Guido Brasletti

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Nå kan det være andre grunner også........ :oops:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Guido Brasletti
Posts: 108
Joined: 19 May 2005 00:03

Post by Guido Brasletti »

Mye reising i ny jobb... Men jeg titter innom med jamne mellomrom, så ikke føl dere for trygge... :D

Etter å ha kjørt Beta HPE som vinterbil en KORT stund, tok fornuften meg. Den er rett og slett for fin til å skli rundt i saltet med, så nå står den også i vinterforvaring. Dermed ble det en bil til for å kjøre til og fra jobb med når det ikke er Ducati-føre:
Image

Gjør jobben den der, og så er det lidderlig moro med en bil som trekker på rett hjulpar nå i glatta...

Vi snakkæs...
Last edited by Guido Brasletti on 27 Oct 2008 17:58, edited 1 time in total.
Det er som med øyne, ører, pupper, tommeltotter, kjær'ster etc. - det er mer enn nok med to...
Image
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Alfa Romeo GTV 2,0?
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Guido Brasletti
Posts: 108
Joined: 19 May 2005 00:03

Re:

Post by Guido Brasletti »

Desmo wrote:Alfa Romeo GTV 2,0?
Jaggu var det det, Desmo, men den var for fin å drasse rundt i saltlaken med den også...

Antagelig verdensrekord i forsinket svar, men etter å bare lest på forumet i en legre periode, tenkte jeg det var på tide med et comeback ;)
Ikke det at jeg har satt så dype spor at jeg forventer at noen skal huske meg, men nå er jeg nå engang her igjen :D

Kort sammendrag av hva som har skjedd siden sist:

Byttet til fornuftig vinterbil:
Image

Byttet til fornuftig høst/vinter/vår-motorsykkel:
Image
Image

Byttet til ufornuftig sommermotorsykkel:
Image
Image

De to siste skal jeg komme tilbake til - det skal bli gøy å få skrevet av seg litt ideer, planer og drømmer i vinter og så skal vi se om ikke det blir mulig å få realisert noen av dem utover også...
Det er som med øyne, ører, pupper, tommeltotter, kjær'ster etc. - det er mer enn nok med to...
Image
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Guido Brasletti

Post by Ulvinnen »

Velkommen tilbake på mc-forumet!

Du er ny for meg, men med den avataren er du i det minste lett å legge merke til.

Blir den tegneserien utgitt i Norge (bortsett fra som Bi-serie i Billy)?
User avatar
Josie
Posts: 85
Joined: 18 Oct 2008 10:35

Re: Guido Brasletti

Post by Josie »

Husker ikke akkurat hvem han typen på avataren til Guido Brasletti er, men hvis du spør Desmo, Ulvinne, så får du sikkert vite alt om Joe Bar Team. Etter Desmos mening kan man ikke forlese seg på den serien.
User avatar
Guido Brasletti
Posts: 108
Joined: 19 May 2005 00:03

Re: Guido Brasletti

Post by Guido Brasletti »

Han typen på avataren til Guido Brasletti er ***trommehvirvel*** GUIDO BRASLETTI :D
På originalspråket vel og merke, i den norske utgaven heter han Desmo Carburetti, hvilket vel forklarer nick'et til Desmo :)

Jeg har en fire, fem norske hefter med Joe Bar Team et sted, mener det er Bonnier Publications/Semic AS som har forlagt dem, men hvis ikke jeg har forlagt dem, skal jeg sjekke!
Det er som med øyne, ører, pupper, tommeltotter, kjær'ster etc. - det er mer enn nok med to...
Image
User avatar
TageSK
Posts: 338
Joined: 29 Jun 2008 16:23
MC: Bamsefar er en BMW R1150GS.
Han triller ca 20.000 km i året med Sjefen og meg.
Bamsefar har aldri vært i Norge.
Location: Pisa, Toscana, Italia
Contact:

Re: Re:

Post by TageSK »

Guido Brasletti wrote:
Byttet til fornuftig høst/vinter/vår-motorsykkel:

Image
Ha, ha - det bildet der har jeg sett et annet sted tidligere i dag. Så du lever to liv her på Internett du også.
Man er ikke trygg for å bli gjenkjent (på) noe (nett)sted :-)

[TaSK]
Tage Stabell-Kulø
Pisa, Toscana, Italia
Min lange FAQ om 11xxGS og 1200GS er her.
Min "Riding in Tuscany"-tråd er her.
Mer informasjon om MC i Toscana her.
User avatar
Guido Brasletti
Posts: 108
Joined: 19 May 2005 00:03

Re: Re:

Post by Guido Brasletti »

TageSK wrote: Ha, ha - det bildet der har jeg sett et annet sted tidligere i dag. Så du lever to liv her på Internett du også.
Man er ikke trygg for å bli gjenkjent (på) noe (nett)sted :-)

[TaSK]
Ja, merket på venstre koffert røper vel hvor du så det bildet ;)
Jeg frekventerer en rekke forum jeg, like lite monogam der som når det gjelder fremkomstmidler :roll:

Nå er det nok sånn at i de fleste [forum]sammenheng holder jeg meg litt i bakgrunnen - jeg leser nok mer en jeg skriver for å si det sånn...
Det kommer kanskje av at jeg "prekær" (og skriver) mer enn nok i mitt daglige virke, så innimellom er det behaglig å bare ta til seg.

