LølleBloggen
- SoloTwin
- Posts: 1627
- Joined: 29 Apr 2005 19:20
- MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)
Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km
Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen. - Location: Akershus
- Contact:
Re: LølleBloggen - litt vestlandsbilder
Ser ut til å være en flott tur, og at dere har det gøy. Flotte bilder.
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! - BLOGGEN -
Re: LølleBloggen - litt vestlandsbilder
Inn med clutchen så jeg triller, opp med kamera (stort og godt grep, D80), holder kamera opp og fyrer løs til jeg kjenner i pekefingeren at det klikker. Blir gjerne 6-8 bilder. Foto har laveste pri, over hode ingen oppmerksomhet på sikting. Skjer det noe, går kamera i tankveska som er åpen, skulle det haste slipper jeg det bare. Går veldig greit, mange tapte fotosjanser som bare passerer - også med kamera i veska.RH racing wrote:hvordan tar du egentlig bilder i fart? holder kamera i hånden bare?? skummelt.. hehe
Re: LølleBloggen - litt vestlandsbilder
Flotte bilder
Ser ut som dere koser dere bra på tur! Akkurat slik det skal være!
Ser ut som dere koser dere bra på tur! Akkurat slik det skal være!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: LølleBloggen
Bruker Photobucket selv, og har kun opplevd én begrensning. Det var da den første kontoen min nådde 1000 bilder, da måtte jeg opprette en ny en - registrert på en annen mailadresse enn den første. Forøvrig funker Photobucket kjempebra!AJ_Twin wrote:Har lastet opp en del bilder selv og aldri opplevd begrensninger av noe slag...
Re: LølleBloggen - litt vestlandsbilder
Mer god norsk vei (den finnes i større grad for mc)
Et fint stykke Norge.. jeg mener en kanonfotograf!
Dyranut ville ikke ha oss, så det ble med tørre vitser om å ha kjørt off road på bare fjellet ol.
På Halne fikk ihvertfall jeg rømmegrøt. Betjeningen er uvanlig hyggelige der, til serveringssted langs hovedvei å være.
Det blir fort mindre bilder når man kommer ned i lavlandet igjen, men det er mye fint er også!
Et fint stykke Norge.. jeg mener en kanonfotograf!
Dyranut ville ikke ha oss, så det ble med tørre vitser om å ha kjørt off road på bare fjellet ol.
På Halne fikk ihvertfall jeg rømmegrøt. Betjeningen er uvanlig hyggelige der, til serveringssted langs hovedvei å være.
Det blir fort mindre bilder når man kommer ned i lavlandet igjen, men det er mye fint er også!
Re: LølleBloggen - litt vestlandsbilder
Er forbudet så generelt utformet? Trodde de hadde vært veldig snevre jeg, mtp at tlf f.eks skal være fastmontert - som om det gjør det farligere at tlf ligger i setet/fanget og øreproppen sitter fast. Takk for advarselen, jeg var ikke klar over den.AJ_Twin wrote:Men pass på, Løllegutt! Bruk av 'håndholdt elektronisk utstyr' i (på...) motorvogn er forbudt. Du vet det, ikke sant? ! Plutselig står en av lovens håndhevere der og finner det for godt å skrive ut et forenklet forelegg for slikt, vet du... :-Ulvinnen wrote:Så flott å få se flere bilder fra turen vår! *Mimrer*
Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan du våger å ta bilder i fart, Lølle, men resultatet ble veldig bra. Flink, er du!
Heretter vil jeg selvfølgelig bruke en annen metode, så ev. bilder fra sykkelen vil heretter ikke være tatt håndholdt.
Re: LølleBloggen
Forventer mye flotte bilder, ja. Hva er planen?AJ_Twin wrote:Flotte bilder! Vi drar på tur selv i morgen og regner med å kunne legge ut en del bilder i løpet av kommende helgLølle wrote: Alternativer uten konto osv?
Jeg tenkte på side hvor du slipper å registrere, logge inn, ha samlingen der. Hadde kanskje vært greit med en samleside hvis jeg kan laste opp flere om gangen, det er kjedelig med ImageShack å laste ett og ett.AJ_Twin wrote:Ellers... 'Alternativer uten konto osv?'... Hva med Photobucket...?
