LølleBloggen

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: LølleBloggen

Post by Lølle »

Takk skal dere ha.
Da har man våknet til ny dag og blir ikke en dag eldre før om et helt år :-)
Image
Image
User avatar
Kli
Posts: 305
Joined: 05 Apr 2007 09:12

Re: LølleBloggen - på øvelse med Shorty :-)

Post by Kli »

Lølle wrote:
Fidel wrote:Nå skal ikke jeg være picky her, altså, men er det ikke sånn at når man tråkker på ei mine, så blåser man vekk nedre del av foten? Denne foten ser jo mer ut til å være revet i to?
Jeg vet ikke om det er picky, men det er vel en solid Image ;-)
Forøvrig er det veldig avhengig av type mine; kjøretøymine, personellmine, nedgravd eller hoppmine (har en lei tendens til å kappe) osv.
Denne personen er ikke avbildet ikke der smellet skjedde.
En liten beskrivelse av mulig forløp ved skade ift antipersonellmine som tråkkes på direkte:
Image
1. The initial blast tears the foot apart, causing the foot and toes to peel away from the leg.
2. The action of the blast forces dirt, mine fragments, bone and tissue to be driven deep up into what is remaining of the leg, the genitalia and torso.
3. The outer leg skin returns into place and hides the full extent of the damage.

Som du ser, har huden på Shortys jobb klappet sammen over det manglende ben/vev slik tegningen antyder.
Image
ImageImage
Shorty gjorde en kjempejobb.
Sykt bra!! Kan være farlig å sovne på party med Shorty i nærheten....da kan du få ditt livs sjokk når du våkner :D

Uten tvil sminking i særklasse, du er dyktig Shorty!
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Re: LølleBloggen - Utprøving av veiforhold

Post by SoloTwin »

Først; gratulerer med dagen som har vært, Tittentei. ;)

Så må jeg si hvor imponert jeg er over Shortys dyktighet! :D

Så må jeg svare på denne som jeg ikke har sett før;
Pollti wrote:I dag var det vei inspeksjon i Vestfold. De gutta der er nok synske. Parkert langt unna vei av interesse og i dyp søvn da jeg passerte 1ste gang. På tilbaketuren var den ene ved bevissthet og spiste matpakka si. Kameraten hans sov fremdeles. 3dje gangen jeg så de hadde de flyttet seg 800 meter og var i livlig diskusjon med det lokale brannvesen. Livlig= en av de rørte på seg. Sånne arbeidsdager tar nok fælt på skrotten :shock:
Ikke fordet, de asfalterte en sving med skumle hull i asfalten og asfalterte stygge piggdekk spor over en bakketopp da jeg ringte de i fjor. Så da fungerer vel veiflikkinga på et vis vil jeg tro. Gruzzi kan jo fortelle oss hva hun syntes etter Moto Guzzi jubileumet i mai. 8)
Hvor i Vestfold er dette?
Da vi inspiserte treffplassen i mai kan jeg ikke huske annet enn dårlige veier... Synd, for man ble mer opptatt av veien enn å få med seg det som vakre Tjøme har å by på.

På treffet blir det lørdagstur fra Verdens ende til Andebu. Vi får se om det er gjort noe denne gang. ;)
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
Attila
Posts: 2319
Joined: 30 Mar 2007 11:38
MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:)
Location: Akershus

Re: LølleBloggen

Post by Attila »

Lølle....din Bølle med den store Kø.....nei, nå gir jeg meg.

Er bare her inne for å riste av litt støv.

29 Mai......wow :shock:
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Image
Pollti

Re: LølleBloggen - Utprøving av veiforhold

Post by Pollti »

SoloTwin wrote: Da vi inspiserte treffplassen i mai kan jeg ikke huske annet enn dårlige veier...
Velkommen til Sommerøya ! Jeg liker best strekningen fra Kjemiservice(nå Unitor) til rett før du lommer over bakketoppen før den svære snuplassen før Vrengen brua. Ristinga og synspreoblemene forsterkes før en går inn i en noe krapp høyresving etter brua.
Tilsvarende på tilbaketur, med lett panikk når det flater ut rett før Unitor. Her det spesiellt intereassnt når trafikken brekker hardt venstre 0645 for å rekke skiftet. For sånn har vi gjort i hundre år og da fortsetter vi med det !!! Og 50 sona ved Kiwi er ikke så ille. Bare nesten ille. Når du har slitt deg inn i 60 sona kan du kjøre 80. Og når du går inn i 70 sona praktiseres fri fart. Ta gjerne venstre fila forbi rabatten i 40 sona. 110 km/t er helt greit her.
Og før BP stasjonen til gamle Fiat Hanssen der kan dra ut max. At det kommer en søvnig jævel i mot er jo hans feil.Han våkner nok ! :roll:
At drosjene på Tjøme legger støtfageren på speedometeret ditt er bare et tegn på at du er ei sinke eller søndags kjører. Og Sherriffen sover så godt så. Trafikkultur og respekt for fartsgrensene er totalt fraværende. Dessverre. Tjøme taxi får meg til å kaldsvette. Alltid 20 minutter for sent fremmøte men du er 5 minutter for tidlig fremme. Derfor bruker jeg de konsekvent aldri. [-X
Pollti

Re: LølleBloggen

Post by Pollti »

Forresten Gruzzi. Er glad ingen av dere hadde uhell på treffet. jeg var hjemme men den helga hadde familien + båten prioritet. I juli får jeg sørge for å lose Jalmar utenom de gjenværende granathullen fra krigen :roll: Og den dusten som klager på veiene i nord er dårlige er hjertlig velkommen hit for å se at det ikke er mye bedre her. Oklungen til Langangen feks. går det an å få det værre en det er der ? Sjokkerende dårlig vei.
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Re: LølleBloggen - Utprøving av veiforhold

Post by SoloTwin »

Pollti wrote:
SoloTwin wrote: Da vi inspiserte treffplassen i mai kan jeg ikke huske annet enn dårlige veier...
Velkommen til Sommerøya ! Jeg liker best strekningen fra Kjemiservice(nå Unitor) til rett før du lommer over bakketoppen før den svære snuplassen før Vrengen brua. Ristinga og synspreoblemene forsterkes før en går inn i en noe krapp høyresving etter brua.
Tilsvarende på tilbaketur, med lett panikk når det flater ut rett før Unitor. Her det spesiellt intereassnt når trafikken brekker hardt venstre 0645 for å rekke skiftet. For sånn har vi gjort i hundre år og da fortsetter vi med det !!! Og 50 sona ved Kiwi er ikke så ille. Bare nesten ille. Når du har slitt deg inn i 60 sona kan du kjøre 80. Og når du går inn i 70 sona praktiseres fri fart. Ta gjerne venstre fila forbi rabatten i 40 sona. 110 km/t er helt greit her.
Og før BP stasjonen til gamle Fiat Hanssen der kan dra ut max. At det kommer en søvnig jævel i mot er jo hans feil.Han våkner nok ! :roll:
At drosjene på Tjøme legger støtfageren på speedometeret ditt er bare et tegn på at du er ei sinke eller søndags kjører. Og Sherriffen sover så godt så. Trafikkultur og respekt for fartsgrensene er totalt fraværende. Dessverre. Tjøme taxi får meg til å kaldsvette. Alltid 20 minutter for sent fremmøte men du er 5 minutter for tidlig fremme. Derfor bruker jeg de konsekvent aldri. [-X
:lol: =D>
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: LølleBloggen

Post by Lølle »

Attila wrote:Lølle....din Bølle med den store Kø.....nei, nå gir jeg meg.
Er bare her inne for å riste av litt støv.
29 Mai......wow :shock:
Hehe, kan visst trenges, det.
Du vet.. jeg er ikke så snakkesalig :-)
Jeg må visst skjerpe meg, jeg får sjekke om ikke det er noen bilder fra vestlandsturen Ulvinnen og Småkjeltringen har utelatt. 8)
Image
Image
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: LølleBloggen

Post by Lølle »

Ja.. jeg må jo fortelle at vi var ute og kjørte en tur i går. Besøkte to veldig hyggelige mennesker på Skjetten.
Vi tok oss en kjøretur og gikk på kino, så Indiana Jones etter litt (:roll:) hurtigmat.
Været var jo ikke all verden, så noen av oss valgte bil til kinoen, man da var ihvertfall Shorty og NinjaTurtle tørre da de kom hjem ;-)
Det sluttet å regne lite på veien hjem, gitt.
Image
Image
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: LølleBloggen

Post by Lølle »

Jeg lovte litt flere bilder fra vestlandsturen med ulvene, og det får jeg holde.
Jeg synes det blir så få bilder når begge kjører - da blir det bare hver gang man stanser, og det blir gjerne mest ved de mest opplagte, spektakulære syn.
Jeg synes det er veldig ok å ha litt "along the way"-bilder også, så jeg fant ut at jeg skulle prøve å ta litt underveis også.
Med tankvesk åpen kan jeg ta det opp og knipse i vei uten å tenke på om jeg treffer noe eller ikke, med 3 bilder/sek blir det ofte ok, skulle det vise seg. Litt høye og litt lave bilder, men ofte et midt i også :-) Bedre enn ingenting. Utsnittet kan derfor diskuteres kraftig! Jeg var innstilt på at kommer en situasjon som krever rask reaksjon, er det bare å kaste kamera unna, det får bli prisen.
Så litt bilder:
Først forsøk med kamera på sykkel, vi er på vei!
Image

BoxerWolf ville sjekke om ekspeditrisa på samvirkelaget på Dokka røyter, men det var blitt Kiwi der nå :-(
Image
Det kom som kjent til vannkrig, og det førte til bittert uvennskap :-)
Image
Sommerkveld ved vannet
Image
Mer vei med natur
Image
Norsk vakker natur
Image
Image
Road Captain og navigator i arbeide
Image
Litt grusvei
Image
Idyll
Image
Frokoststed for mc-ister
Image
Nasjonalromantikk anyone?
Image
Veier verdt å kjøre på :-)
Image
Kalvesteika var ikke mør, men den var tørr... folket var like blid!
Image
Snøen der den hører hjemme - på fjellet! :-)
Image
Godt noen stopper så vi kan få med litt folk også
Image
Litt over middels brøytekanter
Image
Boxer viste posøren i seg
Image
Så var de igang igjen... :roll:
Image
Image
Én måte å ta bildet av forfølgeren
Image
Småkjeltringen er på kanten...
Image
Ikke avgjørende om du er på riktig side av veien, egentlig
Image
Vi skaffer hus for natten mens Boxer later seg...
Image
Image
Our home is our castle
Image
Åh neii!! svinger! \:D/
Image
Sving er en sjans til å ta bilde av de andre :-)
Image

Mange motiver utelates, da andre fotografer var i sving, se Ulvinnebloggen :-)
Nå ville ikke Imageshack mer, så da er det stopp for denne gang...
Imageshack er enkel, men utrolig treg og ustabil.
Alternativer uten konto osv?
Last edited by Lølle on 30 Jun 2008 21:09, edited 2 times in total.
Image
Image
User avatar
Kli
Posts: 305
Joined: 05 Apr 2007 09:12

Re: LølleBloggen

Post by Kli »

Kjempeflotte bilder det der Lølle =D> må ha vært en flott tur og med det været dere fikk :D
User avatar
Småkjeltringen
Posts: 916
Joined: 26 Jul 2007 09:24
MC: Zuzuki Bandit 600...

Drømmen er en R1 eller Fireblade....
Location: Skedsmokorset...

Re: LølleBloggen

Post by SmÃ¥kjeltringen »

Det var fantastisk!!! Og med Boxer som lekekamerat koste jeg meg med både vann og snø ;-)!!

JEG??????? På kanten???????? :o



Ok da.... Liker meg egentlig godt der... :-#
Snille jenter får det de ønsker seg til bursdagen sin......

Slemme jenter får det hele tiden..
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: LølleBloggen - litt vestlandsbilder

Post by Ulvinnen »

Så flott å få se flere bilder fra turen vår! *Mimrer*

Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan du våger å ta bilder i fart, Lølle, men resultatet ble veldig bra. Flink, er du! :smt058
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: LølleBloggen - litt vestlandsbilder

Post by RH racing »

hvordan tar du egentlig bilder i fart? holder kamera i hånden bare?? skummelt.. hehe
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
SBtouring
Posts: 302
Joined: 26 Jan 2008 16:09
MC: 2007 Honda CBF 1000

8700 km
Location: Oslo

Re: LølleBloggen - litt vestlandsbilder

Post by SBtouring »

Ser ut til å ha vært en flott tur!

Nesten litt sjalu......på Boxer og Ulvulv..... :lol:

Også litt på Småkjeltringen da... ;-) ;-)
Last edited by SBtouring on 30 Jun 2008 21:47, edited 1 time in total.
Jeg har kjørt på grus.
Jeg har kjørt på gress.
Jeg har kjørt i regn, med viten og vilje.

Sport det ikke lukter hverken bensin eller diesel av, har ingenting med virkeligheten å gjøre.
Post Reply