These two lanes.. [Sesongstart]

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
EspenL
Posts: 112
Joined: 03 Jun 2009 12:37
MC: 1986 - Yamaha XT600 Ténéré - 1997 til 2007
1951 - BSA A10 - 2007 til d.d.
1994 - Honda VFR 750 F - 2009 til d.d.
Location: Kjeller

Re: These two lanes..

Post by EspenL »

frode wrote:Ingen treff er komplett uten en tjoddleif som har kjøpt seg en Hoss Boss..

Image
Litt for mange timer på den der og man må gravlegges i en Y-formet kiste! :lol:
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: These two lanes... [Litt vestland, 14.7. s.16]

Post by frode »

Fremdeles lite deltakelse her for tiden.. selv midt i sesongen! Er vel ikke akkurat kjempeaktiv selv.. Flaut som det er har jeg pådratt meg noe greier i rompemusklene/sitteknutene, så jeg får ikke kjørt så mye. Men av og til må man trosse smertene - som i helgen da jeg dro til Averøy (mellom Molde og Kristiansund) til bryllupet til en kamerat.

Pakket og klart torsdag ettermiddag.

Image

Kjørte sammen med en annen kamerat, og siden vi kom sent i gang på torsdagen, overnattet vi på hytta hans på Beitostølen.

Image

Kameraten kjører ikke MC, så han hang på i bil. Ikke F om jeg skulle la en så glimrende anledning til litt vestlandskjøring på MC gå fra meg. Fant dog ut at å kjøre tur i følge med bil ikke blir ordentlig MC-tur. Burister skjønner bare ikke hva det handler om! :)

Image

Litt fræsing rundt på bunnen av halvtomme Bygdin :)

Image

Valdres

Image

Valdresflya og begynnelsen på en mild irritasjon hos kompisen min over alle stoppene mine.

Image

Neste stopp var Galdhøpiggen for litt slalom!

Image

Ble kun et par små turer, og dessverre ble det ikke noen bilder fra løypa.

Image

Etterpå var det ned i dalen igjen (rimelig skumle veier ned derfra!)

Image

Image

En etterhvert svært repeterende situasjon :P

Image

Geirangerfjorden.. skulle ønske jeg hadde mer tid til å stoppe nedover her.

Image

Geirangefjorden

Image

Mer Geirangerfjord..

Image

Ferje fra Eidsdal til Linge.

Image

Fjell.. foto-opene ble litt begrenset til de stedene en Golf hadde anledning til å stoppe i veikanten.

Image

Trollstigen ble etter min mening også forsert litt for fort :(

Image

Jess.. en av de største turistattraksjonene blant norske veier, og hva skjer? Jo, jeg går på trynet i siste sving =D> Mitt første fall - kan jo sånn i ettertid innrømme at jeg med fordel kunne valgt et litt mer diskrét sted. Faktisk kom det ingen biler, men det var helt sikkert noen tyskere med zoom-linser oppi heia som fikk seg noen artige bilder.

Image

Image

På dette tidspunktet var vi ganske sene, så det ble ikke så mange bilder på veien videre. Selv ikke på Atlanterhavsveien.

Image

Selve bryllupet var flott. Vielse i Kornstad kirke, og fest på en gammel restaurert gård med vestlandsfjell og sjø rett utenfor døren.

Image

Image

Hesteskokasting til langt på natt :)

Image

Vi ble en ekstra dag på gården, og brukte søndagen blant annet på en gåtur opp til en hytte.

Image

Fint vær og fin utsikt.

Image

Gården

Image

Image

Ble ikke så mange bilder på veien hjem igjen heller. Var sliten hele kroppen og mest lysten på å komme meg hjem. Ferga fra Molde var interessant. Gøy å være motorsyklist når bølgene slår gjennom rampa opp på ferga :)

Image

Ettersom det var mye sjø ble jeg sittende på sykkelen hele tiden, med denne deilige utsikten.

Image

Image

Fra veien hjem igjen.. det ble Trollvegen til Dombås først, deretter E6 et lite stykke, så over til Valdres fra Sjoa (vei 257) og ned igjen til Beitostølen hvor vi overnattet. Så tilbake til Oslo i skikkelig grått og regnfullt vær på tirsdagsmorgenen. Selv med rift på kneet holdt IXS-dressen meg knusk tørr - har seriøst ikke et eneste vondt ord å si om den.

Image

Image

Turen i sin helhet:

Image

Oppsummeringsvis konkluderer jeg med at det ikke er ideelt å dra på MC tur med en bilist, at jeg absolutt skal dra tilbake til vestlandet med litt bedre tid en gang i nærmeste fremtid, samt at min første velt ikke har lagt noen demper på MC-gleden.
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: These two lanes... [Litt vestland, 14.7. s.16]

Post by Jarle »

Det var en skikkelig rundtur... 8)
Gull skilt nr på både bilen til kameraten din og sykkelen din ;-)
Eller kanskje, ikke alltid da men... ;-)
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
jaantoore
Posts: 117
Joined: 25 Feb 2010 21:59
MC: Aprilia RS 125, 03 SBK
Location: Eide på Nordmøre

Re: These two lanes... [Litt vestland, 14.7. s.16]

Post by jaantoore »

Kornstadkirka er rett over fjorden der jeg bor :D Ved det store kalkbruddet.

