Joachim

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Joachim - Bilder av 250'en.

Post by Joachim »

Begynner å bli en del støv på denne bloggen etterhvert. Må vel si at det er grunnet mangel på ork til å skrive, snarere enn mangel på hendelser. Får prøve å være litt mer regelmessig med oppdateringene fremover!

Deler oppdateringen opp i fire jeg, så blir det litt mer oversiktlig: Aprilia, KTM, sommertur og ellers.

Aprilia
Apriliaen har jeg takket være veldig god hjelp av Inunf fått i orden. Uten han hadde dette blitt en langt mer komplisert og langdryg prosess. Så sykkelen er nå etter mitt skjønn i god motormessig stand. Var en del rusk som vann i bensinen og lekk på en oljeslange, men etter det har den gått problemfritt. Den tikker og går som en klokke og uten feilslag. Har vel kjørt godt over 1000 km på den nå etter overhalingen. Så det er veldig kjekt! Og den går jo også "helt greit", og er sinnsykt god å kjøre svinger med. Har forelsket meg helt i kjøreegenskapene til den sykkelen :D

Sykkelen er derimot ikke strøken, og det er en del å sette fingeren på. For det første så fungerer ikke speedometeret, noe som er rimelig frustrerende. I tillegg er festet til setet kritikkverdig, så det er ikke helt slik det skal være. Kåpene er heller ikke fine, men det er ikke noe som haster ekstremt. Og selvsagt bør den etterhvert få seg effektanlegg. Så det er fortsatt en del som bør gjøres!

KTM
KTM'en tusler og går. Bikker 15 000 km i disse dager og er fortsatt god som gull :)

Sommertur
Har vært på motorsykkelferie nå i nærmere to uker og hatt det helt konge. Hadde opprinnelig planer om Assen sammen med inunf blant annet, men pengemangel satte stopper for den turen. Da gjorde vi heller det nestbeste og tok en tur nedover vestlandet og rundt sørlandet, der vi har venner og bekjente som vi kunne stoppe hos. Det ble en kjempetur og vi fikk med oss mye på den korte tiden. Har planer om å lage en egen turrapport, selv om den ikke vil bli like omfattende som fjorårets. Uansett ble det noen fine bilder :)

Ellers
Ellers så går jeg egentlig og venter på at kalenderen skal bikke over i august. Da flytter jeg til Oslo, hvor jeg har kjøpt leilighet. Skal begynne på NITH, noe jeg gleder meg veldig til. Så da tar jeg med meg KTM'en og satser på å bli en gjenganger på Tyrigrava :)
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Joachim - Noen oppdateringer.

Post by inunf »

Var det faren din jeg kjørte forbi i gårkveld? Inne på Emblem?
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Joachim - Noen oppdateringer.

Post by Joachim »

Jess!
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Joachim - Noen oppdateringer.

Post by inunf »

Var det jeg trodde. Er han så desperat etter sykkelkjøring at han legger i vei seint på kveld?
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Joachim - Noen oppdateringer.

Post by Joachim »

Ja, men kveldskjøring skal ikke undervurderes. Da er en kvitt solen, men likevel er det lyst og fint.

I går kom han vel hjem i 0130-tiden :lol:
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Joachim - Noen oppdateringer.

Post by Joachim »

Da er jeg noenlunde vel etablert i Oslo, og det går egentlig veldig bra. Skolen virker bra, og leiligheten er perfekt for meg. Har også ordnet en fin "leilighet" til sykkelen. Var på Tyrigrava for første gang i dag, og satser på å være der nå på onsdag.

Her kommer bilder fra sommerens tur som i hovedsak var slik; Ålesund-Bergen-Stavanger-Kristiansand-Oslo-Ålesund. En kjempetur!

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Joachim - Bilder fra årets tur!

Post by Jeanette »

Det så ut som en deilig tur! :) Håper du fortsatt kommer til å trives i Oslo - jeg trivdes godt der som student!
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: Joachim - Bilder fra årets tur!

Post by frode »

Kult, har akkurat flyttet til Oslo selv. Ganske ålreit her, spør du meg :-)
Flotte bilder fra turen deres. Digger den veien rundt og ved Jøssingfjord.. men har faktisk aldri fått med meg hvor det lille huset under fjellet er.
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Joachim - Bilder fra årets tur!

Post by KiM »

Savner finværsdagene :( Fine bilder, så ut som en kjekk tur!
ingen KiM, ingen kos
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Joachim - Bilder fra årets tur!

Post by Joachim »

frode wrote:Kult, har akkurat flyttet til Oslo selv. Ganske ålreit her, spør du meg :-)
Flotte bilder fra turen deres. Digger den veien rundt og ved Jøssingfjord.. men har faktisk aldri fått med meg hvor det lille huset under fjellet er.
Håper du skjønner bildet ;-)

Image
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: Joachim - Bilder fra årets tur!

Post by frode »

Hehe, det er jo helt ufattelig at jeg har kjørt forbi der uten å se det. Takk for forklaringen :)
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Joachim - Bilder fra årets tur!

Post by inunf »

Har bladd litt i kartboka og på nettet, så nå har jeg funnet ut hvor du bor ;-). Vi var VELDIG nær flere ganger, er absolutt ikke langt fra det lyskrysset der jeg kjørte først og ned til leiligheta di.
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Joachim - Bilder fra årets tur!

Post by Joachim »

Ok. Hadde det egentlig på følelsen, men ble jo bare rot til slutt :roll:
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Joachim - Bilder fra årets tur!

Post by Joachim »

- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Joachim - KTM'en til salgs

Post by inunf »

Synd den må gå, men det finnes jo en del annet snasent på finn i den prisklassen ;-) Du vet hva du har å gjøre til våren.
Post Reply