These two lanes.. [Sesongstart]

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: These two lanes will take us anywhere.. [N56k]

Post by Jeanette »

Det er vemodig å parkere altså, men du har da fått kjørt dine mil siden juli!
Har kjøpt mc-kartet jeg også, genial størrelse på kartbladene til å ha i en lomme på tankveska (om jeg hadde hatt det ;) ). Litt rart å se på kartet og se alle veiene jeg faktisk har kjørt som er markert flotte for oss motorsyklister, men flere skal det bli.
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: These two lanes will take us anywhere.. [N56k]

Post by frode »

Flaks at jeg har deg, Jeanette - hadde vært nitrist å sitte her i bloggen min og mumle helt for meg selv :-)

Får vel forsøke å holde litt liv i den.. det er 52 dager siden jeg satte vekk sykkelen nå. Det blir endel kikking på bilder og videoer på nettet om dagene for å holde abstinensene i sjakk, og jeg har dessuten skaffet meg Long Way Round og Long Way Down, som var ganske ålreite. Fikk litt lyst på en BMW GS etter å ha sett dem.. fikk egentlig lyst på en jorden rundt-tur også, men med tanke på alle forberedelsene og ressursene som tydeligvis trengs, så virker det nesten litt uoppnåelig for oss vanlig dødelige..

Image Image

Image Image

Image

Image

Image

Ellers kjøpte jeg disse nettopp - en ble innrammet og gitt i julegave til kjørelæreren, den andre henger i gangen og gjør meg lettere spør hver gang jeg går forbi.. får satse på at det ikke er så altfor mye mer enn 52 nye dager før jeg kan hente Horneten fra vinterdvalen.

Image

Image

Hmm.. vanskelig blogge når livet er mindre spennende enn en furukommode.. her er to bilder fra Lindesnes og noen fra Play-konserten i Lillestrøm tidligere i høst.

Image Image

Image

Image Image


Forøvrig sitter jeg og lurer på om jeg skal bestille belly pan.. hvilken er tøffest 1, 2, 3 eller 4?

Nummer en - slik sykkelen er nå

Image

Nummer to - med svart tanktrekk og veltebøyler:

Image

Nummer tre - stor belly pan:

Image

Nummer fire - liten belly pan:

Image

Forslag?

God jul Image
Last edited by frode on 29 Dec 2008 15:24, edited 1 time in total.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: These two lanes... [belly pan?]

Post by Jeanette »

Her er jeg igjen og svarer deg.. *mumle mumle* :lol:

God jul ja, håper du har hatt en fin julekveld?

For å starte med det du spurte oss (eller skal jeg si meg?) om, så synes jeg du skal gå for valg nr 2 eller 3. Svart tanktrekk var tøft, og skal du ha belly pan, så synes jeg du bør gå for den store. Kan hende det har noe å gjøre med at jeg ikke likte at det står Honda på den lille, men det er nå hvert fall hva jeg mener =)

Selv er jeg snart i mål med å se LWR (jeg er suuupertreg, har hatt dvd'ene siden august), og har også lest boka. Jeg har nå fått gavekort til å bruke på LWD-boka, og så skal LWD-dvd'en i boks snart også. Koser meg glugg ihjel når jeg ser på episodene av LWR, og jeg er helt enig - jeg fikk skikkelig lyst til å reise på en jorden rundt-tur på sykkel. Kanskje ikke med like mye strev som disse to gutta hadde, i ulendt terreng osv, men ved å kjøre noenlunde greie veier (om det i det hele tatt finnes :roll: ) og å oppleve en hel masse. Det krever jo sitt da, av planlegging og ressurser, men man skal aldri si aldri. I første omgang får jeg nøye meg med å se frem til den (i tankene) planlagte Europa-turen til sommeren.

(Og nå føler jeg at jeg babler i vei selv, så nå får jeg avslutte!)
Gixxerman

Re: These two lanes will take us anywhere.. [N56k]

Post by Gixxerman »

frode wrote:Det blir endel kikking på bilder og videoer på nettet om dagene for å holde abstinensene i sjakk, og jeg har dessuten skaffet meg Long Way Round og Long Way Down, som var ganske ålreite.

LWR var bra(best) men LWD var moderat altså altfor lite film om hva turen is about ! Men, digger de to der så håper på mer festligheter.
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: These two lanes... [belly pan?]

Post by frode »

Takk, takk - hadde en fin julekveld ja. Fikk til og med svart tanktrekk (og MC-kartet!) i julegave :) Jeg lurer på om jeg bare skal droppe belly pan.. hvis ikke må jeg ta av veltebøylene, og evt kjøpe sånne klosser i stedet. På den andre siden har jeg sett noen belly pans som går på utsiden av bøylene.. eks:

Image

.. men den så litt jalla ut. Tror jeg heller bruker pengene på en sånn hugger-sak. Den har jo dessuten litt mer nytteverdi.

Kan godt være enig i at LWD ikke var like bra som LWR, men jeg klarer ikke helt sette fingeren på hvorfor.. for mye sight-seeing i forhold til mc-kjøring kanskje? Dessuten kunne den godt vært et par episoder lengre :)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: These two lanes... [belly pan?]

Post by Jeanette »

Heldig med julegavene du da! Her ble den eneste mc-relaterte julegaven et Bike-blad, men jeg fikk da noe penger som sikkert blir spart til sommerferien ;) Er jo nesten kjøretemperatur ute nå om dagen, med mange plussgrader, men det er bare å holde ut en liten stund til!
User avatar
FunSize
Posts: 219
Joined: 29 Mar 2007 09:37
MC: Yamaha FZ6-S Fazer '07
Location: Grimstad

Re: These two lanes... [belly pan?]

