Valfar

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Valfar - Ikke lenge før nå...

Post by Valfar »

Hehe, du er ikke alene om det! Veldig få som deler min entusiasme for snø :)
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Valfar - Ikke lenge før nå...

Post by Valfar »

Hoho, da har jeg vært vitne til politirazzia!
Satt i styremøte i borettslaget, og diskuterte blant annet en kommunal leilighet vi har hatt problemer med i lengre tid. Har vært veldig klart at de som har hatt leiligheten har leid den videre, noe som selvfølgelig ikke er lov. Vært en utrolig trafikk der med nye folk hele tiden, og da ganske tvilsomme personligheter. Vi har vært litt frustrerte siden vi har prøvd å få kommunen til å ta tak i dette, men ingenting har skjedd. Plutselig får en av de som er på møtet en telefon fra kona som forteller at politiet hadde vært på døra og ville se på badet. Noe fortumla slapp hun ham inn, han tok en kjapp kikk og forsvant like fort som han kom. Hvis jeg nå nevner at de bor i en identisk leilighet til den kommunale er del vel åpenlyst hva denne politimannen egentlig ville ;)

Ikke 30 minutter senere hører vi det smeller noe forferdelig ute på gangen, og det er da politiet som slår inn døra og stormer leiligheten. Var vel nærmere 10 politifolk til sammen.

Sinnssykt bra at det skjedde noe ettersom det har vært liten tvil om at det har foregått MYE ulovligheter i den leiligheten. Digg å få kjeltringpakket ut!
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Valfar - Razzia!

Post by Jarle »

Sikkert fått noe tips... 8)
Men dem er vel ute igjen allerede :-k
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Valfar - Razzia!

Post by Valfar »

Ja det var det da. Siden leiligheten har vært i politiets søkelys lenge, og at det var en såpass stor operasjon tyder det på at det ikke var uten grunn de slo seg inn. Var jo mellom 10 og 15 politifolk tilsammen, flere biler som dekka alle veier ut fra gårdsplassen osv.

Men men, de er nå ute av blokka iallefall, noe som er en lettelse :)

Prøvde såvidt å fyre opp sykkelen når jeg kom hjem i stad. Den var ikke villig til å samarbeide enda, så jeg skal prøve igjen litt senere. Så og si bart nå, noen snøflekker som må forseres, men det går bra med litt fart! Hjelmkameraet er på plass og, så jeg stikker muligens opp i Wyller en tur med brettet for å teste det.
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Valfar - Like før nå!

Post by Valfar »

Da har jeg fått liv i udyret! Blei lei av å tråkke så jeg ordna meg en primitiv motorvarmer :P
Image

Funka fint som snus, starta på tredje tråkket etter den hadde fått varma seg litt. Var sikkert litt bitter får å ha stått kaldt hele vinteren.
Så nå håper jeg på sol i helgen!! Yr lover seks grader og delvis overskya i morgen, men jeg tar det med en klype salt.
Nå stikker jeg for å trene (JA, jeg har begynt å trene!), så blir det avslapning på høyt nivå resten av kvelden :)
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Valfar - Har startet sesongen!

Post by Valfar »

Yay! Tok årets første tur i går! Utrolig deilig å få kjørt litt igjen. Sykkelen ser riktignok ikke ut ettersom det var ganske vått og sølete til tider, men det får gå!
Fikk testa hjelkameraet og :)
[youtube]Y-IrtuKXl5Y[/youtube]
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Valfar - Har startet sesongen!

Post by knetrom »

Hjelmkameraet funket jo fint det :D
User avatar
Svolp
Posts: 184
Joined: 11 Mar 2008 19:01
MC: Snart :-)
Location: Stavanger

Re: Valfar - Har startet sesongen!

Post by Svolp »

Det så hærlig ut :-)
Kjørte du den tom for bensin når du stoppet ved rundkjøringa der?

Hvilke hjelmkamera var de du hadde?

mvh Kenneth
Motorsykkel

nå: Snart
ex: `05 Suzuki GSF 650 S
ex: `03 Yamaha Virago 125

Kilometer kjørt i 2011 : 0
Kilometer kjørt i 2010 : 9000km
Kilometer kjørt i 2009 : 7040km

Mottasen er pdd på vinterlagring!
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Valfar - Har startet sesongen!

