Griffin

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
Griffin
Posts: 247
Joined: 26 Apr 2005 18:53
Location: Barteby

Griffin

Post by Griffin »

Mitt navn er Jan... Griffin er et nick jeg brukte å signere Highscores med i min C64/Amiga500-periode... Hentet fra filmen Merlin hvor Merlin og Arthur blir angrepet av Griffer... En Griffin er altså et fabeldyr med vonde hensikter, gjerne brukt til å beskytte... Tror de finnes i egyptisk mytologi også...ikke helt sikker på den...

Kommer fra Kristiansund, født der det Herrens år 1978 men nå bosatt i Trondheim.

Her jobber jeg innen elektro... og drosjenæringen på si...

Har spilt gitar siden 1991, har et lite hjemmestudio som jeg koser meg med... Spiller også litt keyboard, prøver å "synge" litt, spiller bass og trommemaskin... \:D/

Intressert i motorsykler er jeg... hvorfor ellers skulle jeg være her på forumet... Kjører Trondheims fineste sykkel... (matter of opinion), en Honda CB750 Custom 1983-modell... Søker dere på nett så er det 1982 dere må søke etter...førstegangs registrert i 1983.

Har samboer...ei veldig flott jente som jeg skal gifte meg med neste år...
Kan blir religiøs av mindre... [-o<

Har drevet med Ju Jitsu i noen år, vært instruktør i Kristiansund Ju Jitsu en liten periode, driver nå med Kyokushinkai Karate... Medlem/trener/styremedlem i Nidaros Kykushinkai Karate klubb her i Trondheim. Innehaver av 5.Kyu for den det sier noe...

Spiller også gjerne litt på pc'n min... Akkurat i skrivende stund er det Splinter Cell: Chaos Theory som gjelder...maks bra spill.
Anbefales... 8)

Det var da meg...i et nøtteskall... :roll:
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Har selv ikke spilt noe særlig på mange år, men er nå (desverre) blitt hektet på wow, prøvd dette??

Tenkte jeg skulle linke til hjemmesiden din og, nylig oppdatert ;)
LINK
Du hadde mer her før ettersom jeg husker, ble prosjektet lagt helt på is??
User avatar
Griffin
Posts: 247
Joined: 26 Apr 2005 18:53
Location: Barteby

Post by Griffin »

Cartman wrote:Har selv ikke spilt noe særlig på mange år, men er nå (desverre) blitt hektet på wow, prøvd dette??

Tenkte jeg skulle linke til hjemmesiden din og, nylig oppdatert ;)
LINK
Du hadde mer her før ettersom jeg husker, ble prosjektet lagt helt på is??
World of warcraft har jeg ikke prøvd nei...sett bilder og lest annmeldelser...
Tror ikke jeg skal prøve det heller...da er det mulig jeg må selge sykkelen fordi jeg ikke har tid til den lengre... Tørr ikke med andre ord...jeg har et liv å tape på det... :roll:

Om den hjemmesiden ja...jeg bruker den egentlig kun til å legge ut bilder sånn som jeg vil vise på nmcf.net eller, dvs. mc-forumet.no nå da... Dere får ikke til å finne linker til disse bildene på den hjemmesiden, jeg bare legger de på serveren og linker til de her inne...

Holder på med en annen, men ting tar tid...
Holder på med en Honda CB750-side hvor jeg tar for meg how-to's både med tanke på serviser, reparasjoner, vinterklargjøring og vårklargjøring... skriver ned også evt. modifikasjoner jeg gjør på sykkelen og hvordan jeg har gjort dette...alt illustrert med bilder...

Høres dritbra ut ikke sant? Jo da, men faktum er at jeg trenger ikke reparere motorsykkelen min så veldig ofte, positivt for lommeboka og meg, men går dessverre utover den hjemmesiden...

Så når jeg har litt "tynge" i hjemmesiden så tenker jeg det blir en ordnings og tar den med ut på The Great Info-Highway...
User avatar
Griffin
Posts: 247
Joined: 26 Apr 2005 18:53
Location: Barteby

Post by Griffin »

Tja...da har jeg gjort noe VELDIG dumt noe...

