Carlsberg blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
Carlsberg
Posts: 426
Joined: 12 Oct 2007 19:48
MC: Yamaha FZ6N 2007
Location: Sandefjord

Carlsberg blogg

Post by Carlsberg »

_____________________________________________________
EDIT: OPPDATERT APRIL 2008

Da jeg skulle kjøpe motorsykkel høsten 2007 så startet jeg en tråd med noen spørsmål. La da ikke inn noe særlig info om meg, men så ble tråden gjort om til en blog. Så kan jo være greit å legge inn litt info om meg. Derfor legger jeg det nå inn i starten her ja..


Hvem er jeg a?

Jo, er en gutt, 74 utgave. Bor i Sandefjord, har samboer og vi har 2 barn sammen. 2 gutter på 8 og 5 år. Har hele tiden sagt at når jeg blir 30 år, da skal jeg ha motorsykkel. Har hele tiden hatt det i tankene, men tydeligvis prioritert feil. Eller en annen måte å si det på, så er jeg 30 enda :D :D Er storfornøyd om dagen siden min første sesongen nå nærmer seg. Har bare lappen på lett sykkel, men er i fullt gang med å oppgradere til tung. Fått bekreftet oppkjøring 5 mai. :D :D

Hverdagen er hektisk som alle andre småbarnsfamilier. Så hverdagen består jo av jobb (salgskonsulent), trening, unger som følges opp, kjøres på trening (turn og karate) osv. Så jeg ser vel på sykkelen som min egen ego tid. Rett og slett en måte og koble av på, gjøre noe helt annet.

Interreser: trening, har aldri vært noe treningsnarkoman, men ser faktisk ut som jeg blir det i år gitt. Har for første gang vært medlem av et treningssenter og bruker det flittig, ikke værst :). Playstation 3, må bare spille litt :D Ungene har Nintendo Wii, de digger mario og Lego Star Wars. Snowboard på vinteren, men det blir det desverre litt for lite av. Liker meg på vannet på sommeren, ikke noe båt nå å skryte av, så gidder ikke nevne den hehe... Og siste halveåret så har jeg fått mc dilla, noe som garantert kommer til å utvikle seg enda mer..

Ellers akkurat nå så sitter vi med et hus som snart skal selges. Har kjøpt en gård som vi skal flytte til, som ligger kjempefint til ved sjøen. Det er et forholdsvis stort prosjekt siden bygningen der bør rives og vi må bygge nytt. Så det blir utrolig spennende.

Det var litt om meg da...

_______________________________________________________


Dette er tråden som ble blogg :D

Hei

Kommer til å kjøpe en ny sykkel nå i høst. Håper da på god høstpris på ny sykkel og full kledning. Har egentlig bestemt meg, men tenkte jeg kunne høre her med noen som har litt mer erfaring med sykkel enn meg.

Skal kjøpe som min første sykkel. Hadde i ungdomsåret lett mc, suzuki gp 100, så sikler etter en motorsykkel nå. Har vel egentlig bestemt meg for en yamaha fz6n (78hk). Synes denne er kjempefin å kjøre samt kul å se på. Jeg synes denne er finere enn s utgaven som har en liten kåpe. Men det er jo så klart smak og behag.

Noen som har erfaring meg denne syklen, eller noen meninger. Setter pris på noen tips og svar her. Hvordan er å fjerne plomberingen som gjør 78 hk til 98. Har søkt litt på nett og har hørt at må klippe en kabel og en ny lending til jord. Noen sier at den må på verskted for å programmere data. Noen som vet dette her?

Hvor er det bra å kjøpe klær? Var innpå nettsiden til Hoff MC og der var det jo noen gode pakketilbud i høst? Andre tips her? Merker som er bra? Eller merker man bør holde seg unna?
Last edited by Carlsberg on 01 Jul 2009 19:33, edited 27 times in total.
Image
User avatar
Cheron
Posts: 587
Joined: 08 Sep 2007 16:54
MC: Yamaha Thunderace 1000R 2000 modell
Location: Høyjord - Vestfold

Re: Min første sykkel, lurer mye på yamaha fz6 n

Post by Cheron »

Var innom Hof i dag og tittet litt på rundturen i fylket i dette flotte været :)

Skulle ha meg støvler. Fant støvler, men støvlene var ikke så gode å ha på seg. Leter litt videre etter støvler andre steder.

Den erfaringen jeg gjorde der er at jeg må prøve støvler før jeg kjøper! Siden du bor i Vestfold ville jeg stikket innom og testet støvlene. Ikke bestill på nettet. Vurderte lenge jeg og å bestille støvler fra ulike nettsteder, men har funnet ut nå at det vil ikke funke. Støvler må prøves!

