Ja her er det stille......
denne vinteren går alt på tomgang føler jeg..Moste fingre-overtid og influenzaer..
Kastet Citrona (C5) og fikset meg en VW bora...bare jeg får fikset en H med riktig font blir den offisielt omdøpt... forbanna VAG skitt...
ingen "prosjekter" bare litt pusling med å rette en tank for en bekjent og litt småtteri med ombygging av luftfiltersystem.
fra KN filtere til trakter og skumfiltere.
og ekspansjonstank på bastarden.
ja -og en kombi oljetemp volt utetemp måler da..sammen med en tracker(med killswitch-sms)
og når det blir litt varmere skal alle syklene finjusteres med innkjøpt A/F måler så jeg kan hente ut litt ekstra effekt og spare litt fuel.
dessuten satt jeg å tenkte på denne GPS-ruteplanleggingen som diskuteres om dagen:
Jeg har tidligere brukt "dedikert" GPS men
Ble egentlig drittlei av rekalkuleringer og mas.
Har endret bruksmønster med det at jeg bare i grove trekk benytter GPS for å nå et mål mens kjøreturen er litt mer "åpen".
Da fungerer heller Tlf med HERE WeGo og offline kart bra til å nå destinasjon.
dama/mannen forteller meg på øret i hjelmen hvor jeg skal så da har jeg heller normalt ikke behov for å se på skjerm og lading er jo tilkoblet MC så no prob.
Kunne jeg ha laget hele kjøreruta på forhånd og lastet til "gps`n" og kjørt mer eller mindre slavisk etter denne? ja helt klart, -men jeg liker å ha en liste med steder jeg skal besøke og rutevalget dit er bare sånn ca vanligvis.
Her til lands er det vel egentlig vanskelig å rote seg bort uten å finne noe spennende nye veier...
men skal en gjennomføre en predefinert ferietur i Europa er det nok sikkert greit selv om jeg har greid meg med litt notiser og et kart så langt.
Men er jo så gammeldags at jeg ofte SLÅR AV TLF når jeg skal på tur også...
Ingen gps -ingen tlf -ingen musikk -ingen elektroniske hjelpemidler -ingen klokke,
-bare meg, en motorisert sykkel og "veien".
DET er frihet for meg.