Post by FunSize »

Heisann sveisann...

Jeg skal hjelpe med å skravle jeg...

Har vært litt fraværende i høst... Ble fort mye pes med ny leilighet... men hey.. det kan jeg mumle om for meg selv i egen blog.. (Note to self: Opprette blog)

Men over til "belly-pan" spm... Jeg mener du skal droppe det. Bruke pengene på noe annet.
Med noen "belly pans" så ser det kanskje litt røffere ut, men gjett hvor dritten samler seg?! :-)
Hadde heller kjøpt den "pølse-bag'n" til å ha bakpå.'


Fortsatt God Jul
07 Yamaha FZ6-S :D
User avatar
FunSize
Posts: 219
Joined: 29 Mar 2007 09:37
MC: Yamaha FZ6-S Fazer '07
Location: Grimstad

Re: These two lanes will take us anywhere.. [N56k]

Post by FunSize »

frode wrote:... fikk egentlig lyst på en jorden rundt-tur også, men med tanke på alle forberedelsene og ressursene som tydeligvis trengs, så virker det nesten litt uoppnåelig for oss vanlig dødelige..
Jorda rundt hadde jo vært kjekt... men begynne med noe litt mindre kanskje?
Grimstad - Nordkapp?
Grimstad - Gibraltar?
Norge - Sverige - Finland - Est-Let-Lit - Polen - Tyskland - Danmark - Norge
07 Yamaha FZ6-S :D
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: These two lanes... [belly pan?]

Post by Jeanette »

FunSize wrote:men hey.. det kan jeg mumle om for meg selv i egen blog.. (Note to self: Opprette blog)
=D> \:D/ ;-)
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: These two lanes will take us anywhere.. [N56k]

Post by frode »

FunSize wrote:Grimstad - Nordkapp?
Grimstad - Gibraltar?
Norge - Sverige - Finland - Est-Let-Lit - Polen - Tyskland - Danmark - Norge
Avtale! :D
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: These two lanes will take us anywhere..

Post by frode »

Yay, sesongstart! :D

Image

Anbefaler ikke riksveg 404 fra Grimstad riktig ennå.. syke mengder sand mellom bilsporene. Killandsvannet var fremdeles dekket av tjukk is og det lå endel snø igjen i veikanten noen steder.

Image

Rasteplassen vår får make over, Funsize :lol:

Image

Ble ikke så lang tur i dag, men ser heldigvis ut til at det blir bra vær i uka som kommer!

Image
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: These two lanes.. [bilder fra søndagstur]

Post by frode »

Noen bilder fra en liten søndagstur. Det var perfekt motorsykkelvær på sørlandet i dag - nesten skyfri himmel, to-sifret antall grader, og ingen vind.

Image

En hagle-eier som strøyk på oppkjøringa? :) Trafikkstasjonen er ikke så glad i å ha folk på banen, men kjørelærerene har visstbok for vane å "glemme" å låse, slik at man kan stikke innom og øve seg litt hvis det er ledig. Dessverre var det helt stengt i dag.

Image

Tunell under jernbanen, like nord for Jomås i Froland. Paintballbanen på Jomås er etter sigende flyttet hit et eller annet sted, men etter å ha kjørt feil og nesten satt meg fast i søle og snø en gang, så bar det ut på hovedveien igjen.

Image

Fire småtroll på tur som skulte mistenksomt på meg der jeg satt på huk og knipsa. De hadde en faderlig fart i med den vogna si - innen jeg hadde oppdaget at bildet mitt ble uskarpt var de forbi.

Image

Litt skumle veiforhold her.. men til gjengjeld var det omtrent så langt inni Froland som det er mulig å komme på en Honda Hornet :-D

Image

Tror jeg nevnte min fascinasjon for jernbaner i en tidligere post.. ganske sykt at Oslo-toget kjører her i X kmh flere ganger om dagen. Ser ikke akkurat sånn ut, mener jeg.

Image

Her prøvde jeg meg på et HDR bilde.. ble ikke allverdens, kanskje. Har alltid skyhøye forhåpninger når jeg står der og setter istand stativ osv, men det blir aldri helt 100%. Har nok litt å lære av Mantis (første og fjerde bilde).

Image

Solnedgangen ved Sørsvann, Stoa i Arendal.

Image

Anseelige mengder medbrakt indre Frolandsk veidekke ble offer for høytrykkspyleren (ja jeg vet det er galt :-P ) til Statoil. Der traff jeg dessuten på en svenske med en R1 som jeg skravla litt med (han synes det var vel tidlig sesongstart).


Jepp, det var det. Legg forøvrig merke til nytt tanktrekk og nylakkerte veltebøyler :-)
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: These two lanes.. [bilder fra søndagstur]

Post by FV »

Flotte bilder fra en flott tur, Frode! \:D/
User avatar
Chris
Posts: 1166
Joined: 25 May 2005 21:11
MC: BMW HP2 Sport
Location: Sandefjord

Re: These two lanes.. [bilder fra søndagstur]

Post by Chris »

kjempe fine bilder og en utrolig flott sykkel Frode!
Stå på! 8)
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: These two lanes.. [bilder fra søndagstur]

Post by Jeanette »

Gratulerer med dagen!! =)
Post Reply