"SKRU IT" -Tyggis og binders. Mekkis Garage.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by mekkern »

det går fortløpende....tar en del med høyspent...ser det er enkelte som har prøvd å brenne de ut fra garasjen... :smt082

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ ... /1.6164811


ellers er det massemord på maur...kjemisk..
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by Jalmar »

Men vi må jo snart komme i gang med transportrør til Radar også. Kvinnfolka maser jo høl i hue på oss. :shock:

Nå begynner vel Pollti å få litt brukererfaringer med pit puddel buret, og det kan jo være nyttig å ha når pit radar rør skal bygges.

Bør røret monteres i lengderetningen, på tverrs eller stående? Det er jo et viktig spørsmål å få besvart. :-k Jeg tenkte litt på at det i grunnen bare ville vært å hule ut eksospotta på bimmern til Bimma, så kunne han bo der? Da ville han holdt seg god og varm også nå i hustrige høstkvelder.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Bimma
Posts: 918
Joined: 12 Nov 2007 21:28
MC: 2008 BMW F800ST
Location: Drammen

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by Bimma »

Eksospotta...! :shock:
Det hadde jo vært hyggelig og fått ham med hjem fra tur uten at han er ferdig grillet..!! [-( [-X
BLOGGEN MIN ligger her: http://blogg.mc-tourer.com/#home

Kjørt 2008: 24.539 km
Kjørt 2009: 17.300 km
Kjørt 2010: 17.889 km

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by mekkern »

spørs om han ikke blir litt vel rolig i carbonmonoksyd røret hvis sentralvarme potta brukes...
et radarrør skulle vel strengt tatt rotert?

men hva for posisjon skal radarrøret ha på biken? skal det boltes fast eller holder det med spennstropper... :-k
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by Jalmar »

Hvis vi fjerner forskjermen, kåpa, lykta og alt det elektriske greiene som finnes der, så blir det sikkert plass til et gaffelmontert rør. :-k Så kan vi lage en enkel overføring mellom forhjulet og røret slik at det vil rotere i takt med farten framover. Lager vi da i tillegg et innløpsrør for vann og vaskemiddel, kan Bimma vaske Radar samtidig som hun kjører. Sentrifugering kan foretas i motorveihastighet.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Pollti

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by Pollti »

Stakkars bikkjekrek ! At eieren kjører på kanten er en ting men Svart Balle må få et anstendig liv ! I dag kappet jeg TV antenna med kinesisk urmakerverktøy innhandlet hos Europris. Antennene datt rett i knotten på twistdotten som har gått 12 timer på valium for å roe nerva. Røret er 1,60 langt, litt grease også bankes twistdotten inn med hue først. Så er det bare å slippe Radaren løs til understellet når mere porpre dimensjoner også er det plass til Radar,Twistdotten og 17 valper derinne. Da kan jeg leve fett på hvalpebidrag fra Bimma. Viktigst av alt, Radar har ikke blåsvart understell mere og inntektene fra Arnardo blir nok bra ?
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by mekkern »

ellers var det vel befraktning som i utgangspunktet var problem?
skjønt han blir vel roligere å ha på tur hvis han har fått blåst reint røret... :lol:

et litt grovt pvc rør 400mm med en tæsj i ene enden og ei luke i andre skulle gjøre underverk..
litt luftehull og en bit med lexan som panoramavindu og madrass i bunn? ;-)
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by Ragnhild »

Nå begynner det å ligne på no =D>
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by Jalmar »

Det burde vel være såpass som 40 cm ja. Han må jo kunne snu seg derinne.

En annen ide er å montere en tredemølle på passasjersetet. Og så dra drivreima på bimmern opp til tredemølla. Miljøvennlig og økonomisk, og sunt for Radar. :-s
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Bimma
Posts: 918
Joined: 12 Nov 2007 21:28
MC: 2008 BMW F800ST
Location: Drammen

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by Bimma »

Her er det mange gode (og mindre gode) forslag ute og går ser jeg. :shock:

Jalmar: Den derre vaskemaskina kan du bare glemme, Radar har nemlig vannskrekk [-( . Tredemølla var et langt bedre forslag, men jeg tør ikke tenke tanken ferdig på hvor fort de korte beima må jobbe for å holde farta oppe. Jeg tar ikke sjansen på at du kjører forbi meg med Voye i de flate motbakkene.... [-X

Pollti: Jeg hadde mere sans for forslaget ditt, men jeg tror ikke du blir noe feit av det hvalpebidraget :? Jeg jobber fortsatt med å få løst understellsproblematikken......... [-(

Mekkern: Du har foreløpig kommet med det beste forslaget så langt. =D> Panoramavindu og madrass liker jeg å høre! \:D/

Ragnhild: Vi kommer stadig nærmere muligheten til å få med Radar på tur. :D. Gutta er på sporet av en mulig løsning, nå venter jeg spent på det endelige resultatet :-k
BLOGGEN MIN ligger her: http://blogg.mc-tourer.com/#home

Kjørt 2008: 24.539 km
Kjørt 2009: 17.300 km
Kjørt 2010: 17.889 km

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Pollti

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by Pollti »

Bimma, skal jeg poste noen billeder som illustrerer hvordan understellsproblematikken løses lettest ? 8) Det enkleste er ofte det greieste sies det. Eller det kan jo være at Radar er overmoden for et besøk på Misjonshotellet. :shock:
Bimma
Posts: 918
Joined: 12 Nov 2007 21:28
MC: 2008 BMW F800ST
Location: Drammen

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by Bimma »

Pollti, de bildene er jeg ikke sikker på om jeg har lyst til å se.... :shock:
Da høres et besøk på Misjonshotellet mye mer humant ut :D
BLOGGEN MIN ligger her: http://blogg.mc-tourer.com/#home

Kjørt 2008: 24.539 km
Kjørt 2009: 17.300 km
Kjørt 2010: 17.889 km

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by Ragnhild »

Èn mulighet som gutta boyz ikke har diskutert, er jo å lage samme løsninga som til Pit Puddel'n- Skjære hull i toppboksen og montere en radarkuppel over hullet. Og med soveposen din nedi, har jo Pit Radar'n full oversikt samtidig med at han har et behagelig leie. Eventuelt kan jo soveposen byttes ut med en flyvertinne- eller pilotmadrass alt etter førerskens valg :-#
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Pollti

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by Pollti »

Du mener da vel ikke at Bimma skal rase rundt med ei flyvertinne i toppboksen :shock: Politiet liker nok dårlig at hun drikker Braastad mens hun kjører. Det er nok bedre å dytte en Radarinne til Radar inn i boksen tror jeg.
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by Ragnhild »

Flyvertinna drikker vel ikke Braastad :shock:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Post Reply