Eventyret om Frank- Skrevet kontrakt på hus.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Eventyret om Frank- planleggingen av hus er begynt.

Post by FV »

FZ1Fazer wrote:Takk i like måte :D Og Vegar... Hører du meg ? Takk for en flott tur til deg og :D
Hils R6-Johnny og da !
Hehe, nå skal jeg si deg en ting; det er faktisk Jonny uten H ;) Så vær forsiktig fremover, for denne karen vil du ikke ha deng av :lol:
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Eventyret om Frank- planleggingen av hus er begynt.

Post by FZ1Fazer »

FV wrote:
FZ1Fazer wrote:Takk i like måte :D Og Vegar... Hører du meg ? Takk for en flott tur til deg og :D
Hils R6-Johnny og da !
Hehe, nå skal jeg si deg en ting; det er faktisk Jonny uten H ;) Så vær forsiktig fremover, for denne karen vil du ikke ha deng av :lol:
:lol: Og jeg som tenkte....Stian-nå skal du pokker meg være forsiktig, først truer Vegar (uten d) med deng, så klarer jeg kanskje å pushe Jonny (uten h) på meg selv. Stop the madness :D
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Eventyret om Frank- planleggingen av hus er begynt.

Post by FV »

Du får bare kalle dem Ve og Jodd fremover, så er du sikker!
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Eventyret om Frank- planleggingen av hus er begynt.

Post by Jeanette »

Skikkelig poetisk skrevet det turinnlegget der, FV! Nesten nyromantisk, om du husker noe av den perioden fra din tid på skolebenken ;) Etter hva du har skrevet virket det som en super tur, så jeg er veldig klar for å ta turen over til vestlandet og kjøre sammen med dere. Som du selv sier; fint vær, flotte veier, motorsykler og gode venner - det er herlig!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Eventyret om Frank- planleggingen av hus er begynt.

Post by tshansen »

Ser du liker å kjøre mye. Det er nice! Skulle du finne på å være i bergen en gang hiver jeg meg glatt med på turen!

Er det dårlig fargegjenngiving på det kameraet ditt? Så ut som YZF'en var lilla :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Eventyret om Frank- planleggingen av hus er begynt.

Post by FV »

Jeg er potet Jeanette, det stemmer det ;)

Lord; bildene er tatt med mobilen med automatiske innstillinger, så man kan vel ikke kreve all verdens av den stakkars telefonen :) Jeg tenkte jeg skulle ta den neste servicen i Bergen faktisk, på Ride. Vi kunne jo kanskje møtt hverandre der mens sykkelen står på service?

Idag har jo jeg og Stian vært innover ryfylket igjen. Det er vanedannende veier der inne! Forskjellen fra igår var at vi ikke kjørte like langt og var 2 mindre på laget. Dessuten tok jeg med kamera idag, så jeg har fått knipsa noen bilder som jeg legger ut i treff-tråden. Holder på å laste dem opp nå :) 28 mil ble det, kjenner jeg er sliten i knærne nå, men på en god måte ;)
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Eventyret om Frank- planleggingen av hus er begynt.

Post by FV »

Må legge til at vi møtte på et lite barn på toppen 2 år som hadde forvilla seg opp i veikanten. Gikk kun i strømpebukse og en tynn pologenser, med teddyen på ene armen og en tegnefilm i andre hånda. Bilene foran meg bråbremsa, mens jeg kjørte inn til siden og sa at han måtte gå ned til mammaen sin igjen. Men nei, han ville visst vise meg tegnefilmen sin! Men han tok til fornuft og labba nedover mot noe som ligna ei hytte. Skumle greier altså, folk må passe bedre på barna sine!
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Eventyret om Frank- planleggingen av hus er begynt.

Post by FZ1Fazer »

FV wrote:Må legge til at vi møtte på et lite barn på toppen 2 år som hadde forvilla seg opp i veikanten. Gikk kun i strømpebukse og en tynn pologenser, med teddyen på ene armen og en tegnefilm i andre hånda. Bilene foran meg bråbremsa, mens jeg kjørte inn til siden og sa at han måtte gå ned til mammaen sin igjen. Men nei, han ville visst vise meg tegnefilmen sin! Men han tok til fornuft og labba nedover mot noe som ligna ei hytte. Skumle greier altså, folk må passe bedre på barna sine!
Ja den der var skikkelig skumel ! Hvor er liksom foreldrene hen ?
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Eventyret om Frank- planleggingen av hus er begynt.

