These two lanes.. [Sesongstart]
Re: These two lanes..
Bare å bøye seg i støvet!
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: These two lanes..
Herlige Australia!!
*Drømme seg bort*
*Drømme seg bort*
Re: These two lanes..
Trodde nesten ikke mine egne øyne da jeg så e-post fra MC-forumet
Avsluttet akkurat sesongen selv, en ganske laber en sådan, men ikke før jeg i alle fall hadde fått én OK tur. Ruta var Oslo - Arendal - Evje - Tonstad - Flekkefjord-ish. På lørdagen var ikke været allverdens, så det ble ikke så mye bilder, men søndagen ble en av høstens fineste sålangt, med mange lange kaffepauser
Samtlige vann oppover var blikk stille. Nesten hypnotisk å sitte og se på.
Ingen mangel på provisoriske rasteplasser langs RV42.
Fra bakkene nedover mot Eiken.
Mot Tonstad.
Langs Sirdalsvannet.
Gress som vokser gjennom asfalten er et godt tegn på at jeg er på "riktig" vei
Solnedgangen bød på både fine farger og kalde fingre.
Fv3 mellom Tonstad og Moi.
Siste snev av sola ved Hovsvatnet ved Moi.
Mandagen ble også fin, og en stund hadde jeg et lite håp om å få en like fin hjemtur til Oslo etter to jobbdager.. men regn og østavind ødela de planene. Sesongen ble avsluttet med vinterparkering i Arendal etter 4 timer i striregn på E39, og buss hjem til Oslo dagen derpå
Hele ruta ble ca sånn:
Uansett, hyggelig at MC-forumet er tilbake! Kudos til hvem det enn er som står bak (LordShaft?)! Jeg krysser fingrene for at det blir varig, og kommer sterkere tilbake neste sesong
Avsluttet akkurat sesongen selv, en ganske laber en sådan, men ikke før jeg i alle fall hadde fått én OK tur. Ruta var Oslo - Arendal - Evje - Tonstad - Flekkefjord-ish. På lørdagen var ikke været allverdens, så det ble ikke så mye bilder, men søndagen ble en av høstens fineste sålangt, med mange lange kaffepauser
Samtlige vann oppover var blikk stille. Nesten hypnotisk å sitte og se på.
Ingen mangel på provisoriske rasteplasser langs RV42.
Fra bakkene nedover mot Eiken.
Mot Tonstad.
Langs Sirdalsvannet.
Gress som vokser gjennom asfalten er et godt tegn på at jeg er på "riktig" vei
Solnedgangen bød på både fine farger og kalde fingre.
Fv3 mellom Tonstad og Moi.
Siste snev av sola ved Hovsvatnet ved Moi.
Mandagen ble også fin, og en stund hadde jeg et lite håp om å få en like fin hjemtur til Oslo etter to jobbdager.. men regn og østavind ødela de planene. Sesongen ble avsluttet med vinterparkering i Arendal etter 4 timer i striregn på E39, og buss hjem til Oslo dagen derpå
Hele ruta ble ca sånn:
Uansett, hyggelig at MC-forumet er tilbake! Kudos til hvem det enn er som står bak (LordShaft?)! Jeg krysser fingrene for at det blir varig, og kommer sterkere tilbake neste sesong
-
- Posts: 1775
- Joined: 05 Oct 2015 20:11
- MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing
Re: These two lanes..
fin rapport fine bilder høsten er en fin tid og nyte mc-kjøringen i med mye fine farger
Re: These two lanes..
Velkommen tilbake! Flotte bilder og referat!
Re: These two lanes..
Sterkere tilbake neste sesong? Nå har vi jo en hel vinter foran oss, og da kan vi jo bruke den tiden vi bruker på å kjøre til å poste på forumet istedenfor.
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: These two lanes..
Velkommen tilbake!
Flotte bilder
Flotte bilder
Re: These two lanes..
Godt å se deg i god driv igjen Frode
Ikke godt å huske det reg nummeret på biken din
Fantastiske bilder. Håper du tar deg tid til å kopiere tur referatet ditt i tur tråden, da er det litt lettere å finne igjen når den tyngste pmsen slår inn.
Ikke godt å huske det reg nummeret på biken din
Fantastiske bilder. Håper du tar deg tid til å kopiere tur referatet ditt i tur tråden, da er det litt lettere å finne igjen når den tyngste pmsen slår inn.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: These two lanes..
Velkommen tilbake! Hyggelig å se deg her igjen, med flotte bilder!
- Tekumseh
- Posts: 2072
- Joined: 03 Aug 2006 01:50
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Re: These two lanes..
Kjempefine høstbilder! En skikkelig fin avslutning på sesongen dette
Re: These two lanes.. [Sesongstart... i juli, s. 19]
Sesongstar i juli Tja, har ikke noen god unnskyldning. Sykkelen ble stående på sørlandet, og vår ble til sommer før jeg fikk hentet den. Til gjengjeld tok jeg litt omveier tilbake til Oslo!
Startet fra Arendal på onsdag, først mot Grimstad, så over gode gamle 404 til Søre Herefoss. Fint vær!
