These two lanes.. [Sesongstart]
- Shortybebeh
- Posts: 3456
- Joined: 26 Apr 2005 12:13
- MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07! - Location: Skjetten
- Contact:
Re: These two lanes will take us anywhere.. [N56k]
Utrolig fine bilder! Nesten så man føler at man var med selv!
Death Is The Road To Awe.
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: These two lanes will take us anywhere.. [N56k]
Kjempefine bilder, alltid moro å se hvor andre har kjørt! Vi elsker bilder her på forumet, så keep it coming
Re: These two lanes will take us anywhere.. [N56k]
Tusen takk Morsomt å ta blider når det er noen som liker dem.
Her er planen min for helgen. Krysser fingrene for ålreit vær og nok plussgrader til å holde veiene tørre og fine.
Skal i barnedåp, så jeg reiser på fredags formiddagen, overnatter fredag til lørdag på Hovden eller ved Rjukan, kjører videre på lørdags formiddagen og blir på Gran to overnattinger. Så kjører jeg hjem igjen på mandag, men da tror jeg at jeg tar raskeste vei. Høres det ut som en god idé? Det er et par regndråper på værmeldinga, men ellers «stort sett pent vær». Ankommer på ettermiddagene, og drar litt utpå formiddagene, så hvis det mot formodning skulle fryse på om natten, så forsvinner det før jeg drar osv. Jeg vil ha med denne siste turen i år!
Og så et par bilder fra forrige lille tur.
Tvedestrand.. her hadde liksom ikke sommeren sluppet helt taket ennå.
lol
Kom plutselig over et sted jeg var sikker på at jeg hadde vært på fest i mine yngre dager. Labbet et par hundre meter inn i skogen, og jammen så stemte nok det Her var det skikkelig rølpefest av og til, ja.
Kanskje ikke de mest spennende bildene i dag.. men posten ble så dau uten.
Her er planen min for helgen. Krysser fingrene for ålreit vær og nok plussgrader til å holde veiene tørre og fine.
Skal i barnedåp, så jeg reiser på fredags formiddagen, overnatter fredag til lørdag på Hovden eller ved Rjukan, kjører videre på lørdags formiddagen og blir på Gran to overnattinger. Så kjører jeg hjem igjen på mandag, men da tror jeg at jeg tar raskeste vei. Høres det ut som en god idé? Det er et par regndråper på værmeldinga, men ellers «stort sett pent vær». Ankommer på ettermiddagene, og drar litt utpå formiddagene, så hvis det mot formodning skulle fryse på om natten, så forsvinner det før jeg drar osv. Jeg vil ha med denne siste turen i år!
Og så et par bilder fra forrige lille tur.
Tvedestrand.. her hadde liksom ikke sommeren sluppet helt taket ennå.
lol
Kom plutselig over et sted jeg var sikker på at jeg hadde vært på fest i mine yngre dager. Labbet et par hundre meter inn i skogen, og jammen så stemte nok det Her var det skikkelig rølpefest av og til, ja.
Kanskje ikke de mest spennende bildene i dag.. men posten ble så dau uten.
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: These two lanes will take us anywhere.. [N56k]
Det er jo en kjempeflott tur du har tenkt deg ut på i helga da, får virkelig håpe vær og føre er på din side! Gleder meg til bilder
Og fine bilder fra sist tur også! Må virkelig kjøre så mye vi kan nå.
Og fine bilder fra sist tur også! Må virkelig kjøre så mye vi kan nå.
- Baron von Waffel
- Posts: 3477
- Joined: 15 Feb 2007 19:21
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
- Location: Oslo, Dal
Re: These two lanes will take us anywhere.. [N56k]
Fin tur du planlegger. En annen gang anbefaler jeg at du tar veien opp fra Rjukan forbi foten av Gaustadtoppen gjennom Tuddal og ned i Sauland. Men da gjerne kombinert med en mindre runde.
Ellers så ville jeg nok kanskje unngått E18 fra Drammen til Grimstad på returen. Ta enten gamle E18 deler av veien eller evt indre vei fra Sande opp Hanekleivene via Siljan til Skien.
