These two lanes.. [Sesongstart]

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
FunSize
Posts: 219
Joined: 29 Mar 2007 09:37
MC: Yamaha FZ6-S Fazer '07
Location: Grimstad

Re: These two lanes will take us anywhere..

Post by FunSize »

Grattis med lappen!
07 Yamaha FZ6-S :D
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: These two lanes will take us anywhere..

Post by frode »

Takk-takk, alle sammen.

Poster noen mobilbilder for å holde liv i bloggen min. Skulle egentlig hatt ferie denne uka (har ferie fra jobb), men skolen begynte litt tidligere enn planlagt - så det ble hele 2 feriedager på meg denne sommeren. Hurra!

Har likevel fått kjørt litt. Hadde en ganske spontan tur i dag.. kjøpte meg en kyllingbaguette, en brus og noen boller og kjørte opp til en flott rasteplass ved Søre Herefoss. Endte opp med drøye 11 mil rundt forbi innover i landet etterpå. Kjørte altfor fort et sted inni der, hadde en bil helt oppi hekken, og tenkte jeg skulle fræse fra ham på en lang slette :( Selvdisiplinen duppet av et øyeblikk. Ellers fikk jeg meg en ufrivillig etappe på grusvei over Øynaheia, rett som det var slutta asfalten - så jeg kasta mynt eller kron om å fortsette den veien eller ei. Alt i alt en kjempetur, en sen torsdagsettermiddag.

Jeg elsker dette! Av alle stedene på kroppen er det kjeven som verker verst etter en tur.. fordi jeg gliser som et får nesten konstant bak visiret.

Climb on back
Heaven's waiting on down the tracks
Oh oh come take my hand
Riding out tonight to case the promised land
Oh oh Thunder Road, oh Thunder Road
oh Thunder Road
Lying out there like a killer in the sun
Hey I know it's late we can make it if we run
Oh Thunder Road, sit tight take hold
Thunder Road


Tovdalselva.
Image

En hyggelig kar jeg traff på rasteplassen.
Image

The Crotch Rocket Express. Sendte en MMS med dette bildet til min far da jeg satt der oppe, bare for å være slem :-) Han har handlet seg kjøreutstyr nå, og venter bare på å få tid og anledning til å låne seg en sykkel. Da blir det langtur!
Image

Elv lengre oppi gokk.
Image

Gikk ikke mange minuttene før jeg måtte finne frem kartet.
Image

Random "oi, så fint, her må jeg stoppe og ta et bilde"-bilde.
Image

Rasteplass i Froland.
Image

Herefossfjorden på hjemveien.
Image
User avatar
Maverick
Posts: 381
Joined: 23 Jun 2007 22:39
MC: 03' Honda NSR

Re: These two lanes will take us anywhere..

Post by Maverick »

Ser du har Gixxerman sin avatar "gjemt" på noen av de bildene :lol:
Image
- Honda NSR 2003
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: These two lanes will take us anywhere..

Post by Jeanette »

Maverick wrote:Ser du har Gixxerman sin avatar "gjemt" på noen av de bildene :lol:
Det la jeg merke til også, hehe!

Ellers var det kjempefine bilder! Det er så deilig å bare kjøre seg en tur og ta veiene som de kommer :D
User avatar
FunSize
Posts: 219
Joined: 29 Mar 2007 09:37
MC: Yamaha FZ6-S Fazer '07
Location: Grimstad

Re: These two lanes will take us anywhere..

Post by FunSize »

frode wrote:Har likevel fått kjørt litt. Hadde en ganske spontan tur i dag.. kjøpte meg en kyllingbaguette, en brus og noen boller og kjørte opp til en flott rasteplass ved Søre Herefoss. Endte opp med drøye 11 mil rundt forbi innover i landet etterpå. Kjørte altfor fort et sted inni der, hadde en bil helt oppi hekken, og tenkte jeg skulle fræse fra ham på en lang slette :( Selvdisiplinen duppet av et øyeblikk. Ellers fikk jeg meg en ufrivillig etappe på grusvei over Øynaheia, rett som det var slutta asfalten - så jeg kasta mynt eller kron om å fortsette den veien eller ei. Alt i alt en kjempetur, en sen torsdagsettermiddag.
Så jeg regner med turen mot Herrefoss var like bra denne gangen :D
frode wrote:Gikk ikke mange minuttene før jeg måtte finne frem kartet.
HAHA... må kjøre uten kart vettu ;-)

Flotte bilder da...
Var utrolig godt vær i går og skulle vært ute, men fikk jeg gjort det... nei...
Håndtverkere i leiligheten og styremøte for borettslaget på kvelden.
Håper helgen bringer go'vær...
07 Yamaha FZ6-S :D
User avatar
hansp
Posts: 802
Joined: 31 May 2007 21:05
MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
Location: Storsand Sætre

Re: These two lanes will take us anywhere..

Post by hansp »

Flotte bilder, fikk lyst til å dra på fisketur etter å sett dem :D
Hans Petter
NT 700, Samojed og trompet
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: These two lanes will take us anywhere..

Post by frode »

Jeanette og Maverick, ja, måtte ha med en liten tribute siden han var så ivrig sist :-) Når jeg først sitter der og skal sladde skilta, så hender det jeg finner på et eller annet tull.

Skulle spurt om du ville vært med, FunSize, men som sagt tok jeg turen ganske på sparket - hadde egentlig ikke planer om å kjøre så veldig lenge. Ennå endel igjen av sesongen, heldigvis!

hansp, var flere ganger underveis jeg ønska at jeg hadde med meg skikkelige tursko etc, ja! Må dessverre ha fiskekort de fleste stedene dog.
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: These two lanes will take us anywhere..

