MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 20 okt 2018 16:25

Alle klokkeslett er UTC+02:00




Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 462 innlegg ]  Gå til side Forrige 127 28 29 30 31
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 30 mai 2017 19:28 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 07 aug 2007 16:27
Innlegg: 524
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Sted: Gjøvik
frode skrev:
Det var en imponerende rundtur på en dag, ja :) Fine bilder av mange kjente steder, det er snadder å komme østfra Drangedal når du får utsikten ned den lange bakken før Treungen. Men hvor er de to siste tatt?


De to siste er ved Bolkesjø. Ser over mot Gaustadtoppen.

_________________
Suzuki GSX-R 1000 K5


Toppen
   
Legg innLagt inn: 30 mai 2017 19:30 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 05 okt 2015 13:39
Innlegg: 5108
MC: Nada...
Mye fine bilder fra kjente steder der ja.

Fin fin runde :thumleft


Toppen
   
Legg innLagt inn: 30 mai 2017 20:01 
Online
Administrator
Brukeravatar

Registrert: 07 mar 2006 02:07
Innlegg: 17305
MC: BMW R1200GS Adventure 2016
KTM 690 Enduro R 2013
Sted: Bergen
RuneS skrev:
Ja det var kjempefint å kjøre der. Anbefales.

Her er kart over ruta vi kjørte https://goo.gl/maps/fwZXNzFUQnL2

Herlige bilder, og igjen synd at vi ikke fikk til et møte denne gange heller :redface :lol: Blir å låne deler av den ruten din til neste gang jeg er på de kanter. Legger den over i MyrouteApp i morgen :thumleft

_________________
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2017: Nye dekk på 24755 km - Avon Trailriders = 6649
2018: Nye dekk på 31404 km - Metzeler Karoo Street
------------------------------------------------------------
Flickr
MyRouteApp


Toppen
   
Legg innLagt inn: 30 mai 2017 20:04 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 07 aug 2007 16:27
Innlegg: 524
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Sted: Gjøvik
LordShaft skrev:
RuneS skrev:
Ja det var kjempefint å kjøre der. Anbefales.

Her er kart over ruta vi kjørte https://goo.gl/maps/fwZXNzFUQnL2

Herlige bilder, og igjen synd at vi ikke fikk til et møte denne gange heller :redface :lol: Blir å låne deler av den ruten din til neste gang jeg er på de kanter. Legger den over i MyrouteApp i morgen :thumleft


Ja det er vanskelig å treffe deg. Skal vi si at vi prøver å møtes til lunsj i Liechtenstein 17. juli. ;-)

_________________
Suzuki GSX-R 1000 K5


Toppen
   
Legg innLagt inn: 30 mai 2017 20:07 
Online
Administrator
Brukeravatar

Registrert: 07 mar 2006 02:07
Innlegg: 17305
MC: BMW R1200GS Adventure 2016
KTM 690 Enduro R 2013
Sted: Bergen
Jeg legger bilen min ut for salg i morgen. Den alene avgjør om jeg kommer meg på tur eller ikke. Så jeg kan ikke love noe som helst enda dessverre :lol: :lol: ](*,)

_________________
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2017: Nye dekk på 24755 km - Avon Trailriders = 6649
2018: Nye dekk på 31404 km - Metzeler Karoo Street
------------------------------------------------------------
Flickr
MyRouteApp


Toppen
   
Legg innLagt inn: 06 jun 2017 20:31 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 07 aug 2007 16:27
Innlegg: 524
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Sted: Gjøvik
Pinsen er tiden da mange velger å ta en mc-tur. Sammen med Jeanette, Inger Johanne og Wiktor la jeg ut på veien lørdag morgen. Jeg hadde avtalt å møte Jeanette på Dokka, og Wiktor og Inger Johanne på Shell på Fagernes.

Turen startet i regndress. Det var ikke mye regn men greit å ha den på. Veien fra Gjøvik til Dokka er ikke den mest spennende veien, så her var det god flyt i kjøringa. Fra Dokka gikk det raskt oppover Valdres til Fagernes.BildeBilde

Etter tanking på Fagernes kjørte vi mot Tyin. Nå var været på vår side og det ble en fin tur mot Årdal.
BildeBildeBilde

Etter en stopp i Årdal kjørte vi inn til Hjellefossen. Her var det mye vann ;-)
Bilde

Etter at vi hadde fått noen bilder av fossen kjørte vi mot Tindevegen.

