Valfar

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Valfar - Koser seg i garasjen!

Post by Valfar »

Takk folkens, ikke nok med at jeg har bursdag, ferien begynner nå og!
Nå stikker jeg en tur opp i Østerdalen for fest hos noen slektninger i morgen, blir nok bra!

carboy: Det skal jeg ordne, tar det til uka tenker jeg! Får endelig litt tid til å kjøre nå :)
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Valfar - Koser seg i garasjen!

Post by Valfar »

Jadda, tusler og går! Hatt ferie i to uker nå, og har gjort sånn ca ikke en dritt, deilig! Kjørt litt sykkel, men været har jo vært like stabilt som Kim Jong Il, så det har ikke vært lett å komme seg ut. Stort sett vært "Hei det er sol, nå må jeg ut å kjøre!", så ordne det som ordnes må, og vips så er regnet der.

Men til tross for regnet fikk jeg tatt noen bilder av udyret her om dagen!

Image

Image

Image

Må se å ta mere bilder, blitt rusten i det siste...


Kan også meddele at jeg har handla treningstøy, og neste uke vil jeg for første gang sette mine føtter i et treningsstudio!! Er faenmeg på tide at jeg begynner å trene litt, er ikke akkurat i toppform for å si det sånn!
Last edited by Valfar on 16 Apr 2010 23:49, edited 1 time in total.
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Valfar - Koser seg i garasjen!

Post by carboy »

PENT, og ikke minst så ser det dyret der utrolig morsomt ut :)
-Carboy-
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Valfar - Koser seg i garasjen!

Post by knetrom »

Ta det fra en som har begynt å trene mange ganger, ikke begynn for hardt, ikke ha for mange dager i uken men still på alle dagene du skal i minst 3-4 uker, så begynner det å gå litt av seg selv :)
User avatar
Kawa
Posts: 91
Joined: 21 Jul 2009 00:57
MC: 2000 Kawasaki Ninja zx6r
Location: Bergen

Re: Valfar - Koser seg i garasjen!

Post by Kawa »

Er blitt litt forelsket i den sykkelen din Valfar! Nydelig bike :D
Let the good times roll.
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Valfar - Koser seg i garasjen!

Post by Valfar »

carboy wrote:PENT, og ikke minst så ser det dyret der utrolig morsomt ut :)
Fryktelig morsom, kanskje litt for morsom til tider :P
knetrom wrote:Ta det fra en som har begynt å trene mange ganger, ikke begynn for hardt, ikke ha for mange dager i uken men still på alle dagene du skal i minst 3-4 uker, så begynner det å gå litt av seg selv :)
Notert!
Kawa wrote:Er blitt litt forelsket i den sykkelen din Valfar! Nydelig bike :D
Tusen takk for det :D

Ellers er det første dagen i siste uka i ferien. Sitter her og venter, først å fremst på at været skal lette.
Ellers så bestilte jeg meg ny telefon på fredag! Litt stort ettersom jeg ikke er typen som kjøper nye telefoner i ett sett. Har sikla på en iPhone, men siden jeg er sær og av en eller annen grunn ikke har noen sansen for Apple, så ble det til at jeg handla meg en HTC Hero \:D/

Image

Ellers bestilte jeg litt nye deler til PCen, har ikke oppgradert på evigheter, så den sliter noe veldig når jeg kjører Windows 7 og prøver å spille samtidig. Bestilte forrige søndag, alt utenom en vare var på lager, så da betalte jeg litt ekstra for å få sendt det i to forsendelser. Fredag får jeg beskjed om at den ene varen som ikke var på lager var sendt, mens resten fortsatt ikke var sendt...
Ringte de i dag, og han jeg snakka med ble lettere forvirra :P Etter å ha rota litt rundt i systemet kom han fram til at alt var nok sendt i den forsendelsen, så da håper jeg på det, får vel pakken i morgen!
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Valfar - Koser seg i garasjen!

Post by supermons »

Kult! Har siklet en del på HTC Magic selv, siden jeg heller ikke er noen apple fanboy. Finnes en applikasjon i Androidstore som heter noe som GPS Speedometer, testet i bilen (med en kamerat sin Magic) og viste nøyaktig hastighet og høyeste målte hastighet og litt sånt morro. Anbefales!
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Valfar - Koser seg i garasjen!

Post by Valfar »

Hørtes ut som noe jeg må teste! Har lest en del på amobil.no forumene, og det er haugevis med morsomme applikasjoner, bra jeg har ferie ellers hadde jeg ikke fått gjort noe på jobb :P
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Valfar - Koser seg i garasjen!

Post by supermons »

Haha, kjenner igjen følelsen med ny mobil sånn sett ja ;) Blir nok en androidtelefon på meg også etterhvert, må bare se hva som skjer med mobilordningen på jobben.

Tror det er en del kule GPS-applikasjoner der, vet det finnes en laptimer-applikasjon også (men den kostet, så ikke tilgjengelig i Europa enda)
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Valfar - Koser seg i garasjen!