Obligatorisk stopp på rasteplassen.. 3 av 4 turreferat i bloggen min er vel innom her, tror jeg.
406 videre mot Ogge og Iveland, og deretter Evje.
Lunsj på rasteplassen etter Evje. Alltid bare kjørt forbi her tidligere.. tabbe!
Hjemmelagde rundstykker og kaffe på termos
Deretter RV9 langs Otra og Byglandsfjorden mot Rysstad.
Fra Rysstad til Brokke og over mot Suleskard. Blir ikke lei av denne
Som vanlig en kaffepause på toppen av demningen.
Grafitti her...?
Ned til Sirdal og videre over til Lysebotn (småkald på fingrene her, så det ble ikke mange bildestopp )
Akkurat i tide til Wales/Portugal på turisthytta
To be continued...
Startet fra Arendal på onsdag, først mot Grimstad, så over gode gamle 404 til Søre Herefoss. Fint vær!
Obligatorisk stopp på rasteplassen.. 3 av 4 turreferat i bloggen min er vel innom her, tror jeg.
406 videre mot Ogge og Iveland, og deretter Evje.
Lunsj på rasteplassen etter Evje. Alltid bare kjørt forbi her tidligere.. tabbe!
Hjemmelagde rundstykker og kaffe på termos
Deretter RV9 langs Otra og Byglandsfjorden mot Rysstad.
Fra Rysstad til Brokke og over mot Suleskard. Blir ikke lei av denne
Som vanlig en kaffepause på toppen av demningen.
Grafitti her...?
Ned til Sirdal og videre over til Lysebotn (småkald på fingrene her, så det ble ikke mange bildestopp )
Akkurat i tide til Wales/Portugal på turisthytta
To be continued...
Re: These two lanes.. [Sesongstart... i juli, s. 19]
Dag 2, Lysebotn mot Sauda var planen. Gjorde et greit innhugg i havregrøten på turisthytta, fylte termosen, og dro fra Lysebotn i 8:30-tiden.
Lurte på å ta ferja, men ventetiden var for lang, så da ble det tilbake over fjellet til Sirdal.
En liten avstikker på toppen..
Mange artige småveier som vanligvis er stengt med bom, vanligvis opp til demninger e.l.
Som vanlig masse små varder på toppunktet, noen mer kreative og finurlig plassert enn andre.
Deretter tok jeg Hunnedalen til Byrkjedal. Den var ikke merket spesielt på MC-kartet, det må være en forglemmelse! Fantastisk vei og omgivelser.
Etter Byrkjedal ble det Gloppedalsura, en gigantisk steinrøys med 503 tvers gjennom.
Litt nedi dalen tok jeg en avstikker inn til Ørsdalen. En blindvei, men jeg gamblet på at det var verdt det til tross for litt regn.
Enkelte steder var gamleveien åpen. Jeg våget meg ut på en av dem, men kom ikke mange meterne før jeg ombestemte meg
Ørsdalen var fantastisk. Traff ikke på en sjel hverken på vei inn eller ut.
Svarte f... Kanta idet jeg steg av for å ta et bilde Litt av et slit å reise den opp når dekkene sklir på grusen.
Ingen skade skjedd, et par skrammer, en lett strekk i ryggen, og litt underholding for sauene nedi bakken.
Vel ute av Ørsdalen regnet det fortsatt stritt, og jeg tok kjappeste veien til Stavanger og ferja til Tau.
Tillot meg en hotellovernatting, og fikk et rom tilsynelatende spesialtilpasset for tørking av MC-utstyr med hårføner Satt der i stolen og fønte sikkert en times tid, før det ble Tyskland/Frankrike på puben ved kaia.
Bra dag, trass i velt og regn! Tau - Oslo neste dag.
Lurte på å ta ferja, men ventetiden var for lang, så da ble det tilbake over fjellet til Sirdal.
En liten avstikker på toppen..
Mange artige småveier som vanligvis er stengt med bom, vanligvis opp til demninger e.l.
Som vanlig masse små varder på toppunktet, noen mer kreative og finurlig plassert enn andre.
Deretter tok jeg Hunnedalen til Byrkjedal. Den var ikke merket spesielt på MC-kartet, det må være en forglemmelse! Fantastisk vei og omgivelser.
Etter Byrkjedal ble det Gloppedalsura, en gigantisk steinrøys med 503 tvers gjennom.
Litt nedi dalen tok jeg en avstikker inn til Ørsdalen. En blindvei, men jeg gamblet på at det var verdt det til tross for litt regn.
Enkelte steder var gamleveien åpen. Jeg våget meg ut på en av dem, men kom ikke mange meterne før jeg ombestemte meg
Ørsdalen var fantastisk. Traff ikke på en sjel hverken på vei inn eller ut.
Svarte f... Kanta idet jeg steg av for å ta et bilde Litt av et slit å reise den opp når dekkene sklir på grusen.
Ingen skade skjedd, et par skrammer, en lett strekk i ryggen, og litt underholding for sauene nedi bakken.
Vel ute av Ørsdalen regnet det fortsatt stritt, og jeg tok kjappeste veien til Stavanger og ferja til Tau.
