Skiver MC liv i Thailand. Sesongen 2012 Norge er også i gang

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
hansp
Posts: 802
Joined: 31 May 2007 21:05
MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
Location: Storsand Sætre

Skiver MC liv i Thailand. Sesongen 2012 Norge er også i gang

Post by hansp »

Etter å ha vært bruker (mest passiv) på forumet en stund er det på tide å bli litt mer aktiv, så da, - altså her er min blogg.
Litt om selv, er 63 model, men pent kjørt og i ganske god stand (alt virker). Hobbyer er MC, korps (spiller trompet), fisker litt og har hund.
Har to døtre (25 og 16 (jada begynte tidlig)) er skilt men har dame (sorry damer), bor på Hurumhalvøya og har kjørepardis rett utenfor døra.
Tok MC lappen nå i år i slutten av mai, hadde hatt lyst på den lenge, men det var først i år at økonomien tillot dette, hadde budsjett på 15000 men da jeg stod med førerkortet i hånden og regnskapet skulle gjøres opp ble det noe over 20000, litt dyrt med verd hver krone.
Så med ferskt førerkort var det ut for å se på sykkel. Mens jeg tok timer var jeg og så på mange sykler, og vurderte ny, nesten ny, og godt brukt. Siden dette er en ny hobby bestemte jeg meg for at det skulle bli billig sykkel det første året, så etter å ha sett på mange dårlige eksemplarer mellom 20 og 30k fant jeg endelig noe jeg kunne like. 89 mod Honda CBR 600F(bilde kommer senere). Eneste feil med denne var eksosen, men nytt annlegg lot seg skaffe og det ble byttett på to kvelder, så nå er sykkelen i orden.
Jobber for tiden i Oslo og med sykkel så sparer jeg mye tid og 110,- kr i bompenger hver dag (Drøbaktunnelen). Ikke nok med det å kjøre sykkel er en nytelse det er jammen økonmisk også.
Prøver å kjøre sykkel til jobb så ofte som mulig men inntil min yngste datter for seg kjøreutstyr må jeg bruke bil de gangene hun skal være med hjem til meg fra Bærum, så da blir det sykkel kun 3 ganger pr uke til jobben. Må foresten nevne hvor deilig det er å sette seg på sykkelen klokka 0545 om mogenen og kjenne at man lever, er mye mer opplagt ved ankomst Oslo når jeg kjører sykkel enn når jeg kjører bil.
Årets sommerferie blir ikke med sykkel. Det er nok siste året at yngste datter vil være med far på ferie og siden jenter på 16 år MÅ ha med mye klær blir det bilferie i år, til Tyskland og Østerike. Tar gjerne i mot tips om bra steder og overnatte/spise og ting som er verdt å få med seg.
Dama og jeg snakker om en langweekend til Kr.Sund ut i august og da blir det på sykkel, dama kjører også sykkel men har for tiden ikke egen men hun håper på å få lånt en. To stykker og bagasje på min 600 blir nok litt slitsomt.
Vel dette får holde som åpning på loggen.
Men som alle andre her skla jeg prøve å oppdatere så ofte jeg har noe å si. :(
Last edited by hansp on 11 Mar 2012 17:54, edited 58 times in total.
User avatar
EvenDeven
Posts: 3180
Joined: 23 Jan 2007 15:03

Re: Hans P sin blogg

Post by EvenDeven »

Grattis med sykkel og førerkort da :D .. Og blogg ikke minst ;)
Før - Honda NSR 2003
Nå - GasGas 125 SM
User avatar
Maverick
Posts: 381
Joined: 23 Jun 2007 22:39
MC: 03' Honda NSR

Re: Hans P sin blogg

Post by Maverick »

Jepp, Gratulerer ;-)
Image
- Honda NSR 2003
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Hans P sin blogg

Post by Lølle »

Velkommen blant de synlige og gratulerer med blogg, lappen og sykkel.
:-)
User avatar
Kjitta8648
Posts: 662
Joined: 09 Feb 2007 23:27
MC: Kawazaki ZRX 1200 R, grønn som seg hør og bør.
Location: Bergen

Re: Hans P sin blogg

Post by Kjitta8648 »

Slenger meg på alle gratulasjoner, ha en fin sesong med sykkelen. :)
http://www.zrxocboard.com/board/index.php

"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
User avatar
Endre
Posts: 479
Joined: 29 Oct 2006 10:50
MC: Aprilia RSV Tuono 1000
2003 mod
Location: Drammen

Re: Hans P sin blogg

Post by Endre »

Må slenge meg med jeg også, gratulerer med lapp, sykkel og blogg :D
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod

X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Hans P sin blogg

Post by Alas »

Som alle andre, gratulerer med blogg og lapp og sykkel.

Ser fram til fortsettelsen, med bilder får vi håpe.

