Valfar

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Valfar - Nytt bad!

Post by Jeanette »

Hehe, måtte smile litt da jeg så det var den forrige posten ja ;)
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Valfar - Nytt bad!

Post by Valfar »

Haha, ser ut som det er en stund siden jeg har vært her ja! Badet er for lengst ferdig og jeg er strålende fornøyd!

Image

Image

Sånn ser det ut (omtrentlig, vanskelig å ta bilde på så liten plass, selv med vidvinkel!)

Sykkelen ligger ute for salg. Har vært dårlig respons hittil, kanskje ferie og skattepenger hjelper litt.. Skal i banken på torsdag for å snakke litt pæng, så det kan være jeg får beholdt den.
Grunnen til at den selges er som nevnt over her skole! Begynte som nevnt tidligere i bloggen her i ny jobb i februar i fjor. Trivdes veldig godt en stund, helt til de negative sidene ved å jobbe i et veldig lite firma kom frem. Dette ble til slutt helt uutholdelig, så jeg måtte ta en avgjørelse på hva jeg skulle gjøre videre. Etter mye grubling kom jeg frem til at skole føltes mest riktig, da jeg nok ikke vil få en jobb jeg blir helt tilfreds med. Studiet jeg skal gå (hvis jeg kommer inn :P) heter Bachelorstudium i ingeniørfag - elektronikk og informasjonsteknologi, og jeg vil ende opp som som Automatiker. Litt spesielt å si opp jobben for å sette seg på skolebenken igjen når man har passert 30, men jeg tror det blir bra :)
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Valfar - Sykkelen hjemme igjen

Post by Valfar »

Valfar wrote:Nå har jeg kommet hjem fra en tur på hytta med mor og far, deilig og avslappende. Sykkelen ble igjen hjemme, noe som var like greit da været har vært veldig ustabilt.
Var å titta på hytta fatter starta å bygge for ca 30 år siden! Grunnet mye tull med tomta stoppet byggingen der, men vi håper nå på å få orda papirene så den kan gjøres ferdig. Jeg vil iallefall at ting skal gå i orden, tilbragt mange somre i bygda der med bestemor og bestefar, og vil gjerne ha mulighet for å reise dit på ferie. Mye gode minner derfra :)

Hytta som den står i dag, litt sliten men i overraskende god stand til å ha stått så lenge.

Image

Image
Sikkert ingen som husker dette, men vi har nå endelig fått tillatelse om ferdigstillelse, OG skilt av tomta, så nå blir det hyttebygging i sommer! Lenge leve byråkratiet!
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Valfar - Skal visst begynne på skole til høsten

Post by supermons »

Badet ble bra! Får håpe du får ordnet så du kan beholde sykkelen :)

Hvor ligger hytta forresten?
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Valfar - Skal visst begynne på skole til høsten

Post by Valfar »

Håper virkelig på det jeg og! Spesielt siden jeg veldig gjerne skulle hatt den med meg når vi skal opp å bygge hytte! Hytta ligge i Nord-Østerdalen, ca 5 mil sør for Tolga. Mye fine og øde veier der, både med og uten asfaltdekke :)
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Valfar - Skal visst begynne på skole til høsten

Post by Valfar »

Solgt :(
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Valfar

Post by supermons »

Gratulerer, eller kondolerer, alt etter hva du synes passer.

Blir du sykkelløs eller blir det billigere sykkel på deg?
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Valfar

Post by Valfar »

Tenkte langt og lenge på det, og kom frem til at det var like greit å selge. Føles egentlig helt ok :)

Kan forøvrig nevne at jeg rett som det er er inne på finn og titter. Kanskje det dukker opp noe billig morro :)
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Valfar

Post by Valfar »

Hei og hopp alle sammen, lenge siden sist! På tide med en liten oppdatering.

Det begynner nå å nærme seg slutten på første året som student, og det har vært en veldig positiv opplevelse så langt :) I år har jeg kun tatt forkurs ingeniør, noe som vil si at jeg har tatt matten og fysikken jeg trenger for å komme inn på ingeniørstudiet. Litt tørt med bare matte og fysikk, men det har da gått greit. Neste år blir det da ingeniør i elektronikk og informasjonsteknologi her i Oslo, og hvis alt går etter planen ender jeg opp som automasjonsingeniør om noen år.

Har også leid ut leiligheten min og flyttet på hybel! Var noe skeptisk til dette i en alder av 31, men jeg har møtt masse nye mennesker og vært med på mye morro, så det har bare vært positivt :)

Har dog hatt litt problemer med lånekassen. Fikk ikke noe støtte i år fordi jeg visstnok manglet 90 studiepoeng, noe jeg syntes var litt rart. Det viser seg nå etter mye om og men at det var fordi skolen jeg tok alle fagene jeg trengte for å få studiekompetanse på ikke hadde sendt inn hva nå enn de skulle sende inn... Så da får jeg forhåpentligvis utbetalt noe av det jeg skulle hatt i år, har ikke akkurat hatt en overflod av penger. Hadde heldigvis spart opp ganske mye, så jeg har klart meg greit :)

Alt i alt her jeg det veldig bra, sett bort ifra at jeg ikke har råd til sykkel akkurat nå :-( Neste år kanskje...
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Valfar

Post by Jeanette »

Hyggelig med et livstegn fra deg! Bra du har hatt det bra som student hittil :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Valfar

Post by supermons »

Morro å høre fra deg igjen ja, godt det ordnet seg med lånekassen, de er ikke alltid lett å ha med å gjøre :(
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Valfar

Post by Valfar »

Absolutt ikke! Tok nesten fem uker etter jeg sendte de siste e-posten til jeg fikk svar, og da per brev! I dette brevet stod det da ikke så alt for mye, men nok til at jeg skjønte hva som var galt. Ringte de nå i påsken og da fikk jeg heldigvis svar med en gang, og pratet med en veldig hyggelig person. Nå må jeg bare sende de en kopi av vitnemålet sammen med en forklaring, så ordner det seg forhåpentligvis.
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Valfar

Post by Valfar »

Siden jeg ikke har sykkel må jeg gjøre andre ting for å ikke gå på veggen.
[youtube]FKdt96m3Q2A[/youtube]

Stikker til Stryn i begynnelsen av juni, så da får jeg døyva abstinensene for fart noe i sommer iallefall :)
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Valfar

Post by supermons »

GoPro på pinne? Prøvde meg litt på det i alpene i vinter, men fikk ikke like gode resultater, ristet for mye :(
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Valfar

Post by Valfar »

Det stemmer! Brukte en knekt skistav jeg fant og festa kameraet til den :)
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
Post Reply