Og hva mener du egentlig med 'uten konto'? Kun reg. (ingen betaling [selvfølgelig...], kun user og PW...) på Photobucket, er treg, men funker ok... Har lastet opp en del bilder selv og aldri opplevd begrensninger av noe slag...
- Jeanette
- Administrator
- Posts: 7496
- Joined: 05 Sep 2006 19:45
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Re: LølleBloggen
Det kan du på Photobucket, opptil 20 bilder om gangen.Lølle wrote:..hvis jeg kan laste opp flere om gangen, det er kjedelig med ImageShack å laste ett og ett.
- SoloTwin
- Posts: 1627
- Joined: 29 Apr 2005 19:20
- MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)
Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km
Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen. - Location: Akershus
- Contact:
Re: LølleBloggen - litt vestlandsbilder
http://www.eurofoto.no
Må registrere men så er de dine private og du deler dem hvordan du vil. Du og andre kan selvsagt bestille bilder også og du bestemmer om bildene skal deles med andre eller ikke.
Og det sies at du er garantert å ha de der i minst 12 år, er det det? Eller var det 20???
Jeg tror man er sikrest der, i forhold til andre steder jeg er mer usikker på, og jeg tror dessuten bildene lettere kan stjeles etc og brukes/misbrukes.
Her laster du opp flere bilder samtidig og du kan sortere/legge dem i album slik at du kan bestemme hva du vil andre skal ha tilgang til og ikke.
Så kan du linke opp bilder på samme måte.
Må registrere men så er de dine private og du deler dem hvordan du vil. Du og andre kan selvsagt bestille bilder også og du bestemmer om bildene skal deles med andre eller ikke.
Og det sies at du er garantert å ha de der i minst 12 år, er det det? Eller var det 20???
Jeg tror man er sikrest der, i forhold til andre steder jeg er mer usikker på, og jeg tror dessuten bildene lettere kan stjeles etc og brukes/misbrukes.
Her laster du opp flere bilder samtidig og du kan sortere/legge dem i album slik at du kan bestemme hva du vil andre skal ha tilgang til og ikke.
Så kan du linke opp bilder på samme måte.
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! - BLOGGEN -
Re: LølleBloggen - nye dekk, vanskelig valg
Det er mange fler meninger om dekk enn det finnes utvalg av dekk og jeg synes det er vanskelig.
Noen hevder at de nye dekkene de har kjøpt er myye bedre enn de gamle - skulle bare mangle, de gamle var..gamle
Jeg kan vanskelig tenke meg at jeg vil kjenne forskjell på de nye og hvordan de gamle var dengang de var nye.
Uansett fant jeg en test hvor testen var gjort på Varadero og da blir det interessant.
Rundetider på vått og tørt føre samt bremselengder og litt vurdering. Dekket som kom best ut på både vått og tørt var Michelin Pilot Road.
Det er jo ikke typisk grusdekk vil noen tenke ifm Varadero, men pytt med det. Jeg kjører lite grus og enda sjeldnere alene på grus. Derfor finner jeg ingen grunn til å ha andre egenskaper enn de jeg kjører med.
Det er dessuten et av de to som kommer opp hos dekkvelgeren hos Michelin. Prisen på 4.000 var heller ikke høyere enn jeg hadde regnet med for nye dekk inkl. alt.
Jeg tenkte jeg skulle sjekke pris i Sverige for morro skyld, men det glapp etter at jeg ble sittende og lese om fylling av nitrogen istedet for luft i dekkene.
Det gjøres f.eks. i flyhjul, de hadde vel slitt med frossen luft ved nedstigning fra stygge høyder. Fordelen for mc er at du har stabilt lufttrykk uansett temperatur. Det er visst endel med vogntog som gjør dette.
Dekket holder selvfølgelig lenger pga riktig trykk også og sikkerheten øker naturligvis også. Skal tro om dette kommer i noen særlig grad til Norge...
En stor svensk dekk-kjede gjør dette.
Mitt eneste spm er... man får ikke samme varmen, og på mc skal jo dekket bli varmt..?
Noen hevder at de nye dekkene de har kjøpt er myye bedre enn de gamle - skulle bare mangle, de gamle var..gamle
Jeg kan vanskelig tenke meg at jeg vil kjenne forskjell på de nye og hvordan de gamle var dengang de var nye.