Post by frode »

Kjørte en liten tur i dag med nytt kamera (obs, lærer ennå!). Endte opp med 6 timer, 250km og disse bildene.

Bøylefoss Kraftstasjon

Image

Image

Image

Den som laget disse veiene må enten ha vært full eller motorsyklist.

Image

Fikk øye på dette skiltet like ved veien, og bestemte meg for å parkere sykkelen og ta en titt.

Image

Fikk nesten litt klump i halsen av bautaen med det lille flagget, falmet etter mange år i vær og vind og vrakdelene som lå rundt forbi - alt midt inni skogen.

Image

Image

Informasjonsskilt i utkanten av lysningen (klikk for full størrelse).

Image

Sykkelen sto der jammen da jeg kom tilbake også :-)

Image

Golfbanen på Nes. Ser du ballen? *lese om lukkerhastighet i manualen*

Image

Nes Verk

Image

Image

Flott utsikt i nærheten av Åmli.

Image

Ingen beskrivelse.

Image

Image

Morsomt hvordan den gamle veien kom til syne her og der. Det er heldigvis litt mindre risikabelt å kjøre på den nye.

Image

Ingen beskrivelse.

Image

:-(

Image

Herefoss stasjon. Skulle ikke tro at Oslo-toget kjører forbi (og stopper?) her flere ganger daglig.

Image

:-)

Image

Herefossfjorden

Image

Diverse bilder fra en dag tidligere i uka.

Image

Image

Image

Image

Bildene i full størrelse finnes her: http://edorph.net/gallery
User avatar
Chris
Posts: 1166
Joined: 25 May 2005 21:11
MC: BMW HP2 Sport
Location: Sandefjord

Re: These two lanes will take us anywhere.. [N56k]

Post by Chris »

Flotte bilder! ser ut som du har fått kjørt litt :)

Men hvordan turte du å sette sykkelen under det "tårnet" med pipa (om det er det?) på ?`
Ser rimelig shabby ut! Vanskelig å forklare den til forsikringa :lol:
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: These two lanes will take us anywhere.. [N56k]

Post by frode »

Hehe, godt spørsmål, jeg tenkte ikke på det engang, der og da. Men sannsynligheten for at den skulle falle ned akkurat de 5 minuttene sykkelen min sto der var jo ganske liten... *note to self: se etter falleferdige ting rett over sykkelen neste gang du parkerer* :)
Pipe, ja.. jeg vet jammen ikke hva det er for noe. Et vanntårn til damplokomotiv, kanskje?
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: These two lanes will take us anywhere.. [N56k]

Post by ErlingSG »

Ser ut som en spennende tur og må si at sykkelen din er utrolig pen når du fotograferer sånn som på 3. og 4. bilde nedenfra!
User avatar
Chris
Posts: 1166
Joined: 25 May 2005 21:11
MC: BMW HP2 Sport
Location: Sandefjord

Re: These two lanes will take us anywhere.. [N56k]

Post by Chris »

frode wrote: *note to self: se etter falleferdige ting rett over sykkelen neste gang du parkerer* :)
Pipe, ja.. jeg vet jammen ikke hva det er for noe. Et vanntårn til damplokomotiv, kanskje?
Sånn skal det låte =D>
Akkurat den der la jeg merke til med en gang, men nå er jeg veldig redd for min sykkel da og din er jo så fin! ;-)
Godt vi i det minste er enig om at det er et tårn.

Se for deg bildet med litt annen stil, pipa på vei ned mot sykkelen din. Minner meg om denne snutten:


Tror du han slipper lett unna når venner og kjente ser filmen gang på gang? :lol:
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: These two lanes will take us anywhere.. [N56k]

Post by Alas »

Mye veldig flotte bilder du kommer med!!! Liker flotte bilder, keep it up :smt023
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: These two lanes will take us anywhere.. [N56k]

Post by Baron von Waffel »

Du nevnte den gamle veien. Noe som også er fascinerende er å kjøre videre mot Treungen og se hvordan du ofte kan se den gamle jernbanelinja. Noen steder er det gamle stasjonsbygninger, andre steder er det bare linjetrasséen du ser, og noen ganger forsvinner linjetrasséen inn i bilveien. Ta gjerne veien videre mot Fyresdal. Du kan bade i jettegrytene (litt kaldt nå) og kjøringen langs Fyresdalsvann er en opplevelse.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: These two lanes will take us anywhere.. [N56k]

Post by frode »

Takker, ErlingSG! Er fornøyd med sykkelen ja, både utseende- og kjøremessig. Nå er det mest sistnevnte som bryr meg mest, men som en eller annen nevnte i en annen post, det bor en liten posør i oss alle :-)

Chris: Oida! Hvis den hadde falt ned, så tror jeg kanskje jeg bare hadde latt være å poste bildet :-D

Jepp, skal gjøre det, Alas. Morsomt å ta litt bilder :-) Derfor ender jeg ofte opp med å kjøre på tur alene, så jeg kan stoppe akkurat når og hvor jeg vil.

von Waffel, vi har faktisk hytte på Nissedalsheia, så jeg har planlagt en tur ditover etterhvert. Fascinerende med gamle nedlagte ting, særlig jernbaner. Det er endel gamle, forlatte skoler oppover der også - nesten litt Tsjernobyl-stemning her og der.
Last edited by frode on 10 Sep 2007 12:51, edited 1 time in total.
Post Reply