BildeBildeBildeBildeBilde

I Skjolden drev langrennslandslaget på med aktiviteter. Masse rulleski ved veien og folk som spilte sandvolleyball. Vi var på vei mot Høyheimsvik og overnatting på Luster Fjordhytter. Vi vurderte en tur opp til Harastølen, men klokka var blitt så mye så vi utsatte det til dagen etter.

Fra Luster Fjordhytter hadde vi flott utsikt ut til fjorden.
BildeBildeBilde

Etter en hyggelig kveld med god mat tok vi kvelden. Værmeldinga for morgendagen var ikke helt hva vi ønsket oss, men er man på tur så er det ikke noe man kan gjøre annet enn å håpe at den er feil.

Værmeldinga hadde ikke tatt feil. Det bøtta ned på morgenen.
Bilde
Den fine utsikten fra kvelden før hadde forandra seg drastisk, og det ble en våt start på dagen.
Bilde
Turen videre gikk langs rv55 mot Sogndal. Etter tanking kjørte vi mot ferga Hella - Dragsvik. Like før fergeleiet ligger Kvinnafossen.
BildeBilde
Vi måtte jo stoppe der. Det var et mektig syn. Mye vann her også.

Bilde
Hella-Dragsvik

Vel i land kjørte vi mot Gaularfjell. Vi var litt spente på hvordan utsikten ville bli. Det så jo ikke "lyst" ut. ;-)

Veien oppover var egentlig veldig grei. Og utsiktspunktet var jo en attraksjon i seg selv. Det var lett regnvær og tåke så det var ikke den storslagne utsikten vi hadde håpet på.
BildeBildeBildeBilde
Lunsjen ble inntatt under taket utenfor toalettdøra. Nytter ikke å være fin på det på mc-tur. ;-)

Neste mål var egentlig ferga mellom Lavik-Ytre Oppedal. Vi fulgte 610 mot Sande. Her kjørte vi på en fin og svingete vei som hadde hatt høyere morofaktor hvis det hadde vært tørt.
I Sande tok vi inn på E39. Vi hadde vurdert fv 57, men været og litt tidspress gjorde at vi kjørte E39 til Lavik.

BildeBildeBilde
Været gjorde at syklene ikke akkurat så blanke ut.

Vi hadde bestilt overnatting på Oddland Camping utenfor Norheimsund, og ruta fra Ytre Oppedal var E39 til Åsane. Herfra ble det E16 til Trengereid og fv7 mot Norheimsund. Veien dit bød ikke på de store opplevelsene slik været var. Vi møtte en gjeng med entusiaster som kjørte Messerschmitt biler. Ganske pussig syn. Og sikkert ikke de raskeste i bakkene.

Vi måtte ta en stopp ved Steinsdalsfossen.
BildeBildeBilde

Middagen ble inntatt i Norheimsund før vi kjørte til campingen.

Oddland Camping kan absolutt anbefales. Hyttene har god standard, og beliggenheten er utrolig bra.
Bilde

Nå hadde det vært opphold en liten stund, men vi hadde ikke mer enn fått bagasjen inn i hytta før det bøtta ned igjen.

Nå ble det tid for en god og varm dusj. Det var noen trøtte motorsyklister som la seg og sovna nesten momentant.

Bilde

Dagen etter starta vi uten regndress. Vi fikk kjørt i nesten 30 min før vi møtte regnet. Da ble det regndress fram til Voss.Bilde
Neste mål var Stalheimskleiva.
BildeBildeBildeBildeBilde
Dette var en bratt opplevelse. Og utsikten var bra.

Lunsj ble inntatt i Aurland, før vi kjørte opp til Stegastein.

På vei oppover ble vi liggende bak en bobil hvor sjåføren flere ganger holdt på å flærre siden på bil mot fjellet. Heldigvis møtte vi på en bobil på tur ned og det resulterte i full stopp. Det var nok litt uenighet om hvem av disse som skulle rygge, så vi benyttet muligheten til å smette forbi. Vi møtte også på noen turbusser. Det ble jo også litt trangt med buss og GoldWing men etter litt godsnakking med han som kjørte bussen kom vi forbi der også.

Utsikten på toppen var jo veldig bra.
BildeBilde
Etter litt kikking vendte vi nesa nedover. Vi hadde først tenkt på Snøvegen, men av forskjellige årsaker ble hjemreisen over Aurland-Hol. Her ble det kjølig på veien over og regnbygene lurte oss til å ta på regndressen igjen, men den forsvant igjen på Gol.

Middag ble på Hallingporten Kro.
BildeBilde
Etter en stopp på Sollihøgda så vi takk for turen til Wiktor og Inger Johanne. Bilde
Jeg skulle være med inn til Oslo og kjøre derfra hjem til Gjøvik.

Jeg var hjemme på Gjøvik rundt 23:30.
Totalt ble turen på 122 mil.

Det ble en fin tur som været til tross skapte gode minner.

Nå er det bare å glede seg til alpetur om en mnd.

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk

_________________
Suzuki GSX-R 1000 K5


Toppen
   
Legg innLagt inn: 07 jun 2017 09:04 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 09 okt 2015 19:20
Innlegg: 2931
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
Meeget godt rutevalg :thumleft Artig å se nesten de samme motivene som vi så på turen vår. Flotte bilder og god lesning. Får jo abstinenser av slik :shock:

_________________
Blåggen min: https://palmastraktorblogglevenogspetakkel.wordpress.com/


Toppen
   
Legg innLagt inn: 07 jun 2017 09:04 
Online
Administrator
Brukeravatar

Registrert: 07 mar 2006 02:07
Innlegg: 17305
MC: BMW R1200GS Adventure 2016
KTM 690 Enduro R 2013
Sted: Bergen
Fantastiske bilder mann =D> Du snakker om å kjøre bortimot samme ruten :lol: Dette begynner jo nesten å bli tragikomisk =D>

Flott referat, nok en gang Rune :thumleft

_________________
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2017: Nye dekk på 24755 km - Avon Trailriders = 6649
2018: Nye dekk på 31404 km - Metzeler Karoo Street
------------------------------------------------------------
Flickr
MyRouteApp


Toppen
   
Legg innLagt inn: 07 jun 2017 10:35 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 05 okt 2015 13:39
Innlegg: 5108
MC: Nada...
Bra tur, synd været ikke samarbeidet helt.

Jeg tok en Cola på Nesbyen på mandag. Holdt dere på å stoppe, men kjørte videre når dere så meg? :lol:

(synes det liknet på Jeanette sin sykkel).


Toppen
   
Legg innLagt inn: 07 jun 2017 10:45 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 07 aug 2007 16:27
Innlegg: 524
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Sted: Gjøvik
Tommas skrev:
Bra tur, synd været ikke samarbeidet helt.

Jeg tok en Cola på Nesbyen på mandag. Holdt dere på å stoppe, men kjørte videre når dere så meg? :lol:

(synes det liknet på Jeanette sin sykkel).


Hvis det var litt utpå ettermiddagen så kan det nok ha vært oss, og hvis den som kjørte viffern hadde skinndress og ryggsekk så var det oss. Vi var på leting etter en plass vi kunne spise. Tenkte vel ikke egentlig over at du sto der. Vi endte opp på Hallingporten.

_________________
Suzuki GSX-R 1000 K5


Toppen
   
Legg innLagt inn: 07 jun 2017 10:54 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 07 aug 2007 16:27
Innlegg: 524
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Sted: Gjøvik
Her er link til ruta vi kjørte. https://goo.gl/maps/zndyRz7LGy22

_________________
Suzuki GSX-R 1000 K5


Toppen
   
Legg innLagt inn: 12 jun 2017 10:39 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 07 aug 2007 16:27
Innlegg: 524
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Sted: Gjøvik
Søndag 11/6 var det minimesse med prøvekjøring hos Smia MC. Jeanette og jeg hadde pratet på at vi skulle ta turen ned dit. Vi fikk også med oss Supermons på sin nyinnkjøpte Fireblade.

For min del startet turen på Gjøvik i lett duskregn. Heldigvis ga det seg, og jeg fikk en fin tur langs Mjøsa mot Minnesund. Møtte Jeanette og Mons på Ryen. Da vi skulle reise derfra regna det såpass mye at regndressen måtte luftes.

Da vi kom til Slependen ble vi veldig usikre på om det var lurt og fortsette i regnet, så vi tok en rast på bensinstasjonen.

Regnet var tilstedeværende og vått var det på asfalten, men vi bestemte oss for at vi skulle fortsette til Smia MC.

Det var lurt, for været hadde nok skremt en del folk fra å ta ut sykkelen denne søndagen.

Første stopp ble hos Løvaas og Ducati. Her ble det prøvekjøring av Multistrada 1200 og nye Supersport.