Uansett fant jeg en test hvor testen var gjort på Varadero og da blir det interessant.
Rundetider på vått og tørt føre samt bremselengder og litt vurdering. Dekket som kom best ut på både vått og tørt var Michelin Pilot Road.
Det er jo ikke typisk grusdekk vil noen tenke ifm Varadero, men pytt med det. Jeg kjører lite grus og enda sjeldnere alene på grus. Derfor finner jeg ingen grunn til å ha andre egenskaper enn de jeg kjører med.
Det er dessuten et av de to som kommer opp hos dekkvelgeren hos Michelin. Prisen på 4.000 var heller ikke høyere enn jeg hadde regnet med for nye dekk inkl. alt.
Jeg tenkte jeg skulle sjekke pris i Sverige for morro skyld, men det glapp etter at jeg ble sittende og lese om fylling av nitrogen istedet for luft i dekkene.
Det gjøres f.eks. i flyhjul, de hadde vel slitt med frossen luft ved nedstigning fra stygge høyder. Fordelen for mc er at du har stabilt lufttrykk uansett temperatur. Det er visst endel med vogntog som gjør dette.
Dekket holder selvfølgelig lenger pga riktig trykk også og sikkerheten øker naturligvis også. Skal tro om dette kommer i noen særlig grad til Norge...
En stor svensk dekk-kjede gjør dette.
Mitt eneste spm er... man får ikke samme varmen, og på mc skal jo dekket bli varmt..?
- Baron von Waffel
- Posts: 3477
- Joined: 15 Feb 2007 19:21
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
- Location: Oslo, Dal
Re: LølleBloggen - nye dekk, vanskelig valg
Dekkvalg skal ikke være enkelt. Jeg sjekket på V-stromforumet. Leste til øyet ble tørt og rødt. Men ble bare marginalt klokere. Det er jo et internasjonalt forum. Og en del dekk passer kanskje bedre langs middelhavsveier eller i ørkenen i USA enn her opp i det til tider kalde nord. På Veslederoen står det originalt Scorpion-dekk. Og de kom godt ut i V-stromforumet også. Så jeg har samme dekk på begge mine sykler.
Men på vei over Kiellands plass i morges fikk jeg sladd da jeg skulle gi på for å skremme en fotgjenger som løp over på rødt lys. Så de er nok ikke optimale på fotgjengerjakt.
Men på vei over Kiellands plass i morges fikk jeg sladd da jeg skulle gi på for å skremme en fotgjenger som løp over på rødt lys. Så de er nok ikke optimale på fotgjengerjakt.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Re: LølleBloggen - nye dekk, vanskelig valg
De sier at optimal temperatur på ett banedekk er ca 80 grader, så høy temperatur tror jeg de fleste av oss kan glemme. Men det er nok en fordel med ett varmt dekk, ja.
Når det kommer til pris så var 4000 i meste laget. Jeg reklamerer kanskje litt i meste laget, men http://www.motorsykkeldekk.com er uslåelige når det kommer til pris.
Når det kommer til pris så var 4000 i meste laget. Jeg reklamerer kanskje litt i meste laget, men http://www.motorsykkeldekk.com er uslåelige når det kommer til pris.
Re: LølleBloggen - nye dekk, vanskelig valg
Her er testen omtalt forøvrig: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=83991
Det skulle være relevant for V-Strom også.
Mtp netthandel, ville dekkene komme på ca 1500 mindre, men da kommer jobb i tillegg og den er ca 1000,- HVIS du handler dekk.
Hva prisen er uten dekk er ukjent for meg. Ta med ukjent leveringstid (jeg kjenner statisikken), så velger jeg det sikre denne gangen ettersom det haster.
Varaderoen har fått kjøreforbud på våt vei.
Re: LølleBloggen - nye dekk, vanskelig valg
Om det haster så er det jo likegreit å handle fra butikk om de har på lager. Men nå har jeg snakka med 5-6 forskjellige som ingen har hatt lenger leveringstid enn 3 virkedager. Så om du bestiller idag så har du dem "garantert" før helgen. Å om du i tillegg skrur av felgene og leverer dem på verkstedet, så har de vel ikke annet valg enn å ta det på timen, noe som tar dem toppen en halvtime inkl. balansering.