Ninja Turtle blogg!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Ninja Turtle
Posts: 447
Joined: 17 Jul 2005 14:01
MC: 06 Yamaha FZ1
01 Peugeot Vivacity
Location: Auli

Re: Ninja Turtle blogg!

Post by Ninja Turtle »

PerTore wrote:
Ninja Turtle wrote: Nye setetrekket. Jeg syns det er litt kult og. :) De har truffet bra med tanke på fargen og syns jeg.
Image

Hei.

Synes dette så meget bra ut, jeg. Kunne tenke meg et slikt selv... Er dette noe man trekker utenpå det gamle? Hvor fikk du tak i?

Hei. :)

Det er trukket utenpå det gamle trekket ja, så det er ikke noe problem å ta det av igjen. :)

Jeg kjøpte det på ebay.
Husker selvsagt ikke hva de het de jeg handla hos. Er tross alt æresmedlem i korttidsminneforeningen. :roll: ;-)
Men hvis du søker på seat covers f.eks. så får du se hva som dukker opp. Hehe...
User avatar
Ninja Turtle
Posts: 447
Joined: 17 Jul 2005 14:01
MC: 06 Yamaha FZ1
01 Peugeot Vivacity
Location: Auli

Re: Ninja Turtle blogg!

Post by Ninja Turtle »

Det var ikke mye som gikk knirkefritt denna sesongstarten her gitt...

Da jeg endelig fikk tilbake felgene og fikk på gummien begynte (eller skal jeg si fortsatte...) moroa...
Monterte framfelgen uten problem, men da jeg skulle montere bakhjulet satt jeg plutselig igjen med deler til overs gitt. :roll:
Det var det jeg frykta siden det er over 3 mnd siden jeg demonterte driten.
Det var en sånn "spacer" eller hva man skal kalle det som ikke passet noe sted gitt.
Etter en anseelig mengde huekløing begynte jeg å kikke litt inni felgen.
"Hmmm, er det ikke litt god plass inni der tru?"
Måtte av med drev og drit igjen og innimellom der passa den akkurat gitt. :)

Så var det å balansere en spacer på hver side, få bremsecalipperen inn i sporet i baksvingen samtidig som klossene måtte presses ned på
hver sin side av skiva og så få bolten inn før alt ramla fra hverandre. Gud bedre og Lord give me strength altså....
Det gikk ikke på første forsøk for å si det sånn.....
Men etter mye banning og en del sutring gikk det da til slutt. \:D/

Så var det å skifte olje på begge syklene, noe som faktisk gikk veldig greit. =D>

Og da var det å få sykla ut av kjelleren. Det gikk også overraskende lett. :D

Trilla ut sykkelen til Shorty med nylada batteri. Bræææoom!!! Starta med en gang! Jubel i stua!!! \:D/

Så var det min som skulle til pers da. "Nylakka felger... Check! Gummi på felger... Check! Skifta olje... Check! Nylada batteri... Check!
Hmmm... Detta ser bra ut."
Vrir om nøkkelen og trykker på startknappen... "Jasså, her var det ikke mye liv..."
Kom noen små grynt før det blei helt stille.
God damn it!!!!! :evil:
Inn å koble på laderen igjen for å sjekke, men laderen påstod at batteriet var fullt.
"Great! Defekt batteri og ja..."
Og batteriet var nytt for under 2 år siden! Grrrr....
"OK, skal jeg bytte batteri annethvert år gidder jeg ikke betale 800 spenn som jeg gjorde sist altså.
Biltema, here I come!"
Betalte 269 kroner. Rett hjem og plugge i batteriet. Brræææææ!!!!! Sweet, sweet music!!!

\:D/ \:D/ \:D/ ENDELIG!!!!!!!!!!!!!! \:D/ \:D/ \:D/

Nå bør det hæærn fløtte meg bli mye bra vær framove altså, for jeg har mye å ta igjen! :D
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Ninja Turtle blogg!

Post by Juliet »

No worries, dette blir den beste sommeren på ti år, det kjenner jeg på meg! [-o<
Image
Vennlig hilsen Juliet
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Ninja Turtle blogg!

Post by Shortybebeh »

Jeg skulle ønske jeg ikke måtte ha med meg noe som helst på jobb i morgen, så kunne jeg ha kjørt sykkel!!!
Men får vel vente pent vel.. sukk.. På tide å komme seg ut nå! Klør i gasshånda!!!
Death Is The Road To Awe.
User avatar
Ninja Turtle
Posts: 447
Joined: 17 Jul 2005 14:01
MC: 06 Yamaha FZ1
01 Peugeot Vivacity
Location: Auli

Re: Ninja Turtle blogg!

Post by Ninja Turtle »

Juliet wrote:No worries, dette blir den beste sommeren på ti år, det kjenner jeg på meg! [-o<
Hear, hear! =D>
User avatar
FunSize
Posts: 219
Joined: 29 Mar 2007 09:37
MC: Yamaha FZ6-S Fazer '07
Location: Grimstad

Re: Ninja Turtle blogg!

Post by FunSize »

Shortybebeh wrote:Jeg skulle ønske jeg ikke måtte ha med meg noe som helst på jobb i morgen, så kunne jeg ha kjørt sykkel!!!
Men får vel vente pent vel.. sukk.. På tide å komme seg ut nå! Klør i gasshånda!!!
Tankbag og ryggsekk og du får med deg masse ;-)

Med tanke på hva jeg fikk med meg i tankbag'n i fjor (Ref Bilde) så kan man få med seg litt av hvert bare man pakker pent :)
07 Yamaha FZ6-S :D
Post Reply