Valfar

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Valfar

Post by Valfar »

Hei og god kveld folkens, har lusket rundt her så lenge nå at jeg syntes det var på tide å introdusere meg.

Jeg er 27 år ung, kommer fra Frogner i Sørum (ca 20 minutter nord for Oslo). Bor for tiden her i påvente av leilighetskjøp, noe som drøyer veldig da det er fryktelig mye å gjøre på jobb om dagen.
Jobber som servicetekniker for et firma som heter Meco Pak, som leverer maskiner for produktidentifisering. For å få en viss ide hva det innebærer, kan du kikke på en kartong melk fra Tine neste gang du har mulighet, og se på utløpsdatoen. Den er skrevet med en maskin fra oss :)

Når det gjelder meg og tohjulinger er det an ganske lang, men kjedelig historie. Mitt første møte med en tohjuling var når jeg var ca 4 år gammel. Fatter og jeg kjørte forbi sandtaket på Berger i Skedsmo (der DHL holder til nå), før var dette et ganske populært sted å kjøre motocross. Vi stoppet, og jeg fikk prøvesitte en liten 50cc sak. Jeg var forelsket, men det tok rundt 10 år før jeg faktisk fikk kjørt noe på to hjul med motor.
En kamerat fikk en 80ccm crosser når vi var rundt 14, denne fikk jeg prøve og det var akkurat så morsomt som jeg hadde innbilt meg.
Men det tok igjen en stund før jeg var ute på to hjul. Når jeg nærmet meg 16 var mopedlappen i boks, og jeg gikk til innkjøp av en knall gul Suzuki TSX. Denne fulgte meg i to år helt til jeg fikk bil lappen. Sommer og vinter, sol og snø, samme hva slags vær det var, var jeg ute å kjørte. Aner ikke hvor mange kilometer jeg kjørte på den stakkars peden, men det var mange.

Som sagt fikk jeg lappen på bil, og mopeden ble solgt. Og nå sitter jeg her nesten ti år senere og har fortsatt ikke sykkel lappen. Har såvidt kjørt litt cross nå og da, men det har vært fryktelig lite.
Bestemte meg for å ta lappen på sykkel i vår, hadde det første teorikurset, men fikk også samtidig ny jobb, og valgte å prioritere denne. Hadde mine første kjøretimer nå i høst, rakk ikke å bli ferdig, men regner med å bli en av de første som kjører opp til våren. Kun det obligatoriske igjen!

Så nå sitter jeg her og gleder meg som en unge til våren. Kikker på sykler, men klarer ikke å bli enig med meg selv hva jeg har lyst på. Men jeg har god tid å bestemme meg på, så det ordner seg nok :)
Regner med å bli fast inventar på Grava, og må si jeg er imponert over hvor flinke dere er til å finne på ting sammen. Håper på å bli kjent med masse nye mennesker :)
Last edited by Valfar on 17 Jun 2011 17:23, edited 34 times in total.
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Valfar

Post by Joachim »

Grattis med blogg ;-)

Hva slags type sykkel er du ute etter?
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Valfar

Post by Valfar »

Joa wrote:Grattis med blogg ;-)

Hva slags type sykkel er du ute etter?
Ja det var det. Har kikket mye på diverse motarder, men disse er jo ikke noe særlig å kjøre langt på. Fått litt sansen for GSR'en til Suzuki, fin sykkel med nok krefter for meg, men har en tendens til å endre mening i hytt og pine, så om det blir det jeg ender opp med er ikke sikkert.

Skulle helst hatt en av hver :P, en til å leke med, og en til litt lengre turer.
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Valfar

Post by Ulvinnen »

Gratulerer med blogg!

Jeg ser at du bor 20 min nord for Oslo. Jeg vet ikke helt hvor langt det da blir til Grava for deg, men du må prøve å bli med dit på onsdager. Da blir du kjent med oss, en kjempegjeng! *Ubeskjeden*

Jeg håper at noen av oss kommer til å fortsette å møtes der også i løpet av vinteren, men da med bil. Følg med på TyriGrava-tråden, så holder du deg oppdatert: http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php? ... 79#p148879
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Valfar

Post by Valfar »

Grava er absolutt innen rekkevidde, når det gjelder sykkel og avstander spiller det liten rolle hvor langt jeg må kjøre, morsomt uansett :)
Siste kjøretimen jeg hadde var i øsende regnvær, men jeg koste meg som bare det!
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Valfar

Post by Ulvinnen »

Jeg driver og skal ta lappen selv, kom så vidt i gang med tre kjøretimer i høst. Så jeg er spent på hvor langt ut i mai det går før lappen er i boks. Men jeg har valgt å kjøpe MC alt nå, for å ha noe å øvelseskjøre på.
User avatar
Ninja Turtle
Posts: 447
Joined: 17 Jul 2005 14:01
MC: 06 Yamaha FZ1
01 Peugeot Vivacity
Location: Auli

Re: Valfar

Post by Ninja Turtle »

Hei.

Jeg og Shortybebeh bor på Skjetten, så da kan vi jo treffes på Olavsgård å kjøre sammen inn. Morsommere å kjøre flere i følge. :D

Vi pleier jo og møtes en gjeng på Ryen å kjøre samla derfra også da så du blir jo ikke aleine hvis du ikke vil. ;-)

Og Vormsund er nedtur hvis du har vært på Grava altså. Kan ikke måle seg i det hele tatt. Er noe spesielt med Grava... :)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Valfar

Post by Jeanette »

Gratulerer med blogg, hyggelig å høre at du trives her på forumet!
Som flere har nevnt er vi en gjeng som bruker Ryen som utgangspunkt for Grava-turer på onsdager, dit er du hjertelig velkommen. Det gjelder selvfølgelig også andre arrangementer som måtte dukke opp :D
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Valfar

Post by RuneS »

Gratulerer med blogg, og lykke til med jakten på sykkel.
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Valfar

Post by Lølle »

Hvis du flørter litt med Jeanette, kan det jo hende at du får legge inn en etteranmelding på julebordet..?
Image
Image
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Valfar

Post by Ulvinnen »

Lølle wrote:Hvis du flørter litt med Jeanette, kan det jo hende at du får legge inn en etteranmelding på julebordet..?
Nja... :-k
Spørs om han ikke må love bort en dans til hver av de kvinnelige komite'medlemmene også.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Valfar

Post by Jeanette »

Lølle wrote:Hvis du flørter litt med Jeanette, kan det jo hende at du får legge inn en etteranmelding på julebordet..?
Det skal han ikke se bort fra ;-)
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Valfar

Post by Valfar »

Hehe, julebord ja, kanskje det hadde vært noe. Såvidt jeg husker er jeg ledig den helgen, så da skulle det jo ikke være noe i veien for å slenge seg på :)
Ninja Turtle wrote:Hei.

Jeg og Shortybebeh bor på Skjetten, så da kan vi jo treffes på Olavsgård å kjøre sammen inn. Morsommere å kjøre flere i følge. :D

Vi pleier jo og møtes en gjeng på Ryen å kjøre samla derfra også da så du blir jo ikke aleine hvis du ikke vil. ;-)

Og Vormsund er nedtur hvis du har vært på Grava altså. Kan ikke måle seg i det hele tatt. Er noe spesielt med Grava... :)
Høres ut som en plan det, jo fler jo bedre :D
Og etter å ha snoket litt rundt her må jeg si det er noe kjent med dere, er det mulig at jeg kan ha sett dere hos Driver i Sagdalen?
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Valfar

Post by Ulvinnen »

Valfar wrote:Hehe, julebord ja, kanskje det hadde vært noe. Såvidt jeg husker er jeg ledig den helgen, så da skulle det jo ikke være noe i veien for å slenge seg på :)
Vi får vel godkjenne den Jeanetteflørten, og det er plass til flere penger på ulvekontoen som du finner her:

INNBYDELSE
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Valfar

Post by Jeanette »

Hehe, godkjent og godkjent, fru blom :-s :-k
Men julebordsdeltagelse er bra det altså!
Post Reply