Litt for mange timer på den der og man må gravlegges i en Y-formet kiste!frode wrote:Ingen treff er komplett uten en tjoddleif som har kjøpt seg en Hoss Boss..
These two lanes.. [Sesongstart]
- EspenL
- Posts: 112
- Joined: 03 Jun 2009 12:37
- MC: 1986 - Yamaha XT600 Ténéré - 1997 til 2007
1951 - BSA A10 - 2007 til d.d.
1994 - Honda VFR 750 F - 2009 til d.d. - Location: Kjeller
Re: These two lanes..
Re: These two lanes... [Litt vestland, 14.7. s.16]
Fremdeles lite deltakelse her for tiden.. selv midt i sesongen! Er vel ikke akkurat kjempeaktiv selv.. Flaut som det er har jeg pådratt meg noe greier i rompemusklene/sitteknutene, så jeg får ikke kjørt så mye. Men av og til må man trosse smertene - som i helgen da jeg dro til Averøy (mellom Molde og Kristiansund) til bryllupet til en kamerat.
Pakket og klart torsdag ettermiddag.
Kjørte sammen med en annen kamerat, og siden vi kom sent i gang på torsdagen, overnattet vi på hytta hans på Beitostølen.
Kameraten kjører ikke MC, så han hang på i bil. Ikke F om jeg skulle la en så glimrende anledning til litt vestlandskjøring på MC gå fra meg. Fant dog ut at å kjøre tur i følge med bil ikke blir ordentlig MC-tur. Burister skjønner bare ikke hva det handler om!
Litt fræsing rundt på bunnen av halvtomme Bygdin
Valdres
Valdresflya og begynnelsen på en mild irritasjon hos kompisen min over alle stoppene mine.
Neste stopp var Galdhøpiggen for litt slalom!
Ble kun et par små turer, og dessverre ble det ikke noen bilder fra løypa.
Etterpå var det ned i dalen igjen (rimelig skumle veier ned derfra!)
En etterhvert svært repeterende situasjon
Geirangerfjorden.. skulle ønske jeg hadde mer tid til å stoppe nedover her.
Geirangefjorden
Mer Geirangerfjord..
Ferje fra Eidsdal til Linge.
Fjell.. foto-opene ble litt begrenset til de stedene en Golf hadde anledning til å stoppe i veikanten.
Trollstigen ble etter min mening også forsert litt for fort
Jess.. en av de største turistattraksjonene blant norske veier, og hva skjer? Jo, jeg går på trynet i siste sving Mitt første fall - kan jo sånn i ettertid innrømme at jeg med fordel kunne valgt et litt mer diskrét sted. Faktisk kom det ingen biler, men det var helt sikkert noen tyskere med zoom-linser oppi heia som fikk seg noen artige bilder.
På dette tidspunktet var vi ganske sene, så det ble ikke så mange bilder på veien videre. Selv ikke på Atlanterhavsveien.
Selve bryllupet var flott. Vielse i Kornstad kirke, og fest på en gammel restaurert gård med vestlandsfjell og sjø rett utenfor døren.
Hesteskokasting til langt på natt
Vi ble en ekstra dag på gården, og brukte søndagen blant annet på en gåtur opp til en hytte.
Fint vær og fin utsikt.
Gården
Ble ikke så mange bilder på veien hjem igjen heller. Var sliten hele kroppen og mest lysten på å komme meg hjem. Ferga fra Molde var interessant. Gøy å være motorsyklist når bølgene slår gjennom rampa opp på ferga
Ettersom det var mye sjø ble jeg sittende på sykkelen hele tiden, med denne deilige utsikten.
Fra veien hjem igjen.. det ble Trollvegen til Dombås først, deretter E6 et lite stykke, så over til Valdres fra Sjoa (vei 257) og ned igjen til Beitostølen hvor vi overnattet. Så tilbake til Oslo i skikkelig grått og regnfullt vær på tirsdagsmorgenen. Selv med rift på kneet holdt IXS-dressen meg knusk tørr - har seriøst ikke et eneste vondt ord å si om den.
Turen i sin helhet:
Oppsummeringsvis konkluderer jeg med at det ikke er ideelt å dra på MC tur med en bilist, at jeg absolutt skal dra tilbake til vestlandet med litt bedre tid en gang i nærmeste fremtid, samt at min første velt ikke har lagt noen demper på MC-gleden.
Pakket og klart torsdag ettermiddag.
Kjørte sammen med en annen kamerat, og siden vi kom sent i gang på torsdagen, overnattet vi på hytta hans på Beitostølen.