Post by Galilee »

Blir ikke telefonene veldig klisne når dere driver å sikler på dem?

:D

Er du ortli utålmodig på pckomponenter så har jo Komplett hentebu.
Hvis du bestiller før kl 12 så ligger det som regel klart kl 16.

En tur til Sandefjord er jo ikke no problem når man har en artig sykkel.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Valfar - Koser seg i garasjen!

Post by supermons »

Derfor man sikler på utstillingsmodellene, også kjøper man en ny i eske :lol:

Komplett er jo som regel veldig raske på å sende.. Får som regel ting derifra dagen etterpå hvis man bestiller tidlig, og hvis ikke tar det bare en dag til..
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Valfar - Koser seg i garasjen!

Post by Valfar »

Telefonen jeg har bestilt har også deksel med teflon belegg, så den er lett å holde ren \:D/ Fikk nettopp melding om at den er sendt, weee!

Og hele greia med komplett var veldig merkelig, har aldri hatt problemer før, og ting går som regel veldig fort. Men men, det får gå! Hasta heldigvis ikke noe denne gangen :)
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Valfar - Koser seg i garasjen!

Post by erazar »

Nå snakker vi her! Har hatt magic en del tid nå, vi satser på android plattform på jobb og da ble det plutselig lettere å gå til innkjøp.

Personlig har jeg aldri vært mer fornøyd med os på mobil, og jeg må vel si at jeg har prøvd det meste.. Er vel også derfor vi har satset på det. Jeg er langt fra en iphone/apple fanboy men vi skal være ganske glad for at de har herjet rundt med telefonen såpass lenge som de har, dette fører til at det renner over av android applikasjoner, det er mye enklere å lage applikasjoner mot droid og det er heller ikke noen stor jobb å porte iphone apps over til android market. Det betyr selvfølgelig at der er hundretusenmillioner av dårlige og lite brukbare applikasjoner MEN det er også mange gode!

Regner med det er gps speedo dere har testet? Det fungerer bra som gpsinstrument iallefall, ellers er det en del applikasjoner en bør ha:
- wefi connect (sømløs tilkobling til trådløse nettverk)
- sky map (dere ser hva det er når dere tester det, det kommer fra google og er en offisiell app)
- shopsavvy vil bli en hit, til nå er det veldig dårlig på norske varer, men til gjengjeld veldig bra på utenlandske varer, du scanner en strekkode og det forteller deg hvor du kan få produktet til best pris, både via nettet og via gps
- shazam, hold den foran en høytaler og den forteller deg hvilken låt du hører på
- cardio trainer er et stilig treningsprogram, du logger en løype, så løper du mot deg selv, er en stemme som forteller deg hvor fort det går og hvordan du ligger an i treningen
- beer counter kan være grei å ha på byn, så lenge du klarer å håndtere det :D
- apndroid er veldig greit for de som ikke har mobilt bredbånd, android sjekker mot nett både på gmail og diverse annet, dette fører til litt datatrafikk, det kan være greit å kunne slå dette helt av, det gjør apndroid

utenom det må en vel ha shotgun og ak47 i starten, det er som regel de og noble fart som får mest oppmerksomhet på fest :lol:
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Valfar - Ikke lenge før nå...

Post by Valfar »

Jadda, på tide med en oppdatering!

Mye av det samme her i gården. Har brukt vinteren til å kjøre mest mulig snowboard. Bestemte meg i høst for at i år skulle jeg virkelig komme meg ut å kjøre, noe jeg også har klart. Kjøpte sesongkort i Tryvann/Varingskollen (felles kort for begge stedene), og har brukt det flittig!

Noen stemningsbilder fra Varingen.

Image

Image

Eller kan jeg nevne at jeg har byttet jobb. Hadde flaks og fikk ny jobb hos et firma som ligger 10/15 (motorsykkel/bil minutter :P ) unna. Fortsatt servicetekniker, men nå på måleutstyr, og uten all reisinga! Bedre betalt er det og :) Noe reising blir det riktignok, men kun en to/tre turer i året.

Sykkelen står å fryser i garasjen. Ikke mye nytt på den fronten, alt var som det skulle når jeg parkerte den, så det var ikke noe behov for å skru i vinter. Det er så og si bart fra garasjen og ut, kun et lite stykke med snø som må forseres, noe som ikke burde være noe problem. Hadde planer om å ta den ut i dag, men fikk en telefon fra en kamerat som lurte på om jeg hadde lyst til å bli med til Varingskollen, og da ble jeg med på det. Men neste helg (eller muligens i løpet av uken) skal jeg nok få tatt meg en tur!

Har også bestilt meg hjelmkamera, så i sommer skal det filmes! (Contour HD 720p for den som måtte lure)
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Valfar - Ikke lenge før nå...

Post by Ulvinnen »

Jeg skjønner ikke prioriteringen, men så har jeg heller aldri likt snø...

Gratulerer med ny jobb! Hjelmkamera høres spennende ut, håper du får tatt noen bra snutter som du kan dele på forumet.
Post Reply