litt og takke for turen og dagen før vi skiltes. Og for å gjenta meg selv, så var det veldig moro å få kjøre med dere, jeg hadde en veldig hyggelig tur :D Jeg måtte reise litt brått for å rekke de andre...

Resten av turen ble litt kaotisk desverre, men ikke verre enn at det ordnet seg til slutt. Fire (mer eller mindre udramatiske) velt og en dødsulykke er stikkord, og dette resulterte i store problemer med å holde troppen samlet på turen videre. Veien over Minneåsen ble sperret som følge av dødsulykken(...), og vi hadde tenkt oss over... vi måtte snu og ned igjen, og det måtte også veldig mange andre mc-ister.
Image

Men alle ble til slutt samlet på Nebbenes Kro for en middag og is, før alle skiltes.
Image

Jeg fikk stadig meldinger fra andre om at "blinklyset ditt står på..." eh, jada...så.... :roll: Jeg tror ikke det hadde gitt seg før jeg var nesten hjemme igjen ved fem-tiden. Jeg håper nå at det er i orden, at det ikke har skjedd noe mer trøblete. Modern var i følge med meg hele veien hjem og hun så ikke noe mer blinking etter stoppen på Nebbenes. Time will show....

Igjen, takker alle dere nye og "gamle" venner så mye for herlig tur, hyggelig samvær og en dag verdt å huske :D \:D/ \:D/

Jeg har etterpå lest at de tror det var ca 5000 på Hamar/Minnesund, ække verst det :) .

http://www.oa.no/nyheter/article4300300.ece
Image
Vennlig hilsen Juliet
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Juliet blogger -

Post by Juliet »

På torsdag skulle jeg kjøre en liten tur for å treffe noen. Jeg kom imidlertid bare 3 km hjemmefra før turen endte med nesten "drap"..... Ut fra en hekk kom ei grå kattepil i full fart, og den traff framhjulet så hardt at jeg trodde jeg hadde kjørt over den. Men den må ha truffet skiva eller gafelfestet tror jeg. Jeg rakk ikke reagere før etterpå og fikk et lite kast i sykkelen, men kunne stoppe i veikanten. Katten ble liggende midt i veien...Jeg gikk tilbake for å se hvor ille det var. Den lå rolig men da jeg kom bort så jeg den lå stiv i sjokk/kramper. Først trodde jeg den burde avlives på stedet men så våknet den litt og kunne bevege deler av kroppen. Jeg var helt satt ut og visste ikke hva jeg skulle gjøre, jeg hadde jo ikke noe sted å gjøre av den! Ikke visste jeg hvor hardt skadd den var heller og om jeg kunne/burde/turte å røre den... Heldigvis stoppet ei dame som hjalp meg med å frakte den ned til klinikken i sentrum - gudsjelov! Der fikk pus en sjekk og litt smertestillende og en times ettersyn av vet. mens jeg dro tilbake etter bil og bur - og tok en dør-til-dør runde i nærheten av treffstedet for å høre om noen kjenner den.....og det var det selvfølgelig ikke..... En drøy time senere hentet jeg den igjen og la den på gjesterommet vårt i bur. Den har fått noen brukne tenner, sprukket leppe og var ellers ganske mørbanket men tilsynelatende hel ellers. Sjokket gav seg litt dagen etter og utpå dagen i går beveget den seg bedre og kunne sette bena under seg og gå litt forsiktig. I går kveld kjørte jeg den tilbake til veterinæren så den kan være der i helga og få litt lett medisinering og smertestillende. I dag står det annonse i avisen og jeg har hengt opp usannsynlig mange lapper i nærmiljøet i håp om å finne eierne - håper jeg å finne eierne fort -eller nye eiere. Fy søren så kjedelig å oppleve! Og stakkars stakkars pus...... Veterinæren her har også vært helt utrolig og tatt seg av den (og meg) på en fin måte uten at det kostet meg noe mer enn en boks med mat til den. Den har jo skadet seg i munnen så den fikk patè i går.

Meg og sykkelen gikk det helt fint med heldigvis, godt det var lav hastighet og at jeg ikke kjørte over den. Men det er ikke noe moro å ha skadet noen andre heller, selv om det "bare er en katt"......
Image
Vennlig hilsen Juliet
Post Reply