Jeanette sin blogg - prøvekjøring hos Smia MC s. 263 :)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Jeanette sin blogg - prøvekjøring hos Smia MC s. 263 :)

Post by Jeanette »

Tenkte det var på tide å lage en egen blogg her inne på forumet når jeg uansett bruker ganske mye tid på å lese det dere andre skriver, både i bloggene og i temaene. Synes det er et supert forum, som jeg har hatt mye glede og nytte av siden jeg ble medlem i september :D

For å starte med det første, så er jeg ei jente på 20 år. Jeg blir 21 i oktober, og vil dermed få en sesong på mellomtung sykkel før jeg fjerner plomberingen og kjører fulleffekt. Jeg bråbestemte meg for å ta lappen på sykkel i fjor, og rakk dessverre ikke å bli ferdig i høst, så nå ser jeg med lengsel mot den dagen jeg kan sette meg bak styret på kjøreskolens tohjuling igjen - noe som blir over påske (slutten av april). Litt oppfrisking, og så oppkjøring så fort som mulig! I mai hentes dessuten Fazeren jeg kjøpte meg på fredag, så da er sommeren reddet :D

Til daglig studerer jeg ingeniørfag i kjemi, og nå til jul var jeg halvveis i en bachelorgrad. Etter endt utdanning har jeg mange jobbmuligheter, men selv kan jeg tenke meg å jobbe med f.eks. DNA-analyser; altså litt CSI-preget ;) Selv om jeg i prinsippet er ferdig neste sommer regner jeg uansett med å studere litt videre mot en mastergrad, så det blir nok hvert fall 3 år til jeg er i jobb. Men jeg trives som student :)

Ved siden av studiene jobber jeg deltid på en Esso OntheRun bensinstasjon, noe jeg har gjort siden september 2004. Byttet akkurat stasjon nå i månedsskiftet februar/mars, og trives veldig godt. Det er ikke verdens mest spennende jobb, men jeg har koselige kolleger og kunder, og trives ute blant folk, så jeg regner med å bli der til jeg er ferdig utdannet.

Forøvrig er jeg veldig glad i alt med fart og spenning å gjøre, slik dere alle her på forumet er. Ved siden av å se frem til mc-sesongen får jeg ut litt aggresjon på gokartbanen, og jeg er medlem hos Harald Huysman Karting på Alnabru. Har ennå tilgode å delta i noen konkurranse/serie, men synes det er veldig moro å konkurrere mot venner og mot min egen rekord.

Hva ellers skal jeg fortelle? Jeg er et sosialt vesen, som trives godt i selskap med venner, kolleger og familie, men jeg kan også være hjemme alene uten å kjede vettet av meg. Da er uansett msn pålogget, så jeg holder kontakt med folk der. Jeg er veldig glad i musikk, og har alltid musikk rundt meg, enten det er fra radioen, mp3-spilleren, cd e.l. Har ingen spesielle hobbyer jeg driver med, men bruker en del tid på dataen. Synes det er moro med tekniske duppeditter, er glad i å se filmer, gå på konserter, kjøre bil..

Får vel holde som en presentasjon av meg selv det her?! Slenger ut et bilde som avslutning, og så får dere bare spørre om dere lurer på noe :)

Image
Last edited by Jeanette on 30 Sep 2008 14:18, edited 45 times in total.
User avatar
Gorgeous
Posts: 1772
Joined: 06 Feb 2007 20:54
MC: Suzuki DR-Z 400 SM
Location: Her

Post by Gorgeous »

Grattis med blogg, og ikke minst GRATTIS med sykkel!! :D Tenker dagene går sakte nå frem mot mai hehe.. Kanskje vi treffes i løpet av sommeren 8)
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Takk takk :D
Jeg har nå klart å holde ut vinteren, så jeg får holde ut de siste snaue 2 månedene også ;)

Slettes ikke umulig at vi møtes nei, hvor i Norge befinner du deg?
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Grattis med ny blogg!

Er det nå jeg skal si at jeg har hatt en fantastisk uke med masse kjøring? :smt064

Mai kan vel ikke komme fort nok tenker jeg. Men nå er det snart påske og så er jo Mai der nesten. Går så fort atte.

Mvh
User avatar
Gorgeous
Posts: 1772
Joined: 06 Feb 2007 20:54
MC: Suzuki DR-Z 400 SM
Location: Her

Post by Gorgeous »

Jeanette wrote:Takk takk :D
Jeg har nå klart å holde ut vinteren, så jeg får holde ut de siste snaue 2 månedene også ;)

Slettes ikke umulig at vi møtes nei, hvor i Norge befinner du deg?
Sant nok hehe :D Jeg bor i østfold gitt :)
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Alas:
Hehehe, erting på høyt nivå?! ;)

Har fått en liten dose mc jeg også da, har vært eksosrype sammen med en kompis (faktisk på en SV650;)), og med halvbroren min på en VFR800. Er en god nummer 2 det, inntil jeg kan kjøre selv :D

Gorgeous:
Ah, da er det ikke lange veien :) Blir nok noen turer innom Østfold i løpet av sommeren!
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Jepp erting på høyt nivå. :D Neida, skal ikke gni det inn.

Men bare utav nyskjerrighet, åssen funker en SV med passasjer? Eller som passasjer? Ålreit eller tortur?

Mvh
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Alas wrote:Jepp erting på høyt nivå. :D Neida, skal ikke gni det inn.

Men bare utav nyskjerrighet, åssen funker en SV med passasjer? Eller som passasjer? Ålreit eller tortur?

Mvh
Går så fint atte, jeg blir mobbet nok her hjemme også :P Har et par foreldre som har gnidd det inn hele vinteren, men som samtidig synes jeg er tøff da :D

SV som passasjer, ja.. Hmm. Setet er jo temmelig lite og smalt, så det skal ikke store humpen i veien til før jeg må rette meg opp, for å si det sånn. Nå er jo føreren klar over det, og for min del går det bra. Men over lengre avstander blir det nok temmelig slitsomt.
Jeg har ikke vært passasjer på mange sykler, men for å f.eks. sammenligne den med VFR'en, så var det vel nesten himmel (VFR) og helvete ;)
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Godt du er tykkhudet, er jo ikke vondt ment :wink:

Nå har jeg ikke planer om å kjøre lange avstander med passasjer, er bare en venninne i Bergen som har SÅ lyst å sitte på. Hun har tilgang på kjøreutstyr så da kan jeg jo ikke nekte henne liksom.

Blir vel å ta det med ro uansett tenker jeg.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Går så fint atte :) Ert er bare moro det, så lenge man vet at det er ert! Noe må jeg jo bruke ventetiden til.. ;)

Så lenge du som fører da er obs på at passasjeren mest sannsynlig må rette seg en del opp (og hun gjør det til minst mulig hinder for deg), så går det veldig fint. Har ikke kjørt lengre distanser, men har prøvd oss på en del svingete veier, og man kan bli litt lei av å rette seg opp i det minste.. Men det er så absolutt ikke noe problem :)
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Grattis med blogg. (var på tide...hehe)
User avatar
Borg
Posts: 1675
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

Grattis med blogg :D

Nå er d bare å få seg lappen før alt godværet er brukt opp :lol:
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
crab
Posts: 1224
Joined: 25 Dec 2006 22:32
MC: Aprilia RS50
-Kundo 48mm
-Kundo veiv
-Kundo reed
-Kundo effanlegg
-14mm Delorto x)
Location: Sula;D

Post by crab »

kansje jeg er tilbakestående eller lite oppmerksom, men hva er en blogg igrunn?

uti fra det jeg har lest, er det en slags offtopic tråd på en måte.. bare rablerier gitt ;p
Aprilia RS50 Kundo Edition :D
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
Image
Bhrsrk
Posts: 176
Joined: 02 Oct 2005 21:47
Location: Oslo

Post by Bhrsrk »

crab wrote:kansje jeg er tilbakestående eller lite oppmerksom, men hva er en blogg igrunn?
Du er litt lite oppmerksom, blogg er fjorårets og årets store hype.

Ifølge Wikipedia er

En blogg, på norsk også vevlogg, en betegnelse på en oppdatert internettside hvor én eller flere forfattere ytrer synspunkter og forteller omverdenen om det som skjer
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Post by Jarle »

crab wrote:kansje jeg er tilbakestående eller lite oppmerksom, men hva er en blogg igrunn?

uti fra det jeg har lest, er det en slags offtopic tråd på en måte.. bare rablerier gitt ;p
Tilbakestående... :lol: Dagens...


Gratulerer med blogg forresten :wink:
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Post Reply