Ellers så ville jeg nok kanskje unngått E18 fra Drammen til Grimstad på returen. Ta enten gamle E18 deler av veien eller evt indre vei fra Sande opp Hanekleivene via Siljan til Skien.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: These two lanes will take us anywhere.. [N56k]
Kjempefin vei, kjørte der på lørdagBaron von Waffel wrote:.. indre vei fra Sande opp Hanekleivene via Siljan til Skien.
- honda cbr 4 the win
- Posts: 117
- Joined: 19 Sep 2007 19:37
- MC: ser etter Honda CBR ;D (eller gjør jeg det?)
- Location: langt oppi ingen sted
Re: These two lanes will take us anywhere.. [N56k]
det har naboen min også
Re: These two lanes will take us anywhere.. [N56k]
Ser jo ut som en kongetur!frode wrote:Tusen takk Morsomt å ta blider når det er noen som liker dem.
Her er planen min for helgen. Krysser fingrene for ålreit vær og nok plussgrader til å holde veiene tørre og fine.
Skal i barnedåp, så jeg reiser på fredags formiddagen, overnatter fredag til lørdag på Hovden eller ved Rjukan, kjører videre på lørdags formiddagen og blir på Gran to overnattinger. Så kjører jeg hjem igjen på mandag, men da tror jeg at jeg tar raskeste vei. Høres det ut som en god idé? Det er et par regndråper på værmeldinga, men ellers «stort sett pent vær». Ankommer på ettermiddagene, og drar litt utpå formiddagene, så hvis det mot formodning skulle fryse på om natten, så forsvinner det før jeg drar osv. Jeg vil ha med denne siste turen i år!
Bare å håpe på go'vær så blir det knall
07 Yamaha FZ6-S
Re: These two lanes will take us anywhere.. [N56k]
Det ble en ålreit tur det, ja
Perfekt vær da jeg fræste avgårde på fredag. Første stopp ble etter 30 minutter - måtte ha et bilde av sykkelen mens den ennå var ren og pen.
Så tok det ca 5 minutter før jeg stoppet enda en gang, gitt
Litt lengre inni landet. Mye flotte, gamle veier med lite trafikk og morsomme strekninger her.
De to neste er fra Fånefjell ved Byglandsfjorden.
Litt info fra wikipedia: Fånefjell er 745 m høyt og går ut som et nes i innsjøen Byglandsfjorden som ligger 202 moh, med en stupbratt fjellside på sørsiden. Veien forbi Fånefjell ble regnet som et av de to vanskeligste partiene på landeveien gjennom Setesdal. Byklestigen var den vanskeligste, deretter kom Fånekleivene.
Ved Fånefjell er det fire generasjoner vei, langs fire helt ulike traseer. De eldste veiene forbi Fånefjell er rideveier og ble kalt Fånekleivene. Den eldste rideveien går rundt fjellet på østsiden. Den andre ble anlagt om lag 1855 og går i slynger opp fjellet i stigning opp til 1:4. Den tredje veien er et spesielt interessant veihistorisk kulturminne fra 1923. Denne veitraseen går rundt fjellet på yttersiden mot fjorden, og på ett spektakulært parti der fjellet går stupbratt i fjorden er veien sprengt inn i den loddrette fjellsida som en såkalt halvtunnel. Denne halvtunnelen er ofte avbildet. Den fjerde traseen går gjennom fjellet; det er Fånefjelltunnelen (riksvei 9, åpnet i 1962).
Halvtunnelen på yttersiden av Fånefjell gjorde det mulig å kjøre buss langs Byglandsfjorden. Setesdal Bilruter startet bussrute fra Ose til Bykle i 1920, og noen år seinere ble ruta forlenget ned til Byglandsfjord. Halvtunnelen er nå for stengt for all ferdsel pga. rasfare.
En liten rast i solskinnet.
Dette var litt før Valle, tror jeg (fremdeles på vei mot Hovden).
Litt rip-off fra en annen her på forumet
Ikke hver dag man spiser lunsj ved bredden av Otra!
Mer av Otra.. ikke en eneste sky på himmelen.
Hotellrommet på Eminent Hovdestøyl hotell. Ålreit sted, men litt dyrt.