Kjørte vel forbi der og da. Flotte bilder forresten :D
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: These two lanes... [Litt vestland, 14.7. s.16]

Post by KiM »

Som vanlig er bildene dine dritbra. Så ut som en fin tur.

Hvordan gikk det med sykkelen? Den er hel?
ingen KiM, ingen kos
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: These two lanes... [Litt vestland, 14.7. s.16]

Post by Jeanette »

Fine bilder fra mange kjente steder! Lurer også på hvordan det gikk med sykkelen (og deg)? :)
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: These two lanes... [Litt vestland, 14.7. s.16]

Post by frode »

Jarle, jepp. Litt i lengste laget per dag egentlig.. to av etappene var ca 45 mil, litt for mye på en Honda Hornet.

jaantoore, takker. Da har du fin utsikt. Utrolig flott område, hadde aldri vært lenger nord enn Valdres før selv.

eneRmiK & Jeanette: Takk :-) Det gikk fint med både meg og sykkel. Sykkelen fikk litt skrap på veltebøylen, det ene speilet og varmeskjoldet til potta, selv fikk jeg et blåmerke på kneet og buksa fikk et lite hull. Stoltheten fikk en liten bulk den også. Tankene som gikk gjennom hodet var noe ala: "Oi, der tryna jeg. Var det noen som så meg? Nei, najs! Greier jeg å sette opp sykkelen? Ja, najs! D'oh, glemte å ta bilde av sykkelen mens den lå nede! Dæven, jeg tryna. Hurra, jeg kjører motorsykkel." Det hele var med andre ord ganske udramatisk, så jeg fikk ikke den store støkken liksom. Kompisen min hadde kjørt litt i forveien, og lurte fælt på hvorfor jeg var så treig da vi møttes litt lengre nede.
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: These two lanes... [Litt vestland, 14.7. s.16]

Post by KiM »

Godt å høre at det ikke var så dramatisk. Kan tenke meg at det var en fordel at kompisen din kjørte foran deg, han hadde sikkert fått seg en støkk dersom han lå bak deg og så at du veltet.
ingen KiM, ingen kos
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: These two lanes... [Litt vestland, 14.7. s.16]

Post by Jeanette »

Godt det gikk så bra! Hvordan skjedde det egentlig? Grus? Overbalanse?
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: These two lanes... [Litt vestland, 14.7. s.16]

Post by RH racing »

så ut som en fin tur ja :D
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: These two lanes... [Litt vestland, 14.7. s.16]

Post by frode »

Er ikke helt sikker, Jeanette. Lekte meg med litt og litt mer nedlegg for hver hårnålsving, og så plutselig gikk det galt. Var ikke noe grus der, så jeg mistenker at kanskje fothvileren var inne i bildet. Skulle hørt på Attilla (jfr første reply i bloggen min :) )!

RH Racing, det var det absolutt :)
Last edited by frode on 16 Jul 2010 15:34, edited 1 time in total.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: These two lanes... [Litt vestland, 14.7. s.16]

Post by Jeanette »

Hehe, du sier noe ;)
User avatar
gbruaset
Posts: 422
Joined: 12 Oct 2006 18:55
Location: Oslo

Re: These two lanes... [Litt vestland, 14.7. s.16]

Post by gbruaset »

Så fine bilder- forhåpentligvis får jeg kjørt en tur dit i løpet av sesongen!
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
User avatar
gbruaset
Posts: 422
Joined: 12 Oct 2006 18:55
Location: Oslo

Re: These two lanes... [Litt vestland, 14.7. s.16]

Post by gbruaset »

hvordan står det til med den karen?
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: These two lanes.. [Aurlandsvegen mm, 14.6. s.17]

Post by frode »

Har lenge hatt lyst til å kjøre Aurlandsvegen, så tenkte jeg skulle bruke Pinsehelgen på det. Den planen gikk nesten i vasken med alt regnet som kom, men søndag satte jeg avgårde uansett. Med telt bakpå og mandagsfri var det jo bare å ta veien som den kom, uansett om jeg rakk helt til Aurland eller ei.

Horneten ferdig pakket på søndag morgen.. det er forsvarlig sikret, æresord! Men har tenkt å klaske til med noe sidevesker av et eller annet slag snart, ja.

Image

Kjørte mot Hønefoss først. Hadde tenkt å ta denne veien, men det viste seg å ikke være lov :-P Har dette vært bilvei en gang i tiden? Oslo - Sandvika - Hønefoss er noe av det kjedeligste jeg vet.

