Eventyret om Frank- Skrevet kontrakt på hus.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Eventyret om Frank

Post by FV »

Gorgeous wrote:Skikkelig lyd på de båtene der og 8) Meeehn du må få vekk den plastgreia som skiltet ditt henger i! Få på en annen skiltholder med miniblinkers :D Det plastgreiene der ødlegger jo det fine utseendet på sykkelen din :D
Heh, minner du meg om han jeg traff på kaien i Haugesund, 24 timer etter at jeg hadde henta sykkelen. Klagde på skiltfestet, klagde på potta osv. Dere må gi meg litt tid, jeg er en ussel lærling og jeg har ikke råd til å kjøpe alt på en gang. Men nå kommer feriepengene snart, så da satser jeg på en Devil slip-on. Var også meningen jeg skulle kjøpe den undertrayen med innfelte blinkers og skiltfeste som PitStop har, men da jeg var oppe å snakka med han, fortalte han meg at om du satte ett originalt skilt på her, så ville du ikke kunne se blinkersene =D> Tøft med undertray der skiltet dekker blinkersene.
User avatar
Endre
Posts: 479
Joined: 29 Oct 2006 10:50
MC: Aprilia RSV Tuono 1000
2003 mod
Location: Drammen

Re: Eventyret om Frank

Post by Endre »

Er det ikke mulig i få tak i undertray med blinklys som ligger på undersiden av undertryet? Jeg har i alle fall et slikt et, er vel sikkert mulig å skaffe noe lignende til din? Image

Edit: Hmm, gikk vist ikke ann å linke til bildet :roll:
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod

X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Eventyret om Frank

Post by FV »

Nei, funka ikke det bildet hos meg heller. Men de har kun ett hos PitStop, så er nok samme ja.
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Eventyret om Frank

Post by FV »

Vi var 3 stykker som tok en litt lengre tur i dag. Ruten var fra Karmøy, innover mot Nedstrand. Nydelig vær, gode kompiser og gode sykler er oppskriften på en flott tur. Var ganske "aktiv" kjøring innover må jeg si. Jeg, som er den minst rutinerte av oss slet faktisk med å holde følge innover, mye av grunnen til dette er at jeg er litt veik i svingene. Føler meg fortsatt litt nervøs når jeg må legge meg skikkelig, men det kommer seg. Den andre grunner er at jeg ikke kan holde følge på slettene, da jeg fortsatt har masse mil igjen før sykkelen er ferdig innkjørt, så jeg kan ikke dra den så veldig på gira. Men det var en flott tur uansett. Stoppa i Nedstrand en liten stund, før vi kjørte inn til en bensinstasjon i Skjold, siden ingenting var åpent i Nedstrand. Her tok vi en is og drakk litt vann før vi kjørte ned på kaien i Haugesund, hvor det var masse sykler på plass allerede. Mye gromme sykler, masse folk på kaien. Slike dager liker vi. Legger til noen bilder av turen også, føler en blogg er lite verdt uten bilder.

Image
Gutta boys på kaien i Nedstrand.

Image
Sykkelen på kaia.

Image
Ser det ikke så veldig godt, men fikk noen liv på samvittigheten i dag også. Jævlig masse bugs innover her, siden det er mye skog osv.

Image

Image

Par bilder som er tatt fra kaien.

Det ble iallefall en 15 mil i dag også, så det nærmer seg førstegangsservice. Er det noen som er fra nord-rogaland eller sunn-hordaland som er lyst til å bli med å kjøre sykkel, så må de bare gi beskjed, jo flere jo bedre :)
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Eventyret om Frank

Post by FV »