Men skrivekløa merkes når jeg leser f.eks bloggen din, Tage - og Jalmars, og Desmos, og for ikke snakke om reisebloggene til Jeanette og Bimma og.. og... - nei, jeg tror vi rett og slett sier at det meste (faktisk!) som skrives her inne gir meg lyst til å bidra litt...
Det er som med øyne, ører, pupper, tommeltotter, kjær'ster etc. - det er mer enn nok med to...
Image
User avatar
TageSK
Posts: 338
Joined: 29 Jun 2008 16:23
MC: Bamsefar er en BMW R1150GS.
Han triller ca 20.000 km i året med Sjefen og meg.
Bamsefar har aldri vært i Norge.
Location: Pisa, Toscana, Italia
Contact:

Re: Re:

Post by TageSK »

Guido Brasletti wrote: Ja, merket på venstre koffert røper vel hvor du så det bildet ;)
Yupp!

Kanskje var det en bra tur også? Kanskje sto solen akkurat passe høyt på himmelen til at du tenkte "Herregud så deilig det er når solen skinner!"? Eller så drakk du en helt ekstraordinært god kaffe på veien, en laget med omhu og omtanke (lite trolig). Eller kanskje var kjæresten din med, og hun kastet en kongle ut i vannet og så den forsvinne nedover, og du tenkte "Herregud så fantastisk det er at hun vil ha meg!"? Hva vet jeg?

Men helt uberørt kan du ikke ha vært.

Her er mitt forsøk på å formidle mitt inntrykk av sykkelen:

Image

Naturen er en annen, men ikke mindre vakker. Bildet er tatt for noen uker siden, og druene har nå blitt til det som skal bli en Chainti.

[TaSK]
Tage Stabell-Kulø
Pisa, Toscana, Italia
Min lange FAQ om 11xxGS og 1200GS er her.
Min "Riding in Tuscany"-tråd er her.
Mer informasjon om MC i Toscana her.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Re:

Post by Jeanette »

Guido Brasletti wrote:..for ikke snakke om reisebloggene til Jeanette og Bimma og.. og... - nei, jeg tror vi rett og slett sier at det meste (faktisk!) som skrives her inne gir meg lyst til å bidra litt...
Velkommen tilbake til forumet! Du er et nytt nick for meg da sist du skrev var før jeg registrerte meg her inne :) Hyggelig å se at bloggen min gir inspirasjon til å fortsette med bloggen din her inne!
User avatar
Guido Brasletti
Posts: 108
Joined: 19 May 2005 00:03

BMW F650 GS -> GS Light

Post by Guido Brasletti »

Image

Tenkte jeg skulle fortelle litt om lett-GS'n sånn til å begynne med (siden det nok ikke blir de store reisebeskivelsene fra meg her i år, begynner jeg med litt teknikk....)

Siden jeg ikke er utrustet med verdens beste nattsyn, har jeg lagt ned litt energi på belysningssiden:
Image

Først og fremst er det Bi-Xenon hovedlys, en ombygging som fikk meg til å se lyset, for å si det sånn... Nå er det [nesten] en fryd å kjøre i mørket :)
I tlllegg har jeg montert ekstralys, MicroFlooters fra Wunderlich - dette er "tåkelys"/spredere på 55w, og de har et lysbilde som er et perfekt komplement til lysbildet fra Xenon-hovedlyset, spesielt på fjernlys. Fordelen med å kjøpe disse fra Wunderlich - et tysk firma spesialisert på godsaker til BMW - var at det kom som et komplett kit med perfekt tilpassede braketter, og tips og råd om kobling og plassering av brytere og releer etc. Godt å slippe å tenke så mye sjæl, siden dette var en av de første modifikasjonene jeg gjorde og jeg ikke var så kjent med hvordan den så ut under "skallet"...

