Indianeren - ugh ugh.. her er tull og tøys akseptert!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: Indianeren - ugh ugh.. Nordkapp report!

Post by frode »

^ Hehe.. godt det var i nord-Norge. Lengre sør ville man vel blitt vekket og kjeppjaget bort :lol:

Flott referat!
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Indianeren - ugh ugh.. Nordkapp report!

Post by Ulvinnen »

Se det ja! =D>
Her etterlyser jeg bilder fra Lakselv i tråden til Joachim, og så har du vært der! Virkelig flott referat med flotte bilder! Jeg fikk ikke mindre lyst til å dra til Finnmark nå... Du klarte jo til og med å få flotte utsiktsbilder fra Nordkapp, imponert!

La du merke til at du passerte Skoganvarre? (Ca 3 mil sør for Lakselv) Et lite sted der det nå er så få innbyggere at skolen er nedlagt. Men på den skolen (i en lærerleilighet) bodde jeg mine første 5.5 leveår, og jeg er døpt i det lille kapellet der. Både kapell og skole ligger ved siden av hovedveien, men det spørs vel om du fikk med deg det, så enormt mange inntrykk som du må ha fått på den turen.
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Re: Indianeren - ugh ugh.. Nordkapp report!

Post by indianeren »

Var ikke forbi Skoganvarre, kjørte opp tilbake mot Nordkapp etter å ha vært på treffet i lakselv.
Men har vært på Porsangermoen en tur, så jeg har nok kjørt forbi der med buss:)

Finnmark er fint...og jeg var maks heldig med været:)
Mulig det ligger flere bilder fra finnmark her: http://www.flickr.com/photos/10527710@N03/
Ellers så kan jeg sjekke om jeg har noen flere jeg kan laste opp..
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Indianeren - ugh ugh.. Nordkapp report!

Post by Ulvinnen »

Veldig hyggelig om du legger ut flere finnmarksbilder :)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Indianeren - ugh ugh.. Nordkapp report!

Post by Jeanette »

Kjempeflott turreferat og bilder! Som jeg også skrev i bloggen til Joachim - lysten på tur nordover er ganske stor nå!
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Re: Indianeren - ugh ugh.. Nordkapp report!

Post by indianeren »

Ut på tur igjen...bare en liten tur over suleskar og kanskje til stavanger:)
Bare å få på meg kjøreklærne og off we go:)
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Re: Indianeren - ugh ugh.. Nordkapp report!

Post by Jalmar »

Dro over Suleskar på onsdagen. Hadde vært en svipp ved Lista Fyr, og da er veien over til Brokke en sikker retur. Men vått var det. :lol:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Indianeren - ugh ugh.. Nordkapp report!

Post by Jeanette »

Kos deg på tur! Som jeg skrev i bloggen min var det hyggelig å prate litt med deg forrige helg :)
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Re: Indianeren - ugh ugh.. Nordkapp report!

Post by indianeren »

;-) :D


Jeg pleier bestille bra vær før turene mine:)
Bare litt lett regn over fjellet til Lysefjorden, men ellers ok.
Turen ble litt amputert, men likevel ganske bra.

Det var ganske mye trafikk på fredagen, så det ble kjedelig og treg transport etappe på E18 og videre forbi Geiteryggen.
Det virket nesten som om de hadde sluppet ut både geriatrisk og psykatrisk avdeling samtidig.
Pensjonister på tur 10-20 km/t under fartgrensen, vinglende og tydligvis uten speil. Mikset med psyko-pelle(r) som skal forbi, uansett hva det koster!
Greit å holde størst mulig avstand...og håpe noen tar lappen fra begge typene..

Uansett.. etter Bø hadde jeg plutselig veien for meg selv..og kunne kose meg i svingene opp langs seljordsvannet!
I høydalsmo tok jeg av mot Øyfjell og så av på traktorveien opp til hytta som ligger på 800moh.
Flere i familien kom 1 time senere.

Neste dag ble det avreise klokken 0930. Merket at kjedet slamret mere enn normalt, og så at kjedejustereren hadde bøyd seg litt.
Skal bytte til et original bremseskjold bak i vinter, det nyproduserte har diverse problemer inkludert sporet til kjedejustereren.
Strammet opp og kjørte videre. Heiv inn mere bensin i Dalen. Ved Hallbjønnsekken hørte jeg merkelige lyder, nesten som lydene jeg hadde når girkassen røk tidligere i år.
Lydene ble bare verre og verre, så jeg bestemte meg å snu (og bestillte middag på hytta). Etterhvert fant jeg ut at lyden kom fra fronten av kjedekassa, og ikke inni girkassa.
Det viste seg at kjedelåsen var brukketpå innsiden.. ny på plass og lydene forsvant. Uansett, dro tilbake på hytta.
Image

På søndagen fant jeg ut at jeg kunne kjøre til Valle og se hva jeg rakk derfra.
Det endte med at jeg kjørte over suleskar til ørneredet.
Møtte endel Tempo motorsykler på fjellet, de var på vei hjem fra Tempo treff i Sandnes området.
Image

Image


Møtte endel motorsykler på fjellet og i dalene, tydligvis mange som benyttet seg av oppholdsværet.
Den gamle indianen fikk endel oppmerksomhet.. ikke så mange av de som faktisk blir kjørt.

Her blir indianen grundig beskuet av den lokale harley klubben:
Image

Enkelte BMW folk føler seg jo hevet over andre...så de vil helst se en annen vei:
Image

:) :-# [-X

vel.. sistemann ga nå beng i motorsykkelfantaster... og konsentrerte seg mest over kløen fra gårsdagens chili middag:
Image


Image


Ørneredet:
Image

"på kanten" bilde:
Image


Hadde lite bensin igjen (men har 5 liter reservekanne), så jeg kjørte opp til fjellbutikken i Suleskard. Men seff så funket ikke bensinpumpen der.
Så da ble ned til Svartevatn, og derfra til Tonstad, og så over til Evje, Åmli , Vegårdshei, Lunde bru og så sørlandske (E18) hjem. Det var veldig fint å kjøre nesten alene i skogen istedenfor i søndagstrafikk på E18.

Etter vegårdshei et sted..nesten heeelt alene:
Image

Var hjemme litt utpå kvelden... etter en bra tur.
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Re: Indianeren - ugh ugh.. Nordkapp report!

Post by Ragnhild »

Fin den veien fra Evje over Åmli og videre til Vegårdshei
Kjørte der tidligere i sommer, rett etter skogbrannen i Froland
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Re: Indianeren - ugh ugh.. Nordkapp report!

Post by indianeren »

Var flere steder med ny asfalt også...
Var egentlig litt overasket at jeg ikke møtte flere sykler der. Var endel sykler på sørlandske da..

Her er en video fra ørneredet- suleskar vegen..
[youtube]76CtC7vaf2g[/youtube]
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Indianeren - ugh ugh.. Nordkapp report..og litt suleskar..

Post by Tekumseh »

Godt å se at Indianeren blir luftet. Som du sier er det ikke mange av disse syklene etter veien, i allefall ikke på langtur. Meget pene bilder. :)
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Indianeren - ugh ugh.. Nordkapp report..og litt suleskar..

Post by FZ1Fazer »

Flott innlegg med bilder av et nydelig landskap :D
Kjørte veien over Suleskar i fjor, men rakk ikke å kjøre ned til Lysebotn :( Så det må blir en tur dit snart.
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Re: Indianeren - ugh ugh.. her er tull og tøys akseptert!

Post by indianeren »

Sist helg ble det først en tur til sandefjord for å skrive under ny jobbkontrakt..bytter jobb i løpet av 14dager..:)
Og så var det rett ut i trafikken igjen og kjempe meg nedover mot sørlandet.
Nok en gang... intelligens og trafikkforståelse er tydligvis inget krav for å få(beholde) lappen. Noen skal absolutt presse seg forbi selv om det er hundre og ørten biler som bestemmer farten foran.
Moro å gli forbi med sykkel da...og riste på hodet...

Det ble nesten reprise på sist søndag.. statoilburger på samme stasjon, og så over ved lunde bru til vegårshei, åmli, evje.
Derfra ble det opp 9'ern til Byglandsfjord.. og så over på vestsiden av fjorden.. Skulle møte en veteranmc bekjent som var på en strand der sammen med endel andre mc'ister.
Det var blitt mørkt, og jeg var på ukjente veier... det ble derfor litt offroad og sightseeing før jeg ble rettledet av en bekymret hytteeier.
De ble ganske overasket at det kom en indian...de trodde det var en lokal helt som lekte seg med en motorcrosser i skogen..:)
Uansett, stranda var veldig idyllisk.. og det vanket noen øl og litt jæger..så det ble noen timer med diskusjon foran bålet.
La meg relativt tidlig...og frøs ganske mye i løpet av natten.

Neste dag gikk ferden videre opp mot Valle, mens kameraten fortalte om alle de gamle motorsyklene som har vært funnet i området.
Fra Valle kjørte vi over fjellet mot Dalen, men tok av mot Åmdal. Derfra gikk det rett mot Fyresdal og treff.. dog etter en liten justering på indianen..
Hadde knappt parkert og hivd opp teltet, så strømmet mc-forumianerene på..:)
Ikke så mye mere å si om treffet..treffe mange gamle og nye folk.. repetere årsmodell etc på indianen...og kose seg med noen kalde øl.
Men alderen tynger (eller mangelen på søvn), så gikk og la meg rett etter midnatt..
Derfor kunne vi dra tidlig på søndagen nedover mot sørlandet, for å se på noen veteransykler og litt deler:)

moro å frese forbi alle sinkene som slet med sine moderne sykler på de dårlige veiene... :)

Etter mye snoking i verkstedet og på prosjektene, så var det sørlandske strake veien hjem.. i treg trafikk..
User avatar
Kjitta8648
Posts: 662
Joined: 09 Feb 2007 23:27
MC: Kawazaki ZRX 1200 R, grønn som seg hør og bør.
Location: Bergen

Re: Indianeren - ugh ugh.. her er tull og tøys akseptert!

Post by Kjitta8648 »

Det var hyggelig å hilse på deg på Trollrally. :D
Sykkelen din er nydelig. Det er gøy at slike gamle sykler blir tatt vare på og brukt. =D>
Den har nok mange fine mil foran seg før den havner på museum.
Vi vil nok treffes på flere treff etterhvert.

:mrgreen:
http://www.zrxocboard.com/board/index.php

"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
Post Reply