Rune med Gixxer 1000. Minimesse Smia MC s. 31

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Rune's ZX-9R blogg - En reise ved sesongens slutt (Med bilde

Post by Alas »

ÅÅÅ så flotte bilder!!!

Jeg har så lyst å kjøre litt nedover i Europa neste år.

Sånn tidsmessig, hvor lang tid trenger en? Hvis en f.eks skal nedover Moseldalen og til Alpene?

Og budsjett? Er det voldsomt dyrt nedover?
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - En reise ved sesongens slutt (Med bilde

Post by RuneS »

Alas wrote:ÅÅÅ så flotte bilder!!!

Jeg har så lyst å kjøre litt nedover i Europa neste år.

Sånn tidsmessig, hvor lang tid trenger en? Hvis en f.eks skal nedover Moseldalen og til Alpene?

Og budsjett? Er det voldsomt dyrt nedover?
Det er absolutt og anbefale en tur nedover. Første året jeg var nedover gikk turen til Moseldalen. Kjørte ferge til København. Fra Køben gikk turen til Rødbyhavn-Puttgarden. I Tyskland kjørte jeg til Hannover, og derfra sør-vestover mot Koblenz. Personlig synes jeg Mosledalen er mye mer sjarmerende enn Rhindalen. Det er ikke noe problem å finne overnatting nedover. Hadde ikke bestilt noe på forhånd. Men det er mange som har privat overnatting der. (Nesten hvert eneste hus) Avsluttet turen med å dra til Adenau. Var der ett par dager og "slappet" av på Nürburgring.

Regn minst 12 dager på en slik tur. Da slipper du å kjøre fryktelig hardt med lange dagsetapper. Når det gjelder prisen på en slik tur så har jeg ikke lagt sammen utgiftene, men overnatting er det mulig å få fra 29€ og oppover. Tror det dyreste jeg betalte var rundt 50€ for 2 personer en natt. Turen min til Moseldalen ble på 2300 Km.

Sett opp ett budsjett hvor du tar med ferge, bensin, overnatting og nødvendig mat.

Overslaget mitt er basert på turen i år, som var på 3200 km og 12 dager Vi var to på tur så vi betalte ovenatting annenhver dag.

Du kan se hele ruta her http://www.meningenmedlivet.net/ferie07/heleturen.htm

Kredittkort regninga mi var vel på ca 8000 + ferge. Kontanter ble tatt ut på kredittkort underveis, så det er med i denne summen.

Ferge ca 2500.- Oslo-Kiel på billigste måte. Pr person.
Bensin ca 1600.- snittforbruk ZZR-600 0,5-0,6

Så 10-12000 er ett utgangspunkt.
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - En reise ved sesongens slutt.Med bilder

Post by RuneS »

Her kommer det noen flere minner fra sesongen 2007.

Image
Moseldalen er bare idyllisk.

Image
Ett sted som har blitt obligatorisk reisemål er Nürburgring. 22 Km moro.

Image
To lystige karer ;-)

Image
Adenau

Image
Meg på Nürburgring. Ble stoppet grunnet en ulykke, og måtte vente 30 minutter før jeg kunne kjøre videre.

Image
En uheldig engelsk BMW fører.

Image
Utrolig kjedelig veg mellom Hannover og Lüneburg. Kjørte utenom autobahn. Og det var like kjedelig utenom.
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - En reise ved sesongens slutt.Med bilder

Post by RuneS »

Image
Lübeck, en sjarmerende Hansaby

Image
Meg foran Holsten Tor i Lübeck

Og 22. august var det klart for årets andre tur til Grava.
Image
Image
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - En reise ved sesongens slutt.Med bilder

Post by RuneS »

Det ble en kjempefin dag i dag. Hadde ikke forhåpninger om den helt store turen, men når kl. nærma seg halv tolv så var været bra. Fikk med meg brodern og en jobbkollega på en fin runde. Gjøvik - Kolbu - Lygna - Hurdal - Lygna - vestsida av Einafjorden - Raufoss - Statoil Mjøstranda på Gjøvik.

Image
Her har vi tatt en pause på Lygnaseter. Bjørnar, meg og Tore.

Det var nydelige høstfarger i dag.
Image

Det var også fint utover Mjøsa i dag.
Image

Ble også filmet en del på turen. Kommer link til film så raskt jeg har redigert den.
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Rune's ZX-9R blogg - En reise ved sesongens slutt.Med bilder

Post by Ulvinnen »

Jeg har virkelig kost meg med bloggen din, så mange fine bilder som du har! Dessuten har jeg mimret litt, for i år var vi også med på Mjøsa rundt (for første gang) og hadde en ukes mc-tur i Tyskland og Danmark.
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - En reise ved sesongens slutt.Med bilder

Post by RuneS »

Ulvinnen wrote:Jeg har virkelig kost meg med bloggen din, så mange fine bilder som du har! Dessuten har jeg mimret litt, for i år var vi også med på Mjøsa rundt (for første gang) og hadde en ukes mc-tur i Tyskland og Danmark.
Dere var heldige med valg av tidspunkt for Mjøsa rundt. Det var jo enormt mye folk med i år. Det var første gangen på 6 år at jeg kjørte også. Jeg er i gang med planleggingen av neste års tur allerede. Det blir alpene og Nürburgring til sommeren også.
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Rune's ZX-9R blogg - En reise ved sesongens slutt.Med bilder

Post by Ulvinnen »

Vi hadde planlagt å delta på Mjøsa rundt i fjor. Men da var det både elendig vær og dessuten ble barna syke. En venn av meg fra Hamar fortalte at mange hadde teipet plastposer rundt støvlene for å holde regnet ute, og at han så flere som snudde etter bare et par km.

Jeg håper det blir flott vær neste 1. mai, og at vi da får med oss en gjeng fra MC-forumet som vi kan kjøre i følge med opp til Hamar også.

Er du hektet på Nürburgring? En annen venn drar dit på guttetur hver sommer. (Forøvrig er det hans skadde arm/skulder jeg la ut bilde av i bloggen til Shorty for de som la merke til det.)
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - En reise ved sesongens slutt.Med bilder

Post by RuneS »

Ulvinnen wrote: Er du hektet på Nürburgring? En annen venn drar dit på guttetur hver sommer. (Forøvrig er det hans skadde arm/skulder jeg la ut bilde av i bloggen til Shorty for de som la merke til det.)
Ja, har fått en viss interesse for stedet. Har vært der to ganger nå, og flere skal det bli. Og du trenger ikke kjøre på bane for å være der. Det er like spennede og oppleve atmosfæren rundt banen. Det er flere fine plasser man kan stå langs banen og se på. Eller kjøre på alle de fine småvegene rundt der.

Hadde vært hyggelig å fått til en forumtur Mjøsa rundt. Jeg stiller hvis været tillater kjøring. :)
Suzuki GSX-R 1000 K5
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Rune's ZX-9R blogg - En reise ved sesongens slutt.Med bilder

Post by inunf »

Men du har kjørt på ringen ikke sant? Har du kjørt på tid? Lyst til å dele den?
Gixxerman

Re: Rune's ZX-9R blogg - En reise ved sesongens slutt.Med bilder

Post by Gixxerman »

Skal selv en tur til ringen neste år. Gleder meg helt sykt 8)
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - En reise ved sesongens slutt.Med bilder

Post by RuneS »

inunf wrote:Men du har kjørt på ringen ikke sant? Har du kjørt på tid? Lyst til å dele den?
Ja, men ble bare en runde i år, og tok ikke tida. Grunnen til at det ble bare en runde var at det var på helg, og det er den værste tida og kjøre der. Da skal alle familiefedre teste ut familiebilen, og det resulterer som regel i mange ulykker, som igjen fører til at kjøringen stoppes. Det er helt "texas" der i helga. Sto 30 minutter og ventet rett ut i fra start på grunn av ulykke. Det tok ikke mange minuttene etter at de hadde åpnet igjen før Porschene spruta rundt meg.

Man må ha ganske mange runder, før banen sitter i kroppen. Resten av tida jeg var der tok jeg bilder av de andre jeg kjente. Men til sommeren blir det flere runder.
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - En reise ved sesongens slutt.Med bilder

Post by RuneS »

Gixxerman wrote:Skal selv en tur til ringen neste år. Gleder meg helt sykt 8)
Det er bare å glede seg. Plassen er helt genial. Jeg skal dit igjen til sommeren. Kanskje vi skal få til ett bike/mc-forum treff der ;)

Trenger du tips så si ifra.
Suzuki GSX-R 1000 K5
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Rune's ZX-9R blogg - En reise ved sesongens slutt.Med bilder

Post by inunf »

Rune_ZX9R wrote:
inunf wrote:Men du har kjørt på ringen ikke sant? Har du kjørt på tid? Lyst til å dele den?
Ja, men ble bare en runde i år, og tok ikke tida. Grunnen til at det ble bare en runde var at det var på helg, og det er den værste tida og kjøre der. Da skal alle familiefedre teste ut familiebilen, og det resulterer som regel i mange ulykker, som igjen fører til at kjøringen stoppes. Det er helt "texas" der i helga. Sto 30 minutter og ventet rett ut i fra start på grunn av ulykke. Det tok ikke mange minuttene etter at de hadde åpnet igjen før Porschene spruta rundt meg.

Man må ha ganske mange runder, før banen sitter i kroppen. Resten av tida jeg var der tok jeg bilder av de andre jeg kjente. Men til sommeren blir det flere runder.
Så det er å være der sånn midt i uka da? Er der bra med fete kjøretøy midt i uka? Blir kanskje europatur på meg og noen kamerater til sommeren skjønner du. Og da er ringen et selvsagt mål :D.
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med bilder. :-)

Post by SoloTwin »

Fidel har vært i deres trakter i dag. Med stopp hos en felles bekjent på Gjøvik. ;)
Der ble BMW sidevognen til "far" tatt i nærmere øyensyn.

Dere så ikke en mørkkledd fyr med sølvhjelm og en mørk grønnblå Guzzi Quota 1000 på veien vel?
Skal vel mye til å krysse hverandre, og man rekker vel ikke å legge merke til stort heller... :roll:
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
Post Reply