Uansett, ved Hønefoss svingte jeg over til Jevnaker og kjørte vestsiden av Randsfjorden nordover mot Dokka.

Image

Herlig avsidesliggende bensinstasjon.. det var spindelsvev på slangen :)

Image

Kirke langs Randsfjorden.. noen som husker hva den heter i farta?

Image

I Dokka tok jeg vei 33 vestover mot Fagernes.

Image

Det første av mange brølende fosser i løpet av turen.

Image

Stoppet for å se på helleristningene langs Etna.

Image

Image

Fra avstand så det ut som røyk fra et vått bål, men det viste seg å bare være masse skumsprøyt fra enda en foss.

Image

Bakken ristet skikkelig!

Image

Ufrivillig vask av kameralinse og hjelmvisir.

Image

Fra Fagernes tok jeg E16 mot Bergen en liten stund.

Image

Skulle ikke tro at dette var en E-vei :-D Skjønner ikke hva folk klager på med de norske veiene jeg.. dette er helt konge, spør du meg ;-)

Image

Litt mørke skyer rundt fjelltoppene.. forhåpentligvis ikke fortsettelsen på lørdagens regnvær i emming.

Image

Skyene holdt seg i høyden, men siden det begynte å bli sent var det på tide å finne rasteplass uansett.

Image

Endel veier hadde fått litt juling dagene i forveien.

Image

Omsider fant jeg et OK sted. Prøver en hengekøye istedet for telt på denne turen. Kjempelett å få opp når man først har funnet to passende trær, og tar litt mindre plass i sekken.

Image

Våknet uthvit men iskald neste morgen.. viser seg at hengekøyer krever litt mer isolasjon enn et telt :-) Været var lovende, og varmen brukte ikke lang tid på å komme tilbake.

Image

Fortsatte på E16 en liten stund, men den var stengt. Det gjorde egentlig ingenting, ettersom jeg hadde tenkt å ta nr 53 til Årdal uansett.

Image

Enda en foss med litt for mye vann. Og noen små men lovende flekker blå himmel!

Image

Artig å se de spjut nye ferieleilighetene sånn midt ingensteds. Hva er det bygget de har revet, mon tro?

Image

Kaldt men fint over fjellet mot Årdal.

Image

På vei ned mot Øvre Årdal.

Image

Artig skilt..

Image

Og veien var ikke akkurat sikret for allmen ferdsel, nei O_o

Image

Øvre Årdal

Image

Her har noen årdølinger drevet med noe jævelskap, tenker jeg ja.

Image

Vettisfossen

Image

Mellom Øvre Årdal og Årdalstangen.

Image

Tid for alles favorittrett til lunsj: Spaghetti a la Capri. Jeg digger Spaghetti a la Capri, kan ikke noe for det.

Image

Ekstra digg tilberedet på "pepsiboks"-brenner, når man er sulten som F og sitter langs bredden av Sognefjorden.

Image

Image

Fortsatt langs vei 53 mot Lærdal.

Image

Image

Omsider, Aurlandsvegen.

Image

Fossen helt i starten.

Image

Flott natur, flott vei.

Image

Mulig det var mindre trafikk enn vanlig pga det lumske været i helgen, men jeg møtte maks 5 biler på vei opp. Helt konge.

Image

Obligatorisk brøytekanter-høyere-enn-huset-mitt-bilde.

Image

Hvit sinnsro.. kun forstyrret av en tysk bobil i ny og ne.

Image

Og så ned igjen til grønne, varme daler.

Image

Dette bildet er litt morsomt.. akkurat herfra ser det ut som et skikkelig avsidesliggende, fredlig fjøs, men så fort man runder svingen møtes man av et titalls tyske og nederlandske biler parkert på utkikkspunktet.

Image

Måtte såklart knipse et lite postkort.

Image

Image

Vel nede igjen fant jeg ut at jeg kunne ikke være her uten å i alle fall kjøre litt av tunnelen.

Image

Så jeg kjørte ca 5 km inn til første "hule", tok et bilde, konstaterte at det luktet stramt urin der (wtf!?), snudde og kjørte ut igjen.

Image

Videre kjørte jeg nr 50 mot Hol. Morsomt med alle de snirklete tunnelene, men ble litt lei mot slutten.

Image

Fjellet før Hol, med absurde mengder mygg. I nesa, i munnen straks man åpnet den, i øret, overalt! :smt091 Hadde hjelmen av i 10 sekunder, tenker jeg.

Image

Litt sideveier der det fantes (eh.. bommen var.. ehrm, åpen ja)

Image

Effektiv lindring av tresmak.

Image

Rømmegrøt på en fjellstue ved Hallingskarvet. Dette ble siste bildet, for herfra gikk det ganske kjapt og direkte hjem til Oslo.

Image

Hele turen ble slik:

Image
Post Reply