Post by Valfar »

Gjorde det gitt, måtte over på reservetanken! Pleier vanligvis å merke det begynner å bli tomt, men ikke denne gangen :)
Kameraet er et VholdR Contour HD.
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Valfar - Har startet sesongen!

Post by Valfar »

Sykkelen står å fryser i garasjen. Ikke mye nytt på den fronten, alt var som det skulle når jeg parkerte den, så det var ikke noe behov for å skru i vinter.
HAHA! Gjengene på ene oljepluggen har tatt kvelden, så nå lekker den godt. Får heller ikke den forbanna pluggen hverken inn eller ut. Lyddemperen holder på å ramle fra hverandre, så denne må fikses. Det er forsåvidt fort gjort bare man får satt igang. Men det var det, dro på meg et aldri så lite kravebensbrudd på søndag, så nå får jeg ikke gjort en dritt på en god stund.
En kompis og jeg tenkte vi skulle ta en liten tur opp i Varingskollen og kjøre litt brett (er stengt der, men fortsatt mye snø), og det endte da med at jeg gikk skikkelig på tryne.

Så nå er jeg litt i tvil her, er på nippet til å legge ut sykkelen for salg da jeg ikke får brukt den på lenge, og er mildt sagt lei av å skru. Vel, lei av å ikke ha noe skikkelig sted å skru er vel mer riktig. Føler heller ikke jeg får brukt sykkelen som jeg vil, må kjøre langt for å finne morsomme veier, og det er jo på ingen måter en tursykkel, så det blir mer mas enn morro.
Vi får se, får tenke litt på det!

Over til noe helt annet, fikk endelig rota meg til å ta litt bilder forrige helg! Har jo et Canon 20D liggende som jeg bruker alt for sjeldent, så det var morsomt å knipse litt igjen :)

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by Valfar on 05 May 2010 02:15, edited 1 time in total.
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Valfar - Knekk!

Post by Jeanette »

God bedring med kravebeinet!!
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Valfar - Knekk!

Post by Valfar »

Tusen takk for det!
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Valfar - Knekk!

Post by inunf »

Synd med kragebeinet og sykkelen. Dårlige gjenger i en bunnplugg og en dårlig lyddemper er vel ikke verre enn at du klarer å fikse det med ei hånd på ryggen vel?

Hva skal du ha hvis du selger da? Noe man ikke må skru på er jo ikke noe morsomt...
User avatar
Inger Jo
Posts: 61
Joined: 18 May 2008 18:53
MC: Honda CBR650F
Location: Bærum

Re: Valfar - Knekk!

Post by Inger Jo »

god bedring ! Jeg brakk kragebenet i fjor så jeg vet hvor vondt det er og hvor hjelpeløs man blir enkelte ganger
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Valfar - Knekk!

Post by Valfar »

inunf wrote:Synd med kragebeinet og sykkelen. Dårlige gjenger i en bunnplugg og en dårlig lyddemper er vel ikke verre enn at du klarer å fikse det med ei hånd på ryggen vel?

Hva skal du ha hvis du selger da? Noe man ikke må skru på er jo ikke noe morsomt...
Pluggen burde vært en enkel fiks hadde jeg bare fått den ut. Usikker på hva det er, men noe holder den igjen. Og demperen er enkel ja, må bare få skjært av et lite stykke på enden så den blir jevn. Forrige eier har prøvd seg med en baufil og ikke fått det rett, noe som er grunnen til at det løsner.

Og jeg kommer vel ikke til å selge. Tanken er veldig fristende til tider, men titta innom garasjen i sta og ombestemte meg tvert, så det blir vel til at jeg beholder den :P
Skulle jeg hatt noe annet hadde det blitt noe eldre med totakt. En RD350 eller en GT380 frister!
Inger Jo wrote:god bedring ! Jeg brakk kragebenet i fjor så jeg vet hvor vondt det er og hvor hjelpeløs man blir enkelte ganger
Takker for det. Man får noen utfordringer ja når ene armen er ute av funksjon! Bare det å kle på seg blir jo helt håpløst.
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
Post Reply