Winalot (den store moderatoren=)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

heisann folkens!

Joda, ble bil på meg vet dere :D En så godt som strøken Seat Toledo 2001 modell, kjørt 5900 km, En eier (gammel mann), aller servicer på merkeverksted osv :wink: Skal legge ut bilder når jeg får tatt noen!

Forresten, start tidlig hvis noen skal reise fra Stavanger til Bergen, det er laaangt :lol:
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

5900km ? :? Har han kun kjørt opp og ned oppkjørselen de fem årene han har hatt den eller :lol:
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Det var en gammel mann som hadde hatt den, det vil si så godt som ingen barn, dyr eller lignende og så godt som ikke kjørt :D just my cind of car 8)

Om noen har erfaring med sånn kasettadapter til ipod som du skal ha i bilen (nå snakker jeg om de skikkelige adapterene, ikke de jalla greiene), er det god nok lydkvalitet? eller må jeg virkelig bruke masse penger på en cd-spiller m/ipod tilkobling? :roll:
Image
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Post by indianeren »

Kasett adapter..sånn du putter inn i kasettspilleren?

Ville nesten tro det er bedre med en FM sender som man kobler på antennekabelen.
Det er så teit at de ikke legger opp til aux input på alle spillerene.. men det er vel kanskje fordi de vil presse folk til å kjøpe dyre spillere.

Hadde samme problemstilling.. fått meg en sånn Vision:M spiller..
Men seff så er det ikke inngang på headuniten i volvoen..
Så jeg har nå fått inn en pioneer spiller der..med en ekstern boks med phono innganger. Sannsynligvis encoder denne boksen det analoge signalet slik at det kan sendes inn i spilleren via ip-bus..
Lett skal det ikke være..
Skal flytte den nye spilleren over i den andre bilen da..hvor det nå står en aiwa spiller med aux inngang (mener jeg å huske)..

burde vel solgt noen gamle headuniter/spillere, de blir jo bare liggende..
Gixxerman

Post by Gixxerman »

En helt grei cd spiller til bil er ikke dyrt altså, og det vil jeg heller anbefale deg å putte penger i. Om du ikke er en hifi freak uten sidestykke, så har vel bilen sikkert ikke en mengde forsterkere og subber og dill dall med tanke på forrige eier, og da kjøper du bare en helt plain sak. Musikk er musikk :)
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

jeg vet at en okey cd-spiller ikke er dyr, men problemet er at så godt som all musikken min er på ipoden og ikke på cd'er.... Derfor så vil jeg trenge enten en spiller med ipod tilkobling (eventuelt aux tilkobling), eller et slik kasettadapter.... :roll: hvis jeg hadde hatt alt på cd'er hadde det ikke vært noe problem :)
Image
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Kjøp deg en cd spiller med aux inngang. Alpine har noen til en grei penge.. Jeg kan sikkert skaffe noe til en bra pris til deg.. :wink:
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

hmm, jeg må nok se meg litt om før jeg kjøper noe :)

Men tusen takk for hjelpen (og tilbudet noname :wink: ), hva skulle jeg gjort uten dere :D
Image
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Bare send meg en PM. Bare finn ut hva du skal ha først.. Men jeg tror ikke du finner det billigere.. 8)
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

hehe, jeg har tatt en liten oversikt over hva og hvem jeg skylder penger akkurat nå, jeg håper du har tålmodighet NoName :lol:
Image
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

hehe.. Ja det er ikke hos meg du skal handle så det har ingen ting å si for meg..
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Jeg har ingen problemer med at windows skal kunne kjøres på mac, bare det at så mange folk vil ha det på en mac maskin sier hvilken produsent som er best :D

Men jeg synes personlig at det er litt dobbelmoral, det er litt som å sette en førerkortløs narkis fra plata til å kjøre ferrari, tviler på det helt blir det gode resultatet selv om bilen er god... :roll:
Image
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Jaja, siden ingen av dere har sett noen bilder av bilen min enda, så tenkte jeg at jeg skulle dele noen jeg tok i dag med dere :D Var ute med en lånetelefon, henholdsvis en k700, som jeg tok bildene med så kvaliteten kan være litt dårlig. Hvis noen av dere ser bilen min er det bare å vinke eller lignende:=)

Here we go:

Image

Sportsseter, ultragode å sitte i!

Image

Image

Image
Image
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Sweet :D
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Post Reply