"SKRU IT" -Tyggis og binders. Mekkis Garage.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by erazar »

Leste heldigvis bloggen din i dag, og så den ene sykkelen du raste rundt på i ungdommen, det som er litt pussig er at det er samme årsmodell som den jeg kjørte inntil nå nylig, 86mod rgt 250, var bare lyktekåpa på min, da resten var herja etter en velt og to og tre.. gøy å se at det er noen andre i landet som har hatt fingrene i disse, er ikke mange igjen lenger.
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
mekkern
Posts: 5119
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by mekkern »

skulle hatt den i dag.. artig sak...spesielt etter litt "justering" :lol:
User avatar
mekkern
Posts: 5119
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by mekkern »

Årets stiligste himmel ute nå... det blinker og lyner nesten hele tiden..lite brumling men det lyser skikkelig... \:D/ca 20-30 i minuttet..
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by erazar »

trengs ikke de største justeringene for å ha det morsomt med den, powerwheelies ble det helst for mye av, selv om det meste var originalt på min. klarer ikke helt å se det på bildene, var det en rgv eller en rgt du hadde?
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
mekkern
Posts: 5119
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by mekkern »

en rg 250 gamma.."t" er den greske bokstaven Gamma....

med litt skifte av potter og åpene forgassere + litt pussing så gjorde en powerweelie på 2 gear...og powerslides ut av rundkjøringer.. [-X
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by Galilee »

Jeg hadde også en RG250 gamma en kort stund da jeg var 17.

Etter å ha svingt av før politikontroll 2 ganger (de satte aldri på blålys, så teknisk sett kjørte jeg vel ikke ifra politiet?), med påfølgende rundtur i boligområder så turte jeg ikke mer.

Artig sykkel, men ikkeno for meg på nesten 2meter.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by erazar »

mekkern wrote:en rg 250 gamma.."t" er den greske bokstaven Gamma....

med litt skifte av potter og åpene forgassere + litt pussing så gjorde en powerweelie på 2 gear...og powerslides ut av rundkjøringer.. [-X
Det stemmer vel ikke helt, sjekket opp historieboka mi og så at jeg stilte ett dumt spørsmål, så jeg skal ha på pukkelen for den. rg250 ble produsert med en paralell twin motor som mk1 med tilhørende navn RGT 250 MEN fra 1987 kom den med V-twin motor og tilhørende navn RGV 250. altså din er før 87 og er en rg(t)250 som min ;-)

Jeg spurte fordi jeg trodde den kom både som rgt og rgv opprinnelig.. men fant ut at den ikke gjorde det :roll:
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
mekkern
Posts: 5119
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by mekkern »

dessuten var 86 modellen noen hk mere enn de foregående modellene og eksosventiler......men husker ikke om de hadde eksosventiler på 85 og eldre.. :-k 86 hadde doble skiver foran også-med 4 stempler per caliper-og bakbrems fra gsxr 750 med 2 stempler..bremset den glatt opp på forhjulet i 100 med 2 finger.. \:D/
mange likte ikke 16 toms forhjul men jeg syntes det kledte svingegenskapene på denne-nervøs sa mange...fikk presset den ned i 136 kg kjøreklar... :D

det du kaller T er faktisk Gamma...ser ut som en blanding av r og t...rød bokstav på tanken.men i det daglige kalte mange den rgt....instruksjonsboka sa rg 250 gamma..men what ever.. :lol:

http://no.wikipedia.org/wiki/Gamma
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by erazar »

Det må jeg si ;-) man lærer så lenge man lever!

En oppgradering av bremsene var slett ikke en uting! syntes ikke helt disse stod i stil med farten sykkelen klarte å oppnå. Er glad rg´en står i garasjen til broderen, så det går an å låne den når lysten tar overhånd :lol:
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
mekkern
Posts: 5119
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by mekkern »

Heldig du... :D
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by Ragnhild »

Heisan Mekker'n :)
Så ikke denne før idag :)
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
mekkern
Posts: 5119
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by mekkern »

Kan jo ikke følge med på alt heller.. :lol:

går litt i rykk og napp detta blogg-greiene her.. ;-)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by Jalmar »

Rykk og napp er ikke å forakte.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Pollti

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by Pollti »

Du mekkern, når skal du begynne med vepsemassakrer ?
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Re: mekkomatic bloggomatic.

Post by Ragnhild »

Pollti wrote:Du mekkern, når skal du begynne med vepsemassakrer ?
:shock:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Post Reply