MicroFlooter'ne betjenes med egen bryter montert i frontkåpen (den grønne...):
Image

Bak har det blitt LED-baklykt - Sterkt og meget godt synlig bremselys, uten å bruke mer av den begrensede strømmen som er tilgjengelig...
Image

At de hvite lysdiodene i skiltlyset har samme blåhvite farge som Xenon-frontlyset er bare en bonus, jeg er ikke FULLT så jålete - selv om jeg har byttet til hvite blinklysglass også. Det er en av de få RENT kosmetiske tingene jeg har gjort med GSlight'en min - siden alt annet på 'peden er sort, grått eller hvitt, skilte de fire oransje "plastklæddane" seg litt vel mye ut...

Vel vel - det får holde for i dag, satser på å kle godt på meg og få med med en 10-15 mil i morgen også. En sensommerrundtur på Hvaler kan sitte godt tenker jeg, og har jeg flaks finner jeg en fin, svingete grusvei på turen også...
Image
Det er som med øyne, ører, pupper, tommeltotter, kjær'ster etc. - det er mer enn nok med to...
Image
User avatar
TageSK
Posts: 338
Joined: 29 Jun 2008 16:23
MC: Bamsefar er en BMW R1150GS.
Han triller ca 20.000 km i året med Sjefen og meg.
Bamsefar har aldri vært i Norge.
Location: Pisa, Toscana, Italia
Contact:

Re: BMW F650 GS -> GS Light

Post by TageSK »

Guido Brasletti wrote:Image
Tenkte jeg skulle fortelle litt om lett-GS'n sånn til å begynne med (siden det nok ikke blir de store reisebeskivelsene fra meg her i år, begynner jeg med litt teknikk....)
Det bildet der er rett og slett utsøkt!

[TaSK]
Tage Stabell-Kulø
Pisa, Toscana, Italia
Min lange FAQ om 11xxGS og 1200GS er her.
Min "Riding in Tuscany"-tråd er her.
Mer informasjon om MC i Toscana her.
User avatar
Guido Brasletti
Posts: 108
Joined: 19 May 2005 00:03

Re: BMW F650 GS -> GS Light

Post by Guido Brasletti »

TageSK wrote: Det bildet der er rett og slett utsøkt!

[TaSK]
Takker og bukker! Jeg ble jo inspirert av bildet ditt da vet du - selv om jeg må ta til takke med granlegger der du stiller opp med vinranker :D
Det er som med øyne, ører, pupper, tommeltotter, kjær'ster etc. - det er mer enn nok med to...
Image
User avatar
Guido Brasletti
Posts: 108
Joined: 19 May 2005 00:03

Re: Guido Brasletti

Post by Guido Brasletti »

Vel siden det bare ble med en ettermiddagstur på noen få mil, tenkte jeg å få ut litt MC-energi ved å fortsette å skrive litt om modifiseringene på GS-light'en min.

De to viktigste tingene jeg har gjort for å forbedre kjørekomforten er å heve styret med "risere", og bytte til fothvilere som både er breiere og sitter lengre ned.

Fothvilere:
Image

Det er [minst] to fordeler med disse fothvilerne (Fastway EVOLUTION F5), dels sitter de ca 5 cm lavere enn originalen, og så er de myyye bredere...
Det er en drøm å stå og kjøre på disse, det føles nesten som man kan ta en dansetrinn eller to mens man er i gang. Senkingen av fothvilerene i kombinasjon med risere som hever styret 25mm gjør også at den stående kjørestillingen blir mye mer uanstrengt, man behøver ikke bøye ryggen for å nå ned til styret...

Riser:
Image
Her synes riseren under styret ganske godt - den er fremdeles litt blankere enn resten av "betane" :)

I samme slengen benyttet jeg anledningen til å bytte ut BMWs håndbeskyttere med noe som har litt mer enn kosmetisk verdi:
Image

I motsetning til BMWs plastic fantastic konstruksjon, har disse en "backbone" i aluminium, og dermed beskytter de mot litt mer en kald luft...
Plastikken er også litt høyere en de originale, så de beskytter faktisk bedre mot kald luft også 8)
Jeg kjører fremdeles med sommerhansker jeg, kombinasjonen av varmeholker og luftavvisere gjør det ganske behagelig å gjøre med forholdsvis tynne hansker selv om gradestokken bare viser et par plussgrader.

Fortsettelse følger - og mens jeg venter på at snøen skal legge seg, fortsetter jeg prosjektet mitt:
Image

Lettere inspirerert av Ewan McGregor og Charley Boorman, har jeg startet på "THE LONG WAY HOME" 8)
Det høres nok mer spennende ut enn det er - jeg satser på å finne den lengste veien hjem fra jobben hver dag, med innlagte bonuspoeng for nye veivalg og enda mer bonus for ekstra kilometer med grus :lol:
Det er som med øyne, ører, pupper, tommeltotter, kjær'ster etc. - det er mer enn nok med to...
Image
Post Reply