Bilde

Jeanette startet på Multistrada og jeg tok Supersporten. For meg var Ducati en ny opplevelse. Dette er sykler som "lever". Supersport virket veldig kompakt. Det som er mest uvant er alle vibrasjonene som er i sykkelen. V-Twinmotoren har en helt annen karrakter enn en rekkefirer. Må også nevne lyden. Ducati har jo en ganske særegen lyd. Det kombinert med vibrasjonene skapte assosiasjoner til en traktor.

Ved akselrasjon fra lav hastighet i høyt gir rister det nesten som om sykkelen ikke orker det. Dette er uvant for en som er vant til å ha masse krefter i 6. Gir fra ca 40 km/t.
Men med aktivt girbruk så sparket den godt ifra. Sykkelen virket veldig stabil og fin. God sittestilling. Det er også ganske tøft designspråk på kåpa.

Halvveis i kjøreruta byttet vi sykler. Nå skulle jeg prøve Multistrada. Det var jo ikke akkurat min type sykkel. Her sitter du høyt og har god oversikt. Keyless Go system gjør at du bare skrur sykkelen på med en bryter og trykker start. Du blir møtt av ett stort fargedisplay med mye informasjon. Det ble ikke tid til å prøve ut så mye av de valgene som er her, men kunne nok ønsket meg en innstilling som tok bort mye unødvendig info og bare viste temperaturer, hastighet, turtall, klokke og tripteller.

Sykkelen har forholdsvis høyt tyngdepunkt men er veldig lettkjørt. Cruisekontrollen måtte prøves ut. Stadig like rart å kunne slippe styret med høyrehånda og kjenne at sykkelen fortsatt holder farten.
Motormessig er det krefter i massevis formidlet via en utrolig bra girkasse

Bilde

Neste sykkel ut var den jeg hadde mest lyst til å prøve. Nye Gsxr-1000.

Designmessig virker den litt enkel. Er ikke det mest agresive utseendet. Sittetillingen er ikke ulik den på min K5. Det er et stort display her. Det så bra ut helt til jeg startet sykkelen. Displayet inneholdt altfor mye informasjon og virket uryddig.

Motormessig er gixxeren bra. Mye effekt, men litt skuffet over at min K5 1000 leverer en bedre opplevelse når det kommer til motorstyring. Den nye hadde litt rykking ved girskift. Sittestillingen ligner veldig på den fra K7-K8. 6. Giret er like fleksibelt her som på K5. Bra akseleasjon fra rundt 40 og oppover.

På den vi prøvde var det satt på effektanlegg. Det kan kanskje ha noe og si for den litt "nøkkete" opplevelsen. Uansett så er effektanlegg nødvendig på denne sykkelen, for originalanlegget er stygt...
Sykkelen virker veldig stabil og fin i svinger. Lettkjørt.

Da vi byttet ble det gjensyn med Fireblade. Denne prøvde jeg tidligere i år, og hadde samme følelse denne gangen.
Lettkjørt, godt drag i motoren, grei sittestilling. Veldig bra girkasse på sedvanlig hondamåte.

Displayet er veldig fancy. Mye informasjon, men bedre designet enn på gixxeren. Det eneste som fortsatt er forvirrende er hvorfor de har bytta plass på knappene til tute og blinklys. Synes designet på Bladen er bedre enn nye gixxeren.

Bilde

På siste prøverkjøringsrunde kjørte Jeanette Kawasaki Z900 og jeg GSX-s 750.

GSX-s 750 er en leken sykkel, som tar svingene veldig bra. Motoren fungerer bra, og den drar greit men uten det eksplosive draget som er i en 1000. Synes den virket litt nervøs i styringa. Kan hende at en styredemper kunne hjulpet.

Da vi byttet havnet jeg på Z900. Denne prøvde jeg på Gjøvik for noen uker siden. Her var det mer effekt og en flott girkasse. God sittestilling. Dette er ingen langturmaskin men en veldig morsom lekesykkel. Den er veldig lettkjørt, og kjøregårdsøvelser går som en drøm med denne.
Bilde

Etter prøvekjøringa ble det tid til en vaffel før turen gikk hjemover.

Takk til Smia MC for et bra arrangement. Kommer gjerne igjen neste gang det er messe.


Sent fra min SM-A520F via Tapatalk

_________________
Suzuki GSX-R 1000 K5


Toppen
   
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 462 innlegg ]  Gå til side Forrige 127 28 29 30 31

Alle klokkeslett er UTC+02:00


Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til:  
Kjører på phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Norwegian (bokmål) Language Pack © Lars Christian Schreiner