Fikk meg en skikkelig positiv overraskelse idag. Fikk papirene på forsikringen. Da jeg snakka med dem på telefonen sa de at de skulle ha 18 000 for full kasko. "jaja", tenkte jeg, "det koster å være kar, spessielt en ung en". Men i dag fikk jeg papirer som sier at jeg "bare" skal betale 10 000! Å da har de glemt å ta med at jeg har FG-godkjent skivelås og startsperre, så kanskje jeg får pressa prisen ned en tusing til! Flotte nyheter for min del. Blir det kanskje råd til en sydentur i sommer da. Men først, slip-on og undertray!
Gixxerman

Re: Eventyret om Frank

Post by Gixxerman »

Du vet du kan dele opp premien utover et helt år ? :smt115


EDIT: Faen, glemte å si: FINE bilder 8)
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Eventyret om Frank

Post by FV »

Hehe, ja, jeg vet det ;-) Men fikk såpass mye igjen på skatten, så jeg tenkte jeg skulle betale forsikringen med disse, men nå får jeg pigede råd til både forsikring og slip-on for skattepengene!
Lurer litt på hva du betaler for Gixxeren?

Bildene kunne vært bedre, kanskje jeg skulle brukt noe av pengene på ett skikkelig kamera?
Gixxerman

Re: Eventyret om Frank

Post by Gixxerman »

8 lapper :) Full kasko
User avatar
Gorgeous
Posts: 1772
Joined: 06 Feb 2007 20:54
MC: Suzuki DR-Z 400 SM
Location: Her

Re: Eventyret om Frank

Post by Gorgeous »

Skaffe deg mindre skilt da hihi \:D/
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
Gixxerman

Re: Eventyret om Frank

Post by Gixxerman »

Sjekk dama ypper seg :lol: Scenen er din :-({|=
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Eventyret om Frank

Post by FV »

Jaja Gixxer, du er jo en voksen mann.

Georg, var å kikka på PitStop i dag, skal kjøpe skiltfeste, men jeg stresser ikke med det første.

Jaja, det måtte komme. Bygdas første mc-ulykke i år. En kar jeg vet godt hvem er, feildoserte en sving å traff en fortauskant. Han hadde litt god for god fart, så var det gjort. Fikk høre at han bare hadde t-skjorte da han kjørte, følte meg rimelig smart da jeg stillte meg i kø kun iført t-kjorte selv. Politiet sto å kikka litt stygt på meg. Skulle ned til en kamerat som bor 1,5 km unna, så tenkte det gikk greit, men gikk opp ett lys om at jeg skal alltid ha kjørejakka på når jeg kjører. Uansett, så går jo ryktene, men slik jeg hørte så hadde han brukket ett kragebein, og antageligvis masse skrammer/sår. Han var ved full bevissthet hele tiden, så vi får håpe på det beste. Håper han slipper med skrekken. Sykkelen, en Honda Hornet, hadde knust clutchdeksel, og lurer på om han også hadde sprukket bensintanken, var masse væske, men klarte ikke å se hva det var i forbifarten. Kan vel også nevne at han kun har hatt lappen i 3 uker eller noe. Trist når sånt skjer :(
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Eventyret om Frank

Post by FV »

Gixxerman wrote:Sjekk dama ypper seg :lol: Scenen er din :-({|=
Dama må bare yppe, what goes around comes around [-X
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Re: Eventyret om Frank

Post by Tore^NSR »

Var det på Vea ulykken sjedde? Jeg kjørte forbi for en times tid siden, da sto det en Hornet i en busslomme og med politien på siden av :?
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Eventyret om Frank

Post by FV »

Stemmer, han kom nedenfra Vea, og bomma på svingen, så traff han fortauskanten ved banken, slik jeg forstod det. Så det var nok den Hornet'en ja. Litt ekkelt når slikt skjer.
User avatar
Gorgeous
Posts: 1772
Joined: 06 Feb 2007 20:54
MC: Suzuki DR-Z 400 SM
Location: Her

Re: Eventyret om Frank

Post by Gorgeous »

FV wrote: Dama må bare yppe, what goes around comes around [-X
Har jeg gjort for no galt da? :cry:
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
Post Reply