Lørdagen ble ikke så fin som fredagen, faktisk regnet og blåste det konstant fra Hovden til Gran (7 timer). Goretexdressen gjorde jobben (var helt[ tørr da jeg kom frem), men jeg ble iskald på hendene (skinnhanskene ble kliss våte). Skulle gitt hva som helst for varmeholker eller vindskjermer over hendene. Halvarssons buffen var som vanlig upåklagelig, og inni hjelmen var det greit og lunt. Så til tross for litt hutring pga kalde hender, var det en fin tur i høstværet.
Fra den snirklete bakken ned fra nordsiden av Hovden:
Dette er like etter Haukeli, ved den innsjøen som heter Totak. Måtte ha en liten pause for å nyte utsikten (og varme hendene på eksospotta).
...
Vemork. Dette var egentlig den eneste grunnen til at jeg kjørte oppom Rjukan, men da jeg kom hit var jeg så kald at jeg kjørte videre ganske med en gang.
Vemund, som ble døpt.
Et lite øyeblikk på hjemveien var jeg redd for at turen var over allerede ved Hokksund. Sykkelen døde plutselig helt, og ville ikke starte igjen. Det viste seg heldigvis bare å være tomt for bensin. Av en eller annen grunn virket ikke indikatorlampa
Ved Sande fulgte jeg Baron von Waffels råd, og kjørte over Hvittingfoss og Siljan, og ned til Skien. Makan til flotte veier har jeg aldri vært borti. Takker og bukker, von Waffel!
Alt i alt ble turen seende slik ut:
Perfekt vær da jeg fræste avgårde på fredag. Første stopp ble etter 30 minutter - måtte ha et bilde av sykkelen mens den ennå var ren og pen.
Så tok det ca 5 minutter før jeg stoppet enda en gang, gitt
Litt lengre inni landet. Mye flotte, gamle veier med lite trafikk og morsomme strekninger her.
De to neste er fra Fånefjell ved Byglandsfjorden.
Litt info fra wikipedia: Fånefjell er 745 m høyt og går ut som et nes i innsjøen Byglandsfjorden som ligger 202 moh, med en stupbratt fjellside på sørsiden. Veien forbi Fånefjell ble regnet som et av de to vanskeligste partiene på landeveien gjennom Setesdal. Byklestigen var den vanskeligste, deretter kom Fånekleivene.
Ved Fånefjell er det fire generasjoner vei, langs fire helt ulike traseer. De eldste veiene forbi Fånefjell er rideveier og ble kalt Fånekleivene. Den eldste rideveien går rundt fjellet på østsiden. Den andre ble anlagt om lag 1855 og går i slynger opp fjellet i stigning opp til 1:4. Den tredje veien er et spesielt interessant veihistorisk kulturminne fra 1923. Denne veitraseen går rundt fjellet på yttersiden mot fjorden, og på ett spektakulært parti der fjellet går stupbratt i fjorden er veien sprengt inn i den loddrette fjellsida som en såkalt halvtunnel. Denne halvtunnelen er ofte avbildet. Den fjerde traseen går gjennom fjellet; det er Fånefjelltunnelen (riksvei 9, åpnet i 1962).
Halvtunnelen på yttersiden av Fånefjell gjorde det mulig å kjøre buss langs Byglandsfjorden. Setesdal Bilruter startet bussrute fra Ose til Bykle i 1920, og noen år seinere ble ruta forlenget ned til Byglandsfjord. Halvtunnelen er nå for stengt for all ferdsel pga. rasfare.
En liten rast i solskinnet.
Dette var litt før Valle, tror jeg (fremdeles på vei mot Hovden).
Litt rip-off fra en annen her på forumet
Ikke hver dag man spiser lunsj ved bredden av Otra!
Mer av Otra.. ikke en eneste sky på himmelen.
Hotellrommet på Eminent Hovdestøyl hotell. Ålreit sted, men litt dyrt.
Lørdagen ble ikke så fin som fredagen, faktisk regnet og blåste det konstant fra Hovden til Gran (7 timer). Goretexdressen gjorde jobben (var helt[ tørr da jeg kom frem), men jeg ble iskald på hendene (skinnhanskene ble kliss våte). Skulle gitt hva som helst for varmeholker eller vindskjermer over hendene. Halvarssons buffen var som vanlig upåklagelig, og inni hjelmen var det greit og lunt. Så til tross for litt hutring pga kalde hender, var det en fin tur i høstværet.