Men servicen er knallbra tross rot i butikken :)

Gikk ut derfra med god pris på halsvarmer og nye hansker... :lol:
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Min første sykkel, lurer mye på yamaha fz6 n

Post by Jeanette »

Selv kjører jeg FZ6S, så jeg skal ikke gi deg råd om FZ6N, det kan du evt. sende wolfram på forumet en pm om og høre. Han har en 2007-modell av FZ6N.

Ang. Hof MC så er det som tidligere nevnt en veldig rotete butikk, men med god service. Jeg kjøpte utstyr der i fjor våres, og er kjempefornøyd. Betalte 4500,- for hjelm, bukse, jakke, støvler og hansker og disse har jeg nå kjørt med i så godt som all slags vær uten spesielle klager. Ta deg en tur innom og prøv utstyr du!

Velkommen til forumet, forøvrig :)
User avatar
Carlsberg
Posts: 426
Joined: 12 Oct 2007 19:48
MC: Yamaha FZ6N 2007
Location: Sandefjord

Re: Min første sykkel, lurer mye på yamaha fz6 n

Post by Carlsberg »

Takk for svar.

Var jo fint at jeg fikk svar fra 2 allerede som har vært på hof mc da. Tar en tur til mandag dit jeg da.
Er du fornøyd med sykkelen da? s og n er jo stort sett like så vil vel tro at kjøreegenskaper og motor er likt her?

Et tips til de som må bestille utstyr på nett, så har man 14 dagers angrefrist ved norske nettbutikker. Bare å returnere det man har kjøpt i original emballasje for så å få pengene igjen. Dette for å sikre forbruker ved nettkjøp. Har handlet mye på nett og returnert noe, bla mobiltelefon, fått pengene igjen uten spørsmål.
Image
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Min første sykkel, lurer mye på yamaha fz6 n

Post by Jeanette »

Jeg er kjempefornøyd med sykkelen min. Kjørte en 2002-2003-modell Fazer på kjøreskolen og ble godt vant med den der, og har hatt en super sesong på sykkelen min i år. Hentet den helt ny dagen etter oppkjøring i mai, og har straks rundet 900 mil. Da jeg akkurat har blitt 21, kjører jeg 34 hk, men Fazeren er uansett en stabil og trygg sykkel å kjøre. Jeg er kjempeglad i å kjøre langt, og har vært på flere langturer (de lengste på 100 og 200 mil) med den uten problemer. Kan trygt anbefales!
User avatar
Carlsberg
Posts: 426
Joined: 12 Oct 2007 19:48
MC: Yamaha FZ6N 2007
Location: Sandefjord

Re: Min første sykkel, lurer mye på yamaha fz6 n

Post by Carlsberg »

Ja da har jeg kjøpt sykkel i dag. En Yamaha FZ6 N 78 hk 2007 hos Speed i Sandefjord. Så også her på forumet at ved bøying av en tapp så blir det 98 hk, kjekt. Gleder meg som en unge da jeg får den i morgen eller onsdag. Eneste er at jeg kun har lappen på lett motorsykkel da :? Så den får stå i stuen i vinter, bytte ut stresslessen. Må melde meg på kjøreskolen så fort som mulig neste år :D

Etter tips fra Cheron og Jeanette så var jeg i dag på Hof Mc og kjøpte klær. Kjøpte et komplett pakketilbud. Men med Alpinestars hansker, Scott Evolution Goretex bukse(den passet bedre på meg) og en Halvorssens halskrage. Praktiske kjøreklær så får jeg få en kul skinnjakke etterhvert.

Har lest mye her på forumet og det har vært mye fin info for en fersking som meg her. Så kommer nok til å være her titt og ofte. Legger ut noen bilder når jeg får sykkelen jeg.
Last edited by Carlsberg on 09 Apr 2008 22:43, edited 1 time in total.
Image
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Min første sykkel, lurer mye på yamaha fz6 n

Post by Jeanette »

Gratulerer så mye med sykkel da, og kjøreutstyr også :D
Og ang. kjøreskolen, så ring og vis interesse allerede nå, til våren blir det FORT fullt!
User avatar
Carlsberg
Posts: 426
Joined: 12 Oct 2007 19:48
MC: Yamaha FZ6N 2007
Location: Sandefjord

Re: Min første sykkel, lurer mye på yamaha fz6 n

Post by Carlsberg »

Tusen takk for det. Og takk for gode tips og råd.

Ja sant det, er nok lurt å ta kontakt med en kjøreskole alt nå faktisk. Da er jeg sikker, istedenfor å komme neste år og må vente og vente og vente for alt er opptatt. Regner med å ta lappen fort siden jeg har A1 så slipper jeg unna mye, også teoriprøven:) Har også kjørt bil noen år også så...

