Attila, the biker formerly known as Spiti

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Re: Attila, the biker formerly known as Spiti

Post by Banditbiker »

Du har gjort en god jobb. Synes dette ble bra jeg. Spent på å høre lyden, og fortsatt gjelder prinsippet om at 'customparts don't come in i box'. Man må lage ting sjæl om det skal bli helt bra og med rette kunne kalle det custom. Stå på \:D/ =D>
User avatar
Attila
Posts: 2319
Joined: 30 Mar 2007 11:38
MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:)
Location: Akershus

Re: Attila, the biker formerly known as Spiti

Post by Attila »

Takk, er enig.
Jeg er fornøyd så langt.....
8)
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Image
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Attila, the biker formerly known as Spiti

Post by inunf »

Hadde jeg lest dette før så skulle jeg ha studert den potta di litt. Driver å pønsker på noe lignende selv, men har litt for mange baller i lufta til å få gjort noe med det på en stund.

Er forøvrig helt enig med dere, det blir ikke bedre enn det man lager selv.
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Attila, the biker formerly known as Spiti

Post by carboy »

Dette ble Stilig.
Om det flamme festet hadde blitt flyttet neders på potta hadde det blitt enda bedre, men uansett veldig kreativt og bra arbeid.
-Carboy-
User avatar
Attila
Posts: 2319
Joined: 30 Mar 2007 11:38
MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:)
Location: Akershus

Re: Attila, the biker formerly known as Spiti

Post by Attila »

Da fikk jeg tatt en skikkelig test av potta ;-)
I dag ble det Øyern rundt.
Kjørte utover mot Fetsund-Gan-i rettning mot Asker-Fossum bro(Pitstopp med is) Spydeberg for så å kjøre Rælings siden hjem igjen.
Mye nylagt asfalt i Flateby området, 4 tvergående asfalt kanter, fiiiiin asfalt, mange fine svinger 8) .
Kjente på potta ved Fossum og når jeg kom hjem igjen.
Den er overraskende kjølig, selv om motoren står å tikker å klikker etter kjøringen så kan jeg fint ta på potta.
Den var betydligere varmere før ja :D
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Image
User avatar
Attila
Posts: 2319
Joined: 30 Mar 2007 11:38
MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:)
Location: Akershus

Re: Attila, the biker formerly known as Spiti

Post by Attila »

Ja, da kom endelig Crash Pads'ene på sykkelen.
Kjøpte dem i fjor, men har kviet meg med å montere de.
Grunnen er at det krevde å lage et hull i høyre side kåpe. :shock:

Men, det sies at det er ekstrautstyr som øker verdien på sykkelen med tanke på hva den beskytter.
Dessuten, får tak i den kåpen i England for en rimelig slant.
Så skal skaffe meg det slik at jeg har den dersom jeg vil fjerne de.(.....tror ikke jeg kommer til å gjøre det ;-) .)

På ventre side var det "bare" å skru av den ene motorfestet......."bare" fordi en stålbolt i aluminiums gjenger er ikke lurt.
På en 11 år gammel sykkel blir det litt korrosjon.
Bolten løstet etter en lyd à la: "Glink"
Renset hullet med CRC olje og messingbørste, det ble bra.
Nye bolten ble satt inn med grease.

Image

Høyre side derimot.......der måtte man stålsette seg litt for jeg måtte lage et hull i kåpa for å komme til bolten på den siden.
Lagde en mal ved hjelp av en lexan plate, brukte kanten på den nedre kåpa for å posisjonere malen.
Lagde deretter et hull der hvor kåpe festet ovenfor er i ramma og et hull der hvor motorbolten er.
Dermed kunne jeg bare overføre malen til sidekåpa og borre et pilot hull.
Hullet jeg måtte ha var på hele 1 tomme, brukte derfor en hullsag.
Ved hjelp av pilothullet fikk jeg sentrert hullsaga.
Ulempen med det hele var at hullet havnet midt i en skikkelig profil på kåpa, var spent....men det ble veldig bra. :D

Image

Festene er litt off-senter, men det er ofte slik:

Image
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Image
User avatar
boxer wolf
Posts: 1686
Joined: 22 Jun 2007 22:36
Location: Akershus

Re: Attila, the biker formerly known as Spiti

Post by boxer wolf »

Litt risky montering, men det ble bra.

Ser ikke for meg hullsag og MC-kåpe som noen vinnende kombinasjon. :?
Image
Si det du mener, og men det du sier.
User avatar
Ninja Turtle
Posts: 447
Joined: 17 Jul 2005 14:01
MC: 06 Yamaha FZ1
01 Peugeot Vivacity
Location: Auli

Re: Attila, the biker formerly known as Spiti

Post by Ninja Turtle »

Monterte slike på 01 GSXR jeg hadde. Samme problemet der...
Mulig det er annerledes på nyere sykler, men det overrasker meg at de ikke har klargjort for dette på R-sykler. :-k
Virker jo ganske opplagt at noe sånt kan være aktuelt å montere på en slik sykkel, og da burde det da være en smal sak
å legge slikt inn i designet av sykkelen fra starten av.

Men hva veit vel jeg... :)
User avatar
Attila
Posts: 2319
Joined: 30 Mar 2007 11:38
MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:)
Location: Akershus

Re: Attila, the biker formerly known as Spiti

Post by Attila »

Ja, jeg synes det er rart.
Det å velte med en sykkel er jo ikke uvanlig og når det i tillegg er uønsket (mildt sagt), hvorfor kunne de da ikke få crash pads som en del av designen?
De vet muligens noe vi ikke vet.........(mer salg av kåper og deler..... ;-) )
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Image
User avatar
Attila
Posts: 2319
Joined: 30 Mar 2007 11:38
MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:)
Location: Akershus

Re: Attila, the biker formerly known as Spiti

Post by Attila »

\:D/ Ferie.....litt her og litt der..... 8)
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Image
Post Reply