På fredag (06.05.05) så var det prøvekjøring av motorsykler hos Lundamo Auto på Lade (Trondheim).
Der fikk jeg lånt meg en V-Strom og en 650 Bandit. V-Strom'en var god å kjøre, men den er jo ikke no fin... Bandit'en var utrooolig kjedelig... Får ikke beskrevet hvor kjedelig den egentlig er med mine begrensede kunnskaper om det norske språk... :-k
Fikk dessverre ikke tid til å prøve SV1000S... kjørte derfor til Verdal påfølgende lørdag og fikk testa den ut på åpen dag der...
Dette var gøy sykkel... Kjøper jeg den, så lever jeg halvannen sesong før jeg preger en eller annen fjellvegg... :?

Ok... så langt alt vel...

Tirsdag 10.05.05 så var det prøvekjøring på Motorport i Trondheim... Var opp der for å prøvekjøre Pan European og VFR800 VTEC...

Pan European er kanskje pr. dags dato den dyreste lenestolen jeg har kjørt... :lol:
Utrooolig komfortabel, kjører seg selv, og når du kjører opp vindskjermen (som er betjent med en bryter) så blir det dønn vindstille, selv på motorvei... Hadde jeg skulle hatt en sykkel kun til å kjøre turer på minst 50mil og oppover, så hadde det blitt mitt valg...men til daglig bykjøring og slik, så er det litt for mye synes jeg...

Så kom turen til VFR800 VTEC...

Først det negative om den sykkelen: Jeg synes kanskje den kunne hatt litt dypere lyd... Thats it...

Det positive (Resten): Oversiktlig instrumentpanel, stilig design som går rett hjem hos meg, utroooolig god å kjøre, helt passe med krefter som er lett og kontrollere (sparker ifra hvis det er om å gjøre), drar godt over hele registeret, fine farger...

Image

En negativ til kanskje....DEN ER IKKE MIN....OG JEG HAR SÅ LYST PÅ DEN, MEN HAR IKKE RÅD.... :(

Men når jeg var på Verdal'n da, så la jeg inn en 5-ukers på lotto, så jeg regner med at det ordner seg lell... :wink:
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Viffer'n er slettes inget dårlig valg, det kan jeg også skrive under på. En utmerket tursykkel med sportslige egenskaper. Hva lyd angår så er det jo en V4 og da blir det som en blanding av V-Twin og rekkefirer. Jeg selv syntes den lyden var kul, men smaken er som baken :)
Har et litt fristende bilde her mens du sitter der og sikler :lol:

Image
User avatar
Griffin
Posts: 247
Joined: 26 Apr 2005 18:53
Location: Barteby

Post by Griffin »

Takker for den Gix... Dessverre så funker ikke slik på meg... Skjønner at du skulle terge meg å gjøre meg mer sulten etter what I can't have, men jeg setter pris på det bildet... Vet du av flere, så keep em' comming... Pent... 8)

Lyden er pen ja...men det jeg mener er... du vet når du hører en låt du synes er UTROOOLIG kul på radioen eller stereoen eller what ever?
Da skrur du gjerne opp om du har anledning til det...
Jeg har lyst til å skru opp... :wink:

Du som er så rutinert på google (har jeg inntrykk av) kan kanskje finne noen stilige bilder av Honda CB750 Custom 1981-83 også... Har mange timer bak tastaturet for å lete etter slik, men det finner jeg ikke... :roll:

I kveld går Verdalskupongen (lotto) rett hjem, sånn at jeg kan kjøpe meg en VFR800 18.mai (når de åpner igjen)... Da blir det i hvertfall å dra kort...på 170.000,- :lol:
Det i seg selv hadde vært utrolig stilig....å dra kort på 170.000,- mener jeg...
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Nei, ta ut alt i kronestykker. Tar de ikke pengene, neivel, da får de greie seg uten salget og du kan stå og le :P
User avatar
Griffin
Posts: 247
Joined: 26 Apr 2005 18:53
Location: Barteby

Post by Griffin »

Gixxerman wrote:Nei, ta ut alt i kronestykker. Tar de ikke pengene, neivel, da får de greie seg uten salget og du kan stå og le :P
Nja...når Verdalskupongen går inn så skal jeg kjøpe bil også tenker jeg... Ny bil...kan ta trikset med kronestykker der kanskje heller... :wink:
Så får jeg gjort begge deler...
User avatar
Griffin
Posts: 247
Joined: 26 Apr 2005 18:53
Location: Barteby

Post by Griffin »

Natt til 17.mai...2005...