Tillot meg en hotellovernatting, og fikk et rom tilsynelatende spesialtilpasset for tørking av MC-utstyr med hårføner Satt der i stolen og fønte sikkert en times tid, før det ble Tyskland/Frankrike på puben ved kaia.
Bra dag, trass i velt og regn! Tau - Oslo neste dag.
Re: These two lanes.. [Sesongstart... i juli, s. 19]
Det ser absolutt ikke feil ut. Kjedelig med velten, men heldig med at det var gress der den falt.
- Norse
- Posts: 483
- Joined: 03 Oct 2015 19:05
- MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97
Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80 - Location: Stavanger
Re: These two lanes.. [Sesongstart... i juli, s. 19]
Kjekt å se at noen koser seg utenfor allfarvei. Jeg synes Ørsdalen er midt i blinken, og turen til Bjordal gård (i enden av veien) er et supert sted å filosofere over en kaffetår og tre...[emoji1303]
Re: These two lanes.. [Sesongstart... i juli, s. 19]
Dag 3, fra Tau via Sauda til Oslo. Først RV13 til ferja mot Nesvik.
Hadde flaks med timinga, ventet 2-3 minutter, så var jeg ombord.
Veien videre mot Sauda.
Utifra kartet mitt så det ut til at jeg måtte ta ferge fra Sand. For å gjøre ting ekstra forvirrende viste Google Maps en Sandsfjordbru fra Sand over fjorden, men der skal det godt gjøres å bygge en bro. Street View-bildene var heller ikke til hjelp, de var fra 2010 og viste ingen tegn til broer hverken her eller der. Skiltinga var heldigvis bra, og kom meg omsider over ny Sandefjordbru.
Fin liten hytte ved den nye avkjørselen, men noe overpriset..?
Diverse fra veien videre til Sauda.. Særdeles hyggelig på MC!
Etter Sauda, over fjellet til Røldal.
Et lite sidesprang opp til demingen..
.. som man til min fornøyelse kunne kjøre over!
Etter litt kaffe bar det videre til Røldal.
Hvordan få selv en middels bensinstasjonkaffe til å smake OK:
Så Haukelifjellet. Her skal jeg innrømme at jeg er på litt tynn is: har man egentlig lov til å kjøre på de gamle veiene? Jeg våget meg opp bakken til den første tunnelen.
Sist jeg kjørte over Haukeli, var jeg ikke klar over at Norges eldste tunnel lå oppi heia her. Derfor var jeg fast bestemt på å finne den denne gangen.
Snirklet meg bortover gjengrodde hjulspor, men omsider var det stopp, uten tegn til tunnel.
Fortsatte litt til fots, og mistenker at tunnelen er under snøen her.. Noen som vet?
Obligatorisk brøytekantbilde...
Her begynte sola å bli lav, og jeg var ennå ikke halvveis hjem.
Så da var det på med varmere klær, kjøremusikk (Motorbikin' på repeat), og strak vei til Oslo.
Siste snev av sol ved Seljord.
Hjemme rundt midnatt, fredag. Vanligvis ca 3 timers kjøring mellom Arendal og Oslo, denne gangen ble det 3 dager.
Hadde flaks med timinga, ventet 2-3 minutter, så var jeg ombord.
Veien videre mot Sauda.
Utifra kartet mitt så det ut til at jeg måtte ta ferge fra Sand. For å gjøre ting ekstra forvirrende viste Google Maps en Sandsfjordbru fra Sand over fjorden, men der skal det godt gjøres å bygge en bro. Street View-bildene var heller ikke til hjelp, de var fra 2010 og viste ingen tegn til broer hverken her eller der. Skiltinga var heldigvis bra, og kom meg omsider over ny Sandefjordbru.
Fin liten hytte ved den nye avkjørselen, men noe overpriset..?
Diverse fra veien videre til Sauda.. Særdeles hyggelig på MC!
Etter Sauda, over fjellet til Røldal.
Et lite sidesprang opp til demingen..
.. som man til min fornøyelse kunne kjøre over!
Etter litt kaffe bar det videre til Røldal.
Hvordan få selv en middels bensinstasjonkaffe til å smake OK:
Så Haukelifjellet. Her skal jeg innrømme at jeg er på litt tynn is: har man egentlig lov til å kjøre på de gamle veiene? Jeg våget meg opp bakken til den første tunnelen.
Sist jeg kjørte over Haukeli, var jeg ikke klar over at Norges eldste tunnel lå oppi heia her. Derfor var jeg fast bestemt på å finne den denne gangen.
Snirklet meg bortover gjengrodde hjulspor, men omsider var det stopp, uten tegn til tunnel.
Fortsatte litt til fots, og mistenker at tunnelen er under snøen her.. Noen som vet?
Obligatorisk brøytekantbilde...
Her begynte sola å bli lav, og jeg var ennå ikke halvveis hjem.
Så da var det på med varmere klær, kjøremusikk (Motorbikin' på repeat), og strak vei til Oslo.
Siste snev av sol ved Seljord.
Hjemme rundt midnatt, fredag. Vanligvis ca 3 timers kjøring mellom Arendal og Oslo, denne gangen ble det 3 dager.