Weezer's verden

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Weezer
Posts: 407
Joined: 02 Jun 2005 23:41
MC: Monster S2R800 - 07
Location: Fosen

Weezer's verden

Post by Weezer »

Heisann :)

Ser at mange av dere andre har laget blog, så jeg får skrive litt jeg også.

Jeg er en 28 år gammel glagutt som nå er bosatt i Trondheim.
Egentlig er jeg fra ei lita bygd som heter Korgen (det ligger ca midt mellom Mo i Rana og Mosjøen), men p.g.a. skolegang (og ei jente) flyttet jeg til Trøndelag. Vi bor nå ilag i ei lita leilighet på Moholt. Er nå hjemme i Korgen på påskeferie. Det er et forferdelig vær så det eneste fornuftige jeg kan gjøre er å sitte foran dataen ;) Men uansett vær og føre, er det bestandig godt å komme hjem av og til.

Motorsykkelinteressen fikk jeg for ikke veldig mange år siden. Ganske seint i forhold til det jeg ser hos de fleste andre. Tror jeg var ca 20 da jeg ble bitt av basillen. En kompis av meg spurte om han fikk sette sykkelen fra seg hos oss, og sa at jeg måtte bare prøve den om jeg ville. Det var en Honda Hawk 650. Denne er nesten identisk med Revere, bare at Hawk'en har kjededrift. Jeg hadde jo kjørt mye moped, men det hadde ikke gitt noe mersmak. Så jeg tenkte jeg fikk ta meg en liten tur bare for å ha gjort det. Jeg tør påstå at idet jeg vridde om startnøkkelen var jeg hekta.

Da jeg nærmet meg 25 hadde jeg ventet lenge nok på lappen, så jeg tok kontakt med en kompis som er trafikklærer. Gjennom han fikk jeg nummeret til en annen fyr som kunne lære meg kunsten å styre to hjul og stor motor. Kunne ta dette i Sandnessjøen, og jeg ble forespeilet ca 14-dager med kjøring. Vi tok dette veldig intensivt og etter 4 dager med hard kjøring var jeg klar for førerprøven. Siste dag med kjøring spurte jeg læreren om oppkjøringsdato og han sa jeg måtte vente ei uke. Jeg maste iherdig om å få det dagen etterpå da jeg hadde 25årsdag. Samme kveld ringte læreren og sa at han hadde fiksa det. Så den dagen jeg ble 25 kommer jeg aldri å glemme.

Herifra gikk det nesten et år før jeg fikk meg egen sykkel. Valgets kvaler stod mellom en Kawasaki ZX7 Ninja 94-modell og en Suzuki Marauder 800 97modell. Kawaen er samme som ZX7R, men den er import fra statene. Og uten R så blir forsikringen desto billigere. Tror premiene på de to syklene var ganske identiske. Valget falt på Marauder'n ene og alene fordi jeg ikke ville kjøre meg ihjel, miste lappen, brekke bein, you name it. Til tider har jeg angret på denne avgjørelsen da jeg personlig synes Maraudern ikke er noe underholdende å kjøre. Den er etter min mening motorsykkelens svar på Toyota Corolla. God, men huff så kjedelig.
Image

Siden jeg mener en sånn hobby skal gi deg noe, fant vi ut at noe måtte gjøres. Har sett på mc-annonser hele vinteren men vi tenkte at nå har vi råd til å kjøpe oss noe nytt. Bare for en gangs skyld skulle vi ta oss råd til å kjøpe noe som ingen hadde blodkjørt før oss (ikke det av vi kommer til å blodkjøre det da...) Så nå går vi rundt og venter på en lekker liten Ducati Monster S2R. Vet egentlig ikke hvem som gleder seg mest av oss (var dama som først ville ha en rød Ducati), arti blir det uansett. Regner med at vi får den om ca fjortendager. Resten gjenstår å se... \:D/
Image

Mvh
Tore
A motorbike is an engine you can sit on
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Grattis med blogg. Hmm.. Helgelending ja... :lol:
User avatar
Weezer
Posts: 407
Joined: 02 Jun 2005 23:41
MC: Monster S2R800 - 07
Location: Fosen

Post by Weezer »

Takker NoName. Joda, er helgelening.
Tenkte å ta meg en skitur opp på Korgefjellet idag, men det blåser og snør så voldsomt at det er nok best å holde seg inne idag også. Begynner ærlig talt å bli litt lei det nå. Hadde vært fint å fått rørt seg litt. Blir så trøtt og slapp av å skal være inne en hel påske.

Edit: Jeg prøver meg oppigjennom fjellet allikevel. Er alt for rastløs til å sitte hjemme :)
A motorbike is an engine you can sit on
User avatar
Weezer
Posts: 407
Joined: 02 Jun 2005 23:41
MC: Monster S2R800 - 07
Location: Fosen

Post by Weezer »

Gikk innover på hytta til foreldrene mine. Fikk med meg en kompis og dama hans på tur, men det blåste godt i kastene. Uansett godt å røre seg og ikke bare sitte i ro.

Image
Image
Image
A motorbike is an engine you can sit on
Thomas
Posts: 166
Joined: 29 Oct 2006 08:16
MC: x Suzuki SV650S
x Husqarna WR250
Location: Sandefjord

Post by Thomas »

Velkommen!