Hamar har ikke ringt ennå...begynner å tro at lotto-kupongen ikke var ment å trå i kraft i løpet av de to første ukene... Kanskje sannheten er så brutal at den ikke går inn før den 5. uka? :?

Eller var det kanskje at den ville vente til neste helg, da det var knappe 910.000,- i førstepremie denne helgen... En Verdalskupong er antagelig ment å gå inn på større premier enn som så... :)

Uansett... 2005 Honda VFR800-V-Tec-bestillingen må utsettes en uke til... :cry:

Thats life... Så brutalt kan det være...
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Egentlig trodde jeg du var en av de som ikke likte plastikk, så det kom egentlig som en bombe da du sa at du ville ha en slik sykkel. Fortsatt så syntes jeg du burde skaffe deg en sånn plastikklump 8)
User avatar
Griffin
Posts: 247
Joined: 26 Apr 2005 18:53
Location: Barteby

Post by Griffin »

Gixxerman wrote:Egentlig trodde jeg du var en av de som ikke likte plastikk, så det kom egentlig som en bombe da du sa at du ville ha en slik sykkel. Fortsatt så syntes jeg du burde skaffe deg en sånn plastikklump 8)
Helt korrekt...plastikk=fy...
eller...kanskje ikke fy da...har noe med bruksområdet... Snill sittestilling, provoserte ikke til aggresiv kjøring, komfor...sexy..

Så hva kan jeg gjøre da når faktisk det kommer en slik plastikklump og smelter rundt hjertet mitt... :roll:
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Det er ikke lett å styre "vil ha"-følelsene når SYKKELEN bare står der i butikken. Plastikk eller ikke. Jeg liker heller ikke plastikk, men har falt hodestups for en BMW K1200LT som står i butikken der jeg handler deler til stålklumpen min. Der kom jeg intetanende for å kjøpe pluggledninger, og vips så var fokus rettet mot noe så totalt annerledes enn jeg i min villeste fantasi kunne tenke meg. Argumentet for kjøp for mitt vedkommende er at jeg da kan få anledning til å helrestaurere min gamle nakne Z650 slik at den blir Lørenskogs peneste Z650, akkurat som din CB750 er Trondhjems peneste. :wink:

Men bare slå til på den "plastklumpen". Man lever bare en gang. :D
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
HÃ¥vi
Posts: 405
Joined: 26 Apr 2005 08:00
Location: Sandnes

Post by HÃ¥vi »

er jo ikke galen den plastklumpen der.


utenom fronten som minner meg om en håndstøvsuger fra 80-tallet
Image
User avatar
Griffin
Posts: 247
Joined: 26 Apr 2005 18:53
Location: Barteby

Post by Griffin »

Håvi wrote:er jo ikke galen den plastklumpen der.


utenom fronten som minner meg om en håndstøvsuger fra 80-tallet
Hmmm... :evil:
Personlig så synes jeg fronten er egnet som potenspille...ikke at jeg trenger den, men har nå lyst på lell.... :wink:
User avatar
Griffin
Posts: 247
Joined: 26 Apr 2005 18:53
Location: Barteby

Post by Griffin »

Jalmar wrote:Det er ikke lett å styre "vil ha"-følelsene når SYKKELEN bare står der i butikken. Plastikk eller ikke. Jeg liker heller ikke plastikk, men har falt hodestups for en BMW K1200LT som står i butikken der jeg handler deler til stålklumpen min. Der kom jeg intetanende for å kjøpe pluggledninger, og vips så var fokus rettet mot noe så totalt annerledes enn jeg i min villeste fantasi kunne tenke meg. Argumentet for kjøp for mitt vedkommende er at jeg da kan få anledning til å helrestaurere min gamle nakne Z650 slik at den blir Lørenskogs peneste Z650, akkurat som din CB750 er Trondhjems peneste. :wink:

Men bare slå til på den "plastklumpen". Man lever bare en gang. :D
You and me... Image

Jeg har også lyst til å bare hente VFR'n og helrestaurere CB750'n... Gjøre den om til et smykke med bedre kjøreegenskaper (nye skiver, stålomspunnede bremseslanger, osv, osv..)....
Har vært planen hele tiden, men jeg tenkte i utgangspunktet ny sykkel om noen år, men...jeg måtte jo prøve VFR'n når jeg sjansen og da var jo jeg solgt... :wink:
Post Reply