Post by FV »

Jeg tror jeg så en pappa som sto i døra med armene i kryss. Uhørt å la så små barn leke i trafikken.
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Eventyret om Frank- planleggingen av hus er begynt.

Post by FV »

Wow, her var det lenge siden det har skjedd noe.

Er alt for trett til å oppsumere hva som har skjedd de siste ukene, får ta det en annen dag. Men i korte trekk:
-Alas og LordShaft var på besøk her forrige helg og fikk kjørt mange fine mil.
-Jeg punkterte og har fått nye dekk på nå. Helt fantastisk, sykkelen er ikke til å kjenne igjen!
-Jeg kjørte ut på tur kl 0830 idag og kom hjem for en halvtime siden, måtte leke litt Macgyver osv...
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Eventyret om Frank- planleggingen av hus er begynt.

Post by FV »

FV wrote:Wow, her var det lenge siden det har skjedd noe.

Er alt for trett til å oppsumere hva som har skjedd de siste ukene, får ta det en annen dag. Men i korte trekk:
-Alas og LordShaft var på besøk her forrige helg og fikk kjørt mange fine mil.
-Jeg punkterte og har fått nye dekk på nå. Helt fantastisk, sykkelen er ikke til å kjenne igjen!
-Jeg kjørte ut på tur kl 0830 idag og kom hjem for en halvtime siden, måtte leke litt Macgyver osv...
Jeg siterer meg selv og fortsetter. Med begynnelsen.... ;)

Stian har skrevet en solid avhandling i bloggen sin om turen vår til Odda og rundt Rosendal, så jeg lar det være med kun bilder fra den turen:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Så fikk vi jo besøk av LordShaft og Alas, og som Lord'en har kommentert på ett av Alas sine bilder på Facebook:
Ikke bare en flott tur, men DEN flotteste turen!! Faen så jeg skal nedigjen å kjøre her når været blir bra igjen!
Image

Image

"Fy faaaaaaaen!" sier Lord'en.
Image

Image

Image

Alas reklamerer for forumet med t-skjorte:
Image



Så kommer det til hva som har skjedd den siste uken:
Forrige mandag la jeg inn bestilling på nye dekk fra motorsykkeldekk.com
Valget falt på Metzeler Sportec M3, etter anbefaling fra Lord'en. Tirsdagen kom jeg hjem fra jobb, skulle bare innom en byggmester på veien hjem. Da jeg kom ut, så la jeg tilfeldigvis merke til noe som sto i dekket. Prøvde å pirke litt i det, da jeg trodde det kanskje var en pigg fra ett lastebildekk e.l, men det ville røre seg. Da jeg kom hjem tok jeg fram en tang og dro ut det som sto i, og det viste seg at det var en splint på ca 3 cm og 6 mm i diameter. *Psssssssssssh*

Image

"Jaja", tenkte jeg, "det er jo ikke krise nå som det er nye dekk på vei". Trodde jeg.
Tingen var den, at jeg hadde bestilt service hos Ride i Bergen på fredagen kl 10. Jeg visste ikke om jeg kom til å rekke det, men etter å ha snakka med forskjellige folk, så tok det som regel 3 dager før dekkene kom på døren. For sikkehetsskyld så ringte jeg til Ride for å gi beskjed om hva som hadde skjedd, og at det ikke var 100% sikkert at jeg kom. "Ingen problem, bare gi oss ett pip om du ikke kommer samme dag". Torsdagen kom, ingen dekk vei. Ringte til Tollpost og fikk beskjed om at dekkene var på Haukelid og ville være i Haugesund tidlig neste morgen. Typisk det, servicen gikk i vasken denne fredagen.
Fredagen kom, jeg hadde jo tatt fri fra jobben for jeg skulle på service, men siden jeg ikke fikk dekka så gjorde jeg noen ærend siden jeg likevel hadde fri. Da jeg om hjem i halv 11 tiden så lå dekka klar utenfor, så da la jeg i vei for å legge om hos en av kjørekompanjongene mine. Dette ble gjort uten problemer, og sykkelen hadde endelig nye sko for sommeren! Helt fantastisk, det var jo som om jeg hadde fått ny sykkel igjen! Ikke værst det, å kjøre "ny" sykkel hver sommer. Er ikke så mange andre (Utenom FZ1 Fazer) som kan det ;)

Vi tok uansett en tur opp til PitStop for å preike litt piss og får å kikke litt på hva han hadde inne for øyeblikket. Tok noen bilder av en sykkel som er blitt bygd der oppe for mange år siden.

