Joachim

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Joachim - KTM'en til salgs

Post by inunf »

Ser ut til at jeg får låne sykkel med jobben i helga. Blir sannsynligvis Hayabusa. Kjøre tur på søndag?
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Joachim - KTM'en til salgs

Post by Joachim »

Kanskje. Familien kommer på besøk i dag og blir her til søndag. Får se når de drar på søndagen ;-)
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Joachim - KTM'en til salgs

Post by inunf »

Ok. Du har nummeret mitt ;-)
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Joachim - KTM'en til salgs

Post by Joachim »

Kanskje på tide at jeg oppdaterer litt jeg også. Har skjedd litt siden i høst!

Jeg averterte KTM'en på slutten av høsten, men fikk ikke noe mer enn et par skambud som jeg greit takket nei til, før jeg endelig fikk napp i begynnelsen av desember. Da gikk prosessen også veldig raskt og et par dager etter at jeg snakket med kjøperen for første gang, så kom han med henger og penger og tok den med seg til Vestlandet. Virket som en fornuftig kar og det ser ut som den er i gode hender. KTM'en trives jo også best på svingete vestlandsveier!

Da jeg endelig fikk solgt den var det en stor lettelse for jeg var allerede klar for å kjøpe en sykkel til salgs i Ålesund. Så dagen etter jeg solgte KTM'en kjøpte jeg en 98-modell Triumph T595 :D Tror jeg fikk gjort en brukbar handel og nå har jeg to sykler som blir med meg i graven. Har ikke fått kjørt Triumphen enda, så jeg er mildt sagt klar for at våren skal titte frem! Jeg har dog startet den opp noen ganger og lyden er enda bedre enn jeg håpte på :twisted: Regner med det blir kjørevær i påsken og da skal jeg også få tatt en ørliten photoshoot av den :)

ImageImage
ImageImage
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Joachim - Ny sykkel!

Post by knetrom »

Gratulerer med ny sykkel :D
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Joachim - Ny sykkel!

Post by Jeanette »

Gratulerer med ny sykkel! Trives du fortsatt godt i Oslo? :)
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Joachim - Ny sykkel!

Post by Joachim »

Takk!

Jada, jeg har det fint her i Oslo! Nå begynner også våren å vise seg fram her og da stiger humøret raskt :D
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Joachim - Ny sykkel!

Post by Jeanette »

Rart med det, gitt!
Jeg har faktisk sett motorsykler så og si daglig gjennom vinteren her i Amsterdam, men enkelte dager på et føre/i temperaturer jeg IKKE ville kjørt på/i. Nå er det heldigvis tørre veier, og har vært det en stund! Men for min del får tråsykkelen duge.. ;)
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Joachim - Ny sykkel!

Post by Onsløv »

Gratla med triumfen.. :D Så ut som et pent støkke det der. :D
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Joachim - Ny sykkel!

Post by Joachim »

Jeanette wrote:Rart med det, gitt!
Jeg har faktisk sett motorsykler så og si daglig gjennom vinteren her i Amsterdam, men enkelte dager på et føre/i temperaturer jeg IKKE ville kjørt på/i. Nå er det heldigvis tørre veier, og har vært det en stund! Men for min del får tråsykkelen duge.. ;)
Jeg ble mest imponert da jeg for et par uker siden så en politisykkel, BMW R1200GS, som kjørte i noe som må ha vært en 7-8 kuldegrader. Regner med at han hadde piggdekk, men likevel :roll:

Takker Deauville00! Ble kjøpt hos forhandler som tok storservice og full sjekk før jeg kjøpte den, så den skal være rimelig strøken mekanisk sett. Må polere litt dog, men det er jo bare kos :D
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Joachim - Ny sykkel!

Post by Jeanette »

Jeg har vel ikke mer å si enn: Brrrr!! :?
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Joachim - Ny sykkel!

Post by Joachim »

Nå har jeg vært hjemme i Ålesund i en ukes tid, og har fått kjørt en god del sykkel :D Hadde en to-tre timers tur på lørdag med Triumph'en, sammen med fadern og en nabo, rundt Vestrefjorden. Siden det har det vært litt varierende vær, en del regn, men nå har det vært fint et par dager!

I går fikk jeg vasket begge syklene og Triumph'en fikk en god runde polering etterpå. I dag var jeg ute en runde med inunf og onkelen og fikk luftet 250'n litt :)

Har da endelig fått prøve den nyinnkjøpte Triumph'en og den har ikke skuffet! Den har motorkraft langt utover det jeg har behov for, og en lyd som jeg forguder 8) Den er veldig stabil og god i svingene og virker også veldig grei til langkjøring. Blir en fin turkamerat på de lengre turene! Tok noen bilder av den i sted, so see for yourself ;-)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Joachim - Bilder av Triumph'en!

Post by inunf »

Nice! Ser ut som om den ble ganske bra etter poleringen. Kommer til å gjøre seg kjempebra som tursykkel denne, bare så synd at du skal på sydenferie i sommer :smt019
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Joachim - Bilder av Triumph'en!

Post by Joachim »

Jeg får kjørt mer enn nok sykkel i sommer, og de beste veiene er jo tross alt her ;-) Tipper vi tar oss rundt en uke og koser oss nedover Vestlandet :)
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Joachim - Bilder av Triumph'en!

Post by Joachim »

Jeg blir bare mer og mer fornøyd med Triumphen :) Det er en veldig, veldig god sykkel! Nærmer meg 1000 kjørte kilometer i påska og de aller fleste er blitt kjørt med Triumphen, så jeg har blitt veldig bekvem med den. Har kjørt rundt Vestrefjorden tre ganger :D Har også vært innover mot Valldalen, mye på Stoppen, og en nydelig tur rundt Brattvågen/Søvika. Første bildet er fra Stoppen på Sjøholt, mens de tre andre er tatt på Bjørnøya :)

(Får unnskylde mobilkamerakvaliteten..)

Image

Image

Image

Image
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
Post Reply