Rune med Gixxer 1000. Minimesse Smia MC s. 31

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med bilder. :-)

Post by FV »

Dette her er fasiten på en perfekt blogg; masse bilder, detaljert forklaring og folk holder seg til temaet ;) Fryd hver gang Rune, takk for en flott blogg!
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med bilder. :-)

Post by RuneS »

Gruzzi wrote:Fidel har vært i deres trakter i dag. Med stopp hos en felles bekjent på Gjøvik. ;)
Der ble BMW sidevognen til "far" tatt i nærmere øyensyn.

Dere så ikke en mørkkledd fyr med sølvhjelm og en mørk grønnblå Guzzi Quota 1000 på veien vel?
Skal vel mye til å krysse hverandre, og man rekker vel ikke å legge merke til stort heller... :roll:
Nei gjorde ikke det desverre. Var ikke så fryktelig mange bikere ute så en med sidevogn skulle vel være mulig å se. Men traff en gjeng fra Sørum på Lygnaseter. Ellers var det en nydelig dag. Driver og redigerer video fra dagens kjøring. Er gøy å ha det på tape.
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med bilder. :-)

Post by RuneS »

FV wrote:Dette her er fasiten på en perfekt blogg; masse bilder, detaljert forklaring og folk holder seg til temaet ;) Fryd hver gang Rune, takk for en flott blogg!
Bare hyggelig. Bilder og forklaringer er viktige ingredienser synes jeg. Og hvis folk spør så får de svar.
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - En reise ved sesongens slutt.Med bilder

Post by RuneS »

inunf wrote:
Rune_ZX9R wrote:
inunf wrote:Men du har kjørt på ringen ikke sant? Har du kjørt på tid? Lyst til å dele den?
Ja, men ble bare en runde i år, og tok ikke tida. Grunnen til at det ble bare en runde var at det var på helg, og det er den værste tida og kjøre der. Da skal alle familiefedre teste ut familiebilen, og det resulterer som regel i mange ulykker, som igjen fører til at kjøringen stoppes. Det er helt "texas" der i helga. Sto 30 minutter og ventet rett ut i fra start på grunn av ulykke. Det tok ikke mange minuttene etter at de hadde åpnet igjen før Porschene spruta rundt meg.

Man må ha ganske mange runder, før banen sitter i kroppen. Resten av tida jeg var der tok jeg bilder av de andre jeg kjente. Men til sommeren blir det flere runder.
Så det er å være der sånn midt i uka da? Er der bra med fete kjøretøy midt i uka? Blir kanskje europatur på meg og noen kamerater til sommeren skjønner du. Og da er ringen et selvsagt mål :D.
Skal du kjøre selv, og vil ha en grei start på kjøringa, så kjør i uka. (Sjekk åpningstider http://www.nuerburgring.de/1_nuerburgri ... index.html) Når det gjelder fete biler og slikt, så er det stort sett bra med det hele tiden. I hvertfall i ferien. Men forvent ikke at de som har de feteste bilene kjører raskest. De er som regel bare ute og viser seg fram. Når det gjelder motorsykler så er det mange der, og du kan forvente å se alt mulig. I sommer var det alt fra 1098 til CBR 125 som kjørte der.

Sjekk ut http://banefoto.seim.cc/ for mine bilder fra Ringen i år og i fjor.
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med bilder. :-)

Post by SoloTwin »

Ikke sidevogn men noe slikt:
Image
Guzzi Quota 1000.

Jeg forklarte meg litt klønete og kanskje også litt kryptisk... ;)
Sidevognen (en BMW et eller annet...) var det faren til vår felles venn Guttorm som hadde. Og den sykkelen sto nok på sin plass på eiendommen et sted.
Quota'n var ute å kjørte i dag. Tror det var omtrent i samme "løypa" som dere, kanskje bare i motsatt retning eller noe.
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med bilder. :-)

Post by RuneS »

Gruzzi wrote:Ikke sidevogn men noe slikt:
Image
Guzzi Quota 1000.

Jeg forklarte meg litt klønete og kanskje også litt kryptisk... ;)
Sidevognen (en BMW et eller annet...) var det faren til vår felles venn Guttorm som hadde. Og den sykkelen sto nok på sin plass på eiendommen et sted.
Quota'n var ute å kjørte i dag. Tror det var omtrent i samme "løypa" som dere, kanskje bare i motsatt retning eller noe.
Møtte ingen Moto Gussi. Men kjørte jo ikke bare etter hovedveien. Vi valgte en del småveger for det er ganske kjedelig og kjøre langs RV4. Vi reiste vel litt før halv tolv, og var tilbake på Gjøvik rundt tre. Vi kjørte Gjøvik - Kolbu - Lygna - Hurdal - lygna - Vestsida av Einafjorden - Raufoss - Gjøvik. En fin tur..
Suzuki GSX-R 1000 K5
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med bilder. :-)

Post by Fidel »

Jeg kjørte en litt annen rute enn dere: Rv 4 sørfra til Brandbu, østsida av Randsfjorden til Fall, veien over Trevatn til Raufoss, innom Gjøvik for kaffe og BMW-veteransparking hos faren til Guttorm, "gamleveien" til Biristrand og Vingerom, rv 250 til Dokka, vestsida av Randsfjorden over til Jevnaker, innom Hokksund og Drammen før jeg tok veien om Oslofjordtunnelen hjem. Dro i 11-tida og var hjemme i åttetida på kvelden. Glimrende tur!
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med bilder. :-)

Post by RuneS »

Fidel wrote:Jeg kjørte en litt annen rute enn dere: Rv 4 sørfra til Brandbu, østsida av Randsfjorden til Fall, veien over Trevatn til Raufoss, innom Gjøvik for kaffe og BMW-veteransparking hos faren til Guttorm, "gamleveien" til Biristrand og Vingerom, rv 250 til Dokka, vestsida av Randsfjorden over til Jevnaker, innom Hokksund og Drammen før jeg tok veien om Oslofjordtunnelen hjem. Dro i 11-tida og var hjemme i åttetida på kvelden. Glimrende tur!
Det ble litt annen veg. Vi tenkte på å kjøre til Gran og ta over ved SØsterkirkene til Grymyr, og så følge Randsfjorden oppover, men ble ikke det når vi kom på vegen.

Vegen over Trevatn er ikke noen nytelse med sykkel, så sant du ikke kjører Offroader da. Brandbu og nordover til fall er en fin tur.
Suzuki GSX-R 1000 K5
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med bilder. :-)

Post by Fidel »

Rune_ZX9R wrote:Vegen over Trevatn er ikke noen nytelse med sykkel, så sant du ikke kjører Offroader da.
Perfekt vei for en Quota. Den tar sånne til frokost. 8)
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med bilder. :-)

Post by RuneS »

Fidel wrote:
Rune_ZX9R wrote:Vegen over Trevatn er ikke noen nytelse med sykkel, så sant du ikke kjører Offroader da.
Perfekt vei for en Quota. Den tar sånne til frokost. 8)
Hehe. Litt av en frokost ;)
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med bilder. :-)

Post by RuneS »

Da var en ferdigmiksa video av søndagsturen min ute på Youtube. Med litt finpussing og etterarbeid på filmen så ble det jo kjempetøft. http://youtube.com/watch?v=lNzuBrjlq4g
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med bilder. :-)

Post by SoloTwin »

Ja, da fikk vi oppklart det.
Jeg har nemlig ingen "forhold" til bokstaver og tall (nummer og navn) :-s Så jeg får unnskylde meg selv for det.
Men fin tur har dere nok alle sammen hatt! :D
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med bilder. :-)

Post by RuneS »

Nå er jeg ganske så irritert.. Når jeg kom hjem fra jobb fant jeg ut at ruteren til bredbåndet hadde gått føyken. De skulle sende meg ny ruter, men har den ikke før på lørdag eller mandag. :smt013 :smt021 :smt065 grrrrrrr. Dagens utbålsning. Sitter på jobb og er irritert nå.
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med bilder. :-)

Post by RuneS »

I dag kom det første tegnet på at sesongen snart er slutt. Det snødde. Litt synd er det. Men må jo bare glede seg til våren da.

Heldigvis ble snøen borte igjen.

I morgen blir det danmarkstur, så da blir det dårlig med sykkelkjøring uansett i helga. Og til uka så må den vel få plass i vinterstallen.
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Rune's ZX-9R blogg - Nå også med bilder. :-)

Post by Jeanette »

Du får ha god tur til Danmark, ta det pent! :)
Post Reply