Fra den snirklete bakken ned fra nordsiden av Hovden:
Dette er like etter Haukeli, ved den innsjøen som heter Totak. Måtte ha en liten pause for å nyte utsikten (og varme hendene på eksospotta).
...
Vemork. Dette var egentlig den eneste grunnen til at jeg kjørte oppom Rjukan, men da jeg kom hit var jeg så kald at jeg kjørte videre ganske med en gang.
Vemund, som ble døpt.
Et lite øyeblikk på hjemveien var jeg redd for at turen var over allerede ved Hokksund. Sykkelen døde plutselig helt, og ville ikke starte igjen. Det viste seg heldigvis bare å være tomt for bensin. Av en eller annen grunn virket ikke indikatorlampa
Ved Sande fulgte jeg Baron von Waffels råd, og kjørte over Hvittingfoss og Siljan, og ned til Skien. Makan til flotte veier har jeg aldri vært borti. Takker og bukker, von Waffel!
Alt i alt ble turen seende slik ut:
- Alas
- Posts: 1713
- Joined: 22 Sep 2006 15:47
- MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
- Location: Bergen
Re: These two lanes will take us anywhere.. [N56k]
Veldig flotte bilder! Hørtes ut som en flott tur!
Tipper hjertet var ganske nærmt halsen når sykkelen "døde" sånn plutselig
Tipper hjertet var ganske nærmt halsen når sykkelen "døde" sånn plutselig
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: These two lanes will take us anywhere.. [N56k]
Utrolig flotte bilder!! Ble skikkelig misunnelig på deg nå, vil på langtur igjen jeg også
Hvem av oss tenker du på, vi er vel flere, tror jegfrode wrote:Litt rip-off fra en annen her på forumet
Re: These two lanes will take us anywhere.. [N56k]
Var og forhørte meg litt om vinterlagring her om dagen, men jeg greier ikke sette bort sykkelen riktig ennå.
Har et prosjekt på skolen hvor vi samler kartdata til OpenStreetMaps.org, så da jeg ble passelig lei av matte i dag, tok jeg meg likesågodt en liten tur med GPSen.
Noen som hadde funnet seg en fin hustomt.
Riksvei 404 leverer alltid varene.
Har et prosjekt på skolen hvor vi samler kartdata til OpenStreetMaps.org, så da jeg ble passelig lei av matte i dag, tok jeg meg likesågodt en liten tur med GPSen.
Noen som hadde funnet seg en fin hustomt.
Riksvei 404 leverer alltid varene.
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: These two lanes will take us anywhere.. [N56k]
Flotte bilder som alltid
Du får kjøre og kose deg så lenge som mulig, jeg vil ikke helt gi opp jeg heller!
Du får kjøre og kose deg så lenge som mulig, jeg vil ikke helt gi opp jeg heller!
Re: These two lanes will take us anywhere.. [N56k]
Hrmmpf.. sykkelen er satt bort og kjøredressen lagt til vask. 4.400km ble det på meg siden jeg fikk lappen 27. juli.
Laget en liten liste over ting jeg vil ha fikset før våren:
Så da er det bare å vente................
*tromme med fingrene*
*kikke ut i lufta*
Laget en liten liste over ting jeg vil ha fikset før våren:
- 24k service
- Ny innfesting til klutsjhendel (den gamle har en sprekk som gjør hendelen veldig slarkete).
- Ny kromring rundt lykta foran (den gamle er litt oppskrapet og rustet fra forrige eier)
- Nytt grått plast-deksel under instrumentene (oppskrapet denne også)
- Nye gummibeskyttere til fothvilerene bak (også oppskrapet). Dessuten har jeg skrudd av fothvilerene for å pusse og lakkere dem på nytt.
- Nytt speil på venstre side (oppskrapet igjen.. *sukk* bakdelen med å kjøpe tidligere kjøreskolesykkel..)
- Pusse og lakkere «veltebøylene» og endestykkene på styreholkene (begge disse naturligvis også oppskrapet).
- Bytte en rusten skrue over høyre fothviler
- Kjøpe nytt Bagster-tanktrekk i sort + muligens en rollbag til å ha bak.
- Kjøpe NAFs MC-kart
Så da er det bare å vente................
*tromme med fingrene*
*kikke ut i lufta*
Last edited by frode on 03 Nov 2007 19:15, edited 1 time in total.