Det så ut som skikkelig påske. Nysnø er god stemning :)
"If you always do what you always done, you always get what you always got"
User avatar
Weezer
Posts: 407
Joined: 02 Jun 2005 23:41
MC: Monster S2R800 - 07
Location: Fosen

Post by Weezer »

Thomas wrote:Velkommen!

Det så ut som skikkelig påske. Nysnø er god stemning :)
Takker. Ja, nysnø og klister er som kjent en uslåelig kombinasjon ;)
Gikk rett oppover alle bakkene, og måtte GÅ nedover også.
Men god stemning er det uansett
A motorbike is an engine you can sit on
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

Folk lærer aldrig... Kor har du gjømt trekk scooteren? :P
User avatar
Weezer
Posts: 407
Joined: 02 Jun 2005 23:41
MC: Monster S2R800 - 07
Location: Fosen

Post by Weezer »

Smalababb wrote:Folk lærer aldrig... Kor har du gjømt trekk scooteren? :P
Den hadde broren min på hytta.
Er begynt å planlegge neste påske sånn smått. Scootertur i Sverige med dama og et vennepar. Får lånt oss lavvo og ovn. Det blir påske det :P
A motorbike is an engine you can sit on
User avatar
Weezer
Posts: 407
Joined: 02 Jun 2005 23:41
MC: Monster S2R800 - 07
Location: Fosen

Post by Weezer »

Hørte ikke noe mere om Ducatien, så jeg var innom forhandleren før helga. Han halvveis lovte at jeg skulle få den nå til helga.
Drømte om sykkelen i natt (og). Måtte le da jeg våkna - Var hos forhandleren og en lastebil rygga seg til og åpna baklemmen. Der var det en stor kasse med etternavnet mitt på... :lol: Får håpe det går i oppfyllelse snart :)

Har instruktørkurs på mc denne uka. Har lånt med meg en skolesykkel hjem. Igrunn en veldig trivelig sykkel. Honda CBF600. Er ikke sikker på hvilken årsmodell det er (har ikke kikka i vognkortet).
Gleder meg litt til å starte den opp i morgen tidlig og kjøre til jobben igjen. Kanskje jeg skulle ta en lengre omvei :wink:
A motorbike is an engine you can sit on
User avatar
Weezer
Posts: 407
Joined: 02 Jun 2005 23:41
MC: Monster S2R800 - 07
Location: Fosen

Post by Weezer »

Har vært innom på Eberg Motor nå hver dag siste tida tror jeg, og selgeren er nødt til å være lei meg. Har mast hele tida på om han har hørt noe. Idag var intet unntak. Da jeg kom sjekket han mailen og da var det kommet beskjed om at "Rød Ducati Monster S2R800 befinner seg i Jönköping, og blir sendt videre torsdag eller fredag." Blir den sendt iløpet av morgendagen (torsdag) har jeg den på fredagen. Han skulle fikse papirene slik at alt skulle være ordnet for meg når jeg kommer av arbeid på fredag. Hvis ikke må jeg nok vente til onsdag. Er jo synd om jeg går glipp av 1.maituren. Han har en Multistrada stående inne så jeg skal isåfall mase litt på å få lånt den. Vi får se... :wink:

Har kjørt Fazer 600 idag (har den med meg hjem). Måtte ta en kveldstur nedi Trondheim sentrum med den. Jeg og en kompis kjørte ilag. Vi stoppet i Dronningens gate og kjøpte oss en is, før vi kjørte hver til vårt. Var veldig fin temperatur, og det var godt å kjøre. :)
A motorbike is an engine you can sit on
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Fine temperaturer for tiden ja, gleder meg til jeg får lappen =P~
Kribler i hele kroppen :o
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Einar
Posts: 650
Joined: 26 Apr 2005 15:03
Location: Tofte

Post by Einar »

Bilder? Bilder? Bilder? Bilder?...
jeg har det igjen å kjøpe en splitter ny sykkel. men en dag........
Du trenger bare 1
User avatar
Weezer
Posts: 407
Joined: 02 Jun 2005 23:41
MC: Monster S2R800 - 07
Location: Fosen

Post by Weezer »

33.R.P.M. wrote:Bilder? Bilder? Bilder? Bilder?...
jeg har det igjen å kjøpe en splitter ny sykkel. men en dag........
Bilder kommer iløpet av kvelden... :) Er på jobb nå
A motorbike is an engine you can sit on
User avatar
Weezer
Posts: 407
Joined: 02 Jun 2005 23:41
MC: Monster S2R800 - 07
Location: Fosen

Post by Weezer »

Sånn. Nå har jeg og madammen vært på shopping. Hun hadde ikke mc-klær, så det måtte fikses. Ble Jofama jakke og hansker, Halvarssons ryggskinne, Caberg hjelm og Lindstrand sko. Hun mangler ennå bukse, men vi skal vente til Hot Rod får inn flere modeller.

Skulle egentlig bare slenge ut noen bilder av Monsteren. Hentet den som sagt i går, men allerede på torsdagen var jeg innom Eberg Motor og fotograferte den. Da var det bare godkjenningen som gjenstod
Image
Image

Har nå kjørt to kvelder uten vask, så den er ikke like ren ennå. Skal ta den med en tur på jobben i morgen og vaske av den der. Stoppet på en bensinstasjon for å ta noen bilder nå i kveld. De ble ikke veldig bra. Skal gjøre det mere ordentlig neste gang :wink:
Image
Image
8)
A motorbike is an engine you can sit on
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

TØFT! Monster er fete sykler. Gratulerer så masse med den der 8)
Post Reply