Kameraten kjører ikke MC, så han hang på i bil. Ikke F om jeg skulle la en så glimrende anledning til litt vestlandskjøring på MC gå fra meg. Fant dog ut at å kjøre tur i følge med bil ikke blir ordentlig MC-tur. Burister skjønner bare ikke hva det handler om!
Litt fræsing rundt på bunnen av halvtomme Bygdin
Valdres
Valdresflya og begynnelsen på en mild irritasjon hos kompisen min over alle stoppene mine.
Neste stopp var Galdhøpiggen for litt slalom!
Ble kun et par små turer, og dessverre ble det ikke noen bilder fra løypa.
Etterpå var det ned i dalen igjen (rimelig skumle veier ned derfra!)
En etterhvert svært repeterende situasjon
Geirangerfjorden.. skulle ønske jeg hadde mer tid til å stoppe nedover her.
Geirangefjorden
Mer Geirangerfjord..
Ferje fra Eidsdal til Linge.
Fjell.. foto-opene ble litt begrenset til de stedene en Golf hadde anledning til å stoppe i veikanten.
Trollstigen ble etter min mening også forsert litt for fort
Jess.. en av de største turistattraksjonene blant norske veier, og hva skjer? Jo, jeg går på trynet i siste sving Mitt første fall - kan jo sånn i ettertid innrømme at jeg med fordel kunne valgt et litt mer diskrét sted. Faktisk kom det ingen biler, men det var helt sikkert noen tyskere med zoom-linser oppi heia som fikk seg noen artige bilder.
På dette tidspunktet var vi ganske sene, så det ble ikke så mange bilder på veien videre. Selv ikke på Atlanterhavsveien.
Selve bryllupet var flott. Vielse i Kornstad kirke, og fest på en gammel restaurert gård med vestlandsfjell og sjø rett utenfor døren.
Hesteskokasting til langt på natt
Vi ble en ekstra dag på gården, og brukte søndagen blant annet på en gåtur opp til en hytte.
Fint vær og fin utsikt.
Gården
Ble ikke så mange bilder på veien hjem igjen heller. Var sliten hele kroppen og mest lysten på å komme meg hjem. Ferga fra Molde var interessant. Gøy å være motorsyklist når bølgene slår gjennom rampa opp på ferga
Ettersom det var mye sjø ble jeg sittende på sykkelen hele tiden, med denne deilige utsikten.
Fra veien hjem igjen.. det ble Trollvegen til Dombås først, deretter E6 et lite stykke, så over til Valdres fra Sjoa (vei 257) og ned igjen til Beitostølen hvor vi overnattet. Så tilbake til Oslo i skikkelig grått og regnfullt vær på tirsdagsmorgenen. Selv med rift på kneet holdt IXS-dressen meg knusk tørr - har seriøst ikke et eneste vondt ord å si om den.
Turen i sin helhet:
Oppsummeringsvis konkluderer jeg med at det ikke er ideelt å dra på MC tur med en bilist, at jeg absolutt skal dra tilbake til vestlandet med litt bedre tid en gang i nærmeste fremtid, samt at min første velt ikke har lagt noen demper på MC-gleden.
Re: These two lanes... [Litt vestland, 14.7. s.16]
Det var en skikkelig rundtur...
Gull skilt nr på både bilen til kameraten din og sykkelen din
Eller kanskje, ikke alltid da men...
Gull skilt nr på både bilen til kameraten din og sykkelen din
Eller kanskje, ikke alltid da men...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
- jaantoore
- Posts: 117
- Joined: 25 Feb 2010 21:59
- MC: Aprilia RS 125, 03 SBK
- Location: Eide på Nordmøre
Re: These two lanes... [Litt vestland, 14.7. s.16]
Kornstadkirka er rett over fjorden der jeg bor Ved det store kalkbruddet.
Kjørte vel forbi der og da. Flotte bilder forresten
Kjørte vel forbi der og da. Flotte bilder forresten
Re: These two lanes... [Litt vestland, 14.7. s.16]
Som vanlig er bildene dine dritbra. Så ut som en fin tur.
Hvordan gikk det med sykkelen? Den er hel?
Hvordan gikk det med sykkelen? Den er hel?
ingen KiM, ingen kos
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: These two lanes... [Litt vestland, 14.7. s.16]
Fine bilder fra mange kjente steder! Lurer også på hvordan det gikk med sykkelen (og deg)?