Men spørs vel om ikke jeg tar en liten prøvetur med den nå før den skal inn ved side av senga mi :lol:
Image
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Min første sykkel, lurer mye på yamaha fz6 n

Post by Jeanette »

Bare hyggelig! Er ikke så lenge siden alt innenfor mc-verdenen var ganske nytt for meg også, så det er bare fint å kunne hjelpe til.
Ang. kjøreskolen har du helt rett, så en rask tlf allerede i morgen vil ikke akkurat skade!

Og om du prøvekjører sykkelen, vær forsiktig! :)
User avatar
Chris
Posts: 1166
Joined: 25 May 2005 21:11
MC: BMW HP2 Sport
Location: Sandefjord

Re: Min første sykkel, lurer mye på yamaha fz6 n

Post by Chris »

Heihei, og gratulerer med ny sykkel! Utifra nicket ditt og at du kjøpte sykkelen på Speed MC i Sandefjord regner jeg med du er fra Vestfold/Sandefjord området?
Bor selv i Sandefjord og har et par kjørekamerater her, får bli med på tur til våren vet du! :)
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
User avatar
Carlsberg
Posts: 426
Joined: 12 Oct 2007 19:48
MC: Yamaha FZ6N 2007
Location: Sandefjord

Re: Min første sykkel, lurer mye på yamaha fz6 n

Post by Carlsberg »

Høres veldig bra ut, blir gjerne med på tur til våren. Bor faktisk i Sandefjord jeg også :D Synes nicket passet brad a jeg skulle ha noen råd her, hadde ikke tenkt å være her så mye egentlig. Men så ser det ut som det er en veldig trivelig gjeng som er her på forumet så jeg kommer nok til å være mye her jeg også. Tenkte derfor å bytte nick, kan ikke hete vestfold da :roll: andre som er fra vestfold også... Endrer nick når jeg får tatt noen bilder og lagt ut.. Ser ut som om jeg må opprette ny bruker faktisk, hvis ikke en mod ser dette og kan endre for meg...
Image
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Min første sykkel, lurer mye på yamaha fz6 n

Post by Jeanette »

vestfold74 wrote:..hvis ikke en mod ser dette og kan endre for meg...
Du kan sende en pm til NoName, så fikser han nytt nick til deg :D (Etter ditt ønske, selvfølgelig.)
wolfram
Posts: 83
Joined: 23 May 2007 18:58
MC: Sort R6
Location: Skien

Re: Min første sykkel, lurer mye på yamaha fz6 n

Post by wolfram »

har som jeanette sier en Fz6N, forsovidt vært fornøyd med denne bortsett fra at den har vært mer på verksted enn hjemme hos meg
dette pga produksjonsfeil på toppen...
meeeeeen! knallfin sykkel og god å kjøre! ingen ting å utsette på den sånn sett:)
billig og forsikre er den også..!
User avatar
Carlsberg
Posts: 426
Joined: 12 Oct 2007 19:48
MC: Yamaha FZ6N 2007
Location: Sandefjord

Re: Min første sykkel, lurer mye på yamaha fz6 n

Post by Carlsberg »

DIGG jeg hentet den i dag. Er helt latterlig gøy, smilt og smilt og smilt og smilt siden kl 15 idag. Testet en liten tur men har jo ikke lappen... men kjørte 31 km da... kommer tilbake med litt mer info her... men har et kjapt spørsmål.. må kjøpe skivelås til den.. Hvordan lås bruker dere? Har lurt litt på skivelåser fra Abus med alarm eller oxford boss med alarm... noen erfaringer?

Leste faktist i bloggen din wolfram ang toppen... skikkelig kjedelig da.. hvordan går det da, er alt i orden for tiden?
Last edited by Carlsberg on 16 Oct 2007 22:56, edited 1 time in total.
Image
wolfram
Posts: 83
Joined: 23 May 2007 18:58
MC: Sort R6
Location: Skien

Re: Min første sykkel, lurer mye på yamaha fz6 n

Post by wolfram »

Carlsberg wrote:DIGG jeg hentet den i dag. Er helt latterlig gøy, smilt og smil og smil og smil siden kl 15 idag. Testet en liten tur men har jo ikke lappen... men kjørte 31 km da... kommer tilbake med litt mer info her... men har et kjapt spørsmål.. må kjøpe skivelås til den.. Hvordan lås bruker dere? Har lurt litt på skivelåser fra Abus med alarm eller oxford boss med alarm... noen erfaringer?

Leste faktist i bloggen din wolfram ang toppen... skikkelig kjedelig da.. hvordan går det da, er alt i orden for tiden?
tja nå er jo alt iorden igrunn siden jeg blei lei av og vente og fikk bytta den i en R6 istede :D (mot litt mellomlegg)
Post Reply