Image

Image

Image



På søndag var det duket for nok en langtur. Planen var å kjøre ned til Flekkefjord, for så å kjøre RV44 hjem igjen. Vi var 6 sykler; Meg, Tommy på ZX10-R, Tomte på ER6, Arne på GSX-R, Lorents på VFR og en jeg desverre ikke husker navnet på som kjørte en Hayabusa.
Turen ned til Flekkefjord var gørr kjedelig. Vi kjørte E39 (motorvei), noe jeg verken er vandt til eller liker. Sykkelen min er rett og slett ikke lagd for det, og det innebar ikke akkuratt på de helt store kjøreopplevelsene. Da vi stoppet var det ikke bare jeg som var lei:

Image

Image


Is og kaffe før vi fortsatte. Kursen la vi mot Haug i Dalane. Der skulle vi kikke på noe som heter "Ruggesteinen". Dette er en stein som antageligvis er flyttet av isbreene, og som ligger på en knaus. Steinen er angivelig mellom 70-80 tonn, og det går faktisk an å bevege på den!
"Me kile an fast for faen!" var det en som sa ;)

Image

Image

Da vi skulle kjøre igjen dukket det opp ett lite problem. Det var ikke tegn til liv i VFR'en, det virket som om batteriet var helt flatt, og det viste seg å stemme da vi åpna for å kikke og batteriet var smelta og deformert. "Hva gjør vi nå?", var det noen som spurte.
For å dra en liten spøk så sa jeg: "Om vi legger 8 1,5v batterier i serie, så får du jo 12v".
Da fikk Tommy blod på tann, og plutselig hadde "Fortauskanten Auto" søndagsåpent!
Arne kjørte til nærmeste bensinstasjon for å kjøpe batterier og tape, mens vi andre ble igjen liggende i gresset.
Slik var utsikten der jeg lå:

Image

Image

Image

Da Arne kom tilbake var det å hive seg på med hjemmemekken:

Image

Image

Tro det eller ei, men det virka ;) Vi kom helt til Sola før batteriene kokte over og syra rant over alt. Da var det bare å bruke samme patenten igjen. Tror det ble nærmere 20 mil med denne Macgyverpatenten :)

Vi var på veien halv 9, og hjemme igjen kvart over 12 på natta, så det ble en lang tur.
Dagen etter bar det på jobb, og jeg kjørte sykkel inn. Da jeg om hjem igjen kunne jeg til min store forskrekkelse se at jeg hadde fått en skrue i bakdekket igjen, 2 dager etter at jeg hadde fått på ny gummi. Snakker meg om uflax :( Så nå står den, har ikke våga å trekt den ut denne gangen. Får vi se om jeg ikke bestiller nytt dekk en av de nærmeste dagene.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Eventyret om Frank- planleggingen av hus er begynt.

Post by tshansen »

Supre bilder lillegullet mitt! \:D/

Hadde aldri trodd at det med batteria funka, men jaggu sa jeg smør =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
FZ1Fazer
Posts: 407
Joined: 31 Mar 2007 00:20
MC: Yamaha FZ1-S
Location: Karmøy

Re: Eventyret om Frank- planleggingen av hus er begynt.

Post by FZ1Fazer »

Lenge leve Petter Smart =D> Hadde jeg visst om det litt tidligere så hadde jeg nok blitt med, men jeg satt borte hos de "nye" tyske naboene når du sendte meldingen. Ble litt "segen" :D
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Eventyret om Frank- planleggingen av hus er begynt.

Post by FV »

Ja, blir litt bilder når man er på tur.

Det med batteriene var egentlig ganske genialt. Var ikke nok strøm til å starte sykkelen, men nok til å få bensinpumpa til å gå. Så det var topp :)
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Eventyret om Frank- planleggingen av hus er begynt.

Post by FV »

Idag har jeg vært å skrevet kontrakt på hus. Så nå blir det snart gang på sakene.

Image

Vet ikke helt når det blir byggestart, må få pris på graving og støping. Dette blir gøy :)

http://nordbohus.no/nono/huskatalog/

Huset heter "Alpinus".
Post Reply