Mvh
User avatar
hansp
Posts: 802
Joined: 31 May 2007 21:05
MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
Location: Storsand Sætre

Re: Hans P sin blogg

Post by hansp »

Takk for hyggelige tilbakemeldinger.
Datteren min overnattet hos meg i natt, så det ble bil til jobb i dag. Men blir det ikke regn så må det bli en tur i kveld. Har en fin kveldsrunde, ut porten til venstre og Hurumlandet rundt. En fin måte å få en lang arbeidsdag ut av kroppen på.
I morgen blir det sykkel til jobb uansett vær.
Må prøve å få tatt bilde av sykkel og lagt ut kanskje i kveld.
Hans Petter
NT 700, Samojed og trompet
User avatar
hansp
Posts: 802
Joined: 31 May 2007 21:05
MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
Location: Storsand Sætre

Re: Hans P sin blogg

Post by hansp »

Ble en kveldstur i dag, kjørte ikke Hurumlandet rundt som først planlagt, men kjørte andre veien, dvs Sætre - Åros - Nærsnes til Rortunet ved Slemmestad, en fin tur med mange fine svinger. Fra Slemmestad kjørte jeg til Asker og dro innnom noen venner på for å skravle og drikke kaffe. Tok hovedveien hjem slik at sykkelen fikk strekke litt ut på slutten.
Men i dag skjedde det igjen, det har skjedd en gang før og vil sikkert skje flere ganger, hva da? Jo må over på reservetank, dette var andre gang det skjedde og like upassende var det denne gangneg også.
Den første gangen det skjedde var på vei til jobb to dager etter at jeg hadde kjøpt sykkelen. Hadde kjørte gjennom Drøbak tunellen og skulle kjøre ut på E6 ved Nordytunnelen, i svingen før akselrasjonsfeltet syntes jeg sykkelen fusket litt men tenkte ikke noe over det, midt i tunnelen døde den, over på reservetank ja, men hvor Fa... var krana, fikk byttet fra vensre til høyre felt mens jeg febrilsk lette etter krana fant den ikke. Så midt i tunnelen var der bare å trille pent inn til siden, ikke noe hyggelig å stå der mens morgenrushet passert 50 cm fra meg. Fant krana skrudde over til reserve, men ikke noe liv. Prøvde en gang til bare lyden av starter og passerende biler ikke noe motorlyd her nei. Kjente at jeg begynte å bli svett under hjelmen, ett MC batteri har vel ikke all verden med strøm? Startern begynte å dra tregere og jeg tenkte hva gjør jeg nå? Men da plutselig underet skjedde og motoren startet.
Så i dag altså, skjedde det igjen, fra Nærsnes og ned til Rortunet er det lang bratt bakke med svinger, en eller annen gang i løpet av denne bakken var tanken tom og det var tid for reserve men merket jeg det? Neida bakken er så bratt at jeg bare lå og bremset på giret, hadde uansett planlagt å fylle bensin på Rortunet og stasjonen ligger i bånn av bakken, så merket ikke at motorenvar død, før jeg skulle gi litt gass for å komme bort til pumpene. Hadde akurat så mye fart at sykkelen trillet bort, fylte bensin og samme som sist. Hadde helt sikkert sugd ut all bensin fra systemet så filing på starter med mange forsøk før jeg atter fikk start.
Min neste sykkel SKAL ha bensinmåler.
Hans Petter
NT 700, Samojed og trompet
User avatar
hansp
Posts: 802
Joined: 31 May 2007 21:05
MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
Location: Storsand Sætre

Re: Hans P sin blogg

Post by hansp »

Prøvde å laste opp bildet av sykkel men fikk beskjed om at vedlegg, var full? Får finne ut av dette i morgen eller en annen dag.
Men her er en link som skal virke http://foto.vg.no/show_album.php?aid=1497806
Hans Petter
NT 700, Samojed og trompet
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Hans P sin blogg

Post by Lølle »

hansp wrote:Prøvde å laste opp bildet av sykkel men fikk beskjed om at vedlegg, var full? Får finne ut av dette i morgen eller en annen dag.
Men her er en link som skal virke http://foto.vg.no/show_album.php?aid=1497806
Du skal ikke legge ved bilde - jeg prøvde det samme - last opp bildet på f.eks imigeshack.us og legg inn lenke her. Se forklaring her: http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=15&t=5641
User avatar
hansp
Posts: 802
Joined: 31 May 2007 21:05
MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
Location: Storsand Sætre

Re: Hans P sin blogg

Post by hansp »

Takk Lølle.
Prøver igjen her er bilde av sykkel.
Image
Hans Petter
NT 700, Samojed og trompet
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Hans P sin blogg

Post by Baron von Waffel »

Velkommen med blogg. Og ikke minst med riktig lapp. Det blir nok snill kjøring på meg en stund til så lenge jeg bare har lett sykkel enda jeg er eldre enn deg.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
hansp
Posts: 802
Joined: 31 May 2007 21:05
MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
Location: Storsand Sætre

Re: Hans P sin blogg

Post by hansp »

Deilig tur fra Sætre til Oslo i dag tidlig. Må ha regnet på andre siden av fjorden i natt, da jeg kom ut av Drøbaktunellen var det vått på veien, og det var vått helt inn til Oslo.
Reiste fra Storsand 0550 ankomst Oslo v/Aker Brygge 0625 lite trafikk på fredager.
Skal levere oppsigelse i dag, så om tre måneder blir det ny jobb!!
Hans Petter
NT 700, Samojed og trompet
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Hans P sin blogg

Post by Tekumseh »

hansp wrote: Skal levere oppsigelse i dag, så om tre måneder blir det ny jobb!!
Gratulerer med blogg, kort, sykkel og ikke minst ny jobb!!!
Mange som bytter jobb, så på bloggen til Baron von Waffel her på forumet også, som sa opp før ny jobb var i hende. Det er sprekt synes jeg. Der jeg bor er det ikke all verden med jobber, så når man først har et bein innenfor, er det på livstid liksom.. Men det har vel også med utdannelse/yrkeserfaring å gjøre, hvor mye man har å velge i.

Du får følge med litt på trip-telleren i tillegg til å skru over på reserve med det samme den fusker. Og synes du batteriet gir seg raskt, er det bare småkroner (3 - 400,- på BilTema) for et nytt, og kjøp gjerne da et med flere amperetimer.

Du har ikke 'pri' på bensinbryteren din da?
Post Reply