Re: These two lanes... [Litt vestland, 14.7. s.16]
Jarle, jepp. Litt i lengste laget per dag egentlig.. to av etappene var ca 45 mil, litt for mye på en Honda Hornet.
jaantoore, takker. Da har du fin utsikt. Utrolig flott område, hadde aldri vært lenger nord enn Valdres før selv.
eneRmiK & Jeanette: Takk Det gikk fint med både meg og sykkel. Sykkelen fikk litt skrap på veltebøylen, det ene speilet og varmeskjoldet til potta, selv fikk jeg et blåmerke på kneet og buksa fikk et lite hull. Stoltheten fikk en liten bulk den også. Tankene som gikk gjennom hodet var noe ala: "Oi, der tryna jeg. Var det noen som så meg? Nei, najs! Greier jeg å sette opp sykkelen? Ja, najs! D'oh, glemte å ta bilde av sykkelen mens den lå nede! Dæven, jeg tryna. Hurra, jeg kjører motorsykkel." Det hele var med andre ord ganske udramatisk, så jeg fikk ikke den store støkken liksom. Kompisen min hadde kjørt litt i forveien, og lurte fælt på hvorfor jeg var så treig da vi møttes litt lengre nede.
jaantoore, takker. Da har du fin utsikt. Utrolig flott område, hadde aldri vært lenger nord enn Valdres før selv.
eneRmiK & Jeanette: Takk Det gikk fint med både meg og sykkel. Sykkelen fikk litt skrap på veltebøylen, det ene speilet og varmeskjoldet til potta, selv fikk jeg et blåmerke på kneet og buksa fikk et lite hull. Stoltheten fikk en liten bulk den også. Tankene som gikk gjennom hodet var noe ala: "Oi, der tryna jeg. Var det noen som så meg? Nei, najs! Greier jeg å sette opp sykkelen? Ja, najs! D'oh, glemte å ta bilde av sykkelen mens den lå nede! Dæven, jeg tryna. Hurra, jeg kjører motorsykkel." Det hele var med andre ord ganske udramatisk, så jeg fikk ikke den store støkken liksom. Kompisen min hadde kjørt litt i forveien, og lurte fælt på hvorfor jeg var så treig da vi møttes litt lengre nede.
Re: These two lanes... [Litt vestland, 14.7. s.16]
Godt å høre at det ikke var så dramatisk. Kan tenke meg at det var en fordel at kompisen din kjørte foran deg, han hadde sikkert fått seg en støkk dersom han lå bak deg og så at du veltet.
ingen KiM, ingen kos
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: These two lanes... [Litt vestland, 14.7. s.16]
Godt det gikk så bra! Hvordan skjedde det egentlig? Grus? Overbalanse?
Re: These two lanes... [Litt vestland, 14.7. s.16]
så ut som en fin tur ja
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
Re: These two lanes... [Litt vestland, 14.7. s.16]
Er ikke helt sikker, Jeanette. Lekte meg med litt og litt mer nedlegg for hver hårnålsving, og så plutselig gikk det galt. Var ikke noe grus der, så jeg mistenker at kanskje fothvileren var inne i bildet. Skulle hørt på Attilla (jfr første reply i bloggen min )!
RH Racing, det var det absolutt
RH Racing, det var det absolutt
Last edited by frode on 16 Jul 2010 15:34, edited 1 time in total.
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: These two lanes... [Litt vestland, 14.7. s.16]
Hehe, du sier noe
Re: These two lanes... [Litt vestland, 14.7. s.16]
Så fine bilder- forhåpentligvis får jeg kjørt en tur dit i løpet av sesongen!
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
Re: These two lanes... [Litt vestland, 14.7. s.16]
hvordan står det til med den karen?
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
Re: These two lanes.. [Aurlandsvegen mm, 14.6. s.17]
Har lenge hatt lyst til å kjøre Aurlandsvegen, så tenkte jeg skulle bruke Pinsehelgen på det. Den planen gikk nesten i vasken med alt regnet som kom, men søndag satte jeg avgårde uansett. Med telt bakpå og mandagsfri var det jo bare å ta veien som den kom, uansett om jeg rakk helt til Aurland eller ei.
Horneten ferdig pakket på søndag morgen.. det er forsvarlig sikret, æresord! Men har tenkt å klaske til med noe sidevesker av et eller annet slag snart, ja.
Kjørte mot Hønefoss først. Hadde tenkt å ta denne veien, men det viste seg å ikke være lov Har dette vært bilvei en gang i tiden? Oslo - Sandvika - Hønefoss er noe av det kjedeligste jeg vet.
Uansett, ved Hønefoss svingte jeg over til Jevnaker og kjørte vestsiden av Randsfjorden nordover mot Dokka.
Herlig avsidesliggende bensinstasjon.. det var spindelsvev på slangen
Kirke langs Randsfjorden.. noen som husker hva den heter i farta?
I Dokka tok jeg vei 33 vestover mot Fagernes.
Det første av mange brølende fosser i løpet av turen.
Stoppet for å se på helleristningene langs Etna.
Fra avstand så det ut som røyk fra et vått bål, men det viste seg å bare være masse skumsprøyt fra enda en foss.
Bakken ristet skikkelig!
Ufrivillig vask av kameralinse og hjelmvisir.
Fra Fagernes tok jeg E16 mot Bergen en liten stund.
Skulle ikke tro at dette var en E-vei Skjønner ikke hva folk klager på med de norske veiene jeg.. dette er helt konge, spør du meg
Litt mørke skyer rundt fjelltoppene.. forhåpentligvis ikke fortsettelsen på lørdagens regnvær i emming.
Skyene holdt seg i høyden, men siden det begynte å bli sent var det på tide å finne rasteplass uansett.
Endel veier hadde fått litt juling dagene i forveien.
Omsider fant jeg et OK sted. Prøver en hengekøye istedet for telt på denne turen. Kjempelett å få opp når man først har funnet to passende trær, og tar litt mindre plass i sekken.
Våknet uthvit men iskald neste morgen.. viser seg at hengekøyer krever litt mer isolasjon enn et telt Været var lovende, og varmen brukte ikke lang tid på å komme tilbake.
Fortsatte på E16 en liten stund, men den var stengt. Det gjorde egentlig ingenting, ettersom jeg hadde tenkt å ta nr 53 til Årdal uansett.
Enda en foss med litt for mye vann. Og noen små men lovende flekker blå himmel!
Artig å se de spjut nye ferieleilighetene sånn midt ingensteds. Hva er det bygget de har revet, mon tro?
Kaldt men fint over fjellet mot Årdal.
På vei ned mot Øvre Årdal.
Artig skilt..
Og veien var ikke akkurat sikret for allmen ferdsel, nei O_o
Øvre Årdal
Her har noen årdølinger drevet med noe jævelskap, tenker jeg ja.
Vettisfossen
Mellom Øvre Årdal og Årdalstangen.
Tid for alles favorittrett til lunsj: Spaghetti a la Capri. Jeg digger Spaghetti a la Capri, kan ikke noe for det.
Ekstra digg tilberedet på "pepsiboks"-brenner, når man er sulten som F og sitter langs bredden av Sognefjorden.
Fortsatt langs vei 53 mot Lærdal.
Omsider, Aurlandsvegen.
Fossen helt i starten.
Flott natur, flott vei.
Mulig det var mindre trafikk enn vanlig pga det lumske været i helgen, men jeg møtte maks 5 biler på vei opp. Helt konge.
Obligatorisk brøytekanter-høyere-enn-huset-mitt-bilde.
Hvit sinnsro.. kun forstyrret av en tysk bobil i ny og ne.
Og så ned igjen til grønne, varme daler.
Dette bildet er litt morsomt.. akkurat herfra ser det ut som et skikkelig avsidesliggende, fredlig fjøs, men så fort man runder svingen møtes man av et titalls tyske og nederlandske biler parkert på utkikkspunktet.
Måtte såklart knipse et lite postkort.
Vel nede igjen fant jeg ut at jeg kunne ikke være her uten å i alle fall kjøre litt av tunnelen.
Så jeg kjørte ca 5 km inn til første "hule", tok et bilde, konstaterte at det luktet stramt urin der (wtf!?), snudde og kjørte ut igjen.
Videre kjørte jeg nr 50 mot Hol. Morsomt med alle de snirklete tunnelene, men ble litt lei mot slutten.
Fjellet før Hol, med absurde mengder mygg. I nesa, i munnen straks man åpnet den, i øret, overalt! :smt091 Hadde hjelmen av i 10 sekunder, tenker jeg.
Litt sideveier der det fantes (eh.. bommen var.. ehrm, åpen ja)
Effektiv lindring av tresmak.
Rømmegrøt på en fjellstue ved Hallingskarvet. Dette ble siste bildet, for herfra gikk det ganske kjapt og direkte hjem til Oslo.
Hele turen ble slik:
Horneten ferdig pakket på søndag morgen.. det er forsvarlig sikret, æresord! Men har tenkt å klaske til med noe sidevesker av et eller annet slag snart, ja.
Kjørte mot Hønefoss først. Hadde tenkt å ta denne veien, men det viste seg å ikke være lov Har dette vært bilvei en gang i tiden? Oslo - Sandvika - Hønefoss er noe av det kjedeligste jeg vet.
Uansett, ved Hønefoss svingte jeg over til Jevnaker og kjørte vestsiden av Randsfjorden nordover mot Dokka.
Herlig avsidesliggende bensinstasjon.. det var spindelsvev på slangen
Kirke langs Randsfjorden.. noen som husker hva den heter i farta?
I Dokka tok jeg vei 33 vestover mot Fagernes.
Det første av mange brølende fosser i løpet av turen.
Stoppet for å se på helleristningene langs Etna.
Fra avstand så det ut som røyk fra et vått bål, men det viste seg å bare være masse skumsprøyt fra enda en foss.
Bakken ristet skikkelig!
Ufrivillig vask av kameralinse og hjelmvisir.
Fra Fagernes tok jeg E16 mot Bergen en liten stund.
Skulle ikke tro at dette var en E-vei Skjønner ikke hva folk klager på med de norske veiene jeg.. dette er helt konge, spør du meg
Litt mørke skyer rundt fjelltoppene.. forhåpentligvis ikke fortsettelsen på lørdagens regnvær i emming.
Skyene holdt seg i høyden, men siden det begynte å bli sent var det på tide å finne rasteplass uansett.
Endel veier hadde fått litt juling dagene i forveien.
Omsider fant jeg et OK sted. Prøver en hengekøye istedet for telt på denne turen. Kjempelett å få opp når man først har funnet to passende trær, og tar litt mindre plass i sekken.
Våknet uthvit men iskald neste morgen.. viser seg at hengekøyer krever litt mer isolasjon enn et telt Været var lovende, og varmen brukte ikke lang tid på å komme tilbake.
Fortsatte på E16 en liten stund, men den var stengt. Det gjorde egentlig ingenting, ettersom jeg hadde tenkt å ta nr 53 til Årdal uansett.
Enda en foss med litt for mye vann. Og noen små men lovende flekker blå himmel!
Artig å se de spjut nye ferieleilighetene sånn midt ingensteds. Hva er det bygget de har revet, mon tro?
Kaldt men fint over fjellet mot Årdal.
På vei ned mot Øvre Årdal.
Artig skilt..
Og veien var ikke akkurat sikret for allmen ferdsel, nei O_o
Øvre Årdal
Her har noen årdølinger drevet med noe jævelskap, tenker jeg ja.
Vettisfossen
Mellom Øvre Årdal og Årdalstangen.
Tid for alles favorittrett til lunsj: Spaghetti a la Capri. Jeg digger Spaghetti a la Capri, kan ikke noe for det.
Ekstra digg tilberedet på "pepsiboks"-brenner, når man er sulten som F og sitter langs bredden av Sognefjorden.
Fortsatt langs vei 53 mot Lærdal.
Omsider, Aurlandsvegen.
Fossen helt i starten.
Flott natur, flott vei.
Mulig det var mindre trafikk enn vanlig pga det lumske været i helgen, men jeg møtte maks 5 biler på vei opp. Helt konge.
Obligatorisk brøytekanter-høyere-enn-huset-mitt-bilde.
Hvit sinnsro.. kun forstyrret av en tysk bobil i ny og ne.
Og så ned igjen til grønne, varme daler.
Dette bildet er litt morsomt.. akkurat herfra ser det ut som et skikkelig avsidesliggende, fredlig fjøs, men så fort man runder svingen møtes man av et titalls tyske og nederlandske biler parkert på utkikkspunktet.
Måtte såklart knipse et lite postkort.
Vel nede igjen fant jeg ut at jeg kunne ikke være her uten å i alle fall kjøre litt av tunnelen.
Så jeg kjørte ca 5 km inn til første "hule", tok et bilde, konstaterte at det luktet stramt urin der (wtf!?), snudde og kjørte ut igjen.
Videre kjørte jeg nr 50 mot Hol. Morsomt med alle de snirklete tunnelene, men ble litt lei mot slutten.
Fjellet før Hol, med absurde mengder mygg. I nesa, i munnen straks man åpnet den, i øret, overalt! :smt091 Hadde hjelmen av i 10 sekunder, tenker jeg.
Litt sideveier der det fantes (eh.. bommen var.. ehrm, åpen ja)
Effektiv lindring av tresmak.
Rømmegrøt på en fjellstue ved Hallingskarvet. Dette ble siste bildet, for herfra gikk det ganske kjapt og direkte hjem til Oslo.
Hele turen ble slik: