"SKRU IT" -Tyggis og binders. Mekkis Garage.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: åssen virker det tro...

Post by ErlingSG »

Ja, det er sant.. Learning by doing :smt023
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: åssen virker det tro...

Post by Jeanette »

ErlingSG wrote:Learning by doing :smt023
Lord Shaft har vel det som signatur?! :-k :D
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: åssen virker det tro...

Post by ErlingSG »

*Sjekke*
Jepp, det har han..
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: åssen virker det tro...

Post by Jeanette »

Bra noen gidder å ta jobben ;)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: åssen virker det tro...

Post by mekkern »

ja da var det værste av vinterjobben gjort... kamstrammern var forsåvidt grei-heller ingen slitasje å se..ventilene var endel ute av stilling, og måtte justeres en del-men etter jeg startet den hørte jeg at det er et par jeg må ta på nytt- ingen bombe igrunn når kammen har vært ute og det må rusle litt før det er "gått seg til litt".
værste er at det er litt rasling ennå men det er mulig at den nye strammeren ikke har fylt seg helt med olje ennå,men kan være kjedet til balanseakslen også, men det er det heldigvis justering på..
Ellers går den mye penere nå. :) (det gjør ikke jeg)
4 Timer bøyd over motoren har satt seg spor i ryggen gitt..kjøpe seg et løftebord tror jeg. :-k
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: åssen virker det tro...

Post by mekkern »

det er faktisk deilig å ha sykkelen inne nå... -grader og greier og i morra skal vi få mere snø sier dem... [-(

sitter og titter på nyere sykler på den store www også nye..
men lurer på om jeg har blitt VELDIG gammel- for mye av det nye ser jo helt jævlig ut.. noe ser jaggu ut som det er tatt ut av en Lyn Gordon film også..med eksosanlegg fra helvete(iværtfall designeren)....
det er helt slutt på myke fine kurver(så-så ikke noe gris her) [-X
jo mere kantete og legoaktig dess bedre.. :-k

er jo ikke nødt til å se ut som 60-70 tallet heller, men hva driver denne designen tro?
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: åssen virker det tro...

Post by mekkern »

Ha-ha-ha... neida mange er fine også...tenkte ikkepå "klassiske" sykler akkurat men mere av hva som er populært som "volummodeller"...
hm... tanken på gussi`n ga meg tanke på MZ...grøss. :-# :lol:
men det har nok m farge å gjøre... :-k
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: åssen virker det tro...

Post by Alas »

Må bare si at Guzzi V-7 var lekker! Virkelig fin sykkel, koster noe sånt no da?
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: åssen virker det tro...

Post by mekkern »

at en moderne MZ ser litt mer normal ut,er jo et +.. :lol:

hvorfor har ikke alle fabrikkene sidevesker som blir en del av designet,så det ikke blir som 2 basketballer? :-k

Alas: hva den Gussie`n koster aner jeg ikke-men noen sitter nok på prisen. ;-)
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: åssen virker det tro...

Post by Alas »

Har lett etter pris men uten noe hell... Jaja.

Vesker som en del av designet? Nja, sykler designes vel stort sett uten vesker, derfor ser de litt malplassert ut med vesker.

Honda har en sak med integrerte vesker. Og enkelte av de store tourerne til BMW og Kawa ser ikke så verst ut med vesker heller. Mener BMW K1200GT og LT ser grei ut med vesker.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: åssen virker det tro...

Post by mekkern »

Ja da var et nytt år i gang....
Last edited by mekkern on 07 Nov 2008 00:01, edited 1 time in total.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: åssen virker det tro...

Post by mekkern »

I kveld ble det fiksing på sykkelen til kompisen-måtte ha litt å pusle med...snø og dritt ute.. :roll:
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: åssen virker det tro...

Post by mekkern »

enkelte ganger begynner en å lure.....hadde startet sykkelen etter ventiljustering og alt ok...

vasket motor og ramme mens jeg hadde alle kåper og tank av..så sto den i noen uker..

skulle sjekke synk av gassere og huket opp alt og koblet til bensinkanne til pumpa-men dritten startet ikke,hakket litt på sylinder 1 og 3 og det smalt og kom meterlange stikkflammer ut av potta.. :shock:

drenerte forgasserne i tilfellet litt vann etter vask- mere smell og flammer...???

prøvde da med en plugg på tennkablene og det gnistet greit på alle- prøvde startgass også i tilfellet noe dritt i gasserne..

samme resultat- men jaggu hadde 2 av pluggene kortsluttet gitt... :-s

fikk brent de røde på tuppen og børstet dem og da startet den tvært... \:D/ bestille nye er nok greit.

Lyset virker bedre også etter jeg fikk spenningen opp 2volt på pæra. :D

så nå er det stort sett rense og montere kjedet og kåper/tank..og vente på VÅR!!!!
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by mekkern »

nitrist vær om dagen for de som har lyst til å kjøre mc..
men det er greit med trekk på alle 4 hjula-har ei bratt innkjørsel til huset.så den gamle toyota corollan var grei investering i høst.
vaske bil i morra og sette inne på jobb til tørk ei uke mens jeg har vakt..gratis bil ei uke er greit nå på vintern men sommeren blir litt herpa av vakt hver 5 uke (ingen mc)og vakt hele døgnet... men blir jo noe avspassering og DA skal det kjøres. \:D/

nå er jula pakket vekk også. =D>
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by mekkern »

HURRA! snøen nesten borte.

fått montert kompressorhornet også-ikke den beste plassen i kåpene til å gjemme trompeter og kompressor.
Kompressoren fikk jeg plassert oppå motoren ved pluggene(håper den ikke dauer av varmen) og horna i kåpa rett under styret..

ble grei lyd med litt tyngde. \:D/
Last edited by mekkern on 07 Nov 2008 00